Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Anne-Wil

Dit onderwerp heeft 958 reacties, en bestaat uit 39 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 39.
De laatste reactie is geplaatst op 23-05-2011 21:56.

Anne-Wil

Ga naar een onderdeel
  1. a61
    Afbeelding van a61

Al jaren las ik Anne-Wil met veel plezier . Tot een vriendin tegen mij zei dat Tineke Beishuizen het nu schrijft en niet meer Anne-Wil?!?! en ja ....er staat :Tekst Tineke B.!!!!!
    Ik voelde me gewoon bedonderd! Het had gewoon alleen van Anne-Wil moeten blijven en toen die stopte met schrijven om wat voor reden dan ook had het dagboek moeten sluiten!
    Wie denkt er ook zo over????????...of ben ik de enigste?????

2. jippie_
    Afbeelding van jippie_

a61 hier is al vaker een hele discussie over geweest.
    We zijn zelfs met medeforummers zelf aan afleveringen gaan schrijven.
    Ik geloof, dat dit op het oude forum was.
    Van tijd tot tijd zijn er weer nieuwe lezeressen teleurgesteld, maar het is niet anders!

3. apekop
    Afbeelding van apekop

Zolang als AnneWil bestaat,zolang staat er ook al de naam Tineke Beishuizen naast...
    Dus je had 't kunnen weten.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

4. jippie_
    Afbeelding van jippie_

apekop, nee dat is niet waar, want in eerste instantie was het, geloof ik, een lezeres, die haar verhaal in Libelle deed.

5. sueann
    Afbeelding van sueann

Het is altijd Tineke Beishuizen geweest (die over een vriendin schreef), maar de eerste afleveringen waren zonder naam, zodat men dacht dat het een lezeres was.

edited:
    Het is zinnig om dit topic bovenaan vast te pinnen, want het komt telkens weer terug.

Het is me overigens een raadsel waarom je wereld instort als een soap "niet echt" blijkt te zijn.

6. apekop
    Afbeelding van apekop

Dat lijkt me stug,ik lees AnneWil vanaf de allereerste column en heb ook alle boeken die er van AW zijn verschenen(allemaal geschreven door Tineke)
    Ra,ra hoe kan dat dan???
    (Misschien kan Tineke zelf opheldering verschaffen,tenslotte weet zij zéker hoe 't zit)

7. agaath1
    Afbeelding van agaath1

quote:
    a61 hier is al vaker een hele discussie over geweest.
    We zijn zelfs met medeforummers zelf aan afleveringen gaan schrijven.
    Ik geloof, dat dit op het oude forum was.
    Van tijd tot tijd zijn er weer nieuwe lezeressen teleurgesteld, maar het is niet anders!
    Daar heb ik ook nog aan meegedaan Jippie! Jammer dat ik het niet heb opgeslagen. Het was op een gegeven moment moord en doodslag. Anne-Wil was niet meer de zedige dame. Misschien zijn er nog mensen die het hebben opgeslagen.

8. agaath1
    Afbeelding van agaath1

quote:
    Dat lijkt me stug,ik lees AnneWil vanaf de allereerste column en heb ook alle boeken die er van AW zijn verschenen(allemaal geschreven door Tineke)
    Ra,ra hoe kan dat dan???
    (Misschien kan Tineke zelf opheldering verschaffen,tenslotte weet zij zéker hoe 't zit)
    Ik weet het zeker Apekop, de naam van Tineke stond in kleine letters aan de zijkant van de column.

9. apekop
    Afbeelding van apekop

Dat klopt Agaath en Juul is in het echt Els Roozenbroek...[XD]

10. job
    Afbeelding van job

Het is altijd Tineke Beishuizen geweest en idd waarom stort de wereld in als Anne Wil niet "echt" is??
    Heb je al die jaren onder de grond geleefd ofzo??

11. agaath1
    Afbeelding van agaath1

Ik ben al jaren geen abonnee meer van Libelle en Anne-Wil heeft me nooit kunnen boeien. Zo verschrikkelijk truttig. Ik kijk af en toe op de Libellesite om een beetje bij te blijven.
    Maar, het was wel lachen Apekop, Missie M, Itne (toen onder een andere nick) en ik kan me zo snel niet herinneren wie er nog meer meeschreven. Jammer dat Tineke het niet heeft opgepikt, het was een stuk spannender dan de zoetsappige columns van Tineke.

12. conny140
    Afbeelding van conny140

Wie gelooft er nog in sprookjes het was altijd Tineke die het schreef, ,k heb ze net weer gelezen van de Bieb.

