- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 958 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2011 21:56.
Anne-Wil
- Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 12:24itne61Naar frankrijk?Je bent toch naar frankrijk gemigreerd met je ouders?Jullie zouden daar een eigen hotelletje op gaan zetten?Je wilde toen graag heen en je opleiding van hotelmanager gaan volgen daar?Dan zou jij later t hotel overnemen toch?Mathieu kijkt annewill aan en knikt dan ja,,ja dat klopt annewill,,en ik hen nu inderdaad het hotel van mijn ouders overgenomen.Mijn ouders leven nog wel en wonen gezellig in een mooie vleugelkant van het hotel,Je moet t hotel voor je zien als een mooi klein kasteeltje.Je kijkt uit op een prachtig uitzicht van groen en zee.Je kan daar dus kamers boeken aan de zeekant en aan de groen kant,,alle2 de kanten zijn prachtig uitgestrekt en zo mooi aan de horizon.Goh zegt annewill,vertel er eens meer over,,ik vindt t prachtig klinken,,kom dan ga ik koffie zetten en wil ik je verhalen horen,,ik kan dat wel gebruiken na zo'n dag als vandaag.
Mathieu pakt na zijn 2e kopje koffie iets uit de binnenkant van zijn colbertje,,ik zal je een foto laten zien van mijn klein hotelkasteeltje annewill,kijk dit is het:
Annewil slaakt een diepe zucht,,wat ziet t er heerlijk rustig uit zegt ze dan,,je voelt de zonnestralen gewoon van die foto op je zelf schijnen.Mathieu kijkt haar dan diep in haar ogen,,annewill?Ik zou graag willen dat je met mee terug reist naar frankrijk,,zo te merken heb jij een tijdje rust en bezinning nodig,wat zeg je ervan?Je kan natuurlijk kosteloos logeren in mijn kasteeltje, en je mag zo lang blijven als je wilt.Annewill kijkt blij maar ook verbaasd,maar heb je dan geen gezin daar mathieu, ik kan toch niet zomaar mee?Mathieu kijkt even naar de grond,,ja ik heb wel een vrouw en kinderen daar annewill,,maar ik lig in scheiding en tot mijn gezin wat anders gevonden heeft om te wonen ,,wonen ze daar in t grote thuinhuis.Je zult er verder geen last van hebben,,ik zou t erg leuk vinden als je mee gaat.
Morgen kom ik je dan halen en gaan we er naar toen oke?Dan gaan we in frankrijk verder met onze herinneringen van vroeger.Annewill zegt ,,weet je eigenlijk heb ik wel zin,maar ik wil t niet helemaal voor niks doen,,je kan vast wel hulp gebruiken in je hotel?Matieu lacht en zegt,,oke annwill als jij dat graag wilt ,,dan vind ik altijd wel een klusje voor je.
Oke zegt annewill dat is dan geregeld,,mathieu neemt op dat moment zijn laaste slok koffie en staat dan op,,goed dan annewill,,morgenochtend om 7 uur kom ik je ophalen,,red je dat?Kanje wel zo weg?moet je nog wat dingen regelen?En je hond die nu steeds lekker in zijn mandje ligt te slapen die kan ook wel mee hoor,,annewill moet erom lachen,oh ja bobbie,helemaal vergeten,,natuurlijk gaat hij mee,ze staat nu ook op en zegt,,goed dan ,,ik heb er echt zin in gekregen,,ik ga me koffer vast inpakken en zie je morgen oke?Ze laat mathieu uit en gaat meteen aan de slag,,oh ja de kinderen nog even bellen dat ze voorlopig even weg gaat,,ze heeft tzo hard nodig,als eindelijk alles geregeld is ligt ze nog even na te piekeren in bed,,ze heeft dit zo nodig,,zeker nu t over is met geert en haar lieve vriendin charlotte vandaag begraven is,,ja ik heb er zin in is haar laatste gedachte als ze eindelijk in slaap valt.
