Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reizen & Vrije Tijd
  4. Rondreis West Amerika

Dit onderwerp heeft 221 reacties, en bestaat uit 9 pagina's. U bent momenteel op pagina 7 van 9.
De laatste reactie is geplaatst op 26-12-2010 12:35.

Rondreis West Amerika

Ga naar een onderdeel
  1. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    fenja schreef op 25 augustus 2010 @ 22:23:
    Even een berichtje van mij.Wij zijn eerder terug gekomen omdat mijn schoonzus op de 3e dag een zwaar auto ongeluk heeft gehad in amerika.
    dus de vakantie was meteen over.Zij heeft daar in het ziekenhuis gelegen en afgelopen vrijdag kreeg ze toestemming om te vliegen en de verzekering heeft alles geregeld en maandag zijn we teruggevlogen.Ze zal nog een hele tijd nodig hebben om te herstellen,maar we gaan zeker nog een keer terug.

Jee, wat erg...
    Ik ben er wel even stil van... dit zou ons ook kunnen overkomen.
    Sterkte en beterschap voor je schoonzus!!

2. fenja
    Afbeelding van fenja

Dank je wel Franny,het herstel gaat lang duren ze heeft diverse botbreuken,ook in haar rug,het geluk was dat ze in een stevige auto reed, al is die wel total-loss.Er reed iemand met hoge snelheid door het rode stoplicht en reed frontaal tegen haar op,terwijl zij net door groen reed. In het najaar komt er een rechtzaak van.
    Dus inderdaad,kijk maar goed uit,al vind ik dat het daar in het verkeer veel netter en galanter toegaat dan in Nederland,maar ook daar knalt weleens iemand door rood licht.
    groeten Fenja

3. Liseth1
    Afbeelding van Liseth1

Beste mensen,

Vergeet niet dat je je nog tot 8 september gratis kunt aanmelden bij die site voor als je naar de States wil vliegen (ook bij een stopover). Daarna ga je betalen.

groeten,
    Liseth

4. frannyb
    Afbeelding van frannyb

quote:
    fenja schreef op 26 augustus 2010 @ 15:06:
    Dank je wel Franny,het herstel gaat lang duren ze heeft diverse botbreuken,ook in haar rug,het geluk was dat ze in een stevige auto reed, al is die wel total-loss.Er reed iemand met hoge snelheid door het rode stoplicht en reed frontaal tegen haar op,terwijl zij net door groen reed. In het najaar komt er een rechtzaak van.
    Dus inderdaad,kijk maar goed uit,al vind ik dat het daar in het verkeer veel netter en galanter toegaat dan in Nederland,maar ook daar knalt weleens iemand door rood licht.
    groeten Fenja
    Ik denk dat ze inderdaad geluk heeft gehad dat ze in een grote/stevige auto reed, als die al total-loss is moet het wel heel hard gegaan zijn. Was ze de enige met lichamelijk letsel (enige in de aangereden auto?) of heeft de veroorzaker ook wat opgelopen (hopelijk wel, maar meestal komt die er met iets simpels vanaf... :nee: )?

5. clineke
    Afbeelding van clineke

Oh wat erg... daar lopen de rillingen van over mijn rug. Zoiets kan overal gebeuren maar het is voor haar extra traumatisch, zover van huis. Haar verzekering zal waarschijnlijk voor een advokaat betalen die haar vertegenwoordigt in deze. Meestal wordt de schuld bepaald door de verzekeringsmaatschappij en daarna de schadevergoeding geregeld buiten het gerecht om (settled out of court) tussen haar advokaat/verzekeringsmaatschappij en die van de tegenpartij. Dit alles kan heel lang duren. Onze dochter was onschuldige partij in een auto ongeluk afgelopen December, auto total loss. Onze verzekering betaalde ons de schade, zoals vastgelegd in de polis, maar is nog steeds in onderhandeling met de tegenpartij om de schade vergoed te krijgen. Er waren twee andere partijen bij betrokken, waarvan een ernstig letsel en een total loss auto. Onze dochter moet heel parate beschermengelen hebben want ze had alleen een heel klein blauw plekje op haar knie. Eergisteren stak ze over, als eerste, met groen licht op een zebrapad en ineens vloog een SUV als laatste door het oranje/rood. Ze hoorde mensen achter haar verschrikt scherp adem inhalen en in reflex trok ze terug. Dat voorkwam erger. Ze voelde de windstoot langs haar lijf, haar haar vloog in de lucht, en pas toen besefte ze wat er bijna was gebeurd. Je moet er toch niet aan denken....

