- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 64 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)
- Geplaatst op donderdag 09 september 2010 12:33fini
Hallo allemaal,
Gera, heel goed nieuws over je pals, ik wens ze een spoedig herstel.
Dini, ik zal straks het artikel even lezen. Bedankt alvast voor de link.
Geen post.
- Geplaatst op donderdag 09 september 2010 16:56uyltje
haha je bedoelt Kenneth Dini ...maar ik kon de 'C' niet 'thuisbrengen'
Kenneth noemt 'ons' 'my Flowers' from Envelopes
Het laatste bericht van Kenneth (half august) was dat hij zijn enkel en knie heeft bezeerd door een 'val' .....
Kenneth íntroduceert' zichzelf meestal met/via de Quraan(Koran) en ik denk dat dit regelmatig .'blockt' bij penpals ???
Hij is een hele aardige man en zit goed iin de 'knoop' met zichzelf ..moeilijk te 'doorgronden' - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 17:22kim--miej
Hoi Allemaal,
Ben er een tijdje niet geweest. Heb het heel druk gehad met werk (middag/avond diensten), waardoor ik weinig online was. Ondertussen bleven de brieven ook maar binnenstromen. Ik loop er inmiddels nog 5 achter, nadat ik er gister 3 weg geschreven heb. Aankomend weekend ben ik lekker 4 dagen weg met mijn vriend, dus daarna kan ik weer aan de schrijf.
Brandon en ik zijn ook weer 'on track'. Heeft een tijdje stil gelegen doordat brieven waren kwijt geraakt en we beiden dachten dat de ander het te druk had ofzo, maar dankzij hulp van enkelen onder ons (
), bleek dat dus een misverstand te zijn, en zijn we nu weer druk aan de schrijf. Voor Olga en Dieuwke, hij heeft 7 oktober zijn eerste appeal. (In het geval dat jullie dat nog niet wisten)
Fijn weekend alvast allemaal! - Geplaatst op donderdag 09 september 2010 22:21dini
Kenneth moeilijk te doorgronden, Gemma? Hij schrijft soms wat wazige epistels, ja. Maar dat zijn literaire schrijfsels. Dat is net als met schilderijen moet je maar denken, die zijn ook niet altijd te begrijpen.
Hij heeft het mij met mij trouwens nooit over de Koran. Ik zou me daar overigens niet gauw door laten "blocken" hoor.
Je hebt het druk, Kim. Maar het is goed dat jullie er even tussen uit gaan. Ik hoop dat het lekker weer wordt. Dus Brandon heeft zijn eerste appeal? Wat zal hij nerveus zijn. Wens je hem sterkte van me?
Naar aanleiding van een pp met wie ik al jaren schrijf heb ik vandaag eens nagedacht of we ons doel niet voorbijschieten met ons schrijven. Of beter gezegd: of we de "taak" van familie en vrienden van gevangenen niet teveel overnemen. Een penpal schreef me dat hij heel weinig hoort van zijn familie, en dat ze hem ook nooit meer helpen om iets op te zoeken op internet of iets dergelijks, zoals ze vroeger wel deden. Hij vraagt het al niet eens meer. "Het kost hen hooguit een half uur tot een uur per half jaar," schreef hij," maar dat is nog te veel. Maar laat maar, ik vraag het wel aan jou, of aan mijn andere twee penpals in Europa. " En dan te bedenken dat die familie misschien uren besteedt aan spelletjes of op facebook zitten of wat dan ook. Het klopt niet. Familiebanden zijn belangrijk. Ik krijg van zijn broers en zussen regelmatig een doorstuurmail, een christelijke. En ik krijg de neiging om nu eens een mail terug te sturen. Die bijbeltekst Matthew 25:42-46. Vooral de slotzin:, ‘ And He will answer: I tell you the truth, when you refused to help the least of these my brothers and sisters, you were refusing to help me.’
Maar goed, wat heeft het voor zin om me hier over op te winden? Ik zou nu toch wel eens moeten weten dat dat niet helpt. En per slot hebben we ons al druk gemaakt om penpals die gevangenen in de steek laten of hebben gelaten, laten we het ook maar niet doen om familieleden die het wel handig vinden om klusjes te laten opknappen door penpals. Maar het klopt voor geen meter!
dini wijzigde dit bericht op 09-09-2010 22:24 met 0% - Geplaatst op vrijdag 10 september 2010 09:09dini
Goedemorgen allemaal, ik ben vandaag off-line, er wordt aan mijn computer gewerkt en ik ga een dagje er op uit...
