- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 424 reacties, en bestaat uit 17 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 17.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 10:38.
Reïntegratie/outplacement
- Geplaatst op vrijdag 23 februari 2007 18:29dalton
Hallo Pendule, heb vandaag zélf een gesprek aangevraagd bij het outplacement buro. Ze vroegen bij welke organisatie ik werk, maar die heb ik (nog) niet gegeven. Aankomende dinsdag heb ik er een gesprek mee. Omdat ze op het werk maar bleven weigeren krijg ik de indruk dat er een addertje onder het gras zit, en daarom heb ik de "stoute" schoenen maar aangetrokken.
Vandaag kreeg ik trouwens weer een verslag van ons gesprek van maandad in de handen geduwd, of ik die maar wilde lezen en als er dingen waren dan moest ik vooral eerder langs komen en niet wachten tot 6 maart ( ja, ja) In het voorstel staat nog steeds niets over wie het betaald verlof gaat betalen!! Ze hbben het nu ineens over vanaf 12 maart de outplacement in en dan vanaf 1 juli ontslag, zou ik er 3,5 maand i.p.v 4 maanden de tijd krijgen!!
Ik krijg een zogenaamde gouden handdruk mee en daar moet ik het outplacement en eventueel een studie van gaan betalen, volgens mij had jij toch ook recht op een "oprot"premie??
De papieren voor een deskundigen oordeel liggen klaar, als het te gortig wordt ga ik die insturen, dan zien we wel verder. Als ook blijkt dat ik mijn betaald verlof zélf moet gaan bekostigen dan ga ik mijn rechtsbijstand verzekering om advies vragen.
Kortom we gaan stug door....en ik laat me niet klein krijgen!!!! (Probeer ik althans) - Geplaatst op vrijdag 23 februari 2007 18:49G sundream
Hi Dalton,
Goed dat je nu zelf stappen onderneemt, ga gewoon praten en polsen wat de gebruikelijke manier is. Kortom wat normaliter door de werkgever wordt betaald. Sta je bij volgende gesprek ook sterker, weet je hoe of wat gebruikelijk is, kunnen ze je niet met wat afschepen onder het mom van tegemoetkoming terwijl het je recht zou zijn.
Je bent nog niet akkoord gegaan met ontslag wat je ook NOOIT moet doen, betekend geen ww! Zorg dat je snel bij de deskundige terecht kan, inderdaad wat Pendule al schreef vraag je huisarts om spoed leg uit dat het je baan en toekomst kan gaan kosten!
En een gouden handdruk??? waarmee je zelf de outplacement mee moet betalen. Normaal betekend volgens de 'kantonrechtersformule' dat je je dienstjaren in maanden mee krijgt. Dus 5 jaar in dienst 5 maanden salaris ed.
Ik ben van mening dat je je rechtsbijstand verzekering om advies kunt vragen, al valt dit geval (helaas nog) niet onder de dekking als ze een beetje meeleven/denken kunnen ze je wel een advies geven wat het beste te doen.
Hou je taai, laat je nergens toe dwingen waar je geen goed gevoel bij hebt!!!!!!
STERKTE.Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op dinsdag 27 februari 2007 16:30dalton
Hallo Allemaal,
Ik heb vandaag het gesprek gehad bij het outplacement buro zónder dat ik mijn werkgever hiervan op de hoogte heb gebracht!! En daar ben ik best een beetje trots op dat ik dat heb gedaan!! Het gesprek is heel goed verlopen, en ik denk dat ze me inderdaad een eind op weg kunnen helpen. Wel vond de mevrouw van dat buro het raar dat ik vooraf geen gesprek mocht hebben, dit is dus inderdaad niet gebruikelijk!! Ook liet ze zich ontvallen dat het normaal is dat de werkgever zélf het outplacement betaald, en dat dit niet van de ontslagvergoeding wordt gedaan, weer een punt bij de onderhandelingen!! Een vriendin van ons werkt als juridisch adviseur bij de belastingdienst, en die heeft aangeboden te helpen. Zij gaat bij collega's informeren wat wel en niet gebruikelijk is. Zei zal volgende week ook meegaan naar het gesprek i.p.v. mijn man. Tegen mijn werkgever ga ik zeggen dat ik mijn "vakbondsconsulente" meeneem naar het gesprek, kan me nu al op de reactie verheugen, volgens mijn vriendin zijn ze hier nl. erg gevoelig voor!! Zolang het in mijn voordeel werkt vindt ik het prima!!