Heel veel sterkte en ik hoop dat het gauw allemaal goed mag komen. Heel jammer van je vakantie maar wellicht kun je het over een jaar nog eens over doen, wanneer je schoonzus weer is opgeknapt en het verzekeringsgedoe achter de rug is.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

6. fenja
    Afbeelding van fenja

Bedank voor je reactie Clineke,Het was inderdaad een traumatische ervaring,zeker als je zover van huis bent.Ze wilde ook meteen naar huis,maar je moet daarvoor eerst toestemming hebben en die kreeg ze pas na 14 dagen en nog was de reis erg zwaar voor haar.
    We hebben daar al 'n paar keer contact gehad met een advocaat(vriend van de familie) en die zei dat er een rechtzaak van komt. Maar we hebben al gezegt dat we het zeker gaan overdoen en zeker OMDAT ze het nog over kan doen.
    En Franny,,ja ze zat alleen in de auto,ze had mij even daarvoor afgezet en ze was op weg naar "huis". De andere automobiliste had ook verwondingen,we weten niet welke maar die was na het ongeluk in coma.
    De politie heeft later haar naam en leeftijd doorgegeven en verteld dat ze weer bij was gekomen en dat ze ook geinformeerd had naar mijn schoonzus,hoe het daar mee ging.Ook haar auto was total-loss,en volgens getuigen had ze gedronken.

7. clineke
    Afbeelding van clineke

Fenja, die vrouw is in deep trouble. Dronken rijden wordt hier heel zwaar gestrafd en wanneer er een ongeluk van komt helemaal. Natuurlijk alle kosten rapporteren, dat spreekt vanzelf, maar ook "pain and suffering", de dagen dat je niet kon werken, etc.

"To love a person is to learn the song that is in their heart, and to sing it to them when they have forgotten." - Anonymous

8. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Pfff, ook nog dronken achter het stuur. Dat zal wel zwaar bestrafd worden denk ik, in Amerika zijn ze niet zo slap met straffen in zulke gevallen. Maarja, daar hebben jullie op zich niet zoveel aan, hoewel je wel onkosten kunt vragen, maar de pijn, angst en andere gevolgen gaan daar niet mee weg.

Over 3 weken is het voor ons zover, rond deze tijd (NL) zullen we de eerste nacht in Amerika net achter de rug hebben. Man is bezig de route te 'fine-tunen', ik ben zo langzamerhand aan het bedenken wat we allemaal mee moeten nemen. Een leuke oplossing gevonden voor het boeken'probleem': op mijn iPod kunnen ook ebooks, dus dat scheelt een boel in gewicht (hoewel een echt boek fijner leest, maar dat doen we dan na de vakantie wel weer). We hebben er al zin in... :hyper:

9. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Fenja,
    Ik had nog wat vraagjes :bloos: :
    Was de vlucht met Continental (heenvlucht) zoals je verwacht had?
    Had je een schermpje in de stoel voor je of kreeg je een mediaplayer?
    Qua bagage: de koffer mag 22 kilo wegen en de handbagage 16 kilo. Klopt dat? (we vonden 16 kilo voor handbagage wel erg veel en vroegen ons af of je echt zoveel aan handbagage mee mag nemen).

