- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 615 reacties, en bestaat uit 25 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 25.
De laatste reactie is geplaatst op 30-04-2012 19:33.
Gedichten
- Geplaatst op woensdag 28 november 2007 17:03katie64
Daar gaan we dan:
Het gedichtenforum is gesloten omdat er langer dan een maand niemand meer was geweest. Dus dames/heren en meelezers op tijd updaten!!
groet Katie
=============================================================
Na jaren van zoveel pijn en verdrietVoel ik langzaamdat ik nu weer stilletjes aan genietde kleine waardes van het levenkunnen meweer geluk en warmte gevenIk ben blind geweest voor allesWat me lief is om me heenEn dacht waarom ben ik toch zo alleenNu weet ik dat als een mens niet toelaatOm de grenzen te bewakenJe lichaam en geestNiet meer ontwakenHet was een droomEen film waar ik geen deel van uitmaakteEn die voor mijGeen enkele emotie raakteVervlakt door het willenHet volbrengen van die taakHeb ik menig warm hartIn de ziel geraaktMijn excuses aan een iederDie dit aan den lijven heeft ervarenIk moest eerst heel hard vallenOm dit te kunnen ontwarenLieve vrienden, familie en bekenden om me heenIk ben er weer KatieEn ik weet nu als geen eenDat weglopen voor het ware gevoelDe mensen kwetst en voorbij gaat aan het ware doelIk ga weer leven, er zijn, en genietenMet jullie aan mij zijNa al die tijd van gebondenheid op Velerlei gebiedIs mijn hart weer vrij! ======================================================== Kan ik niet meer dichten als het Relatief Goed met me gaat?Het lijkt er wel opAls je deze site openslaatNee hoor, alles heeft tijdnodig om te bezinkenLangzaamaan kan ik de gebeurtenissenUit het verleden een voor een afvinkenEn nog iedere nacht word ik wakker In het zweetGelukkig dat ik dan de redenNiet meer weetGeregeld hoor ik de wielenNog gaan door het huisZijn stem nog klinkenZie zijn plek voor de buisDe rust die ik ervaar waar ik nog niet ten volle van genietWord toch nog vaakVersluierd door verdrietDe zomer is veel lichtEn warmte om je heenEn dan voelt een mens zichMinder gauw alleenMaar ook de winter zal weer komenEn ieder volgt eigen wegenDan kom ik mezelf gegarandeerdWel tegenMaar nu loopt het toch wel lekkerEn ben ik heel tevreeHier moet ik het mee doen heDaar helpt me niemand mee! ======================================================Eenzaamheid in samen zijnIs het ergste wat bestaatWel willen delenEn gevoelens willen zienMaar een ander die het niet toe laatIemand veranderen dat lukt Dan nietVerspilde energieJe zoekt een weg Maar waar en hoe en met WieZo hecht geweest en nu alleenJe zit met zoveel vragenWaarom ik nu weerHet begon zo mooiKan ik niemand ooit behagenEen droom van jarenSpat uiteenDe tranen van het levenEn ik heb zo ontzettend veelWarmte en liefde overOm weg te gevenMaar waar o waarIs die ene persoonDie mij weer wil omarmenEn samen de wegen gaanMijn hart weer kan verwarmenZoekende in de woestijnWil ik me bewegenZolang als ik niet verder loopKom ik hem nergens tegenMaar hoop is grootEn ik vertrouw eropDat de ware voor mij bestaatEn reken maarDan ga ik weer voor 100%Ik wil Door dik en dun een maat! =======================================================Na tranen, regen, stormenVoel ik de zon weer schijnenKan ik weer genietenVan groots maar ook het kleineNa onrust, zorg en tegenspoedVoel ik me weer tevredenEn weet ik al wat ik mee moest maken Behoort tot het verledenNa woede, haat en ergernisIs berusting gekomenIk ga beginnen aan een nieuwe startVervullen van mijn dromenNa zoeken, tussen hoop en angstLaat ik het leven de keuzes makenZodat ik nimmer meer deze ellendeOntmoet die mij kan rakenNa stiltes die ik ben aangegaanBesef ik heel terdegeDat niemand buiten jezelfJe kan sturen in dit leven!De zon die weer schijntEn de lach op mijn gezichtDe dag is wondermooiEn gekleurd in helder lichtMijn leven op de railsEn nieuwe mensen om me heenHeel soms een kleine dipMaar dat is het kleinste deelWaarom en hoe en wat nu?Wil ik achter me latenGewoon weer gaan genietenMet vrienden waar ik me op kan verlatenHet gaat de goede kans opIk koester dit gevoelWant gewoon weer gelukkig levenIs het uiteindelijke doel! ========================================================Marc,Zomaar op een dagKwam jij hier in mijn levenEigenlijk te kortMoet ik me er aan over geven?Weer een beetje vlindersDat heerlijke gevoelEn volgens mij gaan wijVoor hetzelfde doelIntens genietenZonder ver te dromenOver wat het zal wordenEn of het zover zal komenMaar O wat is het heerlijkVerliefdheid geeft me krachtEn heeft me nu toch alBehoorlijk in zijn machtHopelijk mag het durenEn vinden we bij elkaarWaar we zo naar verlangenEn maken we het waarDe eerste keer in elkaars ogen het zien van lief en leedZal duidelijkheid gaan gevenZodat ik eindelijk weetJij bent het waar ik voor wil gaanDe tijd die zal het lerenVoor nu wil ik hier achter staanHet tij