Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Dit onderwerp heeft 2009 reacties, en bestaat uit 81 pagina's. U bent momenteel op pagina 58 van 81.
De laatste reactie is geplaatst op 03-02-2012 16:31.

Wat lees je nu en hoe vind je het boek?

Ga naar een onderdeel
  1. Pagan
    Afbeelding van Pagan

Ik heb trouwens genoten van Heren van de thee van Haasse.

Anky, die Larsson serie heb ik achter elkaar uitgelezen, spannend en apart geschreven en doorlezen maar, geweldig.

Gisteren kocht ik bij AH uit een bak De Zigeunermadonna van Santa Montefiore voor 4,95, vond het een fijn boek, dat heeft z'n geld dus zeker opgebracht.

"Beledigingen zijn de argumenten van hen, die ongelijk hebben."

2. brittfan
    Afbeelding van brittfan

Pagan,
    dan moet je andere titels van Santa Montefiore ook eens proberen : o.a. de Franse Tuinman en In de Schaduw v.h Palazzo.
    Boeken om in een ruk uit te lezen :)

3. pakezel
    Afbeelding van pakezel

Omdat er nogal veel heisa werd gemaakt over de Millennium trilogie wilde ik ze eerst niet lezen. Toen kreeg ik ze te leen van mijn broer. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ze achter elkaar heb uitgelezen.

Nu ben ik bezig met voorlezen aan mijn dochter uit "De gebroeders Leeuwenhart" van Astrid Lindgren. Man, wat vond ik dat een spannend boek vroeger. Uit jeugdsentiment heb ik het gewoon voor mezelf gekocht zodat mijn dochter het misschien ook eens gaat lezen.

Nu heb ik het boek "Drood" van Dan Simmons liggen. Het gaat over de laatste jaren van Charles Dickens. Ik twijfel een beetje om te beginnen. Kent iemand dit boek al?

4. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

ik was vandaan aanwezig bij de kernjury ns publieks prijs,en de genomineerden zijn,de vastgoedfraude van vasco van der boon&gerben van der marel,mama tandoori van ernest van der kwast,godenslaap van erwin mortier,dorsvloer vol confetti van franca treur,cruise van suzanne vermeer,op klaarlichte dag van simone van der vlugt

het was heel leuk om een keer al die schrijfers in het echt te zien en met zes mooie boeken thuis te komen

5. harryindewarry
    Afbeelding van harryindewarry

Ben gisteren begonnen in Zondaarskind van Marion Pauw. leest makkelijk weg. ga vanavond verder. jullie horen het wel.

De wereld is een gekkenhuis en hier is het hoofdkantoor

6. lievejulia
    Afbeelding van lievejulia

dat is een heel mooi boek ik heb dat vorig jaar gelezen

7. Anky
    Afbeelding van Anky

Heb net een boek uit van Iris Johansen: De vloed. Was wel aardig om zo even in de tuin te lezen maar niet superspannend.
    Ik ga proberen het laatste deel van de Milleniumtriolgie te lenen bij de bieb. De eerste twee delen heb ik van mijn dochter gelezen maar het laatste deel heeft ze nog niet en als ik moet wachten tot ze dat aangeschaft heeft en gelezen zijn we een half jaar verder. Zo lang kan ik niet wachten. :D

8. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Een bijzonder boek:

Vita
    van Melania Mazzucco

New York, 1903. Op Ellis Island gaan twee kinderen uit een gehucht in Zuid-Italië van boord: Diamante van twaalf en Vita, pas negen jaar oud. Hij is zwijgzaam, trots en onverschrokken; zij impulsief, jaloers en begiftigd met het mysterieuze vermogen om voorwerpen te verplaatsen. In een chaotisch pension in de Italiaanse wijk downtown maken de kinderen kennis met de dood en het alfabet, verleidingen, seks, verraad en trouw. Ze groeien er op tot volwassenen, vinden elkaar en verliezen elkaar uit het oog.

Enz.

Het boek is alleen nog te koop via Marktplaats.

9. jesca
    Afbeelding van jesca

Vita heb ik ook gelezen, ik had hem gevonden bij ons op de markt, het is wel een bijzonder boek. Al vond ik het soms erg grof...

10. harryindewarry

Heb het zondaars kind uit . mooi boek . maar ik vind het geen thriller. zo als er op vermeld staat. maar wel 'n prettig makkelijk te lezen boek.

11. fajah
    Afbeelding van fajah

Erg goed boek; Honderd jaar eenzaamheid. Van: Gabriel Garcia Marquez.