Verder nog de vraag: kun je in winkels makkelijk pinnen met je bankpas (kleinere winkels, Walmart oid zal geen probleem zijn??) of is daar ook de creditcard voor aan te bevelen (of cash als het een klein bedrag is)? Pinnen is het makkelijkst (en voordeligst?) bij een ATM en die zijn overal te vinden?

frannyb wijzigde dit bericht op 04-09-2010 21:06 met 2%

10. fenja
    Afbeelding van fenja

Hallo Franny,de vlucht van A'dam naar Houston hadden we elk een schermpje voor ons.De vlucht van Houston naar L-A hadden we ook een schermpje voor ons maar daar moest je 6 dollar voor betalen om iets te bekijken.De betaling kon je doen met je credit card door een sleufje te halen naast het schermpje.De vlucht verder was prima,vriendelijk personeel en het eten ja,dat was hetzelfde als al het vliegtuig voedsel.
    Alleen de koffie was niet te drinken.De koffers dat klopt,22 kilo per koffer en de handbagage mag 15 kilo wegen.Dat is best veel, maar daar kom je ook niet aan, of je moet er wel heel veel in proppen.Wij nemen altijd zo'n trekkoffertje mee,als handbagage+een kleine handtas voor de reispapieren,maar meestal kom ik niet verder dan 6a7 kilo in mijn koffertje en dan zit hij propvol,let op dat je daar ook niks vloeibaars in doet.Ik had er 2 potten appelstroop in zitten(daar had de familie om gevraagt) omdat ik bang was dat het misschien in de grote koffer stuk zou gaan,maar op schiphol haalde ze het uit het koffertje,het was vloeibaar en mocht niet mee.
    De betalingen gaan daar heel goed met een (wereld)pinpas.Ik heb nooit geen credit-card bij,maar die heb je geloof ik wel nodig om hotels te betalen,weet ik niet zeker.In kleinere winkels betaal ik cash en in de grotere winkels pin ik altijd.Je kan daar ook aan de kassa, geld bij pinnen, net als hier,maar in de grotere winkels is ook vaak een pin-automaat aanwezig bij de uitgang.Ik heb altijd wel wat dollars bij me als ik ga,maar de rest pin ik op het vliegveld,op Schiphol,of zoals deze keer,in Houston bij de tussenlanding.Dat is voordeliger dan dat je hier dollars bij je bank haalt. Ook in LA heb je pinautomaten op het vliegveld,maar ik zou, als je dollars nodig hebt,niet wachten tot in LA,want dan kan je beter met de mensenstroom meelopen naar de douane,anders kom je daar misschien als laatste aan.En na zo'n vlucht ben je moe en dan is het niet fijn om als laatste in de lange rij te staan.In Houston hadden wij eerst alles geregeld wat we moesten doen,daarna op zoek naar de terminal en gate waarvan we moesten vertrekken.Want denk eraan,het is best ver lopen.En als je dan op plaats van bestemming bent,en dan is er altijd wel een pin-automaat (en koffie)in de buurt.Ik neem wel altijd,omdat ik geen credit-card heb,voor in geval van nood, wel wat euro's mee.Mocht mijn pinpas het ooit niet doen dan kan ik altijd nog euro's omwisselen daar.
    Ik hoop dat ik je vragen voldoende heb beantwoord en als je nog iets wil weten,je schrijft je vragen maar op,hoor!!

fenja wijzigde dit bericht op 05-09-2010 19:16 met 5%

11. lakota
    Afbeelding van lakota

ATM's zijn inderdaad overal te vinden.Maar sommige banken rekenen een klein bedrag om te pinnen.Credit kaart zou ik zeker meenemen voor de zekerheid.Een Visa is een goede keuze die overal aangenomen wordt .Hotels willen een credit kaart zien of contant. Op sommige verdien je punten.Die kunnen voor veel dingen gebruikt worden.
    Altijd wat cash in je handen.Ook al wordt overal de credit kaart wel aangenomen, voor heel kleine bedragen zoals hamburgers of zo is het fijn dat te hebben.Grote bedrijven nemen van alles aan.
    15 kilo voor handbagage zou ik even nakijken op het intekenen bij het bedrijf waar je mee vliegt,is je handbagage te groot gaat het het ruim in en zit de kans erin , dat je ervoor moet betalen.Vooral met de een (1), koffer regel.
    Dus goed nakijken bij de maatschappij waar je mee vliegt.
    Het is handig om wat droog voedsel mee te nemen,zoals repen,super voeding.Of ontbijtkoek repen of zo.fruit moet je , als het niet opgegeten is bij aankomst afgeven.fruitvliegjes besmetting gevaar.
    Zelf doe ik voor een vlucht neusdruppel in. Zodat ik niet verkouden ben twee dagen later.
    Medicijnen neem je mee in je hand bagage.
    Veel water drinken...liters. het maakt je jetlag beter.
    Appelstroop voor familie kunnen ze hier allemaal kopen.
    IPod is een goed idee. Spaart ruimte.
    Amerikanen kleden zich in het algemeen heel causual.Jeans ,T.Shirts. Jackje. Goede wandelschoenen.
    Zonnebril. Je gaat een heerlijke reis tegemoet.

