Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Gezondheid & Psychologie
  4. ASS-relatieproblemen, herkenbaar?

Dit onderwerp heeft 2143 reacties, en bestaat uit 86 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 86.
De laatste reactie is geplaatst op 14-05-2012 17:44.

ASS-relatieproblemen, herkenbaar?

Ga naar een onderdeel
  1. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Een teken dat ASS bij kinderen steeds vaker wordt herkend. Als je aan de grote mate van erfelijkheid denkt, vraag je je af hoe dat met ouders en grootouders zit.

http://www.autisme.nl/Ond ... =1336032962&schema=autnva

Toename aantal leerlingen met autisme

Er wordt geconstateerd dat het aantal leerlingen met een indicatie voor een cluster 2 of 4 school gebaseerd op ASS sinds 2007 is toegenomen van 14.266 naar 34.819.

Lees meer in het onderwijsverslag op de website van de onderwijsinspectie, met name in het hoofdstuk over speciaal onderwijs in het dit verslag.

2. vasje
    Afbeelding van vasje

Dag allemaal,
    Sorrie, dat ik niet meer zoveel schrijf.
    AstonA, nog gefeliciteerd met je kleinkind, wat moeilijk om daar al zorgen bij te hebben, zal voor je kinderen ook niet meevallen en ook voor de grootouders. Is er al wat meer bekend hoe het kleintje zich ontwikkelt?
    Ik denk niet dat ik het boek zal gaan lezen, kan me sommige dingen zo aantrekken, misschien later nog eens.
    De gespreksgroep is niets geworden, schijnt dat ik in een witte vlek woon waar geen aanmeldingen zijn, jammer heel jammer, had me er op "verheugd"
    Verder probeer ik zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, het ene gaat wat beter dan het andere, maar ik zet door en houd vol.
    Aston, met mn oudste zoon gaat het heel goed (je kent de geschiedenis nog wel)hij laat zich van een andere kant zien, sterk en doortastend, maar misschien vind je het gek als ik zeg dat ik opeens in een andere rol wordt gedouwd, eerst veel zorgen gehad(misschien nodeloos, maar ja met zijn voorgeschiedenis) heel erg wennen voor mij, maar ik ga ervoor en het is positief.
    En wat ook fijn is dat mn man hem ook wil steunen in zn plannen.
    Hoop dat ik niet te warrig over kom, maar ik ben zelf nog erg aan het zoeken en dat vind ik heel moeilijk in mn eentje, daarom zo spijtig dat die groep ook niet doorgaat.
    Gr. van Vasje

3. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Dat is zeker jammer dat het met de gespreksgroep niets geworden is, Vasje.
    Het is al een hele stap om tot het besluit te komen en dan is het jammer dat het niet doorgaat.
    Heb je nog bij de NVA geinformeerd?

Of heb je wel eens gedacht aan een paar gesprekken met een maatschappelijk werker? Met het doel om van je af te praten en wat adviezen te krijgen?
    In mijn omgeving is er iemand die daar veel aan gehad heeft.
    Natuurlijk speelt een "klik" daar een rol in.

Fijn dat het nu goed gaat met je zoon en dat je man ook positief reageert. Dat zal de sfeer vast ten goede komen.

Op zich gaat het goed met baby, schoondochter en zoon. Hij is nog geen 3 weken. Er is dus nog niet veel over te zeggen.

Als schrijven je goed doet Vasje; we blijven met je meeleven hoor!

4. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Wel eens op dit weblog gekeken?
    Allerlei onderwerpen, maar vooral over mensen die psychische problemen hebben.

