Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Libelle Café
  4. Gedichten

Dit onderwerp heeft 615 reacties, en bestaat uit 25 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 25.
De laatste reactie is geplaatst op 30-04-2012 19:33.

Gedichten

Ga naar een onderdeel
  1. sterrenelfje
    Afbeelding van sterrenelfje

Ergens daar waar rozen bloeien.Waar de geur is zo erg mis.Het bekende het zuivere sfeer.Het is mijn gegeven zuiver en zacht.Ik bekent kleur zeg nu openhartig.Ik ben zo blij te zijn te worden.Ontplooi mijn zacht als deze roos.Soms ga ik schuil zoiets als in de knop.Maar fleur meestal gauw weer op.Dan ontluikt mijn een fijn gevoel.En ontdek dit leven heb doel.In de wereld om mijn heen ben ik nimmer alleen.Zodat ik stil van genieten van eenvoud.Dat mijn intens gelukkig maak en in mijn hart raak.

Leef je leven je wil sta ook eens bij anderen stil

2. sterrenelfje

De zon straal in mijn.Voel hem op mijn.Zacht als een warme aai.Als een tere baby hand.Onschuldig zo stralend nog.En besef ik bof.Ik zou de stralen willen pakken.Maar bewaar ze in mijn hart.Zodat ik donkere tijde.Deze stralen niet vergeet.En weet de zon stralen zitten in mijn hart.Zodat het nooit te duister wordt.Als ik wordt getroffen in hart.En beheers de soms overheersende smartIemand pak deze zon ooit uit mijn hart.

3. rommeldam
    Afbeelding van rommeldam

up up up up up up

4. doortjedartel
    Afbeelding van doortjedartel

o dat heb je mooi gedaan Rommeltje.
    Ik lees hier wel. Ik zou willen dat ik kon dichten maar helaas. Het lukt gewoon nie.
    Hoop dat Katie weer aan het dichten gaat. [knip]

als je nu niet ophoud met mekkeren zet ik je in de wei

5. katie64
    Afbeelding van katie64

Verschillen Ieder mens is andersen dat is een goede zaakveroordeel niet iemandshoudingdat is waar ik voor waak Maar in de tijd van noodals je verdriet hebt of veel leeddan voel je aan den lijvenwat je eigenlijk al heel lang weet Geluk is om te deleneen lach is heel erg fijnmaar als er dan een traan valtwordt het groepje heel erg klein Men wilt niet altijd treurenof meegaan in kommer en kwelieder leidt zijn eigen levenspeelt een eigen spel Met pionnen en een dobbelsteendie rolt en stapjes zethet liefst met heel veel snelheidhier wordt het denken door belet Ik hoop dat het al diegeneheel erg goed zal vergaanmaar als hen ooit iets overkomtweet ik nu waar ik zal staan.

KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.

6. katie64
    Afbeelding van katie64

Mijn leven bestaat uit hobbelsNiks geen geplaveide wegHeb ik even uitgesproken “het gaat lekker hoor”Heb ik al spijt dat ik het zeg Ik dacht dat de rust was gekomenMaar helaas tot mijn spijtEr gloren weer angstige dromenDie alleen kunnen slijten met de tijd Wat staat ons weer te wachtenHoe zal het verder gaanWie zal die pijn verzachtenJe moet er nu voor staan Ik zou je willen behoedenVoor straks en al wat je moet trotserenMaar kan nu enkel hopenDat het tij zich nu gaan keren Ik wil je weer zien lachenGenieten zonder pijnGewoon weer onder de mensenLekker je zelf zijn Niet steeds met angst gaan levenDat maakt je toch zo kwetsbaarJe wilt nog zoveel belevenAl is het nu heel breekbaar Ooit, dat weet ik zekerEn niet over zo’n lange tijdZullen we samen hierop terugkijkenEn lijkt het alweer een eeuwigheid Nu even de schouders eronderNiet wegkwijnen bij alle leedMaar we gaan samen voor het wonderDat gezondheid heet.