De volgende morgen komt mathieu haar al op tijd ophalen en eindelijk zijn ze op weg naar frankrijk. - Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 13:11kreeftje49
Ik ben hier voor het eerst maar wat leuk is dit!
Ook ik wist dat het Tineke was die het schreef; "googel" maar eens op haar naam....
Ik heb nu even het door de lezeressen geschreven verhaal van Anne Wil gelezen en ga dit beslist volgen!
Ik vind de column van Anne-Wil in de Libelle ook heel anders geschreven door Tineke dan de columns onder haar eigen naam; ook ik vind A-W veel te zoetsappig evenals Geert.... en tóch lees ik het altijd graag rara....
Groetjes,
Kreeftje - Geplaatst op zaterdag 24 mei 2008 21:46jumbotje
Itne, ik ben een verloren gewaande vriendin van Annewil en Mattheus.
Kun je mij het adres geven ga ik er ook heen.[knip]Today is the first day of the rest of your life. - Geplaatst op zondag 25 mei 2008 02:53miss_MP
Annewil kan de slaap niet vatten. Ze luistert naar het tikken van de regen op haar raam. Wat een dag.....Doe ik er wel goed aan om zo vlug al met Mathieu mee te gaan naar Frankrijk? Ik loop wel hard van stapel, vanmorgen zat ik nog in een rouwstemming en nu zit ik alweer in een feeststemming. Ik mag best effe stil blijven staan bij het verlies van mijn schoolvriendin, Ik hoef het verdriet niet weg te stoppen. Dit klopt niet voor mijn gevoel. Ik ken Mathieu al zolang...maar dat was vroeger,toen waren we kinderen pubers, de jaren daarna heb ik hem nog maar zelden gezien of gesproken. Zijn gezin woont in het grote tuinhuis. "Je zult er geen last van hebben" zei hij doodleuk, misschien heeft het gezin wel last van mij. Misschien zitten ze niet te wachten op een vriendin van "hun" Mathieu, hun vader. Een huwelijk van een paar jaren, waar kinderen in geboren zijn, gaat je toch niet in de kouwe kleren zitten ook al is het over en uit. - Geplaatst op maandag 26 mei 2008 13:51itne61Ze besluit toch mee te gaan en eenmaal in de auto begint ze erover met mathieu,,Mathiu?Is t nou niet raar voor je vrouw en kinderen dat ik zomaar met je meekom?Je zegt ze wonen voorlopig in t grote tuinhuis ,,wat moet ik me daar allemaal bij voorstellen?En hoezo zal ik er geen last van hebben?Ik vindt t best wel moeilijk mathieu,en ik wil graag goed voorbereid aankomen bij het kasteeltje van jou.
Mathieu glimlachd en zegt dan,ja je hebt wel een beetje recht op uitleg annewill,wat ik bedoel met t tuinhuis is dat ze wel in een groot thuinhuis wonen ,,maar dat tuinhuis heeft eigenlijk de vorm van een grote zomervilla.Er is zelfs een groot zwembad bij,,de kinderen zijn alweer 19 en 23,,mijn dochter van 19 heet Sonia en mijn zoon is 23 en heet FLoran.Mijn vrouw heet alexandra en we staan op goede voet met elkaar ondanks de aankomende scheiding.
Ik heb ze gezegd dat ze zolang in t tuinhuis mogen blijven als ze willen.Het is per slot van rekening nog steeds mijn gezin snap je? - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 00:51miss_MP
tuut tuut tuut....peng. Annewil slaat met een klap de wekker uit. Wat een rare droom was dat. Zal Mathieu werkelijk 2 kinderen hebben in die leeftijd? Het waren nog zo'n jonge kinderen in die droom...19...effe denken hoe oud ben ik eigenlijk? vraagt Annewil zich hardop af. Dan was Mathieu er ongeveer 40 toen de jongste geboren werd. Annewil neemt een warme douche en belt dan meteen op naar het hotel waar Mathieu verblijft. Een hotelbediende neemt de telefoon op met de woorden "receptie Hotel parkzicht, met Henny" klinkt het aan de andere kant van de lijn. Henny...ben jij het? Ik wist niet dat jij daar werkte. Henny reageerde iets bedeesd en zegt dan "Hallo Annewil, ja ik werk hier sinds mijn scheiding. Kan ik iets voor je doen?" Ik vraag of ze me kan doorverbinden met de kamer van Mathieu.Zonder iets te zeggen word ik doorverbonden.