De mevrouw van het outplacement buro en ook mijn vriendin hebben al wel door laten schemeren dat het waarschijnlijk wel op een rechtzaak zal uitlopen, als ik dan wél krijg wat ik wil, dan moet dat maar!! Ik hoop dat we dan nog een bewijs van onvermogen krijgen, dan hoef je niet het volle pond te betalen, alleen weet ik niet of ons inkomen niet te hoog zal zijn geweest op de zgn. pijldatum. Voorlopig zie ik het gesprek volgende week met vertrouwen tegemoet.
De huisarts kan verder helaas niets voor me doen, omdat mijn aandoening geen dringende indicatie heeft. Ik denk dat ik mijn fysiotherapeut ga vragen of zij nog iets voor mij kan doen, zij staat nl. wél in contact met die orthopeed van het ziekenhuis, dus misschien kan zij regelen dat ik eerder terecht kan!!
Die vriendin die bij de belasting werkt zal ook nog navragen in hoeverre dat komende onderzoek van belang kan zijn. Dit hoor ik allemaal nog deze week.
Nou dit was het laatste nieuws voorlopig, mocht ik weer meer weten dan horen jullie wel weer van mij - Geplaatst op dinsdag 27 februari 2007 18:09G sundream
Hi Dalton,
Goed gedaan, zie je wel dat je werkgever op een ongebruikelijke manier probeert te handelen. Dat normaliter de werkgever betaald en niet de werknemer! Inderdaad goed onderhandelingspunt. Ook top dat je vriendin dingen voor je gaat uitzoeken en met je meegaat. Ik zet wel m'n vraagtekens bij het melden van de term vakondsconsulente, stel dat ze de naam gaan checken, kun je niet beter zeggen dat je gewoon je juridisch adviseur mee neemt. Kunnen ze je later ook niet beschuldigen van leugens. De vraag is inderdaad of het onderzoek nog van belang is wellicht wel bij een rechtzaak maar de arbeidsverhouding is al zo verstoord daar zullen ze 't nu wel op gaan gooien. Maar goed misschien wel van belang om voor je huidige werk (deels) afgekeurd te worden en wellicht voor jezelf ook belangrijk om te weten wat goed voor je is, therapie, welke bewegingen wel of niet etc.
Nou succes volgende keer, je bent goed bezig heb ik het gevoel!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op woensdag 28 februari 2007 14:32dalton
Hoi Sundream,
Ik heb er ook nog eens nagedacht over die term vakbondcosulente, ik denk inderdaad dat ik dat niet moet zeggen, want als ze het inderdaad na gaan vragen dan ben je de klos!! Ik zal zeggen dat een vriendin mee komt, maar wel één dag van te voren zodat ze niet nog van alles kunnen ondernemen om het me moeilijker te maken!! - Geplaatst op donderdag 01 maart 2007 16:47pendule
Hoi Dalton en Sundream! Jullie zijn goed bezig zeg! Enne: vriendin die juridisch onderlegd is meenemen: Je hoeft haar toch geen etiketje op te plakken? Dan is de verrassing des te groter!
Ik heb ook geen outplacement gekrgen, werkgever wilde niet betalen, netzo min als een (wat voor kleur dan ook) handdruk, terwijl ik tot en met 31 december officieel in dienst was, hoefden ze me vanaf 1 juli al niet meer te betalen! Misschien waren de regels in 2001 anders hoor, kan best, maar ik heb er flink last van gehad!
