Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Dit onderwerp heeft 2009 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina 56 van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 16:31.

Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Ga naar een onderdeel
  1. Anky
    Afbeelding van Anky

quote:
    Pagan schreef op 12 augustus 2010 @ 17:06:
    [...]

Ik heb 'm ook gelezen. Ben nu in -Lichaam van de dood- van haar bezig, ook weer erg goed.
    Die heb ik nog niet gelezen, wel verschillende anderen, ga hem zoeken in de bieb.

2. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik denk dat deze net nieuw is, ik heb m gekocht, de rest had ik uit de bieb. Heb jij dat boek al uit? Je kan dan nl. beter eerst een andere lezen, die had ik wel uit de bieb: In wankel evenwicht.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

3. katie64
    Afbeelding van katie64

quote:
    AstonA schreef op 09 augustus 2010 @ 08:22:
    Anna Boom van Judith Koelemeyer.. Een levensverhaal van een jonge vrouw die de tweede wereld oorlog veelal in Hongarije doorleefd!!! WAT EEN BOEK!!! Fantastisch gewoon.......

Na het lezen van "Het zwijgen van Maria Zachea" viel het mij tegen.

Maar goed dat smaken verschillen. Ik vond juist Anna Boom veel treffender dan Het zwijgen van Maria Zachea....

groet Katie

KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.

4. melle
    Afbeelding van melle

quote:
    katie64 schreef op 13 augustus 2010 @ 11:35:
    [...]

Maar goed dat smaken verschillen. Ik vond juist Anna Boom veel treffender dan Het zwijgen van Maria Zachea....

groet Katie
    Over Anna Boom is een leesclub topic gemaakt.
    Klik hier.

5. Anky
    Afbeelding van Anky

quote:
    Pagan schreef op 12 augustus 2010 @ 23:00:
    Ik denk dat deze net nieuw is, ik heb m gekocht, de rest had ik uit de bieb. Heb jij dat boek al uit? Je kan dan nl. beter eerst een andere lezen, die had ik wel uit de bieb: In wankel evenwicht.
    Ja ik heb het boek uit, goed dan ga ik eerst: In wankel evenwicht, zoeken. Ben benieuwd of ik die net zo goed vind.

6. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

Mooi, hier kan ik dus terecht voor boekentips. Ik ben sinds kort weer eens begonnen met de zogenaamde literauur. Wat daar precies de definitie van is, is mij niet helemaal duidelijk, maar jullie weten wel wat ik bedoel. Ik heb Knielen op een bed violen gelezen van Jan Siebelink. Ik vond het wel een mooi, maar ook langdradig boek.

Ook heb ik geheel de uwe van Connie Palmen gelezen. Een aanrader. Goed leesbaar, veel vaart en moi verhaal.

Als afwisseling ben ik nu bezig met Aasvieg van Patricia Cornwel. Spannend!!!

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

7. gertine
    Afbeelding van gertine

quote:
    Gizmo schreef op 13 augustus 2010 @ 16:15:Als afwisseling ben ik nu bezig met Aasvieg van Patricia Cornwel. Spannend!!!

ik lees nu scarpetta en heb nog één boek liggen De scarpetta factor dan heb ik ze allemaal gelezen
    eigenlijk hou ik niet zo van dit soort boeken maar aan één begonnen wil ik ze allemaal lezen

sol omnibus lucet

8. jesca
    Afbeelding van jesca

Ik lees nu de naaister van Pernambuco, het is wel een goed boek, al moest ik er wel even in komen.

9. kati
    Afbeelding van kati

Ik lees nu : Het boek Kaïn van Marianne Frediksson
    Het is een reeks van 3 boeken over Eva, haar zonen en de laatste haar dochter Norea. Het eerste over Eva heb ik al gelezen vorige vakantie maar zodra ik in dit boek begon, kwam dat meteen weer terug! :)
    Ik vind het een heel interessant gegeven hoe Marianne daarover schrijft! Erg mooi!

http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/regular/FC/7/9/4/9/1001004002059497.jpg

Be yourself no matter what they say ~Sting~

10. brittfan
    Afbeelding van brittfan

Gizmo,

Ik heb Knielen... van Siebelink ook eens gelezen; intrigerend verhaal, goed vond ik. Daarna een andere titel van Siebelink geprobeerd, Suezkade, en dat was zo langdradig, ik heb het na een paar hoofdstukken aan de kant gelegd.
    Geef mij maar de romantische literatuur : Santa Montefiore, in de schaduw van het palazzo. Magnifiek mooi !

11. Anky
    Afbeelding van Anky

Duel met de dood door Preston & Child.

