- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 2076 reacties, en bestaat uit 84 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 84.
De laatste reactie is geplaatst op 11-05-2012 09:09.
Wat lees je nu en hoe vind je het boek?
- Geplaatst op donderdag 23 augustus 2007 20:10aliese
Zussen
hoi,
op dit moment lees ik het volgende boek:
zussen, geschreven door : freya north.
erg leuk boek, gaat over 3 zussen die opgroeien bij een oom, tenminste........
1 van de zussen blijkt de dochter te zijn en zo wordt er een verleden opgerakeld.
het is geen spannend boek ofzo, maar gewoon een lekker boek om in te lezen en die je moeilijk weg legt.
veel leesplezier!!
groetn van aliese [knip] - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 09:25froxy
Ik ben benieuwd wat de mensen op het forum lezen, welk boek, wat vind je er van? (geen spoilers svp)
Zelf ben ik de nieuwste van Nicci French aan het lezen, Tot Het Voorbij Is.
De schrijfstijl is erg prettig, ik had alleen een beetje meer spanning verwacht maar misschien komt dat nog, ik ben nog niet op de helft.Lekker vakantieboek in ieder geval. - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 18:39sueann
Heb net een boek van A.M. Homes uit: Dit boek redt je leven. Vlot geschreven, je zit niet met kromme tenen wegens zwakke taalvaardigheden van auteur/vertaler, de lijnen kloppen evenals de plot, etc.
Mijn probleem is dat ik ooit meende eens te moeten gaan genieten van de blijkbaar zo romantische boeken van Daniëlle Steel. Na het eerste boek dacht ik gewoon een van de onvermijdelijke mindere boeken gepakt te hebben, maar de tweede was volgens hetzelfde concept geschreven. Sindsdien ben ik allergisch voor boeken die drijven op grappige, inelligente, bloedmooie vrouwen die er gorguous uitzien in een glamoureuze outfit ter waarde van een modaal jaarsalaris, gekregen van die liefhebbende, grappige, intelligente, steenrijke man (al dan niet ondanks vigerende huwelijken), waarmee ze heel Amerika doorreizen, in de sjiekste appartementen wonen, luxe villa's kopen etc. Die allergie werd ook actief in dit boek. Als de hoofdpersoon een inkomen van tweemaal modaal had, had hij niet zo kwistig met geld kunnen strooien en had dit verhaal niet plaatsgevonden. Of het had wél plaatsgevonden, maar dan had de auteur een stuk inventiever moeten zijn. Het is overigens best geloofwaardig geschreven. Afgezien van het zwaar leunen op een geldboomplot is er niets mis met het boek. - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 19:22ontembare
Ik heb het inmiddels uit. Het begin vond ik
niet geweldig, maar op een gegeven moment pakte het toch weer.
De tweede helft is toch weer verrassend, hoewel ik
me afvraag of ze hun beste tijd niet hebben gehad... - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 19:25froxy

