Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Multimedia
  4. Welke films heb je gezien?

Dit onderwerp heeft 362 reacties, en bestaat uit 15 pagina's. U bent momenteel op pagina 6 van 15.
De laatste reactie is geplaatst op 07-02-2012 20:15.

Welke films heb je gezien?

Ga naar een onderdeel
  1. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Hoi Farah,
    Ga je maar eerst kijken :D Dan hoor ik wel of het de moeite
    waard is.
    Met Shutter's island vond ik zo tegenvallen ..heb
    nog trauma van gekregen :lol:
    Iedereen gaf de film 6 sterren ( max is 5 ) Dus het moestte
    steen goed zijn, en ik vertrouwde Martin Scorsese volledig.
    Al zijn films waren steengoed.

Ik kwam teleurgesteld naar buiten. Echt jammer.

Dit jaar komen geen spannende films meer uit.
    Alleen die van Harry Potter, 18-november...
    Dan gaan de kids naar toe.

Afgelopen week hadden de kinderen Karate Kid gezien,
    ze vonden het geweldig.
    Jacki ( nooit leuk gevonden ) deze keer in een
    drama ernstige rol, prachtig.
    De film hadden ze in China gemaakt, de beelden, alles erom heen
    was adembenemend.
    ( Verhaal is nooit zo denderend bij Karate kid .. )
    Wel een aanrader, volgens de kinderen.

http://www.imdb.com/video/imdb/vi1258882073/

En dit is ook leuk, Jaden Smith is heel goed in zijn rol.
    Hij is wel gegroeid sinds hij met pappa in Persuit of Happiness
    speelde. Ik vond hem een schatje, I love Will Smith.

Love
    J

2. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Avatar op dvd (leuk dat er schijnbaar nog 2 vervolgen komen!) en vanavond in de bioscoop The Sorserer's Apprentice met Nicolas Cage. Goeie film ondanks dat sommige recensies niet zo goed waren, het had wel wat mindere puntjes, maar welke film heeft dat nou niet?!

3. farah
    Afbeelding van farah

Jusstina,
    Zo, donderdag is er altijd variatie in tijden wat betreft biosfilms en ja hoor, Inception begint nu om half 7. Dat vind ik te doen. Alleen het vroege eten. :nee:
    Toch wel lachen hoor, hoezo heb je van Shutters island een trauma gekregen? En op zich vond ik het een goede, spannende film met een fantastische rol van Dicaprio.
    En 6 sterren. zoveel heb ik niet gezien bij de beoordelingen die ik gelezen heb. :lol:
    En houd het er maar op dat de ene smaak de andere niet is.

Harry Potter? Een nieuwe? Geweldig. Leuk! Tot nu toe elke film gezien.

Jacky Chan, ach, wel grappig. Zeker die politiefilms met hun tegenspelers. Gelachen hoor.
    Ik wacht wel tot de film op tv te zien is. :D
    En ja, Jaden Smith is zeker een knap knulletje maar een beetje overschat vind ik. Iedereen was toen weg van hem als zoontje van pa die van vrouw, baan en huis af is. Was dat niet Persuit of zo? Tja.......
    Will Smith is zeker een goed acteur. En ziet er ook goed uit. :muziek:

Jij een fijne avond!!!

Frannyb,
    Avatar, goede film maar of ik hem op dvd neem? En komen er nog 2 gevolgen? Dat meen je niet. Niets over gelezen overigens.
    Ik ben zelf niet zo weg van Nicolaas Cage. Maar hij kan heel goede rollen spelen. Hahaha, hij zal willen dat dit haar zijn eigen haar is. :D
    Ik neem dus aan dat je deze film Sorserer gaat zien? Veel kijkplezier. Ik hoor het wel.
    Ik wacht op Inception en er zitten een paar films in het Filmtheater bij in de maand aug. die ik heel boeiend vind.
    Maar goed, kan niet alles zien. Helaas.
    Jij ook een heel fijne avond!!!!

