- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 2180 reacties, en bestaat uit 88 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 88.
De laatste reactie is geplaatst op 13-05-2012 21:59.
Zelf kleding maken
- Geplaatst op zondag 20 april 2008 11:15boekenwurm63
wat ga je maken hse?
ik heb gister nog achter de naaimachine gezeten voor verstelwerk.
1 mannenjas met een kapotte zakrits ( paspel; dus niet bij te komen voor een nieuwe zonder de hele jas te slopen); >>>>> de zak dus fijn dicht genaaid. met 1 zak kom je ook een heel eind.
1 rugtas van dezelfde persoon, met alweer, een ritsprobleem; rits liet los.
getracht te naaien, we zijn niet voor 1 gat te vangen, maar er zat vlakbij een soort balein.
resultaat; een kapot geknalde naald en een hartslag van 200 :(
op naar de winkel dus voor een nieuwe tas.
een nieuwe jas kan ie vergeten
w.b. de recepten; misschien in mijn inbox???
slijm , slijmcon libello in angello - Geplaatst op zondag 20 april 2008 22:08hse
Ik ben met een rok bezig.
Een paspelzak ..ach dat was ooit lang geleden mijn eerste project zelfstandig...wist ik veel.[:-S] maar het is goed gekomen omdat manlief logisch na kan denken.
Het recept ..tja, dat is dus moeilijk want het waren pakken gekocht bij de Liddl (weet nu niet eens of ik de naam van de winkel goed schrijf...zo vaak kom ik er dus (maar niet heus)) net zoiets als de kwark en monchoupakken van Oetker.gewoon liefs - Geplaatst op maandag 21 april 2008 11:27hemelskoekje
quote:eh, ja ...ik heb het dus echt gemist.
Kijk dus te weinig televisie en er heeft naar mijn weten geen foto in onze krant gestaan.
Nou daar hoef je niet voor naar de tv te kijken hoor. Het heeft zelfs de spaanse krant bereikt hse!!!!!
Ja BW, die gozer ziet er ook echt zielsgelukkig uit. Volgens mij is dat gedoemd om te mislukken!!!Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op maandag 21 april 2008 11:53boekenwurm63
quote:Ik ben met een rok bezig.
Een paspelzak ..ach dat was ooit lang geleden mijn eerste project zelfstandig...wist ik veel.[:-S] maar het is goed gekomen omdat manlief logisch na kan denken.
Het recept ..tja, dat is dus moeilijk want het waren pakken gekocht bij de Liddl (weet nu niet eens of ik de naam van de winkel goed schrijf...zo vaak kom ik er dus (maar niet heus)) net zoiets als de kwark en monchoupakken van Oetker.
jij pakt het direkt groots aan hse!
beginnen met een paspelzak
toch, als je een duidelijke beschrijving hebt, valt het ook nog wel mee, vooral met wat ervaring.
op naar de super ( met 1 d) voor de taarten dus.
zal wel low calorie zijn met advocaat[:-S]con libello in angello - Geplaatst op maandag 21 april 2008 12:35hse
Gisteravond al een stukje aan de gang geweest.
Heb al wel gezien dat ik in ieder geval wel de lengte ga aanpassen.
Het mag wel een stukje korter...de lengte die het nu is, staat dus een beetje te truttig.
Tja, maar die ervaring had ik dus nog niet.
Ik ben zelf begonnen na een paar mislukte naailessen waar ik dus zegge en schrijven één rok en één bloes had gemaakt. Het echte begin stamt dus van de tijd dat mijn oudste baby was.
Klein begonnen en tja,, nu eigenlijk nog alleen maar voor mezelf en af en toe een kraamcadeautje.
