Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.
  1. Was verkleurd, is er nog iets aan te doen?

Ik haal zonet mijn vakantiewas uit de wasmachine, is de hele was paars en rose verkleurd.
    Er zat een blousje in dat ik voor het eerst heb gewassen, en jammer genoeg zaten er ook twee nieuwe tunieken van mij en twee zo goed als nieuwe overhemden van mijn man in de was, en verder nog meer goede kleding. De wasmachine stond niet te heet, gewoon 30 graden, dus daar kan het niet aan liggen.
    Zou hier nog iets aan te doen zijn? Ik heb de was nu nog maar een keer aangezet, zonder het blousje, in de hoop dat de goede kleuren terug komen.
  1. Hoi Kriezel,

Ik denk niet dat het had geholpen, het is al een paar weken geleden gebeurd.
    Ik gebruik de kleren nu maar gewoon in huis, en doe wat anders aan als ik weg ga.
  2. rode sjaal in witte was: alles roze!

Ik snap niet hoe ik het over het hoofd heb kunnen zien maar er is een rode sjaal in mijn witte was terecht gekomen. Resultaat: alles roze!
    Kan ik iets doen om alles weer wit te krijgen? En voor de toekomst: ik heb wel eens een reclame gezien met zo'n doekje die dit zou voorkomen, iemand ervaring mee, het lijkt me zo ongeloofwaardig...
    Libelleforum wijzigde dit bericht op 02-02-2011 14:31 met 6%: Dit is een verplaatst bericht - Oorspronkelijke topictitel toegevoegd
  3. Roze ondergoed is best leuk. Citin ontkleurder zou je kunnen proberen maar daarmee haal je overal de kleur uit, ook uit dat gebloemde bloesje. Of die doekjes werken weet ik niet, nooit geprobeerd.
    Op het bovenstaande berust copyright©
  4. Probeer echfa wit...werkt prima...bij de drogist
  5. Beste Aarg,

Bij katoen of linnen kun je een scheutje chloor mengen met water. Gegarandeerd weer wit. Wel oppassen, te lang in het chloorwater of teveel chloor vreet de stof op, dus gaten. Daarom zou ik dat altijd op de hand doen in een bad voor de grote dingen zoals lakens. Blijven roeren met een grote pollepel en als de gewenste witte kleur is bereikt, meteen eruit en goed met water naspoelen zodat het niet kan nawerken.

Let op, chloor is slecht voor het milieu, maar de damp is ook slecht voor jou. Goed ventileren en absoluut niet combineren met een ander schoonmaakmiddel. De combinatie maakt giftige dampen. Dus eerst even proberen met dat Echfaspul is beter. Lukt dat niet dan is chloor het laatste redmiddel.

succes,
    Liseth
  6. Bedankt voor de tips! Er zaten ook wat witte t-shirts bij met opdruk, ik ben bang dat dat met chloor helemaal kapot gaat? (die opdruk geeft dus niet af..)
  7. Heeey! Ik denk dat jij er niets meer aan hebt maar voor 'het volgende slachtoffer'. Ik zag een tijdje geleden op tv zo'n doekje die je in de was kan stoppen om te voorkomen dat kleding verkleurt (dat kleding de kleuren van elkaar overneemt om het zo maar even te zeggen), volgens mij heet het colourcatcher ofzo (denk van Robijn, Omo, Witte reus ofzo). Normaal geloof ik nooit zo in dat soort dingen en vind ik het vaak geldklopperij. Ik zag daarna op internet de mogelijkheid om zo'n doekje gratis te proberen. En het werkte daadwerkelijk! Ik weet niet of het nodig is om elke keer te gebruiken maar voor de eerste keer wassen van kleding is het misschien handig. Hoop dat jullie er iets aan hebben :) Groetjes Ger
  8. Gerrie; zo'n doekje werkt alleen om te voorkomen dat kleuren een beetje op elkaar afgeven, de kleuren blijven frisser.

Voor echt een rode sjaal die witte was dus roze kleurt omdat het ding erg afgeeft helpt zo'n doekje ook niet.

In de chloor er mee Aarg.
    Want ook met efcha wit zullen t-shirt met opdruk waarschijnlijk beschadigen.
    Je moet maar zo denken; Zo (roze dus) doen jullie het ook niet meer aan, dus wat heb je te verliezen?
    Chloor werkt op zijn best bij een temperatuur van 60 graden dus ik zou het in de wasmachien doen
    Chloor verdunnen met een scheut water en dan bij het instromende water invoegen.
  9. Er zijn doekjes te krijgen die je in de wasmachine legt en dan de was erin en waspoeder natuurlijk en!!!!!!!!!! je was loopt niet door.
    CITIN bij de Actio te krijgen en DYLON in de supermarkt maar deze zijn veel duurder en het werkt echt.
  10. quote:
    elzefiederelze schreef op 03 februari 2011 @ 19:21:
    Er zijn doekjes te krijgen die je in de wasmachine legt en dan de was erin en waspoeder natuurlijk en!!!!!!!!!! je was loopt niet door.
    CITIN bij de Actio te krijgen en DYLON in de supermarkt maar deze zijn veel duurder en het werkt echt.

Kan best maar dit is PREVENTIEF.
    Aarg vraagt hoe ze een per ongeluk al doorgelopen was nog kan redden...