- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 1681 reacties, en bestaat uit 68 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 68.
De laatste reactie is geplaatst op 28-11-2010 00:02. Dit onderwerp is gesloten!
Anemoon blijft in onze gedachten
- Geplaatst op dinsdag 19 februari 2008 21:29anemoon57
Ik heb uitzaaiingen maar geen primaire tumor
Hallo, ik ben 58 jaar en drie weken geleden kreeg ik het plotseling erg benauwd. De huisarts dacht aan een longembolie en stuurde me naar de spoedeisende hulp. Daar werd geconstateerd dat er een liter vocht in mijn hartzakje zat. Dat hebben ze weggehaald, 3 dagen op de hartbewaking gelegen en toen dacht ik naar huis te mogen.
Echter, de dokter kwam vertellen dat er kankercellen in dat vocht waren gevonden. Daar schrok ik natuurlijk ontzettend van want ik ben voor zover ik weet kerngezond. Nooit meer geslikt dan een paracetamol.
Daarna ging ik helemaal door de molen, CT-scans, botscan, slokdarmonderzoek, mammografie. Er bleek een uitzaaiinkje op mijn rechterlong te zitten en een iets verdikt kliertje achter mijn borstbeen. Maar geen primaire tumor.
Daarom krijg ik nu 6 zware chemokuren die gericht zijn op de meest voorkomende vrouwenkankers, dus eierstokkanker, baarmoederkanker, borstkanker en longkanker. De doktoren denken dat als er een primaire tumor is, dat die kleiner is dan 1 cm, want die zie je niet op de scans.
Nu mijn vraag: wie (her)kent dit? Ben heel benieuwd naar ervaringen.
Moderator1 wijzigde dit bericht op 25-01-2010 14:59 met 6%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegdAlways look on the bright side of life - Geplaatst op dinsdag 19 februari 2008 21:46jannie1952
Anemoon, ik heb er ook geen ervaring mee
en heb hier nog nooit van gehoord of gelezen,
maar wens je veel sterkte
heb je mensen om je heen die je steunen - Geplaatst op dinsdag 19 februari 2008 22:11anemoon57
Jannie ik heb gelukkig heel veel lieve mensen om mij heen, mijn man, kinderen (alhoewel ze in het buitenland wonen), vrienden en vriendinnen, familie, schatten van collega's dus ik heb wat dat betreft niet te klagen. Ik heb stapels kaarten gekregen, mijn huis lijkt wel een bloemenwinkel en mijn sms en mailbox staan roodgloeiend.Always look on the bright side of life - Geplaatst op dinsdag 19 februari 2008 23:50melle
Ik heb het toevallig de laatste paar maanden 2x gehoord. Ik wens je veel sterkte toe, ik hoop echt dat de behandelingen aanslaan. - Geplaatst op woensdag 20 februari 2008 13:50anemoon57
Bedankt Melle voor de goede wensen. Ik ben heel positief op de goede afloop want hoop doet leven toch?Always look on the bright side of life - Geplaatst op woensdag 20 februari 2008 13:55blont63
hoi annemoon
wat een schrik zeg maar wat is precies een primaire tumor???Is dat de oorsprong van de uitzaaiiengen ???
wens je heel sterkte en positieve energie om alles te doorstaan - Geplaatst op woensdag 20 februari 2008 14:40anemoon57
Hoi blont,
Klopt, meestal heb je een primaire tumor, die gaat uitzaaien. Bij mij hebben ze een uitzaainkje in mijn long gevonden maar ze kunnen nergens een tumor vinden, waarschijnlijk is die nog zo klein dat hij op de scan niet te zien is. Het lastige daarvan is dat ze nu een veel zwaardere chemokuur moeten geven omdat ze niet gericht kunnen werken.Always look on the bright side of life - Geplaatst op woensdag 20 februari 2008 21:22Mevr T
Hallo anemoon.
Ik wens je alle kracht die je nodig hebt,tot ze dat rotding(tumor)wel vinden.
Ik weet zelf wat het met je doet.Bij mij wisten we wel waar die zat,en is de tumor met succes verwijderd........Heel veel sterkte.MISSCHIEN IS DEZE AARDE WEL DE HEL VAN EEN ANDERE PLANEET - Geplaatst op donderdag 21 februari 2008 00:17anemoon57
Dank je wel mevrouw T. Dat geeft een mens moed!Always look on the bright side of life - Geplaatst op donderdag 21 februari 2008 13:37japaloupeHallo anemoon,
Ik heb wel geen ervaring hiermee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er ontzettend van schrikt. Zeker als je voor de rest gezond bent...
Je schrijft al zolang op het forum dat ik er wel even van schrok (ik schrijf niet zo vaak, maar ik lees wel vaak mee).