Trouwens: gisteren een brief gehad van het UWV i.v.m. mijn baantje als postbezorger: Ze gaan korten op mijn uitkering. Had ik ook wel verwacht hoor, maar ze noemen in die brief een hoger dagbedrag dan ik het afgelopen jaar heb ontvangen! Lachen, kan ik weer een bezwaarschrift indienen! Heeerlijk, moet het eerst nog zien natuurlijk, maar verrassend was het wel! O, ja en het UWV werkt zo goed: ik kreeg gisteren ZES (!) enveloppen, dus megastress, open gemaakt, brief 1 is de verklaring van vermindereing van daggeld, brief 2: exacte kopie hiervan. Ik nog twijfelen, maar was echt exact hetzelfde, dus brief 3 opengameekt: weer hetzelfde. en de brieven 4, 5 en 6 dus ook! HUMOR!!!! - Geplaatst op donderdag 01 maart 2007 23:48G sundream
Hi Anneke,
Tja, de regelgeving is inderdaad behoorlijk veranderd. Heb ik als rechterhand van directrice/eigenarese dikwijls meegemaakt. Maar je kunt daar behoorlijk last van hebben in 1993 ben ik van de een op andere dag 100% arbeidsgeschikt verklaart door een gestoorde neurologe die me niet eens wilde onderzoeken. Was niet eens in staat m'n eigen kind een potje olvarit te voeren.... maar volgens haar geheel arbeidsgeschikt, kids 4 dagen creche, en 5e dag van 9 tot 17.00 gezinshulp via thuiszorg (alsof je dat zomaar krijgt, maar goed) bezwaar aangetekend maar helaas na een hele strijd verloren(dacht is maar een formaliteit, eitje ik sta in m'n recht, maar helaas), whiplash waren mensen 'die op geld' uitwaren. Zelfs de deskundige van de rechtbank was corrupt. Sindsdien kijk ik ander tegen het rechtsysteem aan, en denk ik nu terwijl ik dit intype hadden we toen maar zulke internetcontacten, tips en advies aan anderen vragen en delen. Ook al gaat het nu helaas weer niet goed met me ben blij nu anderen van advies te kunnen voorzien waar mogelijk. Ervaar daar zelf ook steun van, maar dat weet je. Tja en het UWV 6x dezelfde brief belachelijk, goed dat je daar de humor van kunt inzien. Maar laat het er niet bij zitten, strijden zullen we moeten voor onze rechten, is helaas niet anders. Zet 'm op!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op vrijdag 02 maart 2007 17:55dalton
Hallo Anneke, je gaat je toch afvragen waar het UWV mee bezig is hé?? Mijn man zit op dit moment ook te kloten met het UWV, we moesten nog bepaalde stukken naar hen toesturen voor goedkeuring, dit was in dec. met al die feestdagen, heeft zo'n oetl*l niet gewacht en er een stempel afgekeurd op de aanvraag gegeven. Nu ligt alles bij bezwaar & beroep,moeten we minstens 13!!!! weken wachten tot we uitslag krijgen, dit kregen we begin januari te horen. 27 maart is er een hoorzitting waar hij heen moet, en als we geluk hebben dan krijgt hij een maand later te horen of hij recht heeft op een uitkering, tot die tijd krijgen we geen cent van hen en moeten we maar zien hoe we ons redden!! We zouden een bijstands uitkering aan kunnen vragen maar daar gaat de boel al net zo traag als bij het UWV ( misschien nog wel erger)
Ze hebben jou in elk geval goed aan het werk gezet, gek dat niemand die die enveloppen heeft gevuld heeft gedacht van "gut die krijgt wel veel van 't zelfde laat ik dat eens even checken!! nee hoor.....gewoon stom en stug doorgaan.....belachelijk toch??? En geld inhouden kunnen ze als de beste...maar geld betalen????? Daar moet je engelengeduld voor hebben ( en die zijn we zo langzamerhand wel kwijt!! Toch....)
Ik hoop i.d.d. dat de regels wat beter zijn dan in jou tijd....wat afschuwlijk allemaal!! Ik kan me goed voorstellen dat je er veel last van hebt gehad..
Ik moet ook nog zien of ik krijg waar ik recht op heb, maar mijn kansen zijn nu denk ik beter dan toen, ik ga inderdaad niets zeggen van die vriendin, dat zien ze wel bij aanvang van het gesprek....kunnen ze ook niets extra's gaan voorbereiden!! Lekker phu!! - Geplaatst op vrijdag 02 maart 2007 19:11dalton
Hoi Sundream, Wat er hé wat je hebt meegemaakt!!! Frusrerend ook dat je niet serieus bent genomen!! Wat voel je je dan klein en machteloos hé??? Weet je ook waardoor je je nu zo slecht voelt?? Kun je écht nergens heen voor hulp??Ik ben op dit moment onder behandeling bij een acupuncturist, die ook arts is, en daar heb ik wel profijt van, er zijn nu soms dagen dat ik een paar uur geen pijn heb, en dat is al pure winst, misschien is het ook iets voor jou?? Kun je niet nog eens naar een andere nuroloog in een ander ziekenhuis terecht?? Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je die whiplash hebt opgelopen,want volgens mij wordt er nu serieuzer mee omgegaan door artsen dan jaren geleden. Alhoewel......een vriendin van mij heeft ook een whiplash en die heeft er ook nog veel hinder van, ook zei kreeg een negatief uitslag bij de nuroloog, ze blijft nu ook maar aanmodderen, heeft ook dagen dat ze niet veel kan, of dat ze wil omkijken en ineens zó duizelig wordt, dat ze erbij moet gaan zitten!! Ik hoop voor je dat je snel weer een beetje opknapt!!
