- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 40 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 13-12-2010 14:44.
Nederlandse (thriller)schrijfsters
- Geplaatst op vrijdag 13 augustus 2010 23:13Emmy1970
Ik merk de laatste tijd dat mijn voorkeur steeds vaker uitgaat naar thrillers van Nederlandse schrijfsters, van de meest bekende heb ik al het een en ander gelezen, mijn persoonlijke favorieten zijn Marelle Boersma (schrijft ook een column op Libelle.nl), Corine Hartman en Esther Verhoef. Wie zijn jullie favoriete Nederlandse (thriller)schrijfsters?Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft - Geplaatst op zaterdag 14 augustus 2010 13:12Mandarijntje
Esther Verhoef, Saskia Noort, Simone van der Vlugt het leest allemaal heerlijk weg. - Geplaatst op zondag 15 augustus 2010 19:53Els en annemarijn
[[Wat heerlijk zijn die Nederlandse trillerschrijfsters. Aan de lijst wil ik nog toevoegen: Loes den Hollander, Marianne en Theo Hoogstraten en Lineke Dijkzijl. Als ik geen Nederlandse schrijfsters kan vinden ga ik over op de buitenlandse en daar zitten ook heel goede bij.
- Geplaatst op zondag 15 augustus 2010 19:59Angela78
Leuk hier namen tegen te komen die mij tot vanavond nog niets zeiden. Heb ze genoteerd en zal eens kijken of ze mij ook bevallen. Heb zelf wel veel gelezen van René Appel en voor de zomervakantie waren de luchtige, snel weglezende boeken van Suzanne Vermeer ook aardig.
De boeken van Lieneke Dijkzeul vind ik de ene keer heerlijk weglezen en de ander keer geen doorkomen aan. Waaraan ligt dat toch?Koester gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!!! - Geplaatst op dinsdag 17 augustus 2010 12:07Emmy1970
Ik vul aan
: Simone van der Vlugt (het Laatste Offer, Schaduwzuster en de Reunie zijn mijn persoonlijke favorieten), Heleen van der Kemp (ik heb net Blond 15 gelezen, leuk boek!), Loes den Hollander (persoonlijke favorieten: Broeinest, Naaktportret en Wisselgeld), Marion Pauw (Daglicht) en Nicolet Steemers (onlangs het Hart en de Moordkuil gelezen
en begin vanavond in Lichtval)Emmy1970 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 14:26 met 9%Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft - Geplaatst op dinsdag 17 augustus 2010 20:12Els en annemarijn
Rene Appel is ook een geweldige schrijver en ik heb Broeinest van Loes den Hollander net uit en dat vond ik een heel mooi boek.Nicolet Steemers en Heleen van de Kemp zijn mij onbekend en ik ga straks gelijk iets reserveren bij de bieb.
- Geplaatst op woensdag 18 augustus 2010 22:33Emmy1970
Hoi Els en annemarijn, als je dan toch gaat reserveren zou ik ook eens een boek van Marelle Boersma lenen, ik heb van haar inmiddels Complex en Stil Water gelezen en begin binnenkort in de Babymakelaar (ontzettend leuke aanbieding in de boekwinkel trouwens: je krijgt er twee! Leuk om één cadeau te geven). Ik ben sinds de twee gelezen boeken fan! En ben erg benieuwd naar de Babymakelaar, als ik de recensies mag geloven ga ik een lekker boek lezen!Emmy1970 wijzigde dit bericht op 05-10-2010 14:27 met 4%Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft - Geplaatst op donderdag 19 augustus 2010 15:01Els en annemarijn
Hoi Emmy leuke tips en ik ga ze reserveren. 1 gelijk hoor want de vakantie is weer voorbij en dan gaat het leestempo naar beneden. er wordt altijd gelezen maar het duurt iets langer voor de boeken uitzijn.
Trouwens Annemarijn is mijn dochter van 16
Groetjes van Els - Geplaatst op zaterdag 21 augustus 2010 16:47harryindewarry
Ester Verhoef . schrijft ook samen met haar man . onder de naam escober. 'n Trilogie over de persoon Sil Maier. zijn wel 'n tikkeltje harder dan . haar andere boeken.
Deel 1 vond ik persoonlijk het minst mooi . maar mooi genoeg om deel 2 en 3 ook te gaan lezen. en die zijn fantastisch. 'n aanrader.harryindewarry wijzigde dit bericht op 21-08-2010 16:48 met 0%De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor - Geplaatst op zaterdag 21 augustus 2010 16:50harryindewarry
Ik lees al sinds mijn kindertijd , altijd lid van de bieb geweest. toen 'n tijd zelf boeken gekocht. en nu weer lid van de bieb.
Het liep 'n beetje erg veel in de papieren
De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor - Geplaatst op zaterdag 21 augustus 2010 18:58Els en annemarijn
In de bibliotheek is niets te vinden van Marella Boersma, als je die naam intypt komt er geen reactie. Jammer, want ik ben nieuwsgierig.
Ik heb 3 delen van escober gelezen en ze zijn inderdaad iets harden maar, wel de moeite waard om te lezen. Groetjes Els
- Geplaatst op zondag 22 augustus 2010 16:18harryindewarry
Hier in de bieb hebben ze Marelle Boersma wel. elsemarijn
Ik lees sinds kort de nederlandse schrijfsters. dat trok mij helemaal niet. maar ik vind ze allemaal op H. v Rooyen na geweldig. heb ook heel veel buitenlandse thrillers gelezen. Martina Cole. Karin Slaughter. Joy Fielding , Tess Gerritsen. allemaal geweldig.De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 14:32Els en annemarijn
Martina Coold ken ik nog niet ga ik eens proberen. Ik lees ook veel buitelandse schrijvers maar, ik vind de Nederlandse trillerschrijfsters ook erg prettig om de lezen. Ga nog maals op zoek naar Marella Boersma.
- Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 08:46harryindewarry
Als je een letter per ongeluk verkeerd in tikt bij de bieb. krijg je de schrijver niet. is mij ook al eens gebeurt. dan kun je zoeken tot je 'n ons weegt.
De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 13:26myst47
Loes Den Hollander vind ik erg goed en Saskia Noort. - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 20:51Els en annemarijn
Marella Boersma gevonden ik weet ook niet wat er aan de hand was. In ieder geval een boek gereserveerd.
Nu ga ik beginnen in Nicolet Steemers: Lichtval.
Els en annemarijn wijzigde dit bericht op 25-08-2010 20:53 met 0% - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 16:38MissEllie
Ik heb laatst het boek Serpent gelezen van Carla de Jong. Vind ik een aanrader! - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 22:55wilmat80
Reclame verwijderd door moderator2Moderator2 wijzigde dit bericht op 27-08-2010 18:40 met 86%: reclame - Geplaatst op zaterdag 28 augustus 2010 16:52yoghi2
Heb net Blauw water van Simone v.d Vlught uit. Vond het spannend en lekker weglezen. Hiervoor heb ik de trilogie van Stieg Larsson gelezen. 3 dikke pillen en een echte aanrader. Maar ja , is niet echt Nederlands hé?. Ik ben hieronder ook een paar namen tegengekomen die ik nog niet kende. Ik heb ze meteen genoteerd. - Geplaatst op zaterdag 28 augustus 2010 23:57Emmy1970
quote:Els en annemarijn schreef op 19 augustus 2010 @ 15:01:
Hoi Emmy leuke tips en ik ga ze reserveren. 1 gelijk hoor want de vakantie is weer voorbij en dan gaat het leestempo naar beneden. er wordt altijd gelezen maar het duurt iets langer voor de boeken uitzijn.
Trouwens Annemarijn is mijn dochter van 16
Groetjes van Els
Hoi Els (en Annemarijn, leest ze ook veel??),
Leuk te lezen dat je op jacht bent gegaan naar Marelle Boersma! Toevallig heb ik onlangs Lichtval ook gelezen, vond 'm goed! Ik ben inmiddels begonnen in de Babymakelaar, ben nu halverwege en enthousiast!Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft - Geplaatst op zaterdag 28 augustus 2010 23:59Emmy1970

Leuk! Ik heb nog nooit van Carla de Jong gehoord, ze staat op mijn verlanglijstje! Bedankt!quote:MissEllie schreef op 26 augustus 2010 @ 16:38:
Ik heb laatst het boek Serpent gelezen van Carla de Jong. Vind ik een aanrader!Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft - Geplaatst op zondag 29 augustus 2010 00:05Emmy1970
Ben nu nog in de Babymakelaar van Marelle Boersma bezig (
), hierna ga ik voor het eerst een boek van Tineke Beishuizen lezen (Schaduwtuin), ben erg benieuwd!
Eerder stond er een berichtje over lid worden van de bieb, toevallig ben ik sinds enkele weken ook lid van de bieb, inderdaad om dezelfde reden > geld! Ik had (heb eigenlijk nog steeds) ook de vervelende (?) eigenschap boeken te willen hebben en houden, maar als je zo nieuwsgierig bent naar nieuwe auteurs en hun boeken kan dat financieel aardig oplopen, vandaar.. Moet wel bekennen dat áls ik eenmaal fan ben van een auteur, ik nog steeds graag hun boeken in mijn boekenkast wil zien staan, pech voor mij, want ik heb toch enkele favorieten, maar voor de auteur wel weer leuk natuurlijk!
Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft - Geplaatst op zondag 05 september 2010 16:34harryindewarry
Ben gisteravond begonnen in Zondaarskind.van Marion Pauw . het begin is mooi . ga vanavond verder.
Heb van de bieb ook Lichtval van Nicolet Steemers mee genomen. maar boeit mij absoluut niet.harryindewarry wijzigde dit bericht op 05-09-2010 16:40 met 32%De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor - Geplaatst op woensdag 08 september 2010 14:21Els en annemarijn
Zondaarskind van Marion Pauw is een van mijn lievelingsboeken. Dat komt denk ik door stukjes die over de zorg gingen. Die zijn geweldig humoristisch, en het boek spannend!
Nicolet Steemers: Lichtval gelezen. Mooi boek.
Ik heb nu Complex van Marella Boersma liggen.
Nieuw boeken vind ik helemaal geweldig en ben een echte verzamelaar. Het meeste komt toch wel uit de bibliotheek want ik lees meestal 1 boek in de week en dat loopt tocht te veel in de papieren.
- Geplaatst op donderdag 09 september 2010 14:49harryindewarry
Zondaars kind vond ik 'n mooi boek. maar geen thriller. zo als er op vermeld staat. maar 'n heel fijn boek. en makkelijk te lezen.
Ik koop nog maar heel zelden 'n boek. vind de bieb helemaal geweldig.harryindewarry wijzigde dit bericht op 09-09-2010 14:52 met 21%De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor
Dit onderwerp heeft 40 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 13-12-2010 14:44.
Nederlandse (thriller)schrijfsters