is niet te kerenEn mocht de vonk er toch niet zijnDan heb ik een grote vriendeen man een maatje en Iemand die het allerbeste verdiendJe bent bijzonder en het waardOm heel gelukkig te zijnMet een vrouw die om je geeftSamen voelt heel fijn. RenateIn mijn hoofd hoor ik je stemIn mijn neus prikkelt je geurHet was een mooie tijd van samenzijnInnig door een deurIn mijn gedachten hoor ik je woordenIn mijn hart voel ik nu pijnWant het zal weer wennen wordenNiet zo in je nabijheid zijn We weten samen dat we het gaan reddenDit is een vaststaand feitDe kinderen moeten nu gaan kiezenEn dat bepaalt de komende tijdIk wil me niet laten leidenDoor hartstocht en verlangen naar jouMaar in deze luttele minutenVoel ik toch al weer die kouWe zullen nog moeilijke keuzes moeten gaanmakenOp korte en de lange termijnMaar zolang we onze gevoelens bewakenVoelt dat heel intens en fijnSamen hebben we al zoveel besprokenEn wat niet gezegd is lieten je ogen me zienMarc je hebt mijn hart gestolenEn ik hoop dat ik je liefde verdienIk zou er alles voor willen gevenDeze verliefdheid is gewoon meerIk voel het nu al binnenstromenHet zien van je foto doet al zeerWeet dat ik in gedachten bij je benHoeveel km. ons ook scheidtEn samen gaan we gewoon lekker dromenwant ik wil je nooit meer kwijt!Je Katie=================================================== Bestaat dat TE gelukkig zijn?Een gevoel van niet te gelovenGewoon onwerkelijkEn vreemdHet brengt het diepste bovenHeel reëel en toch een droomZo innig en zo eenElke zin en ieder woordHet hoort gewoon bijeenGevoelens die je niet herkentGeen plekje weet te gevenZou het dan toch echt zo zijnEen liefde voor het levenIk wil mezelf een halt toeroepenDie teleurstelling besparenHet verleden deed zoveel verdrietDat wil ik nooit meer ervarenToch merk ik dat heel stilletjesHet vertrouwen begint te groeienEn zie ik in die korte tijdOnze relatie bloeienHet afscheid nemen doet veel pijnJe wilt het liefst alles delenMaar op de achtergrond is toch die stemPas op! Dat dachten er zo velenIk wil niet te snel en niet teveelmaar tussen gevoel en verstandgaapt een gaten helaas moet ik nu toch bekennen dat dit zelf niet bevatOch, laat me niet denken maar genietenVerstand gewoon op nulWant alles wat je je voorneemtEn dwangmatig wiltBlijkt nu weer flauwekul De zon die schijnt, de lach op mijn gezichtIk kan er niet omheenKatie is gewoon tot over haar oren verliefdEn straalt van kop tot teen!Ik gaf je alles Maar je hebt me bedrogenIk gaf je allesMaar je hebt gewoon gelogenNu het tastbaar is gewordenVoel ik de diepe pijnIk kan haast niet meerOnbevangen zijnHet drukt op mijn hart als een zware steenWaar ik moet nu toch weer met dieLoodzware last heenIk had samen willen blijvenOndanks al het leedTot het noodlot ingreepEn jij me dat verweetHad ik toen geweten wat ik Nu ervaarWas ik minder diep gezonkenWist ik het is waarGevoelens kun je sturenMaar het geven kwam zo rechtstreeks uit mijn hartNu ik alles weetVoel ik alleen maar smartIk hoop dat jij me niet hebt beroofd Van alle vertrouwenEn dat ik in de toekomst weerHoopvol kan gaan bouwenDeze pijn die zal slijtenMaar wat blijft is een littekenWat door deze ervaring nooit meer zal verbleken
======================================================== Je geluk laten overheersen door hetVerledenIs geen moeilijke taakMaar het verleden vergeten en Leven in het hedenIs waar ik het voor mezelf zoMoeilijk door maakSteeds weer achterom kijkenEn een reden zoeken voor wat?Zelf heb ik geen verklaringMaar het zorgt voor dat gapende gatHet is te gemakkelijkKom op NU is belangrijk en zetAlles opzijIk moet veel verwerkenEn daar hoort het TOEN zeker bijMaar langzaam en stapsgewijsKomt het geluk hier ook binnenstromenEn laat ik me niet leiden door Al wat is me overkomenIk wil het een kans gevenWant het is zo mooi en zo fijn De klok is niet terug te draaienIs ook geen optie en zou ook niet Verstandig zijn.De toegevoegde waarde Heeft me gevormdTot wie ik nu benStrijdbaar en zelfverzekerdIemand die ik weer herken.
======================================================KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op woensdag 28 november 2007 17:40anemoon57
Oase
Zoals mijn vingers toen jouw lippen lazen
Zoals jouw wimpers nu mijn oog verbazen
Wil jij je adem in mij blazen
Laat jij jouw leven in mij razen
Hart en ziel in vredige extase
Twee bronnen, één oase!
Wiel Kusters
(Dit is mijn lievelingsgedicht)Always look on the bright side of life - Geplaatst op woensdag 28 november 2007 21:54buonanotte
Ik zie niks, waar is het licht
Ik zie zwart voor mijn gezicht
Ach ach, wat ben ik dom
Ik heb mijn burka andersomWie van herinneringen kan genieten, leeft twee keer - Geplaatst op woensdag 28 november 2007 21:59tinka
Hoi Katie64,
Heb jij die gedichten zelf geschreven? Mijn complimenten dan; echt goed gedaan (ik hou erg van gedichten n.l.) - Geplaatst op woensdag 28 november 2007 22:40knorretje49