Fijn dat we elkaar kunnen steunen, ik weet wel dat ik al veel aan jullie adviezen heb gehad, zonder jullie was ik nu misschien al accord gegaan, nu blijf ik volhouden, ook al komt er misschien een rechtszaak van!!
PS. Heb net weer een gesprek gehad met mijn vriendin die dinsdag meegaat naar het gesprek, ze blijkt écht een vakbondsconsulente te zijn, en dit ga ik dan ook zeker maandag op mijn werk melden, ik doe dan niets stiekem en ik hoef dus ook niet te "liegen" - Geplaatst op zaterdag 03 maart 2007 10:07G sundream
Hi Dalton,
Prima dat je vriendin echt een vakbondconsulente is, dan kun je wel melden, liegen was ik bang dat je jezelf ermee in de vingers kon snijden.Het whiplash gebeuren dateert uit 1992, heb uiteindelijk goede therapeute en neuroloog gevonden en redelijk opgeknapt. Kinderen zijn nu tieners, scheelt natuurlijk ook behoorlijk. Belastbaarheid is nooit meer volledig goed geworden, evenwicht, vaker hoofdpijn ed is gebleven, schijnt bij ongeveer 1/3 van de gevallen blijvend letsel te zijn. Ben in Geldrop getest en kwam zelfs invaliditeit van 15% uit is voor dit soort zaken best fors. Maar ik gaf het alleen ff aan vertrouw niemand en wees op je hoede.Ik zit nu met een fikse burn-out thuis sinds januari vorig jaar, door giga werkdruk en collega die 3 jaar lang (na overname) het bloed onder m'n nagels vandaan haalde, dus het traject van onderhandelingen heb ik nog te gaan en ze willen eigenlijk van me af heb ik het idee. Ik loop bij een psychologe van de Arbo Unie (betaald werkgever maar ik kan aangeven wat wel en niet mag worden doorgegeven en ze is goed met me bezig) en dat bevalt goed, zij gaat binnenkort ook een gesprek regelen waar hoofd personeelszaken dan bij zit, om te zien er toch nog een vast dienstverband aan over te houden dat weggaan. Er ligt nu net een rapportage van een arbeidsdeskundige en die zegt dat ze redelijk met hun rug tegen de muur staan. Maar het is of samen er uit komen of een ontslagrechtszaak (wat voor hun moeilijk kan worden) maar als het zo ver komt dan is op een gegeven moment de relatie zo verstoord dat niks meer kan. Dus vind de therapeute het goed om zo snel mogelijk om tafel te gaan, zij erbij dus vertrouwd, om nu al naar een oplossing te zoeken. Heb tot eind van het jaar om te herstellen, werk nu 2 x 2 moet komende week 3 x 2 gaan werken (van de normaal 24) maar nog een lange weg te gaan. Heeft afgelopen jaar op alle fronten heel erg tegen gezeten, hakt er normaal al in nu extra.