Groetjes, Fajah

Blijf niet hangen in het verleden, droom niet van de toekomst, maar concentreer je geest op het huidige moment. -BOEDDHA

12. auk
    Afbeelding van auk

Ik heb net "Hier is je bruidegom" van Hannah Yakim gelezen. Een dik boek, aardig geschreven maar niet verrassend.
    een recensie:
    Omschrijving Hier is je bruidegom
    Tegen de achtergrond van de geschiedenis van Israël en het dagelijks bestaan in hartje Jeruzalem vertelt Jardena het meeslepende verhaal van haar gezin met al zijn hoogte- en dieptepunten. Tegelijk is Hier is je bruidegom het levensverhaal van Jardena zelf, een moedige, warme, bij tijden koppige vrouw die zich staande weet te houden in een jong en onrustig land.

auk wijzigde dit bericht op 10-09-2010 22:32 met 0%

13. AstonA
    Afbeelding van AstonA

Vita heb ik ook gelezen, ik had hem gevonden bij ons op de markt, het is wel een bijzonder boek. Al vond ik het soms erg grof...

Het boek was een tip van een vriendin. Zij heeft het niet over grof gehad.
    Tot nu toe ervaar ik het ook niet zo.

14. ikbenbobby
    Afbeelding van ikbenbobby

Ik kreeg donderdagochtend Zondaarskind van een vriendin. Vrijdagavond had ik het uit. Echt een boek dat ik niet kon neerleggen. Maar ik vond het ook geen thriller, wel gewoon een lekker spannend makkelijk te lezen boek waarvan je steeds nog even 1 hoofdstukje verder wilt lezen.
    Ik vond vandaag bij de bieb de laatste (?) Sue Grafton - U is for undertow. Verder twee boeken meegenomen van voor mij onbekende auteurs< Jane Green and Andrew M.Greeley zijn die bij iemand bekend?
    Momenteel ben ik I, Alex Cross van James Patterson aan het lezen. Ik vind vooral de boeken die hij alleen schrijft, hoewel alles waar zijn naam op staat lekker wegleest.

\"Eenzaamheid en het gevoel van niet gewenst te zijn, vormen de verschrikkelijkste armoede\". Moeder Teresa

15. Anky
    Afbeelding van Anky

Ik heb net: Zomer van het verraad van James Patterson gelezen.
    Lekker om te lezen.
    Begin nu aan: Het verdwenen symbool van Dan Brown.
    De andere boeken van Dan Brown heb ik allemaal gelezen. De een is beter dan de andere. Ik ben benieuwd hoe deze is.

16. froxy
    Afbeelding van froxy

Ik heb gisteren De Laatste Liefde van mijn Moeder van Dimitri Verhulst uitgelezen. Een heel erg leuk boek, ga zeker meer van Verhulst lezen! Erg grappig!!

17. Minny
    Afbeelding van Minny

Ik ben eindelijk "To kill a mockingbird" aan het lezen. Erg goed boek. Sfeer van de jaren 30 in het zuiden van Amerika wordt heel levendig overgebracht. De eerste paar pagina's dacht ik "Ach, aardig" maar nu halverwege het boek zit ik er helemaal in.

18. Anky
    Afbeelding van Anky

Ik heb Het verloren symbool van Dan Brown uit, viel me een beetje tegen eerlijk gezegd.

19. Minny
    Afbeelding van Minny

Dan Brown is uberhaupt niet mijn smaak qua schrijver, vind de verhalen infantiel geschreven en zijn stijl kan me niet echt grijpen.

20. khim
    Afbeelding van khim

Zondaarskind heb ik vorig jaar gelezen, erg goed boek!

Heb eergisteren Trigger van Wulf Dorn gelezen, als je van goede psychologische thrillers houdt is dit je boek!

Nou lees ik: Koud spoor van Matthew Hall, erg onderhoudend boek, geen actie thriller.

21. khim
    Afbeelding van khim

Vita lijkt me een interessant boek. Hij is ook nog bij de bieb te leen.

22. gertine
    Afbeelding van gertine

ik ben De courtisane en de samourai aan het lezen
    de vorige van Lesley Downer De laatste concubine vond ik erg goed

sol omnibus lucet

23. Anky
    Afbeelding van Anky

Ik heb eindelijk het derde deel van de Millenniumtriologie van Stieg Larsson te pakken gekregen bij de bieb: Gerechtigheid.
    Heerlijk dik boek, 650 pagina's. Ik kan niet wachten om eraan te beginnen, de andere twee delen vond ik zo spannend, die las ik achter elkaar uit.

24. harryindewarry

Ben gisteren begonnen in Momentopname. van Harlan Coben.
    deze lijkt me heel mooi en spannend.

25. kati
    Afbeelding van kati

Ben vanmorgen begonnen met deel 6 van de Reiziger cyclus van Diana Gabaldon, Sneeuw en as. Deel 6 en 7 heb ik onlangs voor mijn verjaardag gekregen! :) Deel 8 moet nog uitkomen dus ik kan nog even genieten van deze dikke pillen! :)

Be yourself no matter what they say ~Sting~