4. farah
    Afbeelding van farah

Zo, heb in de tussentijd in het Fulmtheater Die Friseuse gezien. Echt een geweldige film. Ook flink gelachen. Soms zo herkenbaar.
    En Inception. Tjonge, al was ik doof dan had ik het nog kunnen horen. Ongelooflijk, wat een kabaal! Er gebeurt toch niets als je er wat van zegt.
    Ik vond het een goede film. Zat zowat op het puntje van de stoel. En elke keer ging het goed. Op zich een heel spannend gegeven. Zou aan zo'n experiment echt niet mee doen. Als zoiets al echt bestond maar ach, wat moeten ze met zo'n gewoon peopletje als ik. :D
    Kortom, ben toch blij beide films gezien te hebben.
    Beiden echt wel een aanrader. Maar okay, veel is een kwestie van smaak.
    Ik ga even kijken wie er allemaal in Inception mee speelde. Ben benieuwd.....

5. ikbenbobby
    Afbeelding van ikbenbobby

Ik loop in Sydney natuurlijk helemaal achter maar ik heb van de week pas Komt een vrouw bij de dokter gezien. Ik heb het boek ook gelezen en eigenlijk verwachtte ik niet veel van de film. Maar de film viel me heel erg mee, het boek was voor mij te grof, hoewel het verhaal hetzelfde is vond ik in de film de liefde tussen Stijn en Carmen geloofwaardiger dan in het boek.
    Ik heb ook de weduwnaar gelezen en daarna begreep ik pas waarom Stijn is zoals hij is.

Inception heb in de bioscoop gezien, ik vond het een film waar je nog lang over na kunt denken en over na kunt praten. Geweldig! Sinds Blood Diamond ben ik Leonardo gaan waarderen als acteur.
    .
    Wat is Die Friseuse? Die ken ik niet.

\"Eenzaamheid en het gevoel van niet gewenst te zijn, vormen de verschrikkelijkste armoede\". Moeder Teresa

6. farah
    Afbeelding van farah

Die Friseuse gaat over een dikke vrouw, net gescheiden, verhuisd naar Berlijn. Ze was kapster en wil nu verder. Wordt afgewezen vanwege haar maten en ze probeert een eigen zaak tegenover de zaak waar ze is afgewezen te beginnen. De hobbels die ze tegenkomt, als moeder (dochter schaamt zich voor moeder), vrouw, financien, enz enz tegenkomt en de weg naar zelfstandigheid zijn fantastisch weer gegeven. Ook de discriminatie rond haar gewicht is treffend gebracht.
    Kortom, gewoon kijken.

7. Janneke68
    Afbeelding van Janneke68

Gisteren Jesus Camp gezien, een documentaire, erg verontrustend hoe sommige mensen in de hoofden van kinderen kunnen komen...

8. farah
    Afbeelding van farah

Janneke, waar heb je dat gezien? Heb er niets over gelezen of iets over het hoofd geslagen.
    Als ik het zo lees komt het inderdaad verontrustend over....

9. katie64
    Afbeelding van katie64

Gisterenavond op de Belg 1, een fantastische film gezien. BEN X..
    Een verhaal over een autistische jongen en wat hij allemaal moet doorleven in zijn toch al zo'n moeilijke wereldje, waar maar weinigen iets van begrijpen. Eigenlijk een fim die door alle middelbare scholieren gezien moet worden... Echt heel erg bijzonder!!!!!

gr. Katie

KWALITEIT VOOR KWANTITEIT!!!je leeft immers maar een keer.

10. Dewi1983
    Afbeelding van Dewi1983

Laatste film die ik heb gezien was op dvd Avator. Hou op zich niet zo van dit soort films, maar vond het wel erg mooi gemaakt.
    Verder heb ik laatst opgenomen, heb film 1 voor een half jaar, van film 1: another man, Elegy en The Women.
    De laatste ken ik al, die heb ik gezien in de bios, een aantal jaar terug, niet heel interessant maar wel een lekkere feel-good movie, maar de overige twee ken ik alleen van naam. Ben wel erg benieuwd naar die 2 films.
    O,ja en zag ook laatst op film 1: What ever works.
    Ik vond dit ook best een leuke film! Woody Allen heeft best wel wat goede films 'gemaakt'.

11. Famke1972
    Afbeelding van Famke1972

De film "About Schmidt' met Jack Nicholson,wat een mooie en ontroerende film!! Overigens ook in "as good as it gets" is Jack super.

Laatst "Frozen land" gezien, een finse film.
    Een vrij trieste film maar zooooo goed, ik moest 'm helemaal zien.
    De verhaallijnen zijn knap ik elkaar gedraaid.
    Terecht bekroond met meer dan vijftien filmprijzen!