12. groenteboerin
    Afbeelding van groenteboerin

lees nu de leugenaar van lisa gardner,heel goed geschreven,en spannend tot het einde

13. katie64
    Afbeelding van katie64

Ik heb net een zinderende thriller uitgelezen. Ontzettend spannend en goed geschreven. Je waant je in een film. Echt een aanrader
    Het meisje onder de straat
    van Roslund&Hellstrom.

Ik ga zeker nog meer van deze schrijvers zoeken...

KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.

14. groenteboerin

quote:
    katie64 schreef op 17 augustus 2010 @ 16:40:
    Ik heb net een zinderende thriller uitgelezen. Ontzettend spannend en goed geschreven. Je waant je in een film. Echt een aanrader
    van Roslund&Hellstrom.

Ik ga zo in hun laatste nieuwe boek beginnen: 3 seconden

15. elleb208
    Afbeelding van elleb208

Ik ben nu de ijsprinses van Camilla Lackberg aan het lezen, Ik heb iets met scandinavische schijvers. Ik heb nu al haar boeken gelezen en als er weer een boek van haar uitkomt wordt ik een beetje hebberig om het te kopen, ik lees ook graag boeken van Karin Slaughter.

16. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik heb Volgens Maria Magdalena van Frediksson net uit en heb De Kookclub van Sophie King bijna uit.
    Ik kan ze alle twee aanbevelen, het is natuurlijk wel van welk genre je houdt, ikzelf lees bijna alles hoor.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

17. tryntje
    Afbeelding van tryntje

Ik heb net Kwetsbaar, van Tatiana de Rosnay uitgelezen. In tegenstelling tot Haar naam was Sarah en De laatste zomer, vond ik dit boek niet geweldig. Het ging voor mij pas lopen op het einde. Het duurde vier weken voor ik het uit had, wat al tekenend is voor het feit dat het niet erg boeide. De andere boeken van haar las ik binnen drie dagen uit, deze legde is steeds weer weg. Een teleurstelling.

18. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

quote:
    lievejulia schreef op 09 augustus 2010 @ 12:38:
    ik ga nu de mannentester van h van roijen lezen,daar moet je van houden :D
    na een paar blz.heb ik het voor gezien gehouden,nu lees ik bloed,zaad en tranen van sambeek het is een mooi boek

19. sannelotte2
    Afbeelding van sannelotte2

quote:
    katie64 schreef op 17 augustus 2010 @ 16:40:
    van Roslund&Hellstrom.

Hoi , nou ik heb het boek gelijk besteld bin bol .com.
    Ik hoop dat ik het ook een leuk boek vind.
    Hij spreekt mij wel aan. Afwachten dus.

20. sannelotte2
    Afbeelding van sannelotte2

quote:
    groenteboerin schreef op 16 augustus 2010 @ 20:27:
    lees nu de leugenaar van lisa gardner,heel goed geschreven,en spannend tot het einde

Deze heb ik dus ookmaar gelijk besteld.
    Ik ken de schrijfster, en vind haar erg goed.

21. groenteboerin

Heb op een blz of 10 na, 3 seconden van roslund& hellstrom uit,spannend tot het einde toe,zeker een aanrader van dit schrijvers paar!

22. apekop
    Afbeelding van apekop

Ik heb altijd een paar boeken in het toilet liggen,ben net vanmorgen begonnen in"Taal is zeg maar echt mijn ding" van Paulien Cornelisse.
    Het is geestig!Ik hou zelf ook veel van taal en taalgrapjes,dus dit boek is wel aan mij besteed.

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom later wel....

23. Willemijn23
    Afbeelding van Willemijn23

quote:
    apekop schreef op 22 augustus 2010 @ 19:06:
    Ik heb altijd een paar boeken in het toilet liggen,ben net vanmorgen begonnen in"Taal is zeg maar echt mijn ding" van Paulien Cornelisse.
    Het is geestig!Ik hou zelf ook veel van taal en taalgrapjes,dus dit boek is wel aan mij besteed.
    Dat is een héél leuk boek. Je gaat wel ineens ook op je eigen taalgebruik letten. Ook het hoofdstuk over die aparte kindernamen die tegenwoordig worden gegeven, is heel herkenbaar, het lijkt of het niet gek genoeg kan. Veel plezier met lezen!

Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt.

24. melle
    Afbeelding van melle

Ik vind dat ook een erg leuk boek, ik heb het al aan verschillende mensen aangeraden.
    Paulien treedt op als cabarettiere, ik wil haar graag eens gaan zien...

25. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Ze is een paar zondagen geleden in het programma "Zomergasten 2010" geweest.

Talkshow van de VPRO.

Misschien nog te zien via "Uitzending gemist".