En vaak prachtige foto's.

http://henk50.wordpress.com/

5. vasje
    Afbeelding van vasje

Aston, het was via de NVA, soms kan ik maar niet begrijpen waarom er niet meer mensen zijn die behoefte hebben om over die problematiek te praten, maar ik heb dat ook wel van andere groepen gehoord, dat er zo weinig mensen op af komen (of misschien niet durven, het niet weten), maar als de nood hoog is ga je toch naar zulke groepen zoeken, denk ik dan.
    Idd vond ik het een hele stap, dat heb ik nu weer met maatschappelijk werk, ook weer een drempel te nemen.
    Je noemde het schrijven, dat is toevallig, ik ben met schrijven begonnen savonds in een boekje waar ik de pijnpunten van die dag opschrijf en dan komen er herinneringen van vroeger naar boven, ik snap wel waar het vandaan komt, maar om dat in het heden te vertalen vind ik best moeilijk, maar ik werk er aan, het is fijn om het van je af te schrijven en ik doe het nog maar net.
    Bedankt voor je steunende woorden weer.
    Vasje

6. Hanoontje
    Afbeelding van Hanoontje

Herkenbaar Vasje. Sterkte!

Goeds,

Diaan

Geslaagd voor examen relatiecounselling.

7. Hanoontje
    Afbeelding van Hanoontje

quote:
    Pfoe. Dan moet je ongelooflijk goed kunnen sjoelen om hem er in te krijgen...

Fijn dat het goed gaat met de baby AstonA,

En over die drempel 'gaan'. Ben toen samen gegaan met iemand. Dappere dodo hé?
    Hoop toch dat er wat komt Vasje
    Liefs Diana

8. Geheim
    Afbeelding van Geheim

Heb even vluchtig overgelezen en vond boek wel interessant helaas is de pret bij ons van korte duur geweest en zal ik mij weer moeten richten op andere zaken..
    Vorige week de eerste week dat ik weer eindelijk eens energie had om met manlief iets te ondernemen, na maanden van stress door bedrijf failliet en dus werkeloos worden terwijl ik gedeeltelijk kostwinnaar ben, opname van vader gesloten afdeling waar een hele geschiedenis aan vooraf is gegaan en nog.
    Problemen met man en kinderen met hun kenmerken van ass en dan krijg ik gisteren te horen dat er een tumor bij mijn moeder in de buik geconstateerd is.
    Heb geschreeuwd of het nu eindelijk a.u.b. ophoort hier. :sad:
    gisteren de hele dag bij mijn moeder geweest waarvan gistermiddag in ziekenhuis. het zou om een joekel gaan en naar aller waarschijnlijkheid eierstokkanker. Maandag ct scan en dan afwachten in welk stadium.
    Vanmorgen natuurlijk veel te vroeg wakker en nu al weer moe zijn.
    als er duidelijkheid komt laat ik het jullie even weten.
    wens jullie in elk geval een fijn weekend toe.

9. vasje
    Afbeelding van vasje

Dat is zwaar voor je Geheim, ik kan begrijpen dat je het aanvliegt, schreeuwen lijkt mij juist goed, huilen ook, je uit je gevoelens op zo'n manier. Ik kan het niet zo goed, maar zou het wel willen.
    Dan lijkt het wel of alles je tegenzit, wat moeilijk allemaal, heb wel eens gelezen dat God je geeft wat je aankunt, ik probeer (voor mezelf) het zo maar te bekijken.
    Niet dat ik het voor jou maar bagataliseer, zeker niet.
    Probeer svp toch goed voor jezelf te zorgen, geef de zorg voor je moeder over aan de dokter, daar kunnen wij geen aandeel in hebben.
    Veel sterkte

10. Geheim
    Afbeelding van Geheim

Dankje Vasje,

had god toegeschreeuwd dat het moest stoppen, geef hem de schuld van alles, weet ook niet waarom, moet tegen iets/iemand aanstampen/slaan. Om mijn eigen frustratie kwijt te raken, weet gewoon niet meer waar ik heen moet met al deze gevoelens. Wordt van links naar rechts gegooid en van onder naar boven .

Ben vandaag in actie gekomen om te regelen dat misschien volgende week gedeelte van een schuur klaar is, zodat mijn katten (deze hebben een ruimte in huis) dan naar de schuur kunnen, dan kan deze kamer eventueel klaar gemaakt worden voor als moeder niet alleen thuis kan zijn. (verven enz)
    afwachten dan maar

11. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Ach wat erg voor je moeder en voor jullie, Geheim.

Net gaat het wat beter met jullie en dan komt er weer een grote tegenslag. Je moet telkens weer: de sterkste zijn.

'k Wens je kracht en moed toe om vol te houden.

