- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 2076 reacties, en bestaat uit 84 pagina's. U bent momenteel op pagina 81 van 84.
De laatste reactie is geplaatst op 11-05-2012 09:09.
Wat lees je nu en hoe vind je het boek?
- Geplaatst op zaterdag 28 januari 2012 10:29mamske1
Zo zie je hoe smaken verschillen Gertine, het laatste deel van Jean M. Auel kwam ik ook niet doorheen, ben nog voor de helft ermee opgehouden. Mijn therapeute is pas begonnen en vind het een prachtig boek.
De provocatie heb ik ook nu op mijn reader staan en ik ben bezig in Het Eiland, over de leprakolonie Spinalonga voor de kust van Kreta. Wat een mooi boek over dat eiland! Ik ken wel mensen die het tijdens een excursie hebben gezocht en voor hun is dat extra leuk omdat ze er geweest zijn. Het boek is prachtig.Voor de wereld ben je zomaar een persoon, maar voor een persoon kun je de hele wereld zijn! - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 13:23els12345
Heel lang niet meer gekeken naar de boekentips ivm gega computer problemen. Na 2 maanden functioneerd alles weer.
Leuke tips gezien en meteen de volgende boeken gereserveerd:
De paardenjongen en keukenmeidenroman.
Zelf heb ik net zomerhuis met zwembad gelezen. (herman koch)
Leest lekker vlot weg.els12345 wijzigde dit bericht op 30-01-2012 13:24 met 0% - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 19:51gertine
ik heb het Negerboek van Lawrence Hill gelezen
echt een aanrader
sol omnibus lucet - Geplaatst op maandag 30 januari 2012 20:13pootje

Ik begreep van hyves dat je het beter 2 keer kan lezen. dat het de 2 de keer mooier is.quote:mamske1 schreef op 28 januari 2012 @ 10:29:
Zo zie je hoe smaken verschillen Gertine, het laatste deel van Jean M. Auel kwam ik ook niet doorheen, ben nog voor de helft ermee opgehouden. Mijn therapeute is pas begonnen en vind het een prachtig boek.
.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op woensdag 01 februari 2012 12:40SelinaLLIk ben met klaar met de hongerspelen; een verhaal waarin ik zo werd meegesleept met als resultaat dat ik het boek in 2 dagen heb uitgelezen. Momenteel “lees“ ik mijn eigen boek over en over. Ik kan niet wachten om hem uit te geven!
Tussendoor probeer ik vlammen te gaan lezen; een vervolg op de hongerspelen.
Zijn er meerdere mensen die van dit soort boeken houden? Ik ben ook zeer benieuwd naar “zielen“ van stephenie meyer. - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 09:35joek
@ pootje, twee keer door Auel heen? Oh nee, dat ga ik echt niet trekken! - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 09:40pootje
ik ga binnenkort wel het laatste deel nog een keertje lezen. Overigens heb ik de andere delen echt stuk gelezen. Dus zo raar is het niet om het nog een keer te doen.Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf. - Geplaatst op donderdag 02 februari 2012 19:19BimboNegerboek van Hill is zeker een aanrader. Een prachtig boek waar ik wel een traantje bij heb weg gepinkt.Bimbo wijzigde dit bericht op 02-02-2012 19:20 met 12%
- Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 15:20groenteboerin
heb m na t lezen van jullie berichten gereserveerd bij de bieb,net een mail gehad dat ie er al is maar het is me te slecht om er nog door te gaan nu. - Geplaatst op vrijdag 03 februari 2012 16:31Willemijn23
Net uit:" Logboek van een onbarmhartig jaar" van Connie Palmen. Een aangrijpend verslag van haar rouw en de worsteling om overeind te blijven in het jaar na de dood van haar man Hans van Mierlo.Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 14:33brittfan
Wat ik zeker niet kan aanraden is de laatste van Rik Launspach - Man, meisje, dood.
Na zijn eerste boek 1953, wat echt een topper was, had ik beter van deze schrijver verwacht. Ik heb een paar hoofdstukken gelezen met de hoop dat het verhaal me toch zou boeien, maar dan heb ik het maar weggelegd.
Iemand hier al een poging gedaan om dit te lezen ? - Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 22:09liesbergen
Net van Mari Jungsted: Dat je niet ziet, uitgelezen. Ik vond het een goed boek. doet wel sterk denken aan een boek van Loes den Hollander, ik ga alleen niet zeggen welke, want dat is niet leuk voor diegenen die dit boek nog willen lezen.
Deze tip van Mari Jungsted heb ik trouwens ongetwijfeld hier van het forum gekregen..... - Geplaatst op woensdag 15 februari 2012 10:11AstonA"Is er hoop" van Renate Dorrestein.
Het doet me denken aan "Daglicht" van Marion Pauw hoewel de onderwerpen ook heel verschillend zijn.