Mathieu, ik vind het heel aardig van je dat je me uitnodigd maar ik zie er toch van af. Een andere keer wil ik graag komen logeren maar ik ben hier niet op voorbereid. Mathieu....heb je kinderen? en hoe oud zijn ze? ..... - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 11:18itne61Ik ben niet meer gemotiveerd om een verhaal over annewill mee te schrijven,ik kom t af en toe nog wel eens doorlezen ,voor degenen die het verhaal gaan maken die wens ik allemaal fijn schrijfplezier toe,,maar dat zal wel lukken.[:)]
- Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 16:37miss_MP
omdat ze niet naar het hotel in Frankrijk ging? - Geplaatst op dinsdag 27 mei 2008 23:23miss_MP
Welke leeftijd heeft Annewil in de libelle eigenlijk ?? - Geplaatst op zaterdag 31 mei 2008 22:37Leny1961
Ik ben vandaag voor het eerst op libelle.nl. De Libelle lees ik al jaren en ik wist niet dat Anne Will niet eens bestond!
Of dat dagboek gesloten moest worden? Nee maar wel vind ik het niet netjes dat je mensen in de waan laat dat het echt gebeurd. Zoiets doe je niet met volwassenen, kinderen ja, die laat je bijv in Sinterklaas geloven maar om ons lezers te laten geloven dat Anne Wil echt is, nee niet leuk.
Ik vind de stukjes wel fijn geschreven, inderdaad zoetsappig maar vond dat positieve wel fijn, zo schreef Shezerade ook(hoop dat ik haar nick goed schrijf)
Eigenlijk geloof ik het niet eens dat Anne Wil door Tineke geschreven wordt, ik heb net alle Libelles weggegeven, ik kan dus niet nakijken welke naam er onder staat.
Dus dat hele verhaal van die Rob en dat ze weduwe werd is gewoon uit iemands duim gezogen!!??? - Geplaatst op zaterdag 31 mei 2008 22:40jumbotje
Ik denk, dat er altijd wel dingen in voorkomen die echt gebeurd zijn, maar door de schrijvster op haar manier verwerkt worden.
En het staat echt duidelijk in de libelle erbij hoor.
Kijk maar eens in andere bladen, als er geen foto van de schrijver/ster bijstaat wordt het vaak door een ander geschreven.Today is the first day of the rest of your life. - Geplaatst op zaterdag 31 mei 2008 22:48Leny1961
En dan zeker voor 10 euro het dagboek van de NEP dochter lezen???????
Dacht toch echt dat er vroeger niet altijd een foto bij stond, later kwam dat volgens mij pas.
Ik ben echt geschokt dat ik een nep dagboek gelezen heb terwijl ik dacht dat het echt was. Let wel, vond of vind het niet slecht geschreven maar jeetje, ik hoef dus helemaal geen medelijden te hebben met weduwe Anne Wil , Geert die niet bestaat, geen kleinkinderen en wat langer geleden d'r vader die dood ging..........crimineel......gewoon uit iemands duim verzonnen, dat is knap maar ik ben ontgoogeld dat ik in de maling ben genomen. - Geplaatst op zondag 01 juni 2008 11:09itne61SInds een jaartje of 2 weet ik pas dat t nep is van annewill,sindsdien lees ik t ook nog maar amper door, voor mij was in ieder geval de sjeu er toen vanaf.Ik vond t voor die tijd heel spannend steeds en/of leuk ,mooi enz.
