- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3014 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 114 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 19-03-2012 13:21. Dit onderwerp is gesloten!
Wie lijnt er met mij mee?
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 10:19draadje
Mijn gewicht vanmorgen 107,8
Gelukkig ietsje eraf.
Deze week meer gaan lopen. Dit doe ik dan ook stevig op hoor.
Verder kan ik niet zoveel vanwege de ontsteking in mijn arm.
Hoe is het met jullie gewicht?Never give up ................ - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 15:18groenteboerin
Draadje ,fijn dat er toch wat af is bij je! Mijn schaal stond vanmorgen op 104,1.heb ook meer gelopen.volgende week een paar dagen vrij van werk(vanavond nog ) en heb een logeerhond dus zal nu ook meer moeten lopen! - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 09:33jane
Ik was van plan om alles te lezen en te reageren,maar mij rug speelt weer op.Mij heupen steken ook zo.
Ik ben 4 ons afgevallen.
Fijne Zaterdag - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 09:34draadje
Zo, GB, wat ga je goed !!
Een hond geeft altijd meer werk. En het is gezond om nu te lopen al geeft een hond wel weer meer troep met dit weer.
Vanmorgen stond ik op de schaal en ja hoor, gelijk weer ver boven de 108. Gisteren hebben we bruine bonen gehad en dat zet direct aan.
Marieke, ben je al terug in de bergen????
Mis je hier wel en missen zo al een paar weken jouw gewicht.
Wel alles okay?Never give up ................ - Geplaatst op zaterdag 04 februari 2012 11:32jane
Draadje fijn dat er wat af is,geniet van dit weertje.
Ik heb extra,s pijnstillers ingenomen.Wil toch zo naar buiten gaan om een pilsje van de tap te halen.Dan heerlijk genieten van het weer,mannetje moet even een nieuwe bril uitzoeken - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 16:03draadje
* Jane,
wat vervelend dat het met de pijn niet wil.
Hoe is het nu met je nieren?
Streef
Begin
Vorig
Huidig
Af/Bij
TotaalMarieke
??
??
--
--
--
--GB
98
106,1
105,4
104,1
1,3
2Draadje
98
107,5
108
107,8
0,2
0,3Jane
60
59
60
59,6
0,4
0,4
Ik twijfel nog een beetje of ik ipv een kleurtje de - en + zal gebruiken,
wat vinden jullie?Never give up ................ - Geplaatst op zondag 05 februari 2012 17:55jane
Draadje bedankt voor het lijstje.
Met de nieren en blaas gaat het nou goed,alleen de rug speelt vaak op.
Heb nou pijnstillers geslikt,vandaag gaat het. - Geplaatst op maandag 06 februari 2012 15:40groenteboerin
vind het wel erg duidelijk zo,maar doe wat jij het makkelijkst vind!
dat lopen met de hond komt nog weinig van terecht,eerst was ie zelf ziek(heimwee naar zn baas???) en nu ben ik erg beroerd,hoofd zit vol met snot,hoofdpijn hoesten enz enz............
ps bedankt voor t maken van het lijstje nog he
groenteboerin wijzigde dit bericht op 06-02-2012 15:41 met 9% - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 07:39draadje
Goedemorgen,
* Jane,
toch wel fijn dat het met de nieren en blaas nu goed gaat.
De pijn in de rug komt door het ontbreken van kraakbeen?
Denk je wel goed om jezelf?
* GB,
wel zielig als het hondje heimwee heeft. Het hondje van onze oudste mist zijn baasje ook altijd. Ook al is hij hier vaak genoeg voor even opvang. Kan wat worden als hij hier een dikke week is.
Volgens mij gaat verkoudheid rond, ik hoor er meer over.
**
Lijnen wil even slecht, waarom?
Soms denk ik, zal ik maar accepteren?Never give up ................ - Geplaatst op dinsdag 07 februari 2012 17:30jane
Draadje,ja het is toegenomen dat ik geen kraakbeen heb onder mij rug,pas foto,s laten maken.
Heb nou weer zulke helse pijnen.
Fijne avond allemaal - Geplaatst op donderdag 09 februari 2012 22:03mariekeCH
Hallo iedereen,
Ben weer terug uit Nederland, het was fijn en we hebben ervan genoten de familie en vrienden weer te zien, en de rest zien we dan wel weer deze zomer. We zijn dinsdagavond terug gevlogen.
