- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3002 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 23-11-2010 15:11. Dit onderwerp is gesloten!
Fototopic, tips en vragen
- Geplaatst op woensdag 02 april 2008 22:34dimormar

- Geplaatst op woensdag 02 april 2008 22:43dimormar

- Geplaatst op donderdag 03 april 2008 10:24delphy
Goedemorgen, regelmatig lees ik hiermee en graag wil ik jullie even iets vragen.
Hierachter lopen Schotse hooglanders. Dit kalfje was net geboren .. Afgelopen zondag was ik daar weer en ook hij dad van die akelige gele kleppen op zijn oren, bah. Maar het zijn fantastische dieren om te fotograferen..
Hebben jullie tips hoe je kunst fotografeert? Voor een galerie moet ik foto's inleveren die weer op een beamer dan de kunstemakerij vertonen. Maar ik krijg het niet echt duidelijk gefotografeerd.
Deze heeft veel kleur en dat lukt nog wel. Maar zodra het donkere werken zijn? Mijn camera is een Olympus 330 e en ik heb deze nog maar en paar weken. Voorheen fotografeerde ik met een Canon powershot.
dag - Geplaatst op donderdag 03 april 2008 23:41sueann
Bij zulke kleine prentjes kan ik alleen maar zien dát het prentjes zijn. - Geplaatst op zondag 06 april 2008 18:33zwaluw
quote:Hebben jullie tips hoe je kunst fotografeert? Voor een galerie moet ik foto's inleveren die weer op een beamer dan de kunstemakerij vertonen. Maar ik krijg het niet echt duidelijk gefotografeerd.
Deze heeft veel kleur en dat lukt nog wel. Maar zodra het donkere werken zijn? Mijn camera is een Olympus 330 e en ik heb deze nog maar en paar weken.
Wat is het hier stil!
Ik weet niet precies wat het beste is om foto's van kunst te maken. Wat de beste instelling is weten anderen die hier schrijven beter. Het is wel een hele mooie camera, de Olympus 330 e. Is het niet zo dat je er eerst een witbalans mee kan zoeken? Ik denk dat het belangrijk is dat de werken goed verlicht worden. Ik heb zelf wel eens een schilderij gefotografeerd en toen nam ik het op een heldere dag mee naar buiten. Als het binnen moet, moet er een lamp op worden gericht, maar wel zo dat het nergens gaat glimmen. Dat kan je dan weer temperen met witte doeken of een witte paraplu die je er tussen houdt.
Ik was even stil omdat ik een paar dagen ben weggeweest en ook een beetje ziek ben. [:(]
Toch een paar foto's van mij:

- Geplaatst op zondag 06 april 2008 22:23squirrel

in de verte twee regen buien,terwijl wij zelf in de zon liepen.
Helaas zag ik pas later dat ik vlekken op de lens had zitten.

goed kijken, een haas die haast had vanmiddag. Met een kleine telelens genomen.

- Geplaatst op maandag 07 april 2008 07:33twinmom_67
Deze bij was duidelijk ffe de kluts kwijt,zag dit informatie bord met beschilderde bladeren:

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op maandag 07 april 2008 20:48zwaluw
Leuk dat bijtje.

Dit was in de duinen, dus de horizon mag niet rechtgezet worden, dan valt die pony om. Zolang het toeristenseizoen nog niet is begonnen mag hij hier lopen. - Geplaatst op dinsdag 08 april 2008 10:13Anonymous

- Geplaatst op dinsdag 08 april 2008 10:22Anonymous

- Geplaatst op dinsdag 08 april 2008 12:09zwaluw

- Geplaatst op dinsdag 08 april 2008 15:26Dela
Turtles next top model [XD]
~Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend. En dat is best lastig.~ - Geplaatst op dinsdag 08 april 2008 22:14dimormar
Even een paar dagen geen tijd gehad voor deze topic.Mooie foto's staan er weer bij.
Met een externe flitser kan je kunst redelijk goed fotograferen. Weet alleen niet of dat op deze camera kan.Probeer anders een zo lang mogelijke sluitertijd, dus werk met statief. Zorg dat er dan niemand in de buurt is, je hebt zo beweging. Niet gewoon flitsen, dat wordt heel lelijk.Hoe langer de sluiting tijd hoe beter licht je krijgt op je onderwerp.Succes er mee.
Hier de Rhoonse Grienden vanmiddag.