7. dhali
    Afbeelding van dhali

Probeer de fouten
    van een ander te vergeten
    probeer de missers
    van een ander niet te zien
    geef alle mensen maar
    het voordeel van de twijfel
    denk wat sneller;
    het was een misverstand misschien

Word niet meer boos
    om zoveel kleine dingen
    en denk wart vaker;
    even slikken doet geen pijn
    probeer de wereld met een glimlach te bekijken
    bedenk dat mensen
    zonder fouten er niet zijn

One thing you can give&still keep....is your word.

8. willa
    Afbeelding van willa

dit gedicht is niet van mij , maar ik vind het zo mooi.
    http://www.animaatjes.nl/plaatjes/g/gedichten/rouwverwerking.jpg
    Willy

9. sterrenelfje

Ergens in mijn leven gaat steeds verkeert.Of beter gezegd zeer hard geleerd.Ik wil leven gewoon eenvoudig gelukkig zijn.Dat blijkt toch niet makkelijk te zijn.Maak fouten ja echt iedere dag.En lig ik zo bij te komen amper meer te dromen.Dat is niets voor mijn wil zo niet zijn.Dapper vecht ik door al denk ik soms moet dit nu.Steeds op rand van dood leven vechten overleven.Moe ik ben weet ik ook wel kan nog erger zijn.Maar zou gewoon zo graag moment gewoon gezond zijn.

Dhali Je heb gelijkt spijt mijn ook fijn weekend. Liefs anita Iedereen trouwens fijn weekend

10. sterrenelfje

De kracht in leven niet zoveel nemen.Maar ook niet teveel geven.Alles in evenwicht in balans.Want dan geef je goede kans.Geef je leven glans.Al ben je zo moe uitgeput.En val alles niet erg mee.Ergens daar tussen moed en doorzettingsvermogen.Zal het echte geluk er zijn zonder teveel pijn.En zal de zon schijnen in het hart vol soms pijn.En dan herstellen krachtig zijn.En in alle pracht je eigen ik weer zijn.

11. katie64
    Afbeelding van katie64

HOUDEN VAN

Iemand in zo’n korte tijd
    Intens leren kennen
    Dromen komen toch eens uit
    Al moet ik er aan wennen

Toekomst weer vol licht bekijken
    Trotseren doe je samen
    Al lijken de bergen torenhoog
    Nooit meer eraan bezwijken

Moed en Hoop geeft rust en vertrouwen
    Zekerheden nemen toe
    Geluk staat weer vooraan
    Het is nu samen bouwen

Steen voor steen
    Een fundament
    Voor ooit altijd bij elkaar
    Want wat langzaam groeit
    Wordt hecht en stevig
    En zie een droom wordt waar

Spanningen onzekerheden
    Alles heeft zijn tijd
    Ook de momenten van
    Onrust en angst
    Moet je ergens kwijt

Ik wil dit samen doorleven
    De moeilijke paden begaan
    Een blik is al meer dan voldoende
    Om elkaar te verstaan

Het afscheid nemen wordt steeds
    Zwaarder
    Als je zoveel met iemand deelt
    Maar er is iets wat ons overeind houdt
    En alle wonden heelt

De zekerheid; dit is echt houden van
    Het gevoel van diepe verbondenheid
    Neemt niemand ons dit meer af
    En afstand is slechts een kwestie van tijd.

=========================================
    SCHRIJVEN

Mijn droom is ooit een eigen lied
    Gezongen door een band
    Zodat een ieder die het hoort
    Mijn teksten dan herkent

Mijn droom is ooit een eigen lied
    Wat zelf is gecomponeerd
    Zodat ik hobby en beroep
    Mooi krijg gecombineerd

Och dromen zijn er al zoveel
    En schrijvers evenzeer
    Al weet ik dat het een utopie is
    Wie weet lukt het me een keer

Zo als Nick en Simon
    Een gewoon verhaal
    Op muziek mooi neergezet
    Dat lijkt me toch fantastisch hoor
    Echt JE van HET

Mijn droom ooit een eigen lied
    Zal er wellicht nooit van komen
    Maar al lijkt de werkelijkheid zo ver weg
    Ik blijf genieten van mijn dromen

12. katie64
    Afbeelding van katie64

MICHA CABARET ESTAFETTE

Hij is gehandicapt
    Kan zich dus niet verweren
    O wacht maar, dan zal meneer
    de cabaretier die man eens een lesje
    leren.

