Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Dit onderwerp heeft 2009 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina 57 van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 16:31.

Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Ga naar een onderdeel
  1. wirwar84
    Afbeelding van wirwar84

Ik lees op dit moment ' Verbroken' van Karin Slaughter. Ben net begonnen, maar het zal wel net als de andere boeken weer een goed boek zijn....!

2. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Wirwar, ik ga er straks aan beginnen, ben benieuwd, ook wat jij er van vindt!

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

3. Emma212
    Afbeelding van Emma212

Ik heb net de boekendief gelezen.
    Een prachtig boek dat speelt in Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog. Heel mooi en bijzonder. Denk er nog steeds over na. Hebben mensen hier dit ook gelezen?

4. melle
    Afbeelding van melle

quote:
    Emma212 schreef op 23 augustus 2010 @ 00:36:
    Ik heb net de boekendief gelezen.
    Een prachtig boek dat speelt in Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog. Heel mooi en bijzonder. Denk er nog steeds over na. Hebben mensen hier dit ook gelezen?
    Wie heeft dat boek geschreven Emma?

5. marijke1
    Afbeelding van marijke1

"Taal is ...", erg leuk. Ik heb meer van dit soort boekjes. Ik denk dat ik nu aan Tirza ga beginnen, dat ligt er ook al een week.

Op het bovenstaande berust copyright©

6. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Ben gisteravond begonnen in De eenzaamheid van de Priemgetallen. Ben er erg benieuwd naar.

Taal is niet echt mijn ding vond ik erg leuk.

7. apekop
    Afbeelding van apekop

Uh...Mariaw,het is juist heel erg wél haar ding hoor!

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

8. melle
    Afbeelding van melle

quote:
    apekop schreef op 23 augustus 2010 @ 22:35:
    Uh...Mariaw,het is juist heel erg wél haar ding hoor!
    Het is zelfs 'zeg maar ècht haar ding'!

9. Linda 31
    Afbeelding van Linda 31

Ik ben de geluksvinder aan het lezen, het is een slash boek. Mijn dochter had het gelezen en nu moest ik er aan geloven.

10. kriezel
    Afbeelding van kriezel

Zojuist heb ik van Ina Brouwer "Aan geen gehuurde borst werd ooit een kind gevoed - historische wortels van werk en moederschap in Nederland en Zweden" gelezen. Bijzonder interessant, en de schrijfster weet de toch wat droge historische kost smeuïg te brengen.
    "Taal is zeg maar echt mijn ding" vond ik ook geweldig, ik heb het al een keer of vijf cadeau gegeven.

11. myst47
    Afbeelding van myst47

Ik lees nu het derde deel van de Twilight Saga....Eclips.

Het leest als een trein en ik vind dat de schrijfster gedetailleerd vertelt zonder dat het saai wordt.

12. froxy
    Afbeelding van froxy

quote:
    groenteboerin schreef op 21 augustus 2010 @ 19:28:
    Heb op een blz of 10 na, 3 seconden van roslund& hellstrom uit,spannend tot het einde toe,zeker een aanrader van dit schrijvers paar!
    Heel erg goed he? Hoop dat er snel een nieuwe van hun uitkomt!

13. auk
    Afbeelding van auk

Ik heb net van Isabel Allende "Het eiland onder de zee" gelezen.
    Een geschiedenis over de slaverbij in Haïti. Een goed in elkaar gezette rapportage over de periode tijdens de slavernij en de bevrijding daarna.

14. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik heb ' Verbroken' van Karin Slaughter gelezen, ik vond het niet zo bijzonder.

Ben nu begonnen in "Heren van de thee" door Haasse, ik vind het nu al mooi.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

15. ase
    Afbeelding van ase

Maria vind je De eenzaamheid van de priemgetallen ook mooi, ik vind het een heel mooi boek, ook de Heren van de thee is boeiend en mooi.

Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt.

16. groenteboerin
    Afbeelding van groenteboerin

Ben zonet begonnen in Complex van Marelle Boersma,heb nu een blz of 25 gelezen en leest wel lekker weg.