13. itne61
    Afbeelding van itne61

Hahaha,ja ik weet t nog een beetje,,anne-will ging in ons eigen verhaal van geert af ,want die rotzooide ineens met sanne(uit de magriet),want eerder had ik per ongeluk schaapje erbij gehaald(uit de margriet)tja ik was toen even in de war met die verhaallijnen,maar er werd toen een hele leuke draai aangegeven door de medeschrijfsters hier,,en vaak lazen we dat menig lezeres hier regelmatig een schone onderbroek nodig had[XD]Sommigen pisten zowat echt in hun broek van t lachen hihi[knip]toch konden we t ook weer heel spannend maken,,want ik ben zijn naam even vergeten maar annewill leerde een lekkere vent kennen ,,waar ze lekker mee vree en omging,,maar geert kon dat niet verkroppen en kwam zo stoned als een garnaal ook in een vakantieland aan waar annewill en haar nieuwe lover zich vertoefden, de sukkel dacht dat ie minipepermuntjes had opgegeten (hij had ze gekregen geloof ik van de ex van de nieuwe lover van annewill),die nieuwe lover had natuurlijk ook een ex en die had weer een lover die in drugs zat,,hele toestanden waren dat en oh ja die nieuwe lover van annewill , bleek achteraf ook weer eens de verloren vader te zijn van de vriend van annewills dochter .Dan nog manon de dochter van annewill,,die dumpte haar vriendje ineens en wilde haar ex terug,maar op t laatst was ze helemaal bekeerd tot witte wicka,,en eigenlijk is t daar toen mee gestopt.

14. miss_MP
    Afbeelding van miss_MP

Jaahaa, dat kwam omdat ik me ergerde aan die slome Geert. Vaak dacht ik "Annewil sla met een vuist op tafel of zet hem toch buiten de deur, die zeur". Zodoende begonnen we het vervolg te schrijven zoals wij zouden reageren in de schoenen van Annewil, die we ook langzaam erg saai gingen vinden. Annewil was geen vrouw van deze tijd meer, ze liet alles 'gebeuren'. hihihi Maar sommige forumsters gingen daar wel heel fanatiek in mee, dat vond ik weer té on-saai.Nee dan maar liever de saaie Annewil dacht ik.

15. jumbotje
    Afbeelding van jumbotje

Het Wica verhaal, begon leuk maar ik denk dat men het te zweverig vond.

Maar Anne wil en haar vrij partijen, was het niet met Maarten of Martijn, vond ik wel wat hebben.

Maar weer opnieuw hier beginnen?

Today is the first day of the rest of your life.

16. itne61
    Afbeelding van itne61

Wie weet,wie geeft de aftrap?Enne mp,dit keer zal ik t dan gezellig houden met je en geven en nemen oke ?Hihihi[knip]

17. miss_MP
    Afbeelding van miss_MP

quote:
    Wie weet,wie geeft de aftrap?Enne mp,dit keer zal ik t dan gezellig houden met je en geven en nemen oke ?Hihihi[knip]
    Lief van je, ik zal een begin gaan bedenken oké?

18. benthe
    Afbeelding van benthe

quote:
    Al jaren las ik Anne-Wil met veel plezier . Tot een vriendin tegen mij zei dat Tineke Beishuizen het nu schrijft en niet meer Anne-Wil?!?! en ja ....er staat :Tekst Tineke B.!!!!!
    Ik voelde me gewoon bedonderd! Het had gewoon alleen van Anne-Wil moeten blijven en toen die stopte met schrijven om wat voor reden dan ook had het dagboek moeten sluiten!
    Wie denkt er ook zo over????????...of ben ik de enigste?????

[:)]
    @a61, dat voelt ook verschrikkelijk! Je bent volledig in de veronderstelling dat Anne Wil haar diepste zielenroerselen met je deelt en daarvan ben je onder de indruk. Geraakt. Dan blijkt dat het door iemand anders wordt geschreven. Het is een fictief verhaal.

Waarom is dat zo erg? Het inhoudelijke verhaal raakte je. Waarom is de schrijver dan zo belangrijk en waarom voel jij je zo bedonderd?
    Graag lees ik je reactie (na je openingstopic op 18 mei jl. lees ik je niet meer).

19. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

Ha, de nieuwe libelle kwam vandaag. Annewil was echt de limit. Zij en die Geert zijn verhuisd naar een prachtig groot huis daar hebben we de afgelopen weken royaal van kunnen genieten, de buurvrouw was nog verkouden en wordt vergeetachtig, ook uitgebreid over verhaald. En wie komt het verhaaltje weer eens binnenlopen: Manon.
    Blijkbaar om ons weer eens zover te krijgen om ons te abonneren wordt gehint dat ze blijkbaar via vuil spel haar werk is kwijtgeraakt en wordt er nog even terloops gevraagd hoe het met haar vriend is die zo aangeslagen was door de dood van z'n dochter. Het eerste wat we er over horen. Moeder kon het zeker in de verhuisdrukte niet opbrengen om naar de begrafenis te gaan.

20. itne61
    Afbeelding van itne61

Mp, oke[:)]

21. miss_MP
    Afbeelding van miss_MP

Ik ben het niet vergeten, maar vandaag heb ik een zware dag. word vervolgd, doeii

22. jumbotje
    Afbeelding van jumbotje

Eigenlijk, kan ik niet wachten MP.