Nou zet 'm op tijdens het gesprek!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op zaterdag 03 maart 2007 15:59dalton
Hoi Sundream,
Is het voor jou niet mogelijk om op een andere afdeling te gaan werken?? Ik heb ook een collega gehad waarmee ik ábsóluut niet door één deur kon!! Als zij mijn dienst over nam dan liep ik over zaal en zij door de gang naar de werkplek, alles om elkaar maar niet te zien, ondertussen loop je met een knoop in je maag en voel je als het ware een strop om je nek hangen. Door deze toestanden heb ik ook een periode overspannen (nog geen burn-out gelukkig) thuis gezeten. Heb toen ook samen met leidinggevende en p&o een gesprek met die collega gehad, ze draaide het toen zo dat ík degene was die er een probleem van maakte en niet zij!!! Dat schoot dus niet op!! Uiteindelijk is er toen besloten dat ik naar een andere afdeling zou gaan, zodat er meer afstand was, en dat heeft gewerkt. Nu kan ik redelijk met haar overweg. Misschien kan dit ook voor jou een goede oplossing zijn, hoef je ook niet weg. Ik denk dat je therapeut ook een goed woordje voor je kan doen!! En dat zij ook het e.e.a voor je kan regelen.
Weet je al wanneer dat gesprek plaats gaat vinden?? Laat nog maar even weten, kan ik je daar ook een beetje bij steunen misschien, net zoals jij mij nu helpt, daar is dit forum toch ook voor of niet dan??
Mijn vriendin komt dinsdag wat eerder om nog wat dingen door te nemen, dus dat zie ik met vertrouwen tegemoet. Ik zeg maandag aan het einde van mijn dienst pas dat ze de volgende dag meekomt, anders zul je nog zien dat ze de afspraak een week verschuiven om zich extra voor te kunnen bereiden, en dat wil ik natuurlijk voorkomen!! Hen er een beetje mee overvallen is volgens mij het beste om er zoveel mogelijk uit te halen. Ik hou je op de hoogte oké!
Voor nu wil ik je een leuk en gezellig weekend toewensen!! Ik hoop dat je lekker kunt genieten van het mooie weer!! - Geplaatst op zaterdag 03 maart 2007 17:56G sundream
Hi Dalton,
Tja, ligt bij mij niet zo simpel. Door een bedrijfsovername is er in de vestiging hier in de buurt eigenlijk niet direct werk voor me. Bij uitzondering kon het maar de hoofdvestiging zit 85 km verderop. Dus reistijden zijn niet te doen. Het werk wat ik nu doe is al voor een andere afdeling, en doe ik vanaf huis via internet. Zo werkte ik die drie jaar ook op locatie in de buurt en alleen voor overleg naar de hoofdvestiging maar die collega al zat ze op afstand wist alsnog dmv mail of tel. of als ik daar 1x per week was zo het leven zuur te maken dat ik van m'n eerste burn-out nooit goed hersteld ben. Nu eisen ze werken uitsluitend in hoofdvestiging dus 4 uur reizen per dag, dus niet te doen of op freelance basis. Maar nu kan ik wel op arbeidstherapeutische basis uren opbouwen dmv werken vanaf huis, dus de insteek is om dat voor elkaar te krijgen, vanuit huis werken en overleg af en toe daar, is inderdaad andere afdeling dus zien hoe of wat 13 maart gesprek met psychologe, zij heeft dan al een afspraak gemaakt waarschijnlijk voor twee weken daarna wat we dan samen gaan voorbereiden. Morgen naar de huisarts, ga starten met AD, wellicht dat dat me ook een steuntje in de rug geeft. Ben benieuwd hoe je gesprek verloopt, ik hoop het hier te lezen. Ik laat je na de 13e weten wanneer het bij mij zover is - als het haar lukt - is ook nog afwachten. Maar duidelijk in m'n toekomst zal ook wat onrust en onzekerheid wegnemen. Vind de branche te leuk en elders opnieuw starten zie ik helemaal niet zitten.