Ik wens jullie een mooie postdag, o ja, dit is de dagelijkse gedachte van vandaag, wel een mooie toch?
Enthousiasme is de moeder van alle inspanning;
zonder haar zou er nooit iets groots zijn verwezenlijkt.
Ralph Waldo Emmerson - Geplaatst op vrijdag 10 september 2010 11:52fini
Hallo allemaal,
Dini, je hebt helemaal gelijk......het klopt idd voor geen meter en begrijpen doe ik het ook niet.
Geniet van vandaag.
Kim, veel plezier de komende dagen.
Geen post.
- Geplaatst op vrijdag 10 september 2010 21:39uyltje

Haha Dini ,ik denk dat ik niet 'duidelijk' genoeg overkom naar Kenneth ...
In het begin stuurde hij mij 10 kantjes van de Koran en heb ik m 'vriendelijk' verzocht om dat te laten , met de mededeling : ieder zijn 'Geloofsovertuiging'?
Nu stuurt ie 'alweer' Koranteksten ....
Waar houd dat op ?????
Geen post vandaag(rustige week )
Fijn weekend allen .. - Geplaatst op zaterdag 11 september 2010 10:26dini
Goedemorgen allemaal,
Tja, wanneer houdt het op Gemma. Misschien als je er niet op reageert? Of kort en bondig zeggen dat hij maar eens over iets anders over schrijven, misschien zou dat helpen?
Ik heb ook weinig post gehad deze week, het is blijkbaar een rustige tijd.
Mieke, ik heb die kaarten gekocht waar jij het over had, vooral de bloemenkaarten zijn wel mooi. Een koopje hoor, tien stuks voor een Euro.
En straks gaan we naar een braderie, misschien zijn daar ook kaarten, je weet maar nooit.
Ineke, het kan zijn dat de familie het druk heeft en de broer, zoon, man, zit natuurlijk niet voor korte tijd vast. Het gaat om jaren. En sommige families hebben meerdere familieleden in de gevangenis, misschien moeten ze daar ook wel eens zaken voor regelen. Maar zo vaak zal dat niet zijn. Als het echt teveel is, en als het dwingend is, dan kan ik me voorstellen dat een druk familielid het niet elke keer wil of kan doen. Maar in dit geval is dat niet zo.
Dit is een stukje uit een email dat ik kreeg van iemand die ook met gevangenen schrijft en verbonden is aan een schrijfgroep:
"You are completely right what concerns the family of prisoners. A lot of them will also take profit from pen pals, special from European ones. (....)
Hard words I know, it also does not concern everyone, but a lot! - I know of 3 European women who are struggling and battling against the family of their friends. A sister of one even said, "you also can send the money to me instead to my bro in prison, I will give him what he needs....!!" A daughter of another is menacing her father in prison, cause of stamps he gets and pocket money, with the words, "if you don't give me writing paper and stamps, I don't write you anymore!!" (....) I could tell much more."
In het boek "Rauwe gevangenisverhalen" van Cees Boeij, waarvan ik de link een paar dagen geleden hier neer zette, zegt de auteur, dat de gedetineerden door hun ouders worden gekweekt. Ik vond en vind dat nogal een uitspraak. Maar als je dit zo leest, familie die niet naar hun gedetineerd familielid omkijkt, zelfs "gebruik of misbruik" probeert te maken van de goede wil van penpals, dan vraag je je af in wat voor omgeving de gevangene is opgegroeid, wat voor jeugd hij heeft gehad. Generaliseren kan niet, maar er zijn veel families waar men het blijkbaar niet nauw neemt met normen en waarden. En blijkbaar niet inziet dat het niet netjes is dat penpals de klusjes opknappen die de familie zou moeten doen.
Maar ik vraag met óók wel een af of de heren zelf een familielid zouden bijstaan als de rollen waren omgedraaid. En ik heb mijn twijfels daarover....
Fijne postdag allemaal.... - Geplaatst op zaterdag 11 september 2010 10:58fini
Hallo allemaal,
Dini, als je het zo neer zet is het me wel duidelijk, maar ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat familie en " vrienden" van een gevangene zo reageren. Zelf probeer ik me altijd te verplaatsen in de situatie van een ander en ook ik zou graag geholpen willen worden als het nodig mocht zijn.
