Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Dit onderwerp heeft 2009 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 16:31.

Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Ga naar een onderdeel
  1. liesbergen
    Afbeelding van liesbergen

Hoi Sanne lotte, wil je ook de schrijvers er bij zetten, nu bedenk ik op hetzelfde moment dat ik dat natuurlijk ook op google op kan zoeken.
    Maar het maakt je verhaal completer........

2. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Bedoel jij het verhaal van mooi meisje van Rachel Simon

Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn!

3. joek
    Afbeelding van joek

Ah, de eenzaamheid van de priemgetallen, staat ook nog klaar voor mij. Helaas heb ik voorlopig geen tijd voor lezen, ivm drukke werkzaamheden en een examen. Maar daarna.........

4. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Biene, wat jij ondervond bij het lezen van Durlacher's boek heb ik ook net ervaren. Ik was begonnen in het autografische boek van Gerarda Mak, "Voorgoed anders". Het bleek de minutieuze en gedetailleerde beschrijving te zijn van een vrouw wier man darmkanker krijgt, wat dit doet voor hem en haar, hun relatie enz. Gaandeweg het, overigens goed geschreven, boek kreeg ik er steeds meer moeite mee; mijn enige broer is aan darmkanker overleden. Hou er dan mee op, zou je bijna zeggen. Tja, dat is misschien nog erger dan doorgaan. Je stopt dan immers midden in een hopeloos verhaal, terwijl ik enigszins bleef hopen op een beetje troostgevende afsluiting. Dat'ie doodgaat, weet je vanaf het begin, omdat zijn vrouw in hoofdstuk één met zijn as in haar rugzak rondsjouwt. Uiteindelijk heb ik mij er doorheen geworsteld en had er toch nog wat aan, maar makkelijk is anders.
    Ongeveer net zo vergaat het mij bij de boeken van Thomas Rosenboom. Ik begon met "Publieke werken" en vond het absoluut meeslepend, hoe je meegesleurd wordt de ramp in. Toen volgde "Vriend van verdienste" en "De nieuwe man"; allemaal volgens hetzelfde patroon. Dat deed de deur dicht, ik ben ermee gestopt.
    De ellende in "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink maakte mij ook zo treurig dat ik ervoor terugdeins om nog meer van zijn hand te lezen. Kent iemand andere boeken van hem, staan die ook vol kommer en kwel?
    Allemaal knap en boeiend geschreven, daar niet van. Maar al te vaak kun je dit soort boeken niet lezen, nu en dan moet er wat luchtigers tussendoor.

5. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

knielen op een bed vioolen was juist een heel geweldig boek

ik heb hier nu ook;de hemel bestaat niet van jannetje koelewijn

6. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Ja, Lievejulia, het is een prachtig geschreven boek. Maar de inhoud vond ik in en in treurig.
    Hoe is trouwens "De hemel bestaat niet"?

kriezel wijzigde dit bericht op 12-01-2012 12:28 met 18%

7. sannelotte2
    Afbeelding van sannelotte2

quote:
    mamske1 schreef op 11 januari 2012 @ 08:46:
    Bedoel jij het verhaal van mooi meisje van Rachel Simon
    Inderdaad, sorry maar wist de schrijver niet meer

8. biene
    Afbeelding van biene

Kriezel , ik heb nu het boek van Jan Siebeling "Het lichaam van Sara ", in huis .
    Ik ben er nog niet in begonnen , maar moet het in februari bij de boeken club bespreken . Dus ik heb nog veel werk .

Ik denk niet dat het een vrolijk boek is, meer een psychologisch verhaal .Over liefde , lijden en loyaliteit. Het is de terugblik van een vrouw op haar leven .

Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat .

9. brittfan
    Afbeelding van brittfan

Een zomer zonder slaap van Bram Dehouck : echt de moeite waard !
    Geen echt dik boek maar dat was zijn vorige De minzame moordenaar ook niet.
    Je zou zijn boeken in een ruk uitlezen. Simpele verhalen over simpele mensen maar zo goed geschreven. Van geen wonder dat Dehouck al een prijs heeft gewonnen voor zijn debuutroman.

Van Siebelink ook Knielen op een bed violen gelezen, goed verhaal. Ik begon vol enthousiasme met een ander werk van hem maar dat viel me tegen, ik heb het niet uitgelezen.

brittfan wijzigde dit bericht op 20-01-2012 18:40 met 21%

10. anneleeest
    Afbeelding van anneleeest

Ik ben de laatste van Tatiana de Rosnay aan het lezen, Het huis waar jij van hield. Het trekt me nog niet echt in het verhaal maar ik hou nog even vol.

11. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Ik kwam er niet doorheen door dat boek van het huis waar jij van hield. Halverwege ben ik echt gestopt, nog even naar het einde gekeken maar ik vond het nog steeds niks.

Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn!

12. liesbergen
    Afbeelding van liesbergen

Ik heb net DejaVu van Esther Verhoeff uit. Vond hem wel leuk, maar soms erg van de hak op de tak doordat ze over verschillende tijden schrijft, maar niet meteen duidelijk was dat ze weer was versprongen. Maar dat kan ook komen door het feit dat ik hem als eBook las.
    Tevens vind ik de titel niet echt iets over het boek zeggen.....
    Vond het niet haar sterktste boek.

13. joek
    Afbeelding van joek

Examens gehad, dus ik lees weer! Medeplichtig van Nicci French. Ben net begonnen, dus ik weet nog niets. Kent iemand anders dit boek?

14. groenteboerin
    Afbeelding van groenteboerin

Ben begonnen in de laatste nieuwe van David Baldacci : de Provocatie,ben erg benieuwd....

15. gertine
    Afbeelding van gertine

quote:
    mamske1 schreef op 22 januari 2012 @ 17:39:
    Ik kwam er niet doorheen door dat boek van het huis waar jij van hield. Halverwege ben ik echt gestopt, nog even naar het einde gekeken maar ik vond het nog steeds niks.
    o ik vond het heel goed

sol omnibus lucet

16. mamske1
    Afbeelding van mamske1

Zo zie je hoe smaken verschillen Gertine, het laatste deel van Jean M. Auel kwam ik ook niet doorheen, ben nog voor de helft ermee opgehouden. Mijn therapeute is pas begonnen en vind het een prachtig boek.

De provocatie heb ik ook nu op mijn reader staan en ik ben bezig in Het Eiland, over de leprakolonie Spinalonga voor de kust van Kreta. Wat een mooi boek over dat eiland! Ik ken wel mensen die het tijdens een excursie hebben gezocht en voor hun is dat extra leuk omdat ze er geweest zijn. Het boek is prachtig.

17. els12345
    Afbeelding van els12345

Heel lang niet meer gekeken naar de boekentips ivm gega computer problemen. Na 2 maanden functioneerd alles weer.
    Leuke tips gezien en meteen de volgende boeken gereserveerd:
    De paardenjongen en keukenmeidenroman.
    Zelf heb ik net zomerhuis met zwembad gelezen. (herman koch)
    Leest lekker vlot weg.

els12345 wijzigde dit bericht op 30-01-2012 13:24 met 0%

18. gertine
    Afbeelding van gertine

ik heb het Negerboek van Lawrence Hill gelezen
    echt een aanrader :duim:

sol omnibus lucet

19. pootje
    Afbeelding van pootje

quote:
    mamske1 schreef op 28 januari 2012 @ 10:29:
    Zo zie je hoe smaken verschillen Gertine, het laatste deel van Jean M. Auel kwam ik ook niet doorheen, ben nog voor de helft ermee opgehouden. Mijn therapeute is pas begonnen en vind het een prachtig boek.

.
    Ik begreep van hyves dat je het beter 2 keer kan lezen. dat het de 2 de keer mooier is.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

20. SelinaLL
    Afbeelding van SelinaLL

Ik ben met klaar met de hongerspelen; een verhaal waarin ik zo werd meegesleept met als resultaat dat ik het boek in 2 dagen heb uitgelezen. Momenteel “lees“ ik mijn eigen boek over en over. Ik kan niet wachten om hem uit te geven!
    Tussendoor probeer ik vlammen te gaan lezen; een vervolg op de hongerspelen.
    Zijn er meerdere mensen die van dit soort boeken houden? Ik ben ook zeer benieuwd naar “zielen“ van stephenie meyer.

21. joek
    Afbeelding van joek

@ pootje, twee keer door Auel heen? Oh nee, dat ga ik echt niet trekken!

22. pootje
    Afbeelding van pootje

ik ga binnenkort wel het laatste deel nog een keertje lezen. Overigens heb ik de andere delen echt stuk gelezen. Dus zo raar is het niet om het nog een keer te doen.

Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.

23. Bimbo
    Afbeelding van Bimbo

Negerboek van Hill is zeker een aanrader. Een prachtig boek waar ik wel een traantje bij heb weg gepinkt.

Bimbo wijzigde dit bericht op 02-02-2012 19:20 met 12%

24. groenteboerin
    Afbeelding van groenteboerin

heb m na t lezen van jullie berichten gereserveerd bij de bieb,net een mail gehad dat ie er al is maar het is me te slecht om er nog door te gaan nu.

25. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

Net uit:" Logboek van een onbarmhartig jaar" van Connie Palmen. Een aangrijpend verslag van haar rouw en de worsteling om overeind te blijven in het jaar na de dood van haar man Hans van Mierlo.

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.