- Geplaatst op woensdag 09 april 2008 07:23twinmom_67

Hij is leuk die foto.quote:Turtles next top model [XD]
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 19:10zwaluw

- Geplaatst op woensdag 09 april 2008 19:51boekenwurm63
hallo, gezien de foto's hier en de titel van het topic;
hier mijn vraag;
hoe kan ik een foto van mijn computer hier op het topic plaatsen?
plaatjes plakken kan ik wel, maar die haal je van internet.
de foto bij mijn nickname is ook prive, maar dat is via mijn libelle en dan kun je hem invoegen. dat is me dus ook gelukt.
maar stel, ik wil net als dimormar en anderen een foto van mijn eigen digitale camera plaatsen hier, hoe doe ik dat ?
is dat moeilijk uit te leggen?con libello in angello - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 20:06Dela
Nog een keer dan!!! [XD] Succes ermee!!quote:Verlangen ik heb even het stukje van Twinmom voor je opgezocht, die had het vorige week net beschreven in fototopic deel 1:quote:
Je opent 2 vensters een van libelle en een van een foto upload site:
Je gebruikt een site om foto's te uploaden bijv deze
Fotouploadsite klik hier
Bij deze kan je in een page meerdere foto's tegelijk uploaden is heel handig.
Bij resize image geef je het formaat aan bijv 320 by 240 of 640 by 480.
Bij bladeren zoek je je foto op je pc.
Als je alle foto's die je wilt plakken geupload hebt klik je onder aan die page op:
UPLOAD
Dan ffe wachten dan verschijnt er een page met je fotootjes in het klein met met diverse linken die naar je foto's verwijzen:
Bij elke foto staan diverse linken je kopieert de link bij de foto waar staat DIRECT LINK TO IMAGE.Kopieren doe je door je linkermuis ingedrukt te houden en over de link te vegen,dan wordt het blauw dan klik je met rechtermuis klik en zie je het woordje kopieren staan daar klik je dan met de linkermuis klik op.
Dan ga je naar je libelle venster met het te schrijven berichtje op een topic je ziet boven in een balkje staan mwet oa een smilie plaatje en er naast links een vierkantje met het boompje je klikt op het plaatje met het boompje dan komt er een venstertje opgepopt: In het eerste balkje lokatie van het plaatje plak je de zo juist gekopieerde link.Je gaat met je curser/muis op het balkje staan en klikt met rechtermuisklik dan zie je staan plakken dan met linkermuisklik zet je de URL(adres van die link dus) in dat balkje.Dan klik je op toepassen en komt als het goed is je foto in je schrijfvenster en kan je op plaatsen klikken en zo kunnen wij dan je foto's bewonderen.
Er zijn meerdere fotoupload sites,maar momenteel gebruik ik bovenstaande omdat je daar meerdere foto's gelijkertijd mee kan uploaden:

Imageshack klik hier
of deze:
tinypic klik hier
Maar bovenstaande vind ik zelf het handigste deze dus:gezien je hier meerdere foto's tegelijkertijd kan uploaden wel ffe bij resize image formaat aanpassen anders wordt het breedbeeld forummen.
allyoucanuploads klik hier
Suc6 er mee.
Tip kopieer dit stukje en zet het in word dat je het altijd bij de hand hebt en je het puntsgewijs kan afwerken.Na een tijdje zit het in je koppie.~Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend. En dat is best lastig.~ - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 20:13boekenwurm63
wauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!dela!
ik ga er mee aan de gang
maar niet nu, mijn bad is vol[XD]con libello in angello - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 20:36zwaluw
Dela allyoucanupload doet het niet meer. Heel jammer is dat. - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 21:05dimormar
Ik upload de foto's altijd via Tinypics.
Nog een van de Rhoonse Grienden.

- Geplaatst op woensdag 09 april 2008 21:08twinmom_67
Mooie foto's weer.
Jammer van die site was er heel happy mee meerdere foto's in een keer up te loaden nu weer imageshack of tinipic zag wel dat je ze via tinipic nu ook kan verkleinen was eerst niet,das wel fijn is iets fijner dan imageshack.Maar ik baal dat die ene site ineens er niet meer is.Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. ! - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 22:42Dela

Ow fijn dat je dat even meldt Zwaluw, ik gebruik die niet werk zelf het meest met tinypic.quote:Dela allyoucanupload doet het niet meer. Heel jammer is dat.~Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend. En dat is best lastig.~ - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 22:43Dela

Volgens mij kon je via tinypic eerder ook al de maten aangeven, want ik maak ook al tijden avatars met tinypic.quote:Mooie foto's weer.
Jammer van die site was er heel happy mee meerdere foto's in een keer up te loaden nu weer imageshack of tinipic zag wel dat je ze via tinipic nu ook kan verkleinen was eerst niet,das wel fijn is iets fijner dan imageshack.Maar ik baal dat die ene site ineens er niet meer is.~Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend. En dat is best lastig.~ - Geplaatst op woensdag 09 april 2008 23:10zwaluw

Ja, maten aangeven kon toch wel. Wat ik fijn vond aan allyoucanupload was dat er meerdere kon doen. en ook dat hij er wat in zijn geheugen hield. Die kon je ergens anders ook nog een keer gebruiken. - Geplaatst op donderdag 10 april 2008 16:05Dela

Een 'klein' lieveheersbeestje
Ik zag op de computer pas dat je mijn spiegelbeeld op zijn hoofdje kan zien, dus de volgende keer anders fotograferen~Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend. En dat is best lastig.~
Dit onderwerp heeft 3002 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 23-11-2010 15:11. Dit onderwerp is gesloten!
Fototopic, tips en vragen