Ik vond het ook leuk om iedereen op de schaatsen te zien in dat mooie Nederlandse landschap. Kroketten heb ik niet gegeten, wel haring, en wat niet goed is voor mij, drop! Want ik houd al zoveel vocht vast door de prednison, en dat wordt door de drop alleen maar erger.
Ik heb me nog niet gewogen, maar zal dit zaterdag doen. Maandagmiddag heb ik mijn eerste gesprek met de diëtiste, ik ben benieuwd. Heb nog geen tijd gehad terug te lezen, zal dat morgen doen.
groetjes - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 09:08draadje
Goedemorgen ,
* Marieke,
fijn om weer van je te lezen, miste je wel hoor.
Prachtig hè, het leven op dit moment in Nederland. Bij jou zal er ook wel genoeg sneeuw liggen.
Ben reuze benieuwd wat je diëtiste gaat zeggen.
* Jane,
dat is toch wel erg naar, dat je kraakbeen steeds minder wordt. Is dit een gevolg van anorexia? Want dat wordt altijd wel gezegd.
Je koopt er niets voor, je hebt de pijn en die zal vaak niet te harden zijn.
Sterkte meid.
* GB,
hoe is het verder gegaan met het logeerhondje? Toch nog genoeg kunnen wandelen?
**
Ik zit hier aan mijn yoghurt en realiseer me dat ik niet op de weegschaal heb gestaan. Morgen zal ik het doen.
Loop ook eenbeetje met mijn ziel onder de arm.
Kan mijn draai niet vinden, heel vervelend.
Fijne dag.Never give up ................ - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 12:02jane
Marieke,fijn dat je zo genoten hebt van Ned.
Draadje,ik weet niet of het daarvan komt,zal eens navraag doen.
59 kilo.Hier schijnt het zoonetje,wij hebben net 2 cappacino op met een mocca gebakje.
Soms is het erg moeilijk om te eten,zit soms zo vol,maarja mannetje waakt en is streng voor mij.Hij wil niet hebben dat ik weer zo mager word.39 kilo bij een lengte van 1.69 m.Fijne Vrijdag allemaal - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 23:10groenteboerin
goedeavond,
had vanmorgen inlog problemen hier dus vandaar dat ik zo laat reageer. net terug van werken,vanaf maandag ga ik weer voor 100%,heerlijk!
weegschaal gaf vanmorgen 103.8 aan,viel me niet tegen,heel de week niet gewerkt en niet gesport. gister bij de dietiste geweest ,is erg tevreden dus ik ook!
fijn dat je het leuk hebt gehad mariek! en hoop dat voor jou de dietiste ook uitkomst biedt!
draad hoe komt het dat je met je ziel onder je arm loopt,wil het allemaal niet zoals jij wil?
jane fijn dat je man je zo goed in de gaten houdt.je bent al niet zwaar......
meiden trusten en tot snel........... - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 09:40jane
Groenteboerin,fijn dat de dietiste zo tevreden is over jou,ga zo door.
Fijne Zaterdag allemaal - Geplaatst op zaterdag 11 februari 2012 19:33mariekeCH
Zo, nu heb ik alles weer terug gelezen, en ben op de weegschaal gaan staan. Dat viel niet mee, 121, heb erg dikke enkels, veel vochtophoping. Ben gister naar de internist geweest, 's morgens bloed prikken en 's middags resultaat. De ontstekingsfactor was iets hoger, dus dat betekent geen lagere dosis prednison. Ben benieuwd naar maandag, dan heb ik dus mijn eerste gesprek met de diététicienne. Ergens denk ik, ik weet wel wat ik moet doen om af te vallen, ik doe het alleen niet! Wat kan zij dan voor mij doen?
GB, fijn dat je je weer goed genoeg voelt om voor 100% te werken, en als de sfeer op het werk dan ook nog goed is, dan is het fantastisch.
Jane, wat vervelend die pijnen. Ik slik medicijnen op natuurlijke basis om bot afbreuk te voorkomen. En een vriendin van mij is gevallen in december, toen het zo glad hier was, en had een breuk onder in de rug, met helse pijnen. Zij heeft van een natuurarts homeopathische medicijnen gekregen, om de opbouw van het kraakbeen te bevorderen, en is nu sinds een week zonder pijnstillers! Ik zal haar eens vragen wat dat is.