"Alle mensen in een rolstoel zitten
    daar voor de lol
    Met extra luxe plaatsen krijg je
    de zaal wel vol

En dan het storende van de
    hulpmiddelen die helemaal
    overbodig zijn
    Ga toch lopen Vent
    Nu maak je je alleen maar klein

Zal ik eens wat VOODOO
    spreuken naar je laten gaan
    Dan zul je zeker zo meteen
    weer rechtop kunnen staan

Al die profiteurs daar betalen wij toch voor
    Ik hoor geen gelach
    maar wat is dat nu vind ik in deze zaal geen gehoor?

Is Roermond te preuts voor kritisch cabaret
    Nou dan gooi ik nog wat rascisme erin
    Dat is toch wel iets naar jullie Pet

Hee, wat gaan jullie doen zomaar de zaal verlaten
    Kunnen jullie een goede grap niet waarderen
    Ik heb het in de gaten!

Nou mijn vriendjes Theo, Freek en nog veel meer
    Zullen me toch wel steunen
    Ik heb Roermond niet nodig hoor
    Ga maar bij die zielige invalide kreunen"!

13. sterrenelfje

Het beeld deze soms geven doe anderen pijn.Omdat ze te openhartig en ruimhartig zijn.Ergens ze wel weten erg ver gaan.Maar dan pas ruimte tot praten ontstaat.Praten en luisteren dat kunnen weinig.Jammer best wel want een muur staat er.Dikwijls door zoveel pijn bang hunne eigen te zijn.Terwijl er bij mijn geen muur meer is ook niet mis.Ik voel pijn ik voel verdriet ik voel vreugde.Ik wil dat ook want dat is immers leven.Dat maak de kern van je leren en kunnen zijn.Ik wilde soms meer mensen zo konden zijn.

14. sterrenelfje

Ik zit vast in mijn gedachten zo vast.Soms denk waarom praat ik nog schrijf ik nog.Steeds weer kom op neer iemand echt luistert.Iemand echt kan schelen of kan delen.Je spreek tegen muren uren en uren.Soms dagen maanden jaren kan ik mijn energie stoppen.Kan ik beter gaan gebruiken dan dit ik nu aan doen ben.Ik denk wel moet loslaten zo zijn nu eenmaal de kaarten.Zo zijn ze geschud en kan niet eens om huilen niet schuilen.Wat een wereld kan er niet mee omgaan meer echt niet.Erg waarschijnlijk iets om mijn geven maar moet voor mijn leven.Want ik geef en geef ik voel raak leeg dan stop ik dat moet.Soms gedicht soms bericht maar ik stop ermee voorgoed.Want ik weet voor mijn ontwikkeling dit moet doen.

15. ans
    Afbeelding van ans

http://i129.photobucket.com/albums/p232/tineke1958/knuffelbeergedicht.jpg

groetjes ans ....

16. wildegiezeman
    Afbeelding van wildegiezeman

Zachtjes gaan de vingers over haar lichaam
    heen en weer, van boven naar beneden
    doodstil ligt ze, afwachtend, bevend
    dan komt hij naast haar liggen, tegen haar aan
    de blik in haar ogen heeft hij gemeden
    en plots lijkt het, of hij op zijn doel afstevent
    ineens krijgt hij haast, wat hij doet ziet ze niet
    maar ze voelt, dat haar japon wordt verscheurd
    ze doet haar ogen open en ziet hoe hij verkleurt
    hij hijgt: dit is me in jaren nog niet overkomen
    lig ik in een bed met de vrouw van mij dromen
    Krijg ik de schrik van mijn leven
    want op haar slipje staat geschreven
    passage interdit

17. sterrenelfje

Soms ergens voel ik mijn niets gewoon niets.Niet ik niets ben maar gewoon een stem.Een stem iemand kan horen niet begrijpen.En ergens snap ik dat wel volg mijn niet.Want geen menselijkheid begrijp mijn denken.Dat geef niet ik leef anders ik denk anders.Kan niet zijn anderen willen ik ben.En voel ik nog zie ik beelden mensen echt van mijn denken.En daar wil ik geen aandacht meer aan schenken.Ze vullen maar in en kletsen maar achter mijn rug.Ik zal dit niet doen loslaten ik gaf teveel veel te veel.En wat geven ze mijn niets een leegte en lachen om alles ik ben.Prima geef niets want ik aan mensen zo als hun niets mis.