17. gertine
    Afbeelding van gertine

quote:
    auk schreef op 25 augustus 2010 @ 22:34:
    Ik heb net van Isabel Allende "Het eiland onder de zee" gelezen.
    Een geschiedenis over de slaverbij in Haïti. Een goed in elkaar gezette rapportage over de periode tijdens de slavernij en de bevrijding daarna.
    ik vind het één van haar beste boeken

sol omnibus lucet

18. mariaw
    Afbeelding van mariaw

quote:
    ase schreef op 27 augustus 2010 @ 17:18:
    Maria vind je De eenzaamheid van de priemgetallen ook mooi, ik vind het een heel mooi boek, ook de Heren van de thee is boeiend en mooi.

Ik heb m net uit; de eenzaamheid vd p
    Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden.
    Het is vlot en goed geschreven en je voelt de machteloosheid van de personen en het is ook mooi dat ze aan t einde een eigen leven kunnen gaan opbouwen maar ik weet het allemaal niet zo.
    Mss is het wel een staat van zijn die te ver af staat van wie ik ben en hoe ik ben en irriteert het me daarom wel.
    Maar tegelijk bedenk ik me dan dat mensen zo beschadigd kunnen zijn door ervaringen in t leven dat gewoon doorgaan met ademhalen al een opgave is.
    Moet het allemaal nog maar even laten zakken denk ik.
    Vooralsnog geeft het mij boven alles uit vooral een depressief gevoel. katerig.

19. ase
    Afbeelding van ase

Maria wat jammer dat je depressief wordt van het boek, een autist en een meisje met anorexia die elkaar vinden en toch niet samen verder kunnen en de eenzaamheid weer ingaan, misschien dat je het nu op de verkeerde tijd leest, je bent al niet vrolijk.
    ik hoop dat je een ander boek vindt wat afleiding geeft, en een prettig gevoel.

Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt.

20. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Precies Maria, dat vond ik ook van De eenzaamheid van de priemgetallen. Iedereen is weg van het boek, maar het liet mij ook somber achter.
    Dat broeierige gedoe van de puberteit, misschien kwam het daardoor.
    Ik heb net vier nieuwe boeken gekocht. Allemaal boeken die hier ook voorkwamen en goed beoordeeld zijn. Af en toe moet ik een zonnig boek tussendoor lezen.....

21. melle
    Afbeelding van melle

Ik vind het erg knap van een schrijver als hij je zo kan 'bespelen' dat je verdrietig wordt van een boek.
    Anne Franks dagboek is ook niet opwekkend, toch vind iedereen het mooi.
    Ik vind 'Priemgetallen', ook om die reden, een schitterend boek.

22. sannelotte2
    Afbeelding van sannelotte2

Maria,

Ik had zo gedacht dat de priemgetallen zo een boek zou zijn die jij mooi zou vinden.
    Maar misschien is juist wat Ase schrijft dat niet de tijd was voor jou om dat boek te lezen. Want ik werd er juist helemaal niet down van, maar juist heel blij, dat mensen mogen zijn wie ze zijn.
    en dat mensen hoe dan ook als ze een sterk karakter hebben, altijd daar komen waar ze naar streven, ook al zijn ze dan (((((((verstandelijk beperkt))))))))))Het maakt niet uit. En soms heb je met iemand een heel intiem contact, maar dat hoeft niet voor altijd te zijn. Er kan een moment zijn dat de wegen weer scheiden. Omdat je elk op een ander spoor terecht komt.

23. Anky
    Afbeelding van Anky

Ik ben aan het tweede deel van de Millennium triologie bezig, van Stieg Larsson. Ik vind het net zo goed als deel 1, leest als een trein.

Anky wijzigde dit bericht op 30-08-2010 20:41 met 2%

24. Andre62
    Afbeelding van Andre62

http://www.boekbeschrijvingen.nl/jacq-christian/jacq13.jpg

I want to believe!

25. islandwoman
    Afbeelding van islandwoman

Heel mooi boek.