Draadje, kop omhoog, maar dat valt niet altijd mee. Wij hebben veel op ons bord gekregen, en krijgen dat ook nu nog, en ik denk wel dat het daarom is dat wij ons gewicht niet de baas zijn.
even lachen: mijn kleinzoontje van 5 wilde niet eten, en mijn lief zegt, je moet eten dan word je net zo groot als opa, opa was vroeger ook een jongetje net als jij. En ik zeg, opa was ook een babytje lang geleden. Kleinzoon denkt na, en dan zegt hij, dus opa heeft bij jou oma aan de borst gedronken. Opa's mond viel open, en ik verslikte me in mijn glas water! - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 15:14draadje
Dag lieve meiden,
ben moe, misselijk, hoofdpijn en niet okay.
Morgen kom ik weer langs.
kusNever give up ................ - Geplaatst op zondag 12 februari 2012 16:54jane
Marieke succes bij de dietiste morgen,we horen het wel .
Draadje beterschap - Geplaatst op maandag 13 februari 2012 10:50draadje
goedemorgne meiden,
ik kom later op de dag terug en maak dan het lijstje.
liefsNever give up ................ - Geplaatst op woensdag 15 februari 2012 10:13draadje
Goedemorgen meiden,
dat viel dus tegen.
Ik was vergeten dat ik maandagavond weg moest.
Gisteren de hele dag onder de pannen geweest en zo dadelijk moet ik weer de auto in.
Maar nu eerst het lijstje;
Streef
Begin
Vorig
Huidig
Af/Bij
TotaalMarieke
110
121
121
--
--
0GB
98
106,1
104,1
103,8
- 0,3
- 2,3Draadje
98
107,5
107,8
108,2
+ 0,4
+ 0,7Jane
60
59
59,6
59
- 0,6
+ 1
Ik heb het lijstje in snel tempo gemaakt, zie maar even of er een foutje in zit.
* Jane; jouw - en + werken anders dan die van ons. Ben nog even aan het dubben hoe het bij jou te zetten .
* Marieke; jouw streefgewicht eerst niet te laag gezet, is dat goed?
Tot later.draadje wijzigde dit bericht op 15-02-2012 10:14 met 3%Never give up ................ - Geplaatst op woensdag 15 februari 2012 10:41groenteboerin
lijstje ziet er weer goed uit draadje,knap hoor!
hier gister een dip dag met heel veel lekkers............grrrr maar vandaag met frisse moed verder.
mariek nog iets wijzer geworden bij de dietiste?
draadje al weer een beetje lekkerder in je vel?
jane bij jou ook alles ok? - Geplaatst op woensdag 15 februari 2012 13:42draadje
* GB,
volgens mij is het helemaal niet erg dat je in een dip zit.
Want met je gewicht gaat het prima. Je bent al 2,3 kilo afgevallen. Laat een dipje maar even toe.
Net als dat je het zelf al zegt; nu weer met frisse moed verder.
Super van je dat het zo goed gaat!!
* Jane,
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn hè, maar anorexia is een gevaarlijke ziekte. Mijn schoonzus kreeg er beri beri van omdat ze eenzijdig at.
Kunnen ze je ook helpen aan de pijnen in je rug. Kan me heel goed voorstellen dat het hels moet zijn.
* Marieke,
weer in de bergen. Mis je dan ons vlakke landje niet?
Voor mij geld het andersom, heb altijd een verlangen naar de bergen. Maar sinds ik een hoogtevrees heb ontwikkeld durf ik er niet meer heen.
Ik ben ook benieuwd wat jouw diétiste zegt. Misschien een heel ander advies dan de nederlandse?
**
Vanmorgen stond ik op de schaal en ja hoor, 109 kilo.
Ik word er zo depri van. Ga niet buitensporig te werk, eet niet veel, niet vet, sch*t me van de hakken en dan toch....
Om moedeloos van te worden.
En dat mijn lijf dan ook nog niet meewerkt...
Veel pijn en steeds heftiger.
Ga morgenvroeg naar de huisarts omdat het niet langer gaat. Heb dit mijn fysio ook beloofd hoor. Maar vrees dat de arts begint over een spuit en dat zie ik toch liever niet.