Today is the first day of the rest of your life.

23. miss_MP
    Afbeelding van miss_MP

Annewil heeft een zware dag, haar schoolvriendin werd vanmorgen begraven. De hele uitvaartplechtigheid zat ze in gedachten aan het verleden en het heden. Wat was alles nog ongecompliceerd vroeger, wie had het kunnen bedenken dat zij zo vroeg zou overlijden? Nooit meer samen lachen, nooit meer samen herinneringen ophalen aan de schooljaren.Hoe moet het nou verder met haar man en kinderen? Die arme moeder van Charlotte, ze zat wezenloos voor zich uit te staren terwijl de pastoor mooie woorden sprak over haar Charlotte. Wat een prachtige bloemen lagen er ter ere aan het afscheid van deze lieve vrouw. Ze had het vast mooi gevonden al die bloemen, maar de mogelijkheid om het te vragen is er niet. De kerk zat stampevol.....iedereen kwam een laatste eer betuigen.Wat fijn dat iedereen zo mee leeft.Zelfs Mathieu was er, wat was hij grijs geworden, hij had vroeger zijn broek gescheurt toen hij Annewil hielp over de prikkeldraad te stappen, Charlotte lag toen in een deuk. Zal Mathieu er nu ook aan terug denken? Hij vond het toendertijd niet grappig dat ze zo moest lachen, maar volgens mij kan hij er nu de humor wel van inzien. Henny was er ook, niet onze favoriet, maar nu pinkt ze geregeld een traan weg. Mooie plechtigheid. Shit dag! De hele dag is in een grijze nevel gehuld. Alles gaat een paar touren trager. Het op de bank zitten en naar buiten turen maakt geen productie met het wasgoed strijken. Effe vandaag geen gezeur aan het hoofd want anders ga ik heel hard huilen.

24. itne61
    Afbeelding van itne61

Annewill heeft niet door dat ze langzaam wegzakt in een soort van roes,je kent t gevoel wel,,je bent moe en leeg,je wil niet slapen maar toch zak je even weg,,even je ogen dicht doen ,even niks, en dan val je toch in slaap.Annewill ziet zich zelf weer zitten ,in de schoolbanken,ze zit daar naast charlotte,,ze hebben de slappe lach,om mathieu,wat een scheur heeft hij in zijn broek,in de pauze wilde hij even stoer doen en laten zien dat ie makkelijk over t prikkeldraad kon springen om annewill te willen helpen om ook over t prikkeldraad te komen,,het prikkeldraad wat als afscheiding diende tussen het schoolplein en de berm.Hij sprong inderdaad,maar bleef met zijn billen in t prikkeldraad hangen,,hij scheurde zijn kontzakken helemaal open , zover dat je zijn witte onderbroek kon zien.Wat hebben ze moeten lachen,en nu in de klas beginnen ze alweer.
    Dan ineens een boze juf,,annewill!Charlotte!Ophouden nu met dat stomme gegiebel,,jullie verstoren de hele les,,ga alletwee maar even afkoelen op de gang,,jij aan de rechter en jij aan de linkerkant van de deur!Tijdens het naar de gang lopen zien ze t hooghartige gezicht van henny,,met zo'n zelfvoldane grijns op haar gezicht.Tja t is ook erg makkelijk en handig als je moeder de juf van de klas is,.Annewill en charlotte lagen vaak met henny in de clinche en altijd trokken ze aan t kortste end vanwege de moeder van henny.
    Oh de bel,de bel..wat klinkt die schoolbel toch ineens anders,,dan ineens schrik annewill wakker,,even moet ze beseffen waar ze ook alweer is,,oh weer die bel,,
    Annewill, veert op,,ach en ze glimlacht in haarzelf,,ze heeft nu weer door dat ze gewoon thuis is en dat ze net even weggedut is en gedroomd had over die tijd met charlotte.
    De bel,,ach ja t is de voordeur bel,,,ze staat op en loopt naar de voordeur,,ze doet open ,,en daar staat.........

25. miss_MP
    Afbeelding van miss_MP

....daar staat Mathieu. Hee Mathieu wat een verrassing zegt Annewil verbaasd. Mathieu glimlacht en zegt dan "ik hoorde dat je hier woonde en wou je vragen of je zin had om even naar het graf van Charlotte te gaan kijken voordat ik weer afreis." Annewil is nog wat suf en zegt dan "graag". Ze trekt een vesje aan en loopt met Mathieu naar buiten. Zullen we te voet gaan vraagt mathieu, ik wil graag even mijn benen strekken voordat ik weer aan de lange reis begin. Ja heerlijk, zegt Annewil. Eerst zijn ze zwijgzaam, maar het voelt vertrouwt en ook zonder woorden begrijpen ze mekaars gevoelens. Mathieu hoe gaat het verder met je? Heb je je droom verwezelijkt? Je ging toch naar....