Fijn weekeinde! Ik hou je op de hoogte, jij mij ook? Succes met het gesprek! Trouwens op overheid.nl kun je ook veel omtrent regelgeving ontslag etc terug vinden is laatste tijd veel gewijzigd.Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op dinsdag 06 maart 2007 20:26dalton
Hallo Allemaal,
Ik heb vandaag dat gesprek gehad met mijn werkgever, en ik ben erg blij dat ik mijn vriendin mee heb kunnen nemen. Zij heeft het e.e.a goed aan kunnen kaarten, o.a waarom ik vooraf geen gesprek mag hebben met het outplacementburo, en dat het niet gebruikelijk is dat ik mijn outplacement zelf moet betalen. Ze waren erg verrast en not amused!! Lekker phu....nu hebben wij de touwtjes in handen. We hebben nu afgesproken dat we hun voorstel nog eens onder de loep nemen nu duidelijk is geworden dat ze hoe dan ook geen ander werk voor mij binnen de organisatie hebben. We hebben nog weer een aantal dagen bedenktijd gevraagd ( hoofd P&O begon te dreigen dat dit dan van mijn outplacement tijd af zou gaan!! waarop mijn vriendin heeft gezegt dat dit nog helemaal niet aan de orde kan zijn!!) In deze tijd gaat mijn vriendin bij een collega te rade om voor mij het hoogst haalbare eruit te slepen, en om een redelijk voorstel te maken die ook realiseerbaar is. Toen begon mijn werkgever te dreigen met de kantonrechter en of ik dan wel wist wat me te wachten staat, nou dat weet ik heel goed heb ik gezegt omdat mijn man op dit moment midden in een proces zit met zijn vorige werkgever, dit is ook echt zo, en daar waren ze wel door verrast. Mijn vriendin kreeg hierdoor ook in de gaten dat ze eigenlijk helemaal niet naar de rechter willen omdat dit dan voor hen nog langer gaat duren!! Dus dat is weer een voordeel voor mij!! Op den duur zeiden de dames van P&O dat ze het gesprek niet leuk vonden verlopen, en dat dit vooral aan mijn vriendin haar houding lag!! Nou ja, die bahartigd alleen maar mijn belangen, en die maakt het hen dus gewoon erg lastig!! Nu gaan we voorstellen dat zij zowiezo de outplacement voor hun rekening nemen, en dat ik dit met betaald verlof kan doen. Ook willen we de volledige ontslagvergoeding ontvangen, en niet dat daar de outplacement nog eens afgehaald wordt. Mijn vriendin gaat ook uitzoeken in hoeverre het betermelden terwijl ik toch ziek ben nog aan kunnen kaarten. Als zij dingen duidelijk heeft dan zal dit naar mij en P&O worden gemaild en dan zullen we wel zien hoe ze daarop reageren!! - Geplaatst op dinsdag 06 maart 2007 21:28G sundream
Hi Dalton,
Wat ik zo snel lees... goede zet om je vriending mee te nemen.Ik reageer later nog wel uitgebreider, probeer morgen.Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op woensdag 07 maart 2007 11:39G sundream
Hi Dalton,
Echt super dat je je vriendin hebt meegenomen! Want jouw werkgever probeert zich er veel te makkelijk van af te maken. Ik vond het ook al vreemd dat je zelf je outplacement zou moeten betalen. En inderdaad met dit soort zaken moet je niet direct een beslissing nemen maar goed bedenken hoe of wat dus een paar dagen bedenktijd is heel normaal. En dreigen met de kantonrecht slaat toch ook nergens op. Laat je vriendin inderdaad alles maar eens goed uitpluizen en dan pas beslissen hoe of wat. wellicht in eerste instantie meer eisen dan strikt noodzakelijk zodat er nog wat onderhandelingsruimte is???
Prima zet hoor! Succes verder!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op woensdag 07 maart 2007 17:16pendule
Meiden, jullie zijn goed bezig zo volgens mij! Ik trek me beetje terug hier, want ik ga voor het: STOPPEN MET ROKEN, en alles kost tijd, dus hier even meelezer worden! Groetjes en tot.... - Geplaatst op zondag 11 maart 2007 17:15pendule
toch even uppen! - Geplaatst op dinsdag 13 maart 2007 18:04dalton
Vandaag heb ik mijn definitieve voorstel bij P&O ingediend. In mijn voorstel, die ik samen met mijn vriendin heb opgesteld stond het volgende; I dienst blijven tot 1 okt. in de tussentijd de outplacement volgen die door de werkgever wordt betaald, en als het ontslag daar is, het volledige bedrag van de ontslagvergoeding aan mij uitkeren, plus uitbetaling van de nog resterende vakantiedagen.
P&O wil alleen tegemoet komen aan de vakantiedagen die aan mij worden uitbetaald, en met het resterende voorstel gaan ze niet accoord.
Kort en goed er komt vrijwel zeker een rechtzaak!!
Mijn werkgever vond ook nog dat hun voorstel een zéér goed voorstel was. waarop mijn vriendin zei ach ga toch weg man, ik heb in mijn omgeving geïnformeerd naar deze kwestie, en daar betaald de werkgever de outplacement, en niet de werknemer!! Eigenlijk wilden ze vanmiddag al een oordeel van ons, maar we hebben 20 maart weer een afspraak, en tot die tijd gebeurd er dus even niets!!