18. sterrenelfje

Ik hou van jou van je kuil in je wang.Van jou groene ogen van jou hardheid.Ook teder en zacht ook van je eerlijkheid.En van je trouwheid en kan van je op aan.Lieverd kunnen we samen niet weg ver weg.Van de mensen van de pijn walgelijk mensen.Ons zo misbruikte zo jou zo mijn.Ik wilde weg kon met jou hand in hand ver weg.Want geloof niet meer in vele meer dat is voorbij.Lieverd gaat je mee met mijn zijn we vrij.Vrij van al leed mensenhanden ons aan deden.En soms nog doen loslaten gewoon laten gaan.En jij en ik zullen gelukkig zijn echt gelukkig zijn.En ook van vrijheid van wreedheid valsheid laat gaan.Eens zal hunne lot ook wreed in hunne harten slaan

19. katie64
    Afbeelding van katie64

VLINDERS Ik hou van vlindersVooral het fladderen spreekt me aanOok als persoontje wil ik niet graag stilBlijven staan Ik hou van vlindersZo kleurrijk en vrijZie ik ze vliegenDan word ik van zelf blij Ik hou van vlindersEen sierraad in de natuurEen klein onschuldig beestjeZo prachtig en puur Vlinders laten ziendat wel als we eens kijken naar de eenvoud van het levenvooral de wereld om ons heenzoveel heeft om te geven

20. sterrenelfje

Waar ben ik aan toe nu zeg het mijn.Ga ik dood ik wil het weten wil leven vergeten.Ben vechten om te overleven zo moe wil rust.Gewoon weten steeds wil ik leven steeds door ziekte omgeven.Ben de ziekte mijn lichaam zo beu wil mijn geest loslaten.Met niemand kan je zo openhartig praten vandaar deze wijze.Wordt grijs van denken moe van niet kunnen slapen dol ervan.Volhouden ja hoor doe ik al jaren zijn geen mensenhanden dan weer lotHet wordt mijn echt te zot wil niet wijs zijn wil onwijs zijn.Tegen draad in geen einde geen begin kwakkelen weer door gaan.Kots ervan elk word met ziekte start wil ik niet aan gaan.Verbergen nee zo werk dat rotte geweten mijn gevoel niet.Zelfmedelijden nee om de donder dus niet wil gezin opvangen maar ik dan.Ze huilen ongerust en ik dapper kom vast goed vast wel.Terwijl mijn hart iets anders zeg ja hoor weer keer vechten pech.Al die jaren pijn steeds en steeds weer zat ja niet nog een keer echt niet meer.Zo dat is eruit ben moe ben aan slapen toe eeuwig weet ik veel we zien wel.Moed opgeven ach man houdt toch op dat gezeik van mijn ben ik zat zo zat.Zo dat was dat mocht ik overleven wat fijn wat zal ben benieuwd de volgende ziekte zijn

21. sterrenelfje

Wordt ik een klager of een drager.Wat wordt het draag al jaren.Je wil liever zwager zijn.Dat draag dat soms klaag.Soms een wens soms niet.En soms wil je gewoon niets niet.Elk jaar denk ik.Ja nu komt goed.En ja hoor kan alles aan.Dan gaat stomme lot in weg staan.Gadverdamme rot op zeg ik dan.Ga weg haat klagen.Kan best wat verdragen.Maar zeg stop want draagkracht houdt keer op