Van die taart zal je in ieder geval niet dronken worden.[XD]
Low calorie...ik denk het niet want er ging een halve liter slagroom door.[knip]
Ze zijn wel erg lekker...het doet niet onder voor een gekochte vlaai .gewoon liefs - Geplaatst op maandag 21 april 2008 13:01boekenwurm63
hihihhi,
ik had wel wat ervaring, maar de eerste paspel toch netjes op naailes gedaan hoor.
ook ik ben pas echt fanatiek gaan naaien toen zwanger was, en toen de kinderen klein waren.
leuk al dat kleine spul.
zo trots als een aap op mijn eerste jasje met voering was ik.con libello in angello - Geplaatst op dinsdag 22 april 2008 15:25boekenwurm63

was geheel letterlijk bedoeldquote:ook ik ben pas echt fanatiek gaan naaien toen ik zwanger was,je zou verwachten dat het andersom had plaatsgevonden[:-S] en toen de kinderen klein waren.[:$]
.
con libello in angello - Geplaatst op dinsdag 22 april 2008 21:07hse
Lol.[XD]
Yep, ik heb mijn rok af.
Het is totaal iets anders geworden dan het oorspronkelijke patroon.
...maar ik vind 'm leuk!!!!gewoon liefs - Geplaatst op dinsdag 22 april 2008 21:16boekenwurm63
foto, foto!!!
treed jij soms buiten jezelf ofzo, dat het wat anders word dan de bedoeling was???
ik krijg steeds meer zin om ook aan de gang te gaan, dankzij hier!
maar er staan nog zoveel moet-dingetjes op het programma, en als ik begin, wil ik er ook mee door kunnen.con libello in angello - Geplaatst op dinsdag 22 april 2008 22:16hse

helaas ben ik vergeten om eerst de foto even te draaien...ach ja dan mag jij je in alle bochten wringen om het goed te bekijken.gewoon liefs - Geplaatst op dinsdag 22 april 2008 22:46boekenwurm63
voorzover ik het met een scheef oogje kon be-oordelen; een stolpplooi op een ballonrokje?
dan was het originele patroon zeker een ballonplooi in een stolprokje???( want het was toch heel anders dan het patroon meen ik me te herinneren)[XD]
geintje;
heel apart rokje hse; ik heb nog nooit zo'n model gezien, haal jij ze uit de Kn*p?
wat ga je erop dragen?
mijn compLLLLLimenten hoor!con libello in angello - Geplaatst op woensdag 23 april 2008 09:31hemelskoekje
[XD]Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op woensdag 23 april 2008 15:44boekenwurm63
quote:
was geheel letterlijk bedoeldquote:ook ik ben pas echt fanatiek gaan naaien toen ik zwanger was,je zou verwachten dat het andersom had plaatsgevonden[:-S] en toen de kinderen klein waren.[:$]
.

figuurlijk krijg je dit;
con libello in angello - Geplaatst op woensdag 23 april 2008 15:46boekenwurm63
ik zag deze voorbijkomen, en kon het niet laten.....
ik heb verder weinig te melden op vakgebied[:^)]con libello in angello - Geplaatst op donderdag 24 april 2008 22:52hse
...hij blijft leuk.
Ik heb ook weinig te melden.
Er liggen twee lapjes stof te wachten maar ik ga ze wel eerst wassen want ik heb het idee dat er wel wat krimp in zit.
Vanavond wel een leuke verjaardagsbadge voor een kind uit mijn groep op de machine geborduurd.gewoon liefs - Geplaatst op donderdag 24 april 2008 22:56boekenwurm63
volgens mij heb jij met een zere keel meer energie ,dan ik als ik me goed voel.....
maak je voor ieder kind zo'n badge?
hoe is het met je keel nu?con libello in angello - Geplaatst op vrijdag 25 april 2008 21:22hse
nou, het is gewoon blik op oneindig en doorgaan.
Als ik naar jouw postings kijk dan heb jij genoeg energie.[knip]
Ik ben blij dat we nu vakantie hebben en dat ik vanmiddag na school niet naar de zaak hoefde.
Manlief zou zelf wat extra's doen....de schat.
Het gaat wel met mijn keel...mijn stem heb ik nog niet helemaal goed terug.