- Geplaatst op woensdag 28 november 2007 22:41knorretje49

- Geplaatst op woensdag 28 november 2007 22:42knorretje49

- Geplaatst op woensdag 28 november 2007 22:43knorretje49

- Geplaatst op woensdag 28 november 2007 22:44knorretje49

- Geplaatst op donderdag 29 november 2007 09:33ans

groetjes ans .... - Geplaatst op donderdag 29 november 2007 09:38duiveltje12
mijn gedichten vind je op
(Deze link is verwijderd. U kunt een link in uw eigen profiel plaatsen, moderator2) - Geplaatst op donderdag 29 november 2007 17:47katie64
dankjewel Tinka.. Mijn gedichten zijn mijn virtuele dagboek. IAl die gevoelens vloeien de PC op. k kan er alles in kwijt wat ik in woorden persoonlijk maar moeilijk kan uitdrukken. Een stukje van mezelf zal ik maar zeggen.
groet van KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op maandag 24 december 2007 16:28katie64

[IMG]/mijnlibelle/pics/nieuw_k.gif[/IMG] GEDICHTEN
Kerstmis, een kindje is geboren
als voorbeeld voor ons
zou Hij een ieder bekoren
Het loopt helaas anders
ieder leidt zijn eigen leven
en heeft niet altijd dit bijzondere kind
een plaatsje hierin gegeven
De grote roep om Vrede
investeren in geloof
men wil wel hebben
maar bij het geven is men doof
Hoe moeilijk kan het zijn
om een ander te waarderen
en vooral om God te vragen
en hier veel van te leren
De kerken lopen leeg
de diepgang is niet meer
men kiest liever voor theater
een heel andere sfeer
Ieder jaar rond deze tijd
komen mijn goede voornemens weer
en dan bovenaan staat steeds
dat bezoekje aan de Heer
Ik bid en steek een kaars aan
en ga naar een kapel
af en toe een kerkdienst
maar dat is het dan ook wel
Alles wat ik heb en waar ik dankbaar
voor wil zijn
heb ik toch te danken aan Hem
Veilig, vertrouwd en fijn
Hij die altijd aan mijn zijde staat
en beschermend om me geeft
iemand die me niet veroordeeld
maar waarachtig om me geeft
lieve God ik heb U nodig
en niet alleen in nood
want uw liefde is zo barmhartig
en onvergelijkbaar groot
KatieKWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer. - Geplaatst op maandag 24 december 2007 16:34luna
katie, wat mooi.
dankjewel - Geplaatst op maandag 24 december 2007 18:53willa
Kerstmis zonder jou
is een regenboog zonder kleuren,
zijn rozen zonder geuren.
Kerstmis zonder jou
is de zon die niet meer schijnt,
is de pijn die niet verdwijnt.
Kerstmis zonder jou
is een kaars zonder licht,
en het zoeken naar woorden
voor dit gedicht. - Geplaatst op maandag 24 december 2007 18:57bloempje
Lieve Willa, wat een prachtig gedicht. Ik kreeg er kippenvel van. Ik wens jou heel erg veel sterkte deze dagen!
Veel liefs en knuffels, bloempje xxx - Geplaatst op maandag 24 december 2007 19:22willa
Dank je wel Bloempje, jij ook sterkte met alles en fijne dagen met je gezin.
Liefs van Willy - Geplaatst op maandag 24 december 2007 19:22libellen
vrede de ster aan de hemel is te vinden in je hartvolg die ster en laat je pad verlichtenlaat iedereen luisteren naar die ster
en er zou harmonie en vrede zijn - Geplaatst op maandag 24 december 2007 19:47oldlady