P&O vertelde dag ze hoe dan ook het contract gaan ontbinden op 1 Juli.
Ze hebben de procedure al in gang gezet!! Het gesprek van vorige week was voor hen dus eigenlijk een "wassen neus"
Nu maar kijken of ik aanspraak kan maken op mijn rechtsbijstand verzekering, en anders zelf maar een advocaat zoeken!! - Geplaatst op woensdag 14 maart 2007 09:48G sundream
Hi Dalton,
Wat ik zo zie is jullie voorstel niet onredelijk.
En alleen vakantiedagen uitbetaling is toch belachelijk! En hebben ze al een ontslagvergunning, duurt ook dikwijls maanden en moeten ze echt sterke argumenten hebben om het te krijgen.
Dus je hebt gelijk hou voet bij stuk en laat het maar bij de rechter komen.
Succes!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op woensdag 14 maart 2007 10:30dalton
Geen idee of ze al een verslagvergunning bij het CWI hebben aangevraagd. Ik denk het niet, want dan hoeft mijn contract toch niet worden ontbonden bij de rechter??
Ergens weten ze dus best dat ze niet gemakkelijk van me afkomen.
Ik heb nu wel knallende koppijn van dit gedoe, want ik zie mezelf al op m'n werk ronlopen terwijl ik in een juridisch gevecht zit met hen, leuke sitatie wordt dat (maar niet heus!!) Vandaag ga ik mijn vriendin bellen voor overleg wat ik nu moet gaan doen. Heb ook de papieren van de rechtsbijstand gelezen, en daar kom ik dus écht (nog) niet voor in aanmerking. Ik heb een wachttijd van 3 maanden, en we hebben de verzekering op 1 januari in laten gaan, ook speelt dit natuurlijk al lang voordat ik deze verzekering had afgesloten, en meestal kun je er dan ook geen aanspraak op maken. Toch ga ik denk ik wel proberen of ze me kunnen helpen als het wél op een rechtzaak uitdraait!!
De uitbetaling van de vakantiedagen, dat was het enige waar ze het met ons voorstel mee eens waren. Over de betaling van de outplacement en de ontslagvergoeding daar zijn ze het dus niet mee eens, die willen ze nog steeds onder hun voorwaarden gaan doen. Ze deden zich steeds voor als een hele sociale werkgever, maar ondertussen maken ze alleen een voorstel waar zij beter van worden, en houden ze geen enkele rekening met mijn situatie!! - Geplaatst op woensdag 14 maart 2007 10:31dalton
Oeps, moet natuurlijk ontslagvergunning zijn, stom!![:%] - Geplaatst op woensdag 14 maart 2007 14:43G sundream
Geeft niks, vergissen is menselijk!Kan me voorstellen dat werken nu frustrerend is, maar ziekmelden ed brengt hun positie sterker van verstoorde arbeidsverhouding ed is er al denk ik maar toch.
Tja, wat de rechtsbijstand, meestal zijn dit soort zaken uitgesloten als er al sprake van is terwijl je de polis afsluit. Kan de rechtswinkel je niet helpen cq advies in deze geven?
Sterkte in ieder geval!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op donderdag 15 maart 2007 17:22dalton
Vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering, helaas kan ik daar geen aanspraak op maken vanwege de wachttijd. Wel heb ik van hen een adres voor eenadvocaat gekregen waar ik korting krijg op het uur tarief, en dat is natuurlijk mooi meegenomen!! Verder ook nog gebeld met het juridisch loket, daar ga ik maandag middag met mijn vriendin naar toe, dan gaan we kijken of een mediator, een soort onafhankelijke persoon die mij en de werkgever moet gaan helpen. Verder ook contact gehad met het UWV en daar de zaak eindelijk voorgelegd over dat wel of niet ziek zijn, hij advieseerde me met klem een deskundigen oordeel aan te vragen, aangezien ik de papieren al had uitgeprint deze meteen maar op de bus gedaan zodat hij maandag bij het UWV ligt.