12. farah
    Afbeelding van farah

Kati, Ben X is inderdaad een zeer goede film. Voor mij nogal herkenbaar dat autisme...

Dewi, Woody Allen. Ik heb geloof ik al zijn films enkele keren gezien. ER zitten besliste enkele heel sterkte tussen.

Famke, Veel films van Jack Nicholson zijn geweldig. Ik spaar al zijn dvd's incl oa die van Al Pacino.
    Frozen land, vermoed dat ik die in het Filmtheater heb gezien. Inderdaad, ook een heel goede.

Leuk te lezen wat er zo bekeken wordt. :lol:
    Ik heb mij overigens aangemeld als vriend bij het Filmtheater. Dat wordt dan een verrassing wat ze zo per maand voor leden tonen. Het is alleen wat vroeg opstaan, de aangeboden film wordt in de ochtend gedraaid. :bloos:

farah wijzigde dit bericht op 29-08-2010 19:35 met 0%

13. farah
    Afbeelding van farah

Vandaag is een afspraak niet doorgegaan dus de gelegenheid aangegrepen om Shrek III te gaan zien. In 3D dus. Brilletje erbij moeten kopen. Kon niet anders want alles zwom anders voor je ogen.
    Prachtig effect hoor. Soms krijg je het idee dat je wat naar je hoofd kreeg dus dook 2x iets weg. :D
    Had best wel wat, het geheel.
    Jammer dat het nu echt afgelopen is.

14. sailrace
    Afbeelding van sailrace

Angels en Demons vervolg op de Dan Brown serieboeken. Erg spannend...
    Five easy peaces (met J.Nickolson) erg mooi verhaal. (al een oude film)

sailrace wijzigde dit bericht op 02-09-2010 09:41 met 34%

15. farah
    Afbeelding van farah

Angels and Demons heb ik ook gezien. Wat een duistere films. :D
    Five easy peasces is schitterend! Trouwens ik vind vrijwel alle films van Jack Nicholson goed. Zelf de allereerste. Die grijns van hem. En die stem!

Vandaag Diner for Schmucks gezien. Heb het toneelstuk ook gezien. Deze was wel hilarisch. En hoe! De film vond ik minder hilarisch. Soms flauw. Maar wel goed gespeeld!Die kop van de hoofdrolspeler. En dan bedoel ik niet Paul Rudd. Kom even niet op de naam, sorry.

16. beekje
    Afbeelding van beekje

De laatste film die ik in de bios heb gezien is Inception. Keigave film, uitstekende rol (hoe kan het anders) van DiCaprio. Je moet er wel even met je hoofd bijblijven (zeker in het begin) om te begrijpen waarover het gaat. Ik vind het zeker een aanrader!

Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)

17. Ynez
    Afbeelding van Ynez

The Expendables heb ik gezien. Veel bekende acteurs maar ook erg veel geweld.
    Overdrijven is ook een vak wat dat betreft, maar toch van A tot Z afgekeken.

Als tegenhanger hiervan 'Letters to Juliet' gezien.
    (Een jonge Amerikaanse vrouw (Amanda Seyfried) gaat op vakantie naar het prachtige Verona in Italië. Daar vindt ze een ''Letter to Juliet'', een onbeantwoorde brief aan een onbeantwoorde liefde. Hierdoor begint ze een zoektocht naar de geliefden uit de brief...)
    Erg mooi.

18. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Ik heb net Book of Eli gehaald, van Denzel Washington.
    Volgens mij is dit wel een goede ontspannende film
    voor vanavond...

Waarschijnlijk heeft iedereen hier deze ook al gezien..
    Is het een mooie film?

Love
    J

19. farah
    Afbeelding van farah

Jussttina,
    Sorry, ik hb the Book of Eli niet in de bios gezien. Ik wacht wel tot die op de tv komt. Jammer dat er hier geen videotheek in de buurt meer is. Anders had ik hem wel gehuurd.
    Que kritiek moet het een goede film zijn dus veel kijkplezier. Ik hoor wel hoe je hem vond.

Ynez,
    Eveneens zal ik wachten tot The Expendables op tv komt. Natuurlijk is het leuker (en beter) die film in de bios te zien.
    Dat overdrijven stond ook in de filmkritiek die echt niet slecht was.
    Zeker wil ik Letters to Juliet ook zien. Moet inderdaad een mooie en romantische film zijn en het is altijd heel erg leuk goede oudere actrices/acteurs terug te zien.

