Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Dit onderwerp heeft 2009 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina 3 van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 16:31.

Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Ga naar een onderdeel
  1. lady godiva
    Afbeelding van lady godiva

hallo,
    heb geheugenspel van Nicci French net uit, vond het langdradig en niet erg spannend, en nog wel een van de eerste boeken dacht ik. Toch verder lezen want anders kom je niet achter het plot. Op een van de laatsten bladzijdes dus, jammer. De rest van Nicci French hebben me wel allemaal geboeid, zal ook zeker de laatste gaan lezen.
    De boeken van Saskia Noort vind ik ook wel aardig, leest zo lekker weg.

2. geertjeF
    Afbeelding van geertjeF

Heb net uit, 'Ladies Paradise' van Emile Zola, ben meteen begonnen met 'pot luck' ook van Emile Zola. hij heeft een serie van 28 boeken geschreven waarin hij het leven van de franzosen verteld in het midden van de negentiende eeuw (1840). Prachtige verhalen die hij op een bijzondere manier neer heeft gepend. Ik ben trouwens dol op de franse schrijvers (en de Russen, Japaners, Chinezen enz...) dus ook Montaigne, Boudelaire en Gustave Flaubert. Heerlijk heerlijk lezen, lezen, lezen.................

Love is not a feeling it is a way of life.

3. pukes
    Afbeelding van pukes

Ik lees nu 'het dode uur' van Denise Mina.
    Goed leesbaar.
    Het is een thriler.
    Leest lekker weg.

4. moot
    Afbeelding van moot

hallo allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat ik hier was, niet zo veel gelezen, maar momenteel lees ik het boek VERDWIJN van Tess Gerritsen.
    Ik kende haar helemaal niet, maar heb dit boek bij de ECI besteld uit nieuwsgierigheid. Vaak lees ik de "bekende" thrillers maar wilde wel eens wat nieuws proberen: Nou, ik lees het met veel plezier. Toen ik op Bol.Com keek, zag ik dat dit haar negende boek is en dat het volgende in oktober uitkomt!
    Toch leuk, eens "iets héél nieuws" te proberen.
    Herkennen jullie dit?

5. margreet7
    Afbeelding van margreet7

'De Thuiskomst' van Anna Enquist heb ik net uitgelezen. Het gaat over de ontdekkingsreiziger James Cook, maar is geschreven vanuit het gezichtspunt van zijn vrouw Elizabeth. Het boek was zeer indrukwekkend; een roman die als leidraad het leven van Elizabeth Cook volgt. James Cook zaait overal, maar oogst nooit. Zijn kinderen laten allemaal het leven, zijn gewassen in 'de nieuwe werelden' blijken overwoekerd als hij er nogmaals terugkeert. Toch overleeft hij ons allemaal. De namen die hij gegeven heeft aan de door hem ontdekte plaatsen, de musea, de lessen op school over ontdekkingsreizigers & de vele boeken bewijzen dit. Wat mooi dat dit boek een ander gezichtspunt neemt; nl. dat van zijn vrouw Elizabeth. Het verhaal van ontdekken, zaaien en oogsten verandert dan in een verhaal van thuiskomen.

6. dhali
    Afbeelding van dhali

Ha Moot,
    Geweldig die boeken van Tess, ik ben een enorme fan van haar!!
    Natuurlijk heb ik al haar boeken en de beste tot nu toe vind ik " de zondares".
    Zo ben ik ook verslaafd aan de boeken van Karin Slaughter, zij heeft ook als hoofdpersoon een pathaloog anatoom Sara Linton.Haar beste boek tot nu toe vind ik "zoenoffer".
    Momenteel heb ik net het laatste boek van Simone van der Vlugt uit "het laatste offer", zoals met al haar boeken heb ik deze ook weer in een adem uitgelezen..

One thing you can give&still keep....is your word.

7. Suhel
    Afbeelding van Suhel

[:)]Ik lees op dit moment Geniaal Geheim van David Baldacci. Heb hiervoor de samenzwering gelezen van hem. Erg goede schrijver. Vind de schrijver van De vliegeraar en duizend schitterende zonnen ook een geweldige schrijver. Moet nog in Duizend Schitterende Zonnen beginnen, eerst dit boek maar eens uitlezen.