En al die tijd.... Het was koud zo in December
echt zo'n snijdende koude wind
en iedereen was druk aan het shoppen
wat menigeen geweldig vind
behalve als die wind zo ijzig koud
je door de jas heen snijdt
dan ben je niet alléén je humeur
maar vaak ook zoveel geld nog kwijt
en al die tijd..
lag hij daar in die deken onder de brug
hij kon niet meer naar huis terug...
Iedereen had haast en was niet te genieten
decembermaand kost klauwen geld
eerst dat gelazer met die pieten
en toen de griep je had geveld
zat je al danig in de piepzak
haal ik alles nog wel op tijd
geen wonder dat je humeur ging pleiten
niks deed je nog op je gemak
en al die tijd...
Rijen mensen moest je passeren
eerst bij Appie, toen bij Piet
ach de poelier kon ook wel lachen
hij maakte zijn omzet wel, niet?
en de bussen, dat was stouwen
hele tassen kreeg je in je rug
niemand dacht nog aan een ander
ik was eerst en vlug vlug vlug
en al die tijd
Toen hij eindelijk werd gevonden
kende niemand hem nog meer
doodgevroren in die ijswind
op de muur stond: lieve Heer
kom me halen, asjeblieft vlug
want ik kan naar huis niet meer terug...
©MB.
- Geplaatst op woensdag 26 december 2007 11:49oldlady
Ika Baba Habib Koté:
De liefde klopt aan de liefde klopt aan
het hart slaat op hol op hol op hol
de handen gaan beven
en mijn vingers ook
swingend gaat het ritme van de muziek
en jouw lijf danst erop mee
ik kijk ernaar
en vind mijn hart niet meer terug
kom langs me lopen met je lijf
en laat me het ritme van je hart zien
in een adem dank ik God op mijn knieën
voor al dat mooi's wat me passeert
nooit gedacht dat je werkelijk zoveel
ritme in je lijf en je hart had
en nog wel voor mij
en nog wel voor mij
dromen doe ik ook nog
dromen in de nacht
dromen van je ritme
dromen van je macht
je lijf in alle vormen
je ritme, je hart en je swingen
ik zing van je liefde
als je me passeert
zo, zo zo, jajajaja
jij brengt mij aan het swingen
jajajaja zozozoz
blijf swingen geef me je hart
je liefde liefde liefde
- Geplaatst op woensdag 26 december 2007 12:02knorretje49
[IMG]/mijnlibelle/forums/Liefde[/IMG]Liefde
Bij mijn liefkozen
sluit je je ogen
Je droomt heel stil
Voorlopig is dit alles wat je wil
Bij het ontwaken,
waarbij onze vingertoppen elkaar raken,
fluister je dan zacht:
'Ik verlang naar een nieuwe nacht
Een nacht gemaakt voor ons beiden
Niets en niemand kan ons scheiden' - Geplaatst op woensdag 26 december 2007 12:29conny140
Lieve Willa een mooi gedicht het is een waarheid die ik nu ook beleef, ik heb er steun aan,liefs conny - Geplaatst op woensdag 26 december 2007 12:52kabouter

Wat mooi Willy, ontroerend....kippevel, sterkte!quote:Kerstmis zonder jou
is een regenboog zonder kleuren,
zijn rozen zonder geuren.
Kerstmis zonder jou
is de zon die niet meer schijnt,
is de pijn die niet verdwijnt.
Kerstmis zonder jou
is een kaars zonder licht,
en het zoeken naar woorden
voor dit gedicht. - Geplaatst op woensdag 26 december 2007 14:42knorretje49

- Geplaatst op woensdag 26 december 2007 14:43knorretje49

Dit onderwerp heeft 615 reacties, en bestaat uit 25 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 25.
De laatste reactie is geplaatst op 30-04-2012 19:33.
Gedichten