Maar de familie van een van mijn penpals reageerde eender,waar heb je anders een penpal voor. Ook wordt er vaak gedacht dat je hem dan financieel ook wel kunt steunen. Soms word ik er een beetje moe van, maar ach......
Hele rustige postweek geweest.
Fijn weekend allemaal.

- Geplaatst op zaterdag 11 september 2010 22:50dini
Ja, waar heb je anders penpals voor Ineke?
Weet je, de laatste jaren zijn door die internet penpalsites er ook grote veranderingen geweest in de contacten van de gevangenen. Voorheen was het meestal zo: ŕls er contact was het meestal alleen de familie. En nu zijn het ineens vreemde mensen from overseas die zich ook nog eens met allerlei zaken gaan bemoeien, contact met de advocaat opnemen als ze dat nodig achten. En de gevangene is daar natuurlijk heel erg blij mee, vooral als de penpal meer geld heeft dan de familie en hem af en toe eens iets stuurt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat er families zijn die het níet leuk vinden en zich achteruit voelen gezet. Die kant is er ook. En misschien denkt zo'n familie dan: laat die penpal het voortaan helemaal maar doen, hem maar schrijven, alles op internet opzoeken, geld sturen enzovoort..... En zo krijg je dit soort verhalen en kwaaie koppen. De gevangene hoort weinig van de familie, en de penpal snapt niet waarom zij alles moet opknappen, en de familie denkt: bekijk het maar als je het beter kunt krijgen, trekken wij ons terug. Ik zeg niet dat het zo gaat, maar ik kan met voorstellen dat het zo kán gaan en misschien ook gebeurt bij sommige gevangenen.
En dat is absoluut niet het doel van het corresponderen. - Geplaatst op maandag 13 september 2010 10:16fini
Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie allemaal een leuk weekend hebben gehad.
Na een buierige zondag schijnt hier het zonnetje, jammer dat ik naar de tandarts moet.
Dini, het kan en zal in sommige gevallen ook zo gaan, maar het is wel jammer.
Fijne dag.
- Geplaatst op maandag 13 september 2010 15:15Deveny
druk weekend hier gehad maar wel leuk.
Ze hadden hier met de clienten van visio te echten (drenthe) een konvooi met vrachtwagens georganiseerd.
en een van de truckers die mee reed was mijn vader dus smorgens mijn moeder even opgehaald en naar het vertrek gekeken ,zo leuk 54 vrachtwagens en allemaal blije gezichten van mensen die mee mochten die dag.
dus zeker leuke dag gehad, zaterdag 1 brief gekregen maar die hoef ik gelukkig niet meteen te beantwoorden.
nu even lekker aan de koffie en mag zo weer werken.
prettige middag/avond nog allemaal - Geplaatst op maandag 13 september 2010 15:22dini
Goedemiddag allemaal, wat is het hier rustig. Hoe was het bij de tandarts, Ineke?
Zaterdag ook foto's gemaakt Diana? Zullen je penpals prachtig vinden...
Twee brieven zojuist, een uit Texas, een uit Alabama. Brief uit Texas was getypt en erg lang, ging ondermeer over het onderwerp waar we het hier over hadden. Penpal kent veel guys die door hun familie zijn verlaten, niets van hen horen. Triest.
De andere (Alabama) schreef op 5 sept, een brief met een P. S die me naar de keel greep. "We got an execution this coming Thursday 9-9--010. (Dat was Holly Wood, voor wie Ineke en ik een kaarsje hebben neergezet.) The guy sent words to me that he got something he wants to give me tonight during shower time. He stay upstair above me, we are good friends. I'm not sure I want to accept anything from him, but then I don't want to hurt his feeling. (...)
We all must hold to hope. Even if it's fruitless."
En het was "fruitless". Ondanks alle protesten, omdat hij mentally retarded, disabled, was. Gevangenis autoriteiten zeiden dat hij om 6.21 p.m. overleed.
Ik had mijn penpal in Alabama net geschreven, maar zal hem maar weer even schrijven. Dit moet heel moeilijk voor hem zijn. 4 november is de volgende executie in Alabama, de moordmachine staat niet stil daar.dini wijzigde dit bericht op 13-09-2010 16:05 met 0% - Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 08:39dini

Anthony Dick, Pennsylvania, (krijgt waarschijnlijk een stay) - Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 08:52fini
Anthony Dick.

- Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 08:58fini
Hallo allemaal,
Beetje vervelend bij de tandarts, zowel Jo als ik moeten nog eens terug.
Diana, dat klinkt zeker leuk, lijkt me een fraai gezicht zoveel vrachtwagens.
Dini, sterkte voor je pal. Het is echt triest dat die moordmachine maar blijft draaien.

- Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 09:05ane18mone

Dat is mooi om te weten Kim. Ik hoop hem vandaag een brief te schrijven. Ik had al één en ander op je Hyves gelezen.quote:kim--miej schreef op 09 september 2010 @ 17:22:
Brandon en ik zijn ook weer 'on track'. Heeft een tijdje stil gelegen doordat brieven waren kwijt geraakt en we beiden dachten dat de ander het te druk had ofzo, maar dankzij hulp van enkelen onder ons (
), bleek dat dus een misverstand te zijn, en zijn we nu weer druk aan de schrijf. Voor Olga en Dieuwke, hij heeft 7 oktober zijn eerste appeal. (In het geval dat jullie dat nog niet wisten)
Fijn weekend alvast allemaal!
- Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 09:15ane18mone
Goedemorgen allemaal,
Oei, terugkomen Ineke. Tegenwoordig moet je een nieuwe afspraak maken als je een gaatje hebt in je tanden of kiezen. Toen ik klein was deed de tandarts dat nog tijdens hetzelfde bezoek.
Ik hoop vandaag eindelijk eens bij te komen met schrijven. Een paar klaagbrieven te beantwoorden. Bluuhhh. Maar goed, die moeten maar eerst dan.
"Mijn" postbode moet eruit bij TNT en hij wil bewaarderswerk gaan doen. Ik dus voor hem vragen bij de bajes of hij kans maakt als piw'er. Zegt die bewaarder: "Tegenwoordig gaan alle piw'ers eruit en huren ze beveiligingsbedrijven in want die zijn goedkoper".
De bewaarders staan soms met twee man op vijftig gevangenen. Zolang het rustig is gaat het wel maar als er een rel ontstaat? Dan zijn de gevolgen niet meer te overzien zou je zeggen.ane18mone wijzigde dit bericht op 14-09-2010 09:16 met 0% - Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 09:24kim--miej
Hoi allemaal!
Ik ben weer terug van een heerlijk weekendje Valkenburg. Heb hele mooie en leuke foto's kunnen maken, dus kan mn pp's weer blij maken!
Ben zelf ook wezen tokkelen, en weet zeker dat er een aantal pp's 'boos' op me gaan worden, omdat ik 'mijn leven heb gewaagd aan zoiets engs'!
Haha!
Heb even hier 1 en ander terug gelezen....en kan alleen maar zeggen dat ik families soms niet snap. Als mijn broertje of ouders, of welk familielid of vriend dan ook vast komt te zitten....ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om niets meer te laten horen. Ook niet op lange termijn! Maar goed...misschien is dat ons doorzettingsvermogen. Dat wij niet zomaar stoppen, geen opgevers zijn.
Albert heeft gisteren na 5 jaar lang wachten, te horen gekregen of hij de doodstraf gaat krijgen of dat het is omgezet in langgestraft. Om eerlijk te zijn heb ik gister wel even wat tranen gelaten. Misschien stom, maar ik moet er gewoon niet aan denken als hij dat eerste te horen heeft gekregen. Zelfs zijn zus (daar hebben we de familie weer) heeft TEGEN hem gepleit. Toch te triest voor woorden! Ook al ben ik nog zo boos op mn broer, ookal kan ik hem iets niet vergeven, nooit zou ik ervoor willen zorgen dat hij de doodstraf krijgt! Maar goed, wie ben ik? Ik heb heel internet af lopen speuren, maar kan niets vinden over zijn trial. Afwachten maar op een brief.
Fijne dag! - Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 09:37ane18mone
Hopelijk hoor je snel van Albert. - Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 20:27janneke1
'Doodstraf herinvoeren,' zegt helft KIJK-lezers
http://www.hpdetijd.nl/20 ... en-zegt-helft-kijk-lezers
Door Eelko Rol
14 September
Als het aan de Donald Duck ontgroeide lezers van het populair-wetenschappelijke blaadje KIJK ligt, wordt de doodstraf gewoon weer ingevoerd. Althans, een slordige 44 procent gaf via een poll te kennen dat we op zaterdag gewoon weer gezellig met z'n allen naar het marktplein moeten om daar getuige te zijn van een onthoofding, vierendeling, steniging, ophanging of een good old nekschot.