....eeeh....over welk boek heb je het nu? Over Nicci French?quote:Ik heb het inmiddels uit. Het begin vond ik
niet geweldig, maar op een gegeven moment pakte het toch weer.
De tweede helft is toch weer verrassend, hoewel ik
me afvraag of ze hun beste tijd niet hebben gehad...
- Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 19:32Clementina
Ik heb net Vrijdag van Loes den Hollander uit.
Het was vlot geschreven en had spanning, precies waar ik van hou,
haar volgende boek Zwanenzang ligt al klaar. - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 20:43ontembare
Sorry,
Mijn eerste mailtje op dit forum. Ging niet helemaal goed.
Ja, over Nicci French dus.... - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 20:50ajja2
Hallo
Ik vond dit beste Nicci French sinds de eeste twee. Bij de vorige delen had ik juist het idee dat ze hun beste tijd hadden gehad. Ik vond het gegeven origineel [fietskoerier]de manier van wonen met de verschillende typeringen van de bewoners/sters en ook het tweede deel.Een leuke wending en ook het plot.Nu eens niet een "gewone serie moordernaar maar één uit toeval of samenloop van omstandigheden. Met verschillende motieven...heb het met erg veel plezier gelezen en net 10 minuten uit.
Leuk dat ik dan hier dit forum aantref. - Geplaatst op vrijdag 24 augustus 2007 22:42froxy
Hee Ajja, het is de 12e Nicci French al hoor, de allereerste boeken van hun vond ik zelf eigenlijk erg goed. Heb je nog lekker wat te lezen!![knip] - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 10:50poezeke
Ik heb vanmorgen "In het maanlicht" van Nicci Gerrard uitgelezen. Dat vond ik echt een prachtig verhaal. Wat mij betreft haar mooiste solo boek. Zit nu te dubben tussen "in de beste familie" van Rachel Cusk en de nieuwe Nicci French. - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 11:42froxy
In Het Maanlicht vond ik ook een geweldig boek, leest lekker weg he? - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 14:30dreuzeltjeVond In het maandlicht ook erg mooi
Ik ben nu het boek De kleine getuige van Jody Picoult aan het lezen ...heel mooi - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 15:06froxy
Zo, Tot Het Voorbij Is van Nicci French is uit. Lekker in het zonnetje leest het toch wel het beste voor mij. Hoewel ik deze niet hun beste vond heb ik er toch heel erg van genoten, jammer dat het uit is.
Ga nu iets heel anders lezen, een boek van Marina Lewycka - Een Korte Geschiedenis Van De Tractor In De Oekraine.
# Wat doe je als je bejaarde vader hertrouwt met een jonge, geldbeluste del? #
(lijkt me wel grappig) - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 16:01Willemijn23
Ik lees " Oogcontact". van Cammie McGovern.
Het is een thriller, waarin niet zozeer het plot centraal staat, maar de relatie tussen een alleenstaande moeder en haar autistische zoontje. Zij schrijft met veel gevoel en kennis over dat jongetje, heel ontroerend. Verder een lekker spannend verhaal. Aanrader!Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 17:45Ingant
De Bazin van Petra Hammesfahr. Maar het boek is tot nu toe matig. - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 17:46koekiemonster85
Ik had een parodie gekocht op 'De duivel draagt prada'. Maar het laatste stuk, is weer hetzelfde als het eerste, misdruk... [8o|]
Nu weet ik niet hoe hij afloopt, en hij was zo leuk. En bonnetje ligt al in de container - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 18:38Willemijn23
Moet je toch mee terug kunnen, ondanks bonnetje? Anders zou ik de uitgeverij even bellen, zonde!Keer je om naar de zon... en je schaduw verdwijnt. - Geplaatst op zaterdag 25 augustus 2007 18:39maflander
ik lees momenteel: "Een nieuw begin" van Judy Astley, is best wel leuke boek, lees het regelmatig, ik heb het een keertje bij de Kruitvat gekocht voor maar € 2.49. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 17:39petra1970
Ik lees 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun (achternaam is me onbekend, staat niet op kaft). Ik begrijp niet dat half NL dit boek de hemel in prijst. Ik vind het modern gelul met geen niveau. Ik lees het uit (dat moet ik van mezelf, want stel je voor dat het toch nog interessant wordt), maar met moeite. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:43conxita32
triologie van vonne vd meer. eilandgasten avondboot en nog eentje heel mooi.mens durf te leven - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 18:44Djessy
De schok van Iris Johansen .
Leuk boek thriller en romantiek in een boek spannend om te lezen. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 22:11ajja2
Karin Fossum "De moord op Harriet Krohn".........is goed te lezen,ontspannend. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 22:17ajja2

De allereerste vond ik ook de beste,de meest verrassende. Deze laatste vond ik ook een boeiend plot hebben. De tussen liggende waren minder [leken in mijn ogen teveel op elkaar] maar het totaal aantal weet ik niet precies.Ik heb ze uitgeleend...de boeken van Gerard heb ik niet gelezen, daar heb ik nog ze mijn vragen bij.Maar wie weet doe ik mezelf tekort...[:%]quote:Hee Ajja, het is de 12e Nicci French al hoor, de allereerste boeken van hun vond ik zelf eigenlijk erg goed. Heb je nog lekker wat te lezen!![knip] - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 22:30annlies

Kluun is zijn achternaam, tenminste een samentrekking ervan, officieel is het Klundert, en ik begrijp jou helemaal,ik ben in het boek begonnen , schrijfstijl vind ik echt niks,en vertelstijl ook niet dus ik hoef het niet uit te lezen van mezelfquote:Ik lees 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun (achternaam is me onbekend, staat niet op kaft). Ik begrijp niet dat half NL dit boek de hemel in prijst. Ik vind het modern gelul met geen niveau. Ik lees het uit (dat moet ik van mezelf, want stel je voor dat het toch nog interessant wordt), maar met moeite. - Geplaatst op zondag 26 augustus 2007 23:14froxy
quote:Karin Fossum "De moord op Harriet Krohn".........is goed te lezen,ontspannend.
Jaaaa, Fossum is ook geweldig!! Die moet je ook echt allemaal lezen, heerlijk.
Trouwens, de boeken die Nicci Gerard solo geschreven heeft zul je dan zeker ook wel mooi vinden ajja2.
Dit onderwerp heeft 2076 reacties, en bestaat uit 84 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 84.
De laatste reactie is geplaatst op 11-05-2012 09:09.
Wat lees je nu en hoe vind je het boek?