Ja, ik maak voor elk kind uit onze groep zo'n badge en straks voor groep 8 allemaal een tas met hun eigen naam als afscheid.gewoon liefs - Geplaatst op zaterdag 26 april 2008 18:15boekenwurm63
genoeg energie voor internet ja....[XD]
ik moet eerlijk zeggen, dat ik de laatste weken echt heel hard opgeknapt ben van de burn-out klachten.
door vele inspanningen van mezelf en anderen.
maar echt; ook het gegiebel en gegrinnik op het forum, bij diverse topics heeft me heel erg goed gedaan.
lachen doet goed!
en ja , ik heb natuurlijk ook Overal verstand van( ahum ahum) en dan praat je vanzelf bijna overal mee[+o(][*)][:S][:$][wi][knip]
maar wat betreft fanatiek hobby-en, dat zit er aan te komen, maar lukt me nog even niet.
ik beschouw de tijd die ik op het forum zoek breng gewoon als therapie>........
met het mooie weer in aantocht zal het vanzelf wel afzakken.
hoop ik.con libello in angello - Geplaatst op zaterdag 26 april 2008 20:44hse
...hoop ik eigenlijk van niet.
Je bent een goede aanwinst voor ons.gewoon liefs - Geplaatst op zondag 27 april 2008 19:42boekenwurm63
bloos, bloos......[:%]
zo bedoelde ik het eigenlijk niet eens.
het is meer dat ik het gevoel heb dat iedereen straks met het mooie weer meer buiten is, ook s'avonds buiten blijft zitten, en niet zoals ik hier op een klein zweterig slaapkamertje achter ( of voor volgens sommigen) de PC kruipt.
ik merk het nu al, ga ik hoopvol kijken wat er nu weer voor zinnigs is gepost hier en daar, nou , nog niks dus. men zit natuurlijk buiten, of schoffelt de tuin, of is op de fiets naar de markt om lapjes te kopen....:)
het is wel zo, dat mijn man net beleefd vroeg of ik nog achter de computer wilde..
ik denk, daar zit een addertje onder het gras, dus ik vraag net zo beleefd;
hoezo????
is er voetbal op.
aaargh, ik ben al weg.con libello in angello - Geplaatst op maandag 28 april 2008 19:43hse
......maar ik bedoel het wel zo.[knip]
Vanavond lekker aan iets nieuws beginnen.
De tuin is inderdaad geschoffeld en een heleboel geld uitgegeven op de beurs ook.gewoon liefs - Geplaatst op dinsdag 29 april 2008 15:38boekenwurm63
ja, ik "mag" ook aan wat "nieuws "beginnen.
ik heb een linnen rokje gekocht, met heel veel banen in de lengte, en daar zitten een paar piepkleine naadjes los.
't was de laatste in mijn maat, dus ik heb er 5 euri afgekregen, ik zei dat ik waarschijnlijk een klosje garen moest kopen om die naadjes zelf even de naaien ( ze hebben geen coupeuse meer),
laat ik nou nog een restje garen hebben in die kleur...[:)]
kan ik dat geld mooi besteden aan een fles bruinings-spray voor mijn benen...con libello in angello - Geplaatst op dinsdag 29 april 2008 20:59hse
..heel goed van jou.
eh, een dagje werken buiten met blote benen is gezonder dan die bruinings-spray.gewoon liefs - Geplaatst op dinsdag 29 april 2008 22:20boekenwurm63
als ik mij met ongebruinde benen buiten vertoon,
ben ik een gevaar voor de openbare orde.con libello in angello - Geplaatst op woensdag 30 april 2008 11:20hse
...eh, eh...even bij gemeen kijken dan zal ik daar een opmerking maken over jouw benen.
Ik baal dat gisteravond mijn borduurpatroon op een t shirt wat ik wilde gaan maken mislukt is.
Het patroon had meer garen nodig dan wat er op de klos zat...Baal , baal, baal. want ik kan het niet meer kopen.
Gelukkig heb ik genoeg stof om opnieuw te beginnen.gewoon liefs
Dit onderwerp heeft 2180 reacties, en bestaat uit 88 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 88.
De laatste reactie is geplaatst op 13-05-2012 21:59.
Zelf kleding maken