Ik kreeg vandaag mijn loonstrook binnen, en wat me opviel is dat mijn salaris voor 100% wordt uitbetaald alsof ik nog volledig in de ziektewet zit!! Hier klopt natuurlijk ook niets van, want ik ben per 14 dec. voor 100% beter, strijken ze dus ook nog de ziekte premie van het UWV op!! Als het UWV hier achter komt, kunnen ze nog een dikke boete tegemoet zien, dus als ik het UWV spreek zal ik dit zéker onder hun aandacht brengen.
Er is dus weer vanalles in gang gezet, vanmorgen had ik eerst zoiets van ik teken wel, en dan doe ik de outplacement niet, maar dat zat me niet lekker, dan zouden ze hun zin krijgen en daar pas ik dus voor!! Want je zou bijna vergeten dat deze hele toestand is ontstaan doordat één orthopeed die voor de Arbodienst werkt dit alles heeft veroorzaakt. En dat wil ik toch duidelijk hebben, want het klopt gewoon voor geen meter!! De stijd is dus nog steeds gaande!! Hoop alleen dat ze moeten wachten met de ontslag procedure, en dat ze daar niet al achter mijn rug om mee zijn begonnen, ik kijk nu nergens meer van op hoor!!
Als ik meer te weten kom, meld ik me wel weer.
Sundream, gaat met jou alles ook een beetje naar wens??
Wanneer heb je dat gesprek ook al weer?? Je houd me op de hoogte hé?? - Geplaatst op donderdag 15 maart 2007 22:07G sundream
Hi Dalton,
Jammer dat je geen gebruik kunt maken van je rechtsbijstandsverzekering, maar de 'wachttijd' is natuurlijk niet zo gek. Anders sluit iedereen er pas eentje af zodra ze weten dat ze 'm nodig hebben. Maar wel prettig dat je een advocaat weet waar je korting krijgt. Prima dat je maandag verder juridisch advies gaat inwinnen. En wat het UWV betreft toch een second opinion, snel zien te regelen want ziek zijn geeft je andere rechten zoals ik al eerder meldde.Als je 100% beter bent verklaard is het in mijn ogen logisch dat je 100% betaald krijgt, of staat er iets anders op je loonstrook vermeld waaruit je kunt opmaken dat ze ziektegeld opstrijken?Ja jammer dat je door een schakel zoveel ellende kunt krijgen, een verkeerde deskundige ik weet er alles van.
Laten we hopen dat alles goed komt al moet je nog even geduld hebben.
Ik heb nog geen datum voor een gesprek, dat gaat de psychologe regelen, word niet met personeelszaken maar met m'n baas. Het werk wat ik nu vanaf huis doe wordt zeer gewaardeerd en de arbo-arts vind nu dus dat het als aangepast cq vervangend werk gezien moet worden en niet langer arbeidstherapeutisch. Dus da's in mijn voordeel, verder weet ik nog niets, hoop er in goed overleg uit te komen anders kan ik in mijn geval wel aanspraak maken op m'n rechtsbijstandsverzekering die loopt al een paar jaar. Ben nu ruim een week AD aan het slikken maar merk weinig, is ook lage dosering, maandag voor controle naar huisarts.
Nou Dalton, blijf knokken voor je RECHT!Liefs!!! Sunny Zonneschijn doet de wereld kleuren! - Geplaatst op vrijdag 16 maart 2007 18:07dalton
Moet even wat recht zetten, krijg gewoon uitbetaald, en dus gaat het geloof ik wel goed.
Wat zou het heerlijk voor je zijn als ze je huidige werk als een normale baan gaan beschouwen, dan heb je volgens mij al veel gewonnen. Ik slik nu al een tijdje b12 van het kruidvat, dat is goed voor de geestelijke gesteldheid en heel goed tegen migraine, ik gebruik het nu een maand of twee, en ik geloof dat het werkt. Misschien is dit een beter middel dan de AD?.Volgens mij moet je de AD nog zeker een week of 6 gebruiken om resultaat te hebben. Waar slik je die AD eigenlijk voor??
Ook fijn dat jij wel een rechtsbijstandverzekering hebt, geeft wat rust mocht het toch niet goed gaan, hopen maar dat je ze niet nodig bent!!
Dit onderwerp heeft 424 reacties, en bestaat uit 17 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 17.
De laatste reactie is geplaatst op 18-01-2012 10:38.
Reïntegratie/outplacement