Beekje,
    Hoe het mogelijk is weet ik niet maar Inception blijft maar in mijn hoofd draaien.

Ik had op 1/9 Shrek in 3D gezien. Ik blijf 3D zien. Heb er echt nog steeds behoorlijk last van. :kater:

20. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

quote:
    farah schreef op 09 september 2010 @ 19:02:
    Jussttina,
    Sorry, ik hb the Book of Eli niet in de bios gezien. Ik wacht wel tot die op de tv komt. Jammer dat er hier geen videotheek in de buurt meer is. Anders had ik hem wel gehuurd.
    Que kritiek moet het een goede film zijn dus veel kijkplezier. Ik hoor wel hoe je hem vond.
    ...
    Farah toch :lol: Uitgerekend jij, the movies expert.. heeft
    deze film nog niet gezien.
    Tijdens het tikken dacht ik nog aan jou..
    Denk, ze zal
    wel even haar eigen 'movie metertje ' zo meteen doorgeven.
    Ik heb de trailers gezien, het lijkt op.. Mad Max in een Denzel
    jasje.. Ik laat het je asap weten.
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik had op 1/9 Shrek in 3D gezien. Ik blijf 3D zien. Heb er echt nog steeds behoorlijk last van. :kater:

Is het zo heavy met Shrek.. ?
    Ik ging voor de tweede keer naar Toy Story, 3D... Maar vond
    het niet denderend...
    Een oudere echtpaar die naast mij zat.. Vroeg aan mij:
    Zie je het verschil ?? Moet je bukken van Woody ??
    Euh, nou niet echt hahaha.

Maar als ik jou zo hoort, dan moet Shrek heel goed zijn.

Lachen, mijn broer had een 3D tv al in huis..
    We zaten te kijken... en iedereen kreeg hoofdpijn.

Love
    J

21. farah
    Afbeelding van farah

Hahaha, Jussttina, die is goed. Movie-expert. Dat zeiden ze in het Filmtheater ook toen ik een vragenlijst voor mij kreeg en totaal verward zat te kijken. Schaamde mij wel. Had er 2 fout en kreeg als troostprijs een kop koffie.
    Ja, alles leuk en aardig maar er gaan aardig wat centjes er door als je alle goede, leuke of 4/5 sterren films wilt zien. Of de dvd gaat kopen. Ik vind al dat ik behoorlijk vaak naar een bios ga.
    Vroeger waren we lid van een videotheek hier in de buurt. Die is weg. Helaas.
    En ja, de kritiek oa Mad Max heb ik ook gelezen bij The Book of Eli. :D
    Ik heb alle Mad Max filmen gezien maar niet allemaal in de bios.

Wat betreft het 3D probleem. Ik heb mouches in mijn linkeroog. Geen idee of ze daarom zo gek op het effect reageren? Mijn rechteroog doet volkomen normaal. Maar links zie ik echt achtergrond verschillen en soms bochten in strakke lijnen. Heel vreemd effect. Soms eng.
    En ja, ik boog ook af en toe links of rechts als er weer iets recht 'de zaal invloog'.
    Toy Story3 heb ik gezien in een oude bios die nog geen 3D systeem heeft. Gebouw wordt trouwens afgebroken samen met een andere oude bios. Er komt dan in de buurt een nieuw gebouw met een enorme grote bios, veel meer zalen dus.
    Dat over een 3D tv had ik ook gelezen. Daar heb je toch ook een bril voor nodig? Anders krijg je geheid schele hoofdpijn. :D

22. farah
    Afbeelding van farah

Vandaag dus Letters to Juliet gezien. Inderdaad een heel leuke romantische film. Kom je echt blij naar buiten, zeker met dit weer. :D
    Leuk weer Vanesse Regrave gezien. En Franco Nero. Blijft er goed uit zien.

23. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Farah...
    Franco Nero..
    Mijn god, dat is toch die prachtige blauwe ogen van
    Django ??

24. farah
    Afbeelding van farah

Yes yes yes!!! :tong:

25. Jussttina
    Afbeelding van Jussttina

Geweldig meisje,
    Django is pap's tijd, we keken altijd naar Django..
    toendertijd nog in Beta versie en daarna na VHS :lol: of zoiets..
    maar goed.
    Looking back the good old days.
    Love
    J