8. dhali
    Afbeelding van dhali

Ha Moot,
    Geweldig he die boeken van Tess, zelf ben ik een enorm fan van haar en heb dus ook al haar boeken.De beste tot nu toe vind ik "de zondares"
    Ook ben ik verslaafd aan de boeken van Karin Slaughter, zij heeft ook als hoofdpersoon een pathaloog anatoom Sara Linton. De beste tot nu tot vind ik "zoenoffer".
    Gisteren heb ik het laatste boek van Simone van der Vlugt "het laatste offer" uitgelezen, zoals gewoonlijk weer in een adem...heerlijk!!

One thing you can give&still keep....is your word.

9. moot
    Afbeelding van moot

Leuk te zien dat er verschillende mensen zijn die dezelfde boeken lezen.
    Ik heb de boeken van Simone van der Vlugt ook allemaal gelezen, Marion Pauw vind ik ook een goede schrijfster. Hebben jullie het boek van Lieneke Dijkzeul ook gelezen?
    Ik had ook dat in 2 dagen uit, evenals Esther Verhoef en Saskia Noort.
    Ik heb "de vliegeraar"klaar liggen en begin daar aan wanneer ik Tess uit heb.
    Dus............. vlug verder lezen: leuk!!!

10. froxy
    Afbeelding van froxy

Ik had even een kleine (lees) dip. Vanmorgen toch Suzanne Vermeer's Vlucht uitgelezen. Ik vond het beter dan All Inclusive maar het is toch niet helemaal mijn ding. Ik hou toch van wat meer actie.
    Ga nu beginnen in Code 39 van Charles den Tex.
    O ja, ik kijk ook erg uit naar de nieuwe van Tess Gerritsen en ook van Mo Hayder komt binnenkort weer een nieuwe uit.

11. terry lommerse
    Afbeelding van terry lommerse

Dag Dames, wat hebben vrouwen toch met lezen??? Wij zijn net twee weken geleden verhuisd en de boeken van mijn man, zijn studie en naslagwerken. Ik blijk een breed spectrum te hebben van Tad Williams (Fantasy) via Arthur Jaipin tot het laatste boek wat ik gekocht heb, De schaduw van de wind van Carlos Ruis Zafon (snoepje om te lezen, zo beeldende !!!)

Het huis van de Moskee heb ik echter als laatste uitgelezen en wat blijkt, een nieuwe collega blijkt uit Iram ( Perzie) te komen en daarover een heel gesprek gehad. Geeft een compleet andere wending aan de informatie.

Ik pik een aantal titels van jullie opmerkingen op om mijn wensenlijstje uit te breiden. Nu zoek ik echter boeken die ik in de trein kan lezen of tussen het uitpakken en klussen.

Allemaal veel leesplezier.

Terry

12. zuirtje
    Afbeelding van zuirtje

Heb net Huwelijksnacht van Kerstin Thorvall uit speelt zich af in Zweden in de jaren 1920 en 1930. Preutse vrouw is getrouwd met man met sexuele stoornis. Een bijzonder verhaal.
    Schijnt het eerste deel van de Signe-trilogie te zijn, ben benieuwd naar de andere delen.

13. mikeleok
    Afbeelding van mikeleok

Hai allen!
    Ik heb net Tipping the Velvet (fluwelen begeerte) uit van Sarah Waters.
    Ik vond het een heftig boek wat ik gewoon niet meer uit mijn hoofd krijg! [:-S]
    Er is ook een miniserie gemaakt, van de bbc. Het is een supermooi liefdesverhaal maar tegelijkertijd verschrikkelijk schrijnend en deprimerend.
    Wie heeft het ook gelezen, of gezien en wil vertellen wat ie ervan vond?
    En welk einde vond je mooier, die van de miniserie (een comeback op het toneel) of in het boek (tijdens de demonstratie)?
    Groetjes Kim!!