12. Geheim
    Afbeelding van Geheim

Dank jullie,
    de woorden van jullie helpen mij!
    ik moed! en ik wil ook! en ik zal ook!
    Voor HAAR. was altijd mamma's kindje.
    Ik zal het zwaar krijgen en zie erg op tegen vanmiddag.
    laat jullie wat weten.

13. Geheim
    Afbeelding van Geheim

weet nog niets,
    heeft alleen inwendige echo gehad, donderdag ct scan en dan pas vrijdagmiddag uitslag!!!

gezwel heeft doorsnee 10 cm...................
    afwachten

14. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Dat zijn spannende dagen, Geheim.

Sterkte gewenst.

15. Hanoontje
    Afbeelding van Hanoontje

Beste Geheim,
    Verschrikkelijk veel sterkte gewenst. Ik lees het nu pas echt goed! 't Zit jullie toch ook niet mee. Nou hoor..... Een warme veeg over je bovenarm en knuffel,
    Diana

16. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Geheim ik wen je ook heel veel sterkte.

vasje ik zou ook graag naar een bijeenkomst gaan,maar ja ik durf niet vanwege beroep man. Moet hem en mezelf in bescherming nemen. iedereen kent iedereen en dat is lastig.

mens durf te leven

17. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Heb je de uitslag van de onderzoeken van je moeder al gehoord, Geheim?

Conxita, is je vakantie deze week begonnen?
    Zo ja, een hele goede reis gewenst.

18. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Ja klopt, maar de voorpret is wat getemperd.

Dochterlief belde vanmiddag dat ze (toch) gaat scheiden.
    Zucht.................

mens durf te leven

19. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Het doen en laten van de kinderen en kleinkinderen zal ons welbevinden blijven beinvloeden, Conxita.

Ik hoop dat je het in de vakantie een beetje los kunt laten.

20. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Ik denk het wel, want kan er toch niks aan doen. Ze zit te ver weg om even heen en weer te gaan. Ze heeft gelukkig haar vader wel in de buurt voor advies en verder neem ik inderdaad even afstand.

mens durf te leven

21. Geheim
    Afbeelding van Geheim

Hallo mensen,

Conxita, jij sterkte nog met je dochter. nooit leuk voor niemand!

Heb uitslag moeder, is kwaadaardige tumor welke al verder gegroeid is.
    Is formaat al van een kleinere voetbal. Het wordt een fikse operatie welke samen met een ander ziekenhuis uitgevoerd gaat worden (samen met academische ziekenhuis).
    Eierstokken en baarmoeder gaan sowieso verwijderd worden, verder zit gezwel overal tegenaan en zullen alle uitzaaiingen verwijderd gaan worden dwz dat er bijv. een stuk van de darm weggenomen moet worden en/of de blaas/longen enz. daarna chemokuur voor de zaken welke niet met het oog te zien zijn. Ze wordt open gemaakt van onder naar boven zoals ze gezegd hebben. In komende 2 weken gaat het ergens gebeuren.

Ze is zo kort van adem nu (vocht op longen).
    dank je voor jullie steun

22. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Dat klinkt wel heel ernstig en ingrijpend, Geheim.

Hoe oud is je moeder?

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.

23. conxita32
    Afbeelding van conxita32

Oei geheim, dat klink heel ingrijpend. Heel veel sterkte gewenst voor jullie.

mens durf te leven

24. AstonA
    Afbeelding van AstonA

De deskundigen zijn nog druk bezig om richtlijnen vast te stellen.
    Op blz. 88 en volgende bladzijden worden ASS kenmerken beschreven.

http://www.ggzrichtlijnen ... se%20jan-april%202012.pdf

Commentaarfase ‘Multidisciplinaire Richtlijn ASS bij volwassenen’

Deze multidisciplinaire richtlijn (MDR) zal in de toekomst voor hulpverleners als leidraad gaan dienen bij het signaleren, diagnosticeren en behandelen van volwassenen met een autismespectrumstoornis (ASS).

25. Hanoontje
    Afbeelding van Hanoontje

Ook van mij nogmaals heel veel sterkte gewenst!

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x