Liefst 28,4 procent van de stemmers liet weten dat de doodstraf 'in heel uitzonderlijke gevallen' mogelijk moet zijn en 15,1 procent vond de doodstraf sowieso 'een gerechtvaardigde straf voor zware misdrijven'.
Daar staat trouwens wel tegenover dat het grootste deel van de stemmers tégen de doodstraf is: twintig procent vindt het geen goed idee omdat je 'nooit zeker weet of degene die je terechtstelt wel echt schuldig is' – er zijn dus nog mensen die nadenken. Daarnaast schaart 34,9 procent zich achter het standpunt dat een beschaafd land geen doodstraf hoort te kennen, en ja, daar zit ook wat in.
Aanleiding voor de poll was overigens het nieuws dat in Zwitserland onlangs toestemming werd gegeven voor een campagne waarbij werd gepleit voor herinvoering van de doodstraf in het Alpenland.\"When there is no hope it is incumbent upon us to invent it.\" ~ Albert Camus ~ - Geplaatst op dinsdag 14 september 2010 21:26kim--miej
Vanaf vanavond kun je je aanmelden voor de DJI opendag op 6 November!!
- Geplaatst op woensdag 15 september 2010 08:35ane10mone
Zit er in Zwitserland ook een soort van mevrouw Verdonk ofzo?
Bedankt voor de tip Kim. Ikzelf ga niet maar ik geef het door aan mijn "oude"
coach van de opleiding. Dan kan zij de studenten even tippen.
Gister twee brieven gekregen en geen één de deur uit.
Er kwam van alles tussen dus de mannen moeten nog even wachten.
Fijne dag alvast.
- Geplaatst op woensdag 15 september 2010 09:03dini
Goedemorgen, de doodstraf in Zwitserland? Gaat niet door hoor. Op het blog van Inside-Outside is hier vorige maand al aandacht aan besteed.
"Doodstraf weer van tafel in Zwitserland
ANP op 25 augustus '10, 09:30, bijgewerkt 25 augustus 2010 09:34
ZÜRICH - Een comité in Zwitserland dat zich recent als ijveraars voor de invoering van de doodstraf presenteerde, houdt er mee op.
De woordvoerder van het comité, Marcel Graf, heeft het Zwitserse persbureau SDA woensdag laten weten dat het comité de aandacht wilde vestigen op een aantal misstanden en dat het verder afziet van pogingen de doodstraf via een referendum ingevoerd te krijgen.
Het initiatief beroerde de confederatie diep. Zwitserland schafte de doodstraf in 1942 af. Afgelopen dinsdag kreeg het comité het groene licht van de autoriteiten om campagne voor de doodstraf te voeren. Ze kregen tot 24 februari de tijd 100.000 handtekeningen voor een referendum in te zamelen.
Uit: de Volkskrant 25 augustus"
Ik vind dat Eelko Rol zijn stukje in HP de Tijd een beetje denigrerend begon."Donald Duck ontgroeide lezers van het blaadje Kijk", tjonge, hij durft. Hij heeft vast iets tegen de Kijk.
Weer open dag in de gevangenissen, Kim? Dank voor de tip. Fijn dat je een leuk weekend in Valkenburg had, het is daar ook zo mooi.
Ik hoop dat je gauw nieuws over Albert hoort, wat een spanning.
Ineke wat vervelend dat jullie terug moeten komen naar de tandarts. Sterkte ermee...
Ik hoef vandaag geen kaarsje neer te zetten, de executie van Kevin Keith in Ohio gaat niet door. Zijn straf is omgezet in Life without Parole.
Fijne dag allemaal.... - Geplaatst op woensdag 15 september 2010 11:21fini
Hallo allemaal,
Kim, wat een spanning voor Albert. Sterkte voor hem en natuurlijk ook voor jou.
Ik denk dat er in ieder land wel een aantal Verdonks rondlopen.
Dini,dat is goed nieuws over Kevin,nu de rest nog.
Fijne dag.
Dit onderwerp heeft 3008 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 64 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 15-08-2011 09:44. Dit onderwerp is gesloten!
Schrijven met gevangenen (2)