Nu ook hele erge pijn in de been, kan er moeilijk van lopen. Ik denk dat het mede komt door mijn gewicht. En dat blijft maar oplopen. Grrrrr. Het is een cirkeltje hè.Never give up ................ - Geplaatst op woensdag 15 februari 2012 22:42mariekeCH
Draadje, bedankt voor je lijstje. Mijn streefgewicht, ja, ik hoop nog eens 80 te wegen, maar eerst onder de 100, dus maak er maar 100 van als het kan. Waar komt die pijn vandaan, weet je dat? Ik weet uit ervaring dat als de pijn oploopt, ik ga eten om er de moed in te houden. Kan me heel goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Wat heeft de huisarts gezegd?
GB, bij jou gaat het gewicht naar beneden, en dat is toch een heel goed resultaat. Hoe gaat het op je werk?
Jane, sterkte voor jou, dat heb je met die pijn wel nodig!
Ja, die bergen, dat blijft mooi. Vanachter mijn computer kijk ik op de Jura, en dat verveelt nooit. Bij ons ligt er haast geen sneeuw, maar in de bergen ligt er heel veel!
Maandag ben ik naar de diététicienne geweest. We hebben eerst gekeken naar wat ik gemiddeld eet per dag. En dan ook het innemen van de verschillende medicijnen, buiten de prednison nog 9 pillen per dag! zij vond dat het eten slecht verdeeld was over de dag, met vooral de energiewekkende (koolhydraten dus) delen 's avonds, we eten 's avonds warm. Zij stelt voor om s'middags om 4 uur iets energiewekkends te eten, bijv een sandwich met kaas of ham, koolhydraten dus, en zo 's avonds minder te eten, max 50gr koolhydraten, en groenten en vlees/vis daarbij, maar 1 portie, en dus niet nog een keer opscheppen omdat het zo lekker is, of omdat ons geleerd is ons bord leeg te eten. Ik moet over 3 weken terug komen. Ik wil het proberen.
groetjes - Geplaatst op donderdag 16 februari 2012 09:31draadje
Goedemorgen,
* Marieke,
dan maak ik er 100 van hoor. Goed van je dat je dit strefen hebt.
Je diëtiste heeft wel gelijk met die koolhydraten. Ik probeer ze ook niet te veel te eten, maar ik verlang er soms best naar. Ben de yoghurt zo zat. En alleen vlees/vis met groente voldoet momenteel ook niet.
Het is wel zo dat wanneer ik koolhydraten eet, ik er steeds meer wil.
Mijn pijn kan van de reuma komen, van overbelasting, van een val (ik maak af en toe rare vallen). De huisarts weet het niet. Ik heb voor 2 weken diclofenac gekregen en moet dan terug komen. Als het dan nog niet genoeg geholpen heeft dan denkt hij aan een orthopeed ofzo.
Ach, is dit maar afwachten. Ondertussen moet ik weer vermijden dat ik repeterende bewegingen maak. Stofzuigen, strijken, afnemen, ramen lappen, typen enz.
Wat blijft er over?
Is toch om depri van te worden?
En ja, geef mij dan maar een zoethouder in de mond wat ook weer zijn weerga heeft in de negatieve spiraal.
Marieke en GB,
ik zou graag van jullie het advies eens willen zien.
Wat wél en wat niet eten, wanneer wél en wanneer niet.
Dit mag ook eventueel via een inbox hoor, of ik geef je mijn emailadres door als dat makkelijker is.
Zelf wil ik geen diëtiste meer zien, maar moet wel ergens vastigheid hebben.
Zo,
nog even naar mijn eigen topic en dan weer ander werkje doen.
Niet overbelasten hè
Never give up ................ - Geplaatst op donderdag 16 februari 2012 11:43dimama
Hallo ik ben nieuw ...
ben Diana 95 kg wil naar de 69 en wil graag met jullie mee lijnen ..
mijn struikel blok is wijn en kaas mmmhhh
en soms drop ...
hoop veel steun te kunnen geven en te krijgen ik moet zaterdag weer op de weegschaal ......
groetjesblij ei ... 30 kg te zwaar (nu nog wel hahahh ) vrolijk en gelukkig !
Dit onderwerp heeft 3014 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 114 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 19-03-2012 13:21. Dit onderwerp is gesloten!
Wie lijnt er met mij mee?