In de kern draait het er om hoe mensen met een stoornis zich staande proberen te houden in deze maatschappij. - Geplaatst op woensdag 15 februari 2012 11:25jothea
na het lezen van de keukenmeidenroman ben ik nu ook naar de film "the Help", geweest. Prachtig om te zien dat Skeeter, Aibileen en Minny's dromen niet zo onbereikbaar zijn als ze vreesden. Ja, heel begrijpelijk dat de film zoveel prijzen wint!
een aanrader!
nu lees ik...."een ongewoon gesprek met God", van Neale Donald Walsch.een vriendelijk woord kost niets en doet meer dan het duurste geschenk. - Geplaatst op woensdag 22 februari 2012 18:36diaantje64
Ik lees Vals Alarm van Marelle Boersma. Een boek over een moeder die na haar scheiding ook nog haar kind kwijtraakt doordat jeugdzorg maar 1 kant van het verhaal geloofd, de kant van haar ex. Erg indrukwekkend en ligt dichtbij de waarheid. Jeugdzorg is vaak bang om te laat in te grijpen en plaatst daarom kinderen te snel uit huis. Normaal lees ik veel thrillers of boeken over bewogen vrouwenlevens. - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 15:26nella2
Hoi, ik lees nu Glijvlucht van Anne-Gine Goemans, maar vind er niet veel aan. Na haar eerste boek (Ziekzoekers) dacht ik: nooit meer, maar dit boek kreeg ik voor mijn verjaardag en ben er toch maar in begonnen. Lees straks nog even verder, maar weet niet of ik het uitlees.
"Een keukenmeidenroman" heb ik ook gelezen, en hérlezen. Mooi verhaal, ben benieuwd naar de film.
Nu wacht op mij 22-11-1963, van Stephen King. Het gaat over hoe de wereld er uit zou zien als iemand die dag (dat John F. Kennedy werd vermoord) had kunnen voorkomen. Dikke pil, moet even moed verzamelen, haha.
Schrijf hier niet vaak, maar lees wel regelmatig om "inspiratie" te krijgen.
Groetjes van Nella. - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 16:29koena
hallo, ik ben hier nieuw en ik ben bezig in DE Hand van Fatima. Mooi boek, weet nu even de schrijver niet. - Geplaatst op zaterdag 25 februari 2012 19:35groenteboerin
ben bezig in glansrol van loes den hollander,vind t nog een beetje warrig..............nog niet erg pakkend - Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 08:36cathy13Zelf heb ik net een boek van Suzanne Collins gelezen, namelijk deel 1 van de Hongerspelen. Het is een trilogie en deel 2 (Vlammen) en deel 3 (Spotgaai) moet ik nog lezen. Dat ga ik ook zeker doen, want ik ben verslaafd. Wat een geweldig boek vind ik De Hongerspelen. Het boeit van begin tot eind, zo spannend. Kan niet wachten om in het volgende deel te beginnen. Het staat bij de bibliotheek gerubriceerd als een D-boek vanaf 14 jaar en als science fiction. Nu lees ik nooit science fiction, want daar houd ik niet van, maar dit speelde zich meer af in een fantasiewereld. Kortom, een aanrader! Van deel 1 is trouwens pas een film gemaakt, deze komt eind maart uit.
- Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 23:01Imth
Ik heb een week vakantie, en heb inmiddels al drie boeken gelezen! Ik ben nu net begonnen aan 'Klop maar op 'n deur', van Willard Motley. Het gaat over een jongen die opgroeit in de sloppenwijken van Chicago en uiteindelijk op de elektrische stoel belandt. Hij wordt niet meer verkocht, maar gelukkig had mijn beste vriendin hem thuis liggen.We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn. - Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 23:49koena
Zo, dat is een heel oud boek,ik heb het wel meer dan dertig jaar gelezen en huilde toen tranen met tuiten. Was het niet ook verfilmd? - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 20:04Imth

Volgens google is hij in 1949 verfilmd, ja! Misschien moet ik de film ook een keer zienquote:koena schreef op 03 maart 2012 @ 23:49:
Zo, dat is een heel oud boek,ik heb het wel meer dan dertig jaar gelezen en huilde toen tranen met tuiten. Was het niet ook verfilmd?
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn. - Geplaatst op zondag 04 maart 2012 23:20koena
1949! Dat kan bijna niet, als ik het me goed herinner speelt het boek zich af in het Amerka van de jaren zestig, een soort West Side Story sfeer met jeugdbendes en zo. Maar dan vergis ik me zeker. Hè, ik zou het ook willen lezen, maar t is idd niet meer te koop. - Geplaatst op maandag 05 maart 2012 08:54Imth
quote:koena schreef op 04 maart 2012 @ 23:20:
1949! Dat kan bijna niet, als ik het me goed herinner speelt het boek zich af in het Amerka van de jaren zestig, een soort West Side Story sfeer met jeugdbendes en zo. Maar dan vergis ik me zeker. Hè, ik zou het ook willen lezen, maar t is idd niet meer te koop.
"Knock on Any Door (1949) is an American court-room trial film noir directed by Nicholas Ray and starring Humphrey Bogart. The picture introduced John Derek to film and was based on the novel of the same name by Willard Motley."
Bron: wikipedia.org
Dus toch
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn. - Geplaatst op maandag 05 maart 2012 08:55Imth
Oh, en wie weet is het boek nog tweedehands te verkrijgen. M'n beste vriendin haar oom las hem toen hij een jaar of veertien was, en heeft hem een aantal jaar tweedehands gekocht om nog eens te lezen.We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn.
Dit onderwerp heeft 2076 reacties, en bestaat uit 84 pagina's. U bent momenteel op pagina 81 van 84.
De laatste reactie is geplaatst op 11-05-2012 09:09.
Wat lees je nu en hoe vind je het boek?