14. Susanvs
    Afbeelding van Susanvs

Op dit moment ben ik bezig met "Engelen van het duister" van Jan Siebelink. Na "Knielen op een bed violen" was ik erg nieuwsgierig geworden naar Engelen van het duister, waar het eigenlijk gaat om de volwassen geworden jongens uit K.o.e.b.v.
    Hoewel ik nog maar 1/8 van het boek heb gelezen denk ik, dat ik ook dit boek weer interessant ga/blijf vinden. Heel interessant om te lezen hoe het geloof bij een man zijn leven zo kan beheersen dat er eigenlijk dingen om hem heen stuk gaan. En hoe dit ook weer verschillend effect heeft op twee jongens...Heb zin om verder te lezen!

15. pantera
    Afbeelding van pantera

Hoi Moot,
    Ja verrassend hè, Tess Gerritsen. Ik had ook nog nooit iets van haar gelezen en heb nu net Zustermoord van haar uit. Ik lees graag over tweelingen en dit vond ik dan ook een heerlijke afwisseling tussendoor. Ik lees eigenlijk nooit trillers.
    Zondares is volgens jou Dahli het beste tot nu toe? Zal ik dan toch ook maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

16. froxy
    Afbeelding van froxy

Vergeet van Tess Gerritsen vooral De Chirurg en het daaropvolgende boek, De Leerling niet!!

17. moot
    Afbeelding van moot

Froxy, je maakt me nu helemáál nieuwsgierig! Ik heb "verdwijn" bijna uit - zal me vanavond wel lukken - maar begin dan niet, zoals ik eerder dacht, aan "de vliegeraar"!
    Het lijkt mij een goed plan eens even op Bol.com te gaan kijken en wat te bestellen van Tess. Ja, dat ga ik nu doen, dan heb ik weer een andere van haar en kijk ik uit naar het weekend want dan heb ik pas weer tijd om heerlijk te gaan lezen.................

Veel leesplezier allemaal, doei

18. sueann
    Afbeelding van sueann

Eentje over malloot Bertie Wooster met zijn butler Jeeves. In het nederlands, dus is het lang niet zo leuk als het origineel.

19. bobby
    Afbeelding van bobby

Ik heb pas de schrijfster Gabrielle Lord "ontdekt". Zij schrijft misdaad boeken die zich in Sydney afspelen. Omdat ik zelf in de buurt van Sydney woon herken ik heel veel. De boeken zijn makkelijk te lezen. Zij heeft geloof ik al 12 boeken geschreven maar voor mij zijn ze allemaal nieuw. Iedere keer als ik naar de bieb ga staat er wel weer een boek van haar op de plank dat ik nog niet gelezen heb. Ik ben nu met het vierde boek bezig. Haar boeken zijn ook in het nederlands vertaald.

20. moot
    Afbeelding van moot

Goede morgen,

Ik heb zojuist de Leerling en Zustermoord besteld. Ook nog goedkoop voor 10 euro per stuk bij Bol.com Overmorgen worden zij bezorgd dus dat komt prima uit................

21. froxy
    Afbeelding van froxy

quote:
    Goede morgen,

Ik heb zojuist de Leerling en Zustermoord besteld. Ook nog goedkoop voor 10 euro per stuk bij Bol.com Overmorgen worden zij bezorgd dus dat komt prima uit................
    Wel éérst De Chirurg lezen voor je aan de Leerling begint hoor Moot.

22. pantera
    Afbeelding van pantera

Hallo dames,
    Het is misschien een idee voor jullie om eens op Marktplaats.nl te kijken. Daar worden ook heel veel boeken aangeboden en....niet te duur. Zo ben ik (veel goedkoper) aan Zustermoord gekomen. Wie weet een tip voor julie volgende boek(en) !!

23. froxy
    Afbeelding van froxy

Voor goedkope boeken kijk ook eens op boekenkraam.nl
    Hier worden, héél goedkoop,nieuwe boeken aangeboden met een lichte beschadiging. Ik heb er al vaak besteld maar eigenlijk geen beschadigingen van betekenis tegen gekomen. Voor mij een prima site!

Bij bol.com zijn er nu ook 2e hands boeken te koop.

24. moot
    Afbeelding van moot

Dank je Froxy, ga ik die nu even bestellen.

25. mechelke
    Afbeelding van mechelke

Chaos van Escober.

Ik kan niet wachten totdat ik het uit heb en ik weet nu al dat ik het jammer ga vinden als ik er klaar mee ben.