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en beterschap! - Geplaatst op donderdag 21 februari 2008 14:14hemelskoekje
Een geluk bij een ongeluk eigenlijk, Anemoon. Al klink dat natuurlijk wel raar in deze situatie. Maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je er gelukkig in t allereerste stadium door een andere kwaal bent achtergekomen. Het zou natuurlijk vreselijk zijn als je denkt supergezond te zijn en je bent inmiddels alweer een jaar verder met alle gevolgen vandien.
Ik wens je alle moed, kracht en beterschap toe.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op donderdag 21 februari 2008 16:08anemoon57
Ja hemels koekje daar ben ik ook blij om en daar heb ik al die chemo's wel voor over. Als ze dit niet (bij toeval) hadden ontdekt had ik er nog jaren mee rond kunnen lopen zonder dat ik iets merkte zei de dokter en dan was het misschien veel erger geweest.Always look on the bright side of life - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 08:58blont63
je lichaam is eigelijk een raar "ding"je denkt dat je gezond bent terwijl je toch iets (ernstigs )onder de leden kan hebben,ik verbaas me daar iedere keer weer over als ik zoiets als jou hoor anemoon. - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 12:38Mevr T
Ja blont,je hebt gelijk.MAAR je lichaam geeft ook signalen af.Aleen wij luisteren er niet naar.MISSCHIEN IS DEZE AARDE WEL DE HEL VAN EEN ANDERE PLANEET - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 13:35rozenrood
Ik wens je heel veel sterkte toe met al de chemokuren die je krijgt. Ik heb er zelf geen idee van hoe en wat maar het valt allemaal niet mee met die kuren. STERKTE. - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 15:57gitte
Anemoon.. hoe gaat t met je ? Valt de eerste chemo je mee of juist tegen ?
Ik weet waar je doorheen moet. Dus ik denk veel aan je...
Is er ook bloed geprikt ivm met de tumormakers ? En idd t klopt dat een tumor die klein is ..moeilijk te vinden is.. Raar idee he ? Er zit iets maar waar ??
Tis gewoon een sluipmoordenaar die rotte K.....
Ik wens je heel veel kracht...
Liefs van mij - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 19:24hemelskoekje
quote:MAAR je lichaam geeft ook signalen af.Aleen wij luisteren er niet naar.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens, mevr. T.
Als je net als ik voordat ik griep krijg, pijn in mn rug heb.....moet ik dan aan kanker denken?? Er zijn zoveel kwalen die gewoon onnozel zijn dat je denkt...dat gaat wel over, t zal een griepje zijn... Moet je werkelijk altijd maar denken aan het ergste? Pfff nee zeg.
Achteraf gezien heb ik dus door een mix van erg veel kwaaltjes gewoon 10 jaar last simpelweg v mn schildklier gehad. Niemand die al die kwalen op 1 berg gooide en daar dus achter kwam.
Je lichaam geeft signalen ....maar erachter komen, hoe, waarom en waardoor is een totaal andere zaak.Droom wat je niet doet en doe wat je niet durft... - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 21:32lana
Ik ben het ook niet helemaal eens met mevr T. Sommige tumoren kunnen al heel lang in je lichaam aanwezig zijn, zonder dat ze last geven. Mijn zus, kreeg op haar 45ste last van haar keel, waarna bleek, dat haar volledige schildklier vol kankercellen zat. Iets wat waarschijnlijk al haar levenlang aanwezig is geweest.Succesvol verwijderd, gelukkig.
Anemoon, je uitzaaing kan dus niet gelinkt worden aan een primaire tumor, omdat die te klein is waarschijnlijk.Zijn er geen soortgelijke gevallen bekend, zodat ze toch enig vergelijkingsmateriaal hebben? In principe is ieder ziektegeval natuurlijk uniek, want ieder lichaam reageert weer anders. Als ze de uitzaaing,die ze nu gevonden hebben, naast een soortgelijk geval kunnen leggen, vinden ze misschien op die manier, de " hoofdzaak".
Blijven ze nog zoeken naar de primaire tumor, of gaan ze gewoon door met de behandeling die nu is ingezet? - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 22:01anemoon57
De eerste chemo is meegevallen, heb ik dinsdag gehad, wel een zware, ik lag 6 uur aan het infuus. Maar ik heb nergens last van alleen een beetje last van maagzuur.
Het gekke is dat ik ook geen eiwitten in mijn bloed heb, wat je hoort te hebben als je kanker hebt. En wat die uitzaaiing betreft: het enige dat ze daaruit kunnen opmaken dat die wel in mijn long zit maar dat het geen uitzaaiing is van longkanker. Daarom krijg ik zware chemo's, ze moeten nu mijn hele lichaam pakken in de hoop dat ze het niet te vinden tumortje meepakken.
Dinsdag heb ik een afspraak met de ziekenhuiskapster. Zij heeft afgelopen dinsdag mijn hoofd opgemeten, een plukje van mijn hara geknipt voor de kleur en een foto gemaakt zodat ze een pruik kan uitzoeken die helemaal bij me past. Dinsdag ga ik verschillende modellen bekijken en passen dan is dat maar vast geregeld voordat mijn haar uit gaat vallen.Always look on the bright side of life - Geplaatst op vrijdag 22 februari 2008 22:49Mevr T
Hemelskoekje,dat laatste wat je schrijft dat bedoel ik nou juist.Als er geen signalen zouden zijn ginnen we niet naar de dokter.Sommigen gaan wel maar gaan te laat.
zoniet anemoon, die kreeg het benauwd.