22. sterrenelfje

Het is nacht in mijn.Donkere nacht .Wie had dit gedacht.Mensen kregen iets kapot.Zo kapot.Mijn zijn is weg.Ver weg.En daar wil ik gaan.Deze wereld is rot.Zo rot.Maken elkaar kapot.Misgunnen door haat kwaad.Door geloof onthooft.Vermoord door wat??Wat voor reden.Zootje hier in nacht.Zelfs overdag.Wraak gaat op en neer.Deze wereld ik donker zo zwart.Echt niet fijn geboren deze wereld te zijn.Mensen kunnen zo harteloos zijn.Stil val traan deze wereld kan ik niet aan.Zo wil ik hier met gezin hier niet bestaan.Neem afstand van kille gemene harten.Sluit af want nee deze soort mensen ben klaar mee.Ze nemen teveel veel te veel dit kan langer niet.Wordt tijd de mensheid dat in ziet anders hoef niet meer.Want nog meer eerwraak wat voor wraak dan ook.Nee dit accepteert ik echt niet meer vervolgen oorzaak.En de natuur gereed maak voor zuivere schoonmaak.Want de wereld is voor deze soort mensen niet gemaakt.Mijn geduld mijn gemoedelijkheid zo ver op maak zo ver.Mijn zijn zal wederkeren rot is dan gedaan helder licht.Zodat nacht in mijn hart in deze verlicht.

23. sterrenelfje

Kon het maar stoppen gewoon.Leven overleven de pijn teveel pijn.Kon het maar kon ik zeggen ik blijf ja.Wil blijven zwak nu ben moe ik ben.Waarom zo vechten te moge zijn.Ooit wilde ik niet zijn kon het niet gaan.Vragen antwoorden niet te krijgen.Moedig door gaan huilen schuilen.Het regen het storm in mijn hart.Ik wil ik wil zo graag en ergens echt gehad.Wie wil dit horen zal ik sterven dood gaan.Of zal ik blijven leven lessen nog beter verstaan.Moe sluit ik mijn ogen denk ergens laat mijn gaan.Altijd wat ziekte maar mijn gezin dan mijn vrienden dan.Ik hou van hun eindelijk hou ik van mensen eindelijk.En dan dit dan moet ik toch gaan met bestaan.Machteloosheid wachten weer maar hoelang nog te gaan.Ach weet we houden elk op met bestaan volgende fase te gaan.Maar wil zo graag voor man en kinderen gereed staan en vrienden.Nu gaat het niet meer dat doet ook vreselijk zeer wellicht morgen.Ja wellicht morgen zie ik het levenlicht dan weer en geniet niet met mate.Blijf over wat ik voel wie ik ben praten wereld van gevoel.Kon toch beetje mijn kern van zijn duidelijk maken.Hoop mijn levenlicht hier nog niet op gaat raken.Anders schijn ik als in ster op deze innig van hou vergeet dat niet.Want dood zijn weg zijn lieverd echt dit besta gewoon nietGun je vol liefdevol leven huil dan om mijn niet ik weg gaat.Licht hier uit raak ik neem je mee in mijn hart en ziel.Nee mijn betreft zal je nooit eenzaam alleen raken voel mijn dan.En zie mijn dan en laat dan ook mijn los gaat je weg zoals ik je zeg.Zoals je zelf voel je hart zeg te gaan dan zal deze liefde altijd in je hart blijven bestaan

24. sterrenelfje

Geen oorlog is het mijn levens gevecht.Nee het is liefde vol liefde weet ik.Weet ze mijn tot hen wil nemen.Waar mijn lichaam zo moe zo uitgeput is.Maar dankbaar wat goedheid wat liefde is.Onvoorwaardelijke liefde het was mijn gegund.Kijk niet bitter meer op mijn leven is gegeven.Mocht ontdekken door lach en traan.Maar bleef recht op in leven bestaan.Niet kapot te krijgen door gene zijde geen.Ergens wist ik dit lot ergens wel maar waneer ik kan gaan.Ik kan het je niet zeggen uitleggen weet mijn taal volstaan.En zal sterker dan ooit mijn krachten geven zolang ik mag.Zodat ik weet ergens weet iemand ja het mag het mag.Wat het ook moge zijn zal veranderen in mijn zijn nog sterker te zijn

25. delphy
    Afbeelding van delphy

http://i32.tinypic.com/ok0cav.jpgHoud eens grote schoonmaakin je hart en hoofd,
    er ligt zóveel stoffigs
    dat je niet gelooft.
    Dozen vol agressie,
    onverwerkt verdriet,
    écht, je bent verbijsterd
    als je alles ziet.

Neem een grote bezem
    veeg het maar goed aan,
    néé....begrip en warmte
    moet je laten staan!
    Maar die stapel zorgen
    heeft totaal geen zin,