Maar sinds ik dus weet dat t allemaal verhaaltjes doorelkaar zijn en deels bij verzonnen ook ,lees ik t in 3 tellen even door en kijk er verder niet meer naar om.Niks aan,,dat heb ik nu ook met sanne uit de margriet,die lees ik al helemaal niet meer,dat ging op een gegeven moment zo'n idiote kant op dat t lachwekkend werd. - Geplaatst op maandag 02 juni 2008 12:32miss_MP
Eigenlijk moet 't niks uitmaken of het waargebeurd is of niet. Harry Potter bestaat ook niet echt en toch is het spannend. Maar ik geef toe dat het tegen valt als je steeds in de waan bent geweest dat ze echt bestaat en alleen de namen iets veranderd omdat het niet leuk zal zijn als je haar buurvrouw (of kind) bent en je leest jou 'ding' in de libelle als Annewil bij jou op de koffie is geweest.
Het Manon-dagboek heeft me niet één moment geinterreseerd. Jaren geleden was het een pracht-dochter en nu heeft ze een bitch-karakter. En als ooit een "Geert-dagboek-versie" zal verschijnen dan denk ik dat al helemaal niemand daar interresse in zal hebben.
Itne61, ik heb het idee dat jij veel romannetjes leest, misschien dokterromans? (helemaal nep dus) Want aan je schrijfstijl te merken kan het jou niet vlug genoeg gaan om een relatie aan te knopen met de eerste de beste "vreemde" en meteen alles uit de kast te halen wat er uit te halen valt. Ik vind dat verre van "echt" en helemaal niet spannend. - Geplaatst op maandag 02 juni 2008 13:47itne61Mp,,dat idee is niet goed dus,,hoe onzinnig schat je me eigenlijk in?Maar dat doet er verder niet toe,ik zou me hier voortaan normaal gedragen tegen jou,,en dat doe ik ook.
Ik geef gewoon al eerder toe dat ik niet meer gemotiveerd ben om hier mee te schrijven met t eigen annewill verhaal en ik zeg dan ook nog eens netjes , dat t de andere schrijvsters wel goed af zal gaan.Ook weer niet goed dus,,maar goed what ever.Ik ga niet meer in discussie hierover,,maar je moet niet zomaar iets neerpennen hier wat totaal onwaar is ,,daar heb je zelf ook een hekel aan,dat heb je vaak genoeg laten merken aan menigeen hier op t forum.Nogmaals,maak er een leuk annewill verhaal van en dat kan je zeker, ik heb geen motivatie meer.Jij wel?Dan wens ik je dus nogmaals een leuke verhaallijn toe en een hoop lezers,dat zal wel gaan lukken.En dat bedoel ik positief. - Geplaatst op maandag 02 juni 2008 22:02miss_MP
Itne61, als je goed kijkt/leest, dan zie je dat het een vraag was, en vervolgens geef ik uitleg "waarom" ik me dat afvraag.
Op het Annewil-verhaal terug te komen; Als ik schrijf dat Annewil het toch te vlug vind en daarom afbelt schrijf jij dat ze toch gaat. Ik heb de indruk dat je het "verhaal" alleen zo wilt hebben zoals jij het wil, jij omzeilt mijn stukje gewoon, vandaar dat ik dan juist niet daarin mee ga. Ik bedoelde het niet boos, ik vond het zelfs heel komisch en moest er om lachen.Ik was benieuwd wat jij vervolgens weer zou schrijven. Dat is toch veel grappiger dan die vlugge doktersversie's vind ik.Ik ben weer weg,doei. - Geplaatst op dinsdag 03 juni 2008 10:08itne61Het ligt ook niet aan hoe jij of ik de verhaallijn wilden schrijven,ik vond t ook wel grappig,maar toen ik er al weer mee begon voelde ik al snel dat ik uitgekeken ben op annewill, ook in het libelleverhaal zelf.Ik denk mp dat jij er een leuk verhaal van kan maken weer[knip] en dan komen er vanzelf wel weer schrijfsters bij,,ik kom t af en toe lezen, en wie weet over een tijd weer eens wat neertikken.
- Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 13:16miss_MP
Zolang er mensen zijn die "Annewil" leuk vinden om te lezen, zolang moeten we het verhaal van Annewil accepteren of we nou liever wat meer pit lezen of niet. Ik voel me ook niet meer echt geroepen om het verhaal van iemand anders aan te passen. Ik kan niet de gevoelens van iemand anders neer pennen, alleen de mijne en daar zit 'denk ik' niemand op te wachten. doeiiii - Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 17:57itne61je hebt hier helemaal gelijk in, je moet gewoon je eigen verhaal schrijven want er zijn er zat die het altijd graag even doorlezen.En daarom denk ik dat er gerust wel aardig wat forumsters op jouw verhaallijn van annewill zit te wachten.En hierbij sluit ik mijn annewillstory af.
- Geplaatst op woensdag 04 juni 2008 23:33miss_MP
Itne61, nee ik wil zeggen "ik ben geen Annewil" en zal ook nooit een Annewil willen zijn. Annewil is het verhaal van iemand anders. Als ik Annewil zou moeten vertalen dan klopt de personage niet meer met de Annewil die ze altijd was. De Annewil uit de libelle maakt bijna nooit eens een vegissing (?), ze heeft nooit eens problemen bv met slechte eigenschappen, ze hobbelt jaren als een ouwe vrijster door het leven alsof er geen leuke mannen/vrouwen bestaan en uiteindelijk gaat ze in 't bootje met dé Geert. De Geert die zijn dochter bijna aanbid, die de vader van zijn kleinkind afkeurt, die samen met de vriendin van zijn overleden vrouw een soort "memoriumclub" vormt. Waar is de plaats van Annewil in dit alles? - Geplaatst op donderdag 05 juni 2008 11:07itne61Een duidelijker uitleg had je niet kunnen geven.Vat hem helemaal en t is ook zo wat je zegt.Annewill is een fictieve vrouw in een ficitief verhaal.De 1 houd er van de ander niet.Zoals je al eerder gelezen hebt ergens hieronder,vind ik t niks meer aan.In het begin las ik annewill altijd als eerste,maar toen ik eenmaal wist dat t allemaal fictief is ,,toen was er voor mijn in ieder geval de sjeu vanaf.
Ik denk dat de plaats van annewill alleen maar is dat zij de kern van het verhaal moet blijven,,zonder haar geen annewill. - Geplaatst op zondag 15 juni 2008 21:11miss_MP
Alweer een crematie van een dierbaar persoon gehad.
Annewil heeft het nooit over de familie van haar overleden man Rob, ze hoeft nooit eens naar de tandarts. - Geplaatst op vrijdag 20 juni 2008 22:25a61
Tjee wat een reacties op mijn vraag [:)]!
Toen ik A-W begon te lezen waren mijn kinderen net zo oud als die van haar. Dus dan denk je: Het zal je maar gebeuren ,toch? Dus ga je meeleven! Onnozele ik [:%]dacht dat het echt was om dat de andere colums ook onder echte namen worden geschreven.Tot ik dacht het is allemaal een beetje TE!!!Toen kwam ook nog dat dagboek van haar dochter!!! Tegen een collega zei ik dat ik Anne-wil niet meer leuk vond en toen zei zij dat Tineke het schrijft.
Nu lees ik het dus nooooit meer! - Geplaatst op vrijdag 20 juni 2008 22:32job
Ik denk dat we hier allemaal dachten dat het echt was maar ik lees het toch nog steeds,hoewel met het idee dat het fictief is,niks mis mee toch? - Geplaatst op vrijdag 20 juni 2008 22:37miss_MP
ik denk dat het niet alleen komt doordat het verhaal nep is, Harry Potter bestaat ook niet echt, maar is toch leuk om te lezen.
Dit onderwerp heeft 958 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2011 21:56.
Anne-Wil