Ikzelf had al een tijd lang last van vieze afschijdingen schoof dat op de overgang.heb er daardoor wel een jaar mee gelopen.nu was het gelukkig geen agresieve soort
Maar het bleek baarmoederkanker te zijn.gelukkig met succes geopereerd
de afschijding was dus mijn signaal.
Bij anemoon was dat haar benauwdheid.Ik weet wel dat ik in het vervolg wel sneller bij de huisarts op de stoel zit,als er klachten zijn.MISSCHIEN IS DEZE AARDE WEL DE HEL VAN EEN ANDERE PLANEET - Geplaatst op zaterdag 23 februari 2008 14:22anemoon57
Mevr. T. daar heb je wel gelijk in, zonder die benauwdheid had ik er misschien in geen jaren achter gekomen dus het was wel een signaal van mijn lichaamAlways look on the bright side of life - Geplaatst op zondag 24 februari 2008 21:44anemoon57
En als toevoeging op mijn vorige posting: meestal let je op verschijnselen waarover in tijdschriften enz. wordt gesproken, zoals: veranderende moedervlekken, knobbeltjes, niet genezende zweertjes, heesheid, slikproblemen, raar hoestje, bloedverlies e.d. Als je dat soort signalen krijgt ben je alert denk ik.Always look on the bright side of life - Geplaatst op maandag 25 februari 2008 22:17marcia_from_the_brady_bunch

Hebben ze ook bloed van je afgenomen, zoals CEA, CA-125 e.d. en wat is daaruit gekomen. Waarom behandelen ze je tegen de meest voorkomende 'vrouwenkankers' en hoeveel chemo's krijg je, denken ze dan aan een kanker die oestrogeengevoelig is?? Wat voor soort chemotherapie krijg je??? Carboplatin en Taxol?quote:Hallo, ik ben 58 jaar en drie weken geleden kreeg ik het plotseling erg benauwd. De huisarts dacht aan een longembolie en stuurde me naar de spoedeisende hulp. Daar werd geconstateerd dat er een liter vocht in mijn hartzakje zat. Dat hebben ze weggehaald, 3 dagen op de hartbewaking gelegen en toen dacht ik naar huis te mogen.
Echter, de dokter kwam vertellen dat er kankercellen in dat vocht waren gevonden. Daar schrok ik natuurlijk ontzettend van want ik ben voor zover ik weet kerngezond. Nooit meer geslikt dan een paracetamol.
Daarna ging ik helemaal door de molen, CT-scans, botscan, slokdarmonderzoek, mammografie. Er bleek een uitzaaiinkje op mijn rechterlong te zitten en een iets verdikt kliertje achter mijn borstbeen. Maar geen primaire tumor.
Daarom krijg ik nu 6 zware chemokuren die gericht zijn op de meest voorkomende vrouwenkankers, dus eierstokkanker, baarmoederkanker, borstkanker en longkanker. De doktoren denken dat als er een primaire tumor is, dat die kleiner is dan 1 cm, want die zie je niet op de scans.
Nu mijn vraag: wie (her)kent dit? Ben heel benieuwd naar ervaringen. - Geplaatst op maandag 25 februari 2008 22:50anemoon57
Hebben ze ook bloed van je afgenomen, zoals CEA, CA-125 e.d. en wat is daaruit gekomen. Waarom behandelen ze je tegen de meest voorkomende 'vrouwenkankers' en hoeveel chemo's krijg je, denken ze dan aan een kanker die oestrogeengevoelig is?? Wat voor soort chemotherapie krijg je??? Carboplatin en Taxol?
Marcia in mijn bloed zijn geen eiwitten te vinden die duiden op kanker. Ik krijg 6 chemo's met een tussenpoos van 3 weken en inderdaad ik krijg Carboplatin en taxol. En omdat ze de primaire tumor niet kunnen vinden moeten ze een breed spectrum behandelen en gaan ze in principe uit van de kankersoorten die het meest bij vrouwen voorkomen. Het is, ondanks het uitzaaiinkje in mijn long, zeker geen longkaner. En of ze aan oestrogeengevoelige kanker denken weet ik niet. Ze tasten ook in het duister denk ik.Always look on the bright side of life - Geplaatst op maandag 25 februari 2008 22:58marcia_from_the_brady_bunch
vraag eens of ze je urine willen testen op 5-HIAA (elk ziekenhuis doet die test).
Dit onderwerp heeft 1681 reacties, en bestaat uit 68 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 68.
De laatste reactie is geplaatst op 28-11-2010 00:02. Dit onderwerp is gesloten!
Anemoon blijft in onze gedachten