12. squireltje
    Afbeelding van squireltje

Ik had ongeveer 100 dollar los bij mij en de rest heb ik allemaal betaald met de creditkaart.
    Ik vloog vanaf Dusseldorf en ik had geen schermpje voor mij,wel een groot tv scherm.
    De vliegmaatschappijen kunnen soms hun eigen gewicht bepalen per koffer, even nakijken net als de handbagage, 15 kilo is wel erg veel,hoor,meestal is het 8 kilo per pp.
    Ik had een handkoffertje bij mij,maar bij het nakijken bleek het niet goed te passen in de bagageruimte boven de stoelen, werd het alsnog in vliegruim gedaan.
    Kleding is niet duur, ik ga met een lege koffer heen en kom gepakt en gezakt terug.
    Zodra mijn werk en studie het toelaat,ga ik weer.
    Het is een prachtig wijds land,vriendelijke mensen ontmoet,normale kleding,heerlijk eten,niet te duur zoals hier, en hele goede snelle bediening in restaurants,kan nederland een puntje aan zuigen.
    Het is wel mijn favoriete vakantieland geworden

13. fenja
    Afbeelding van fenja

Carry-on Bag

Continental zal mogelijk een zak plus een persoonlijk voorwerp (zie hieronder), per klant worden vervoerd op het vliegtuig.

De maximale lineaire gecombineerde meting (L + B + H) van de carry-on tas is 45 inches (115 cm) tot 14 in x 9 x 22 inch in Het maximale gewicht van de carry-on tas is 40 pond (18 kg).

Pinnen is ongeveer 2,50e per transactie.

fenja wijzigde dit bericht op 06-09-2010 00:34 met 6%

14. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Fenja,
    Met dat schermpje in de stoel voor je, kun je dan wel zelf kiezen welke film/programma je kijkt of is dat algemeen, dat iedereen hetzelfde moet kijken?
    Ik vind het in principe wel fijn dat je zoveel handbagage mee mag nemen omdat ik bijna altijd overgewicht in de koffer heb. Nu kan ik dan wat zwaars in de handbagage doen (wandel/bergschoenen bv.) zodat de koffer lichter blijft. Ik heb als handbagage altijd een trolleykoffer, die voldoet precies aan de maten voor handbagage.
    Wij waren inderdaad ook van plan om in Houston dollars te pinnen ipv die hier op het GWK te halen, en we hebben nu toch tijd genoeg om dat op ons gemak te doen ;)

Lakota,
    Creditcard hebben we in ons bezit. Visa én Mastercard, dus dat zit wel goed denk ik. We moeten er wel aan denken om niet met de creditcard te pinnen, dat kost nog eens extra en dat is zonde als het via de pinpas goedkoper (of gratis?) kan.
    Ik heb inderdaad meer gelezen dat het handig is om van hieruit mueslirepen of ontbijtkoek mee te nemen. Kun je geen mueslirepen daar verkrijgen? Of bedoel je om in het vliegtuig op te eten?
    Neusspray zit standaard in de handbagage, mijn neus gaat altijd dichtzitten tijdens het vliegen :?
    Ik wilde ook 1 of 2 flesjes water meenemen in de koffer, weet niet of dat goedgaat (halen ze dat eruit bij controle??), omdat wij pas in de avond aankomen en zeker niet voor 22.00 uur bij het hotel zijn, anders hebben we niks te drinken en dat hebben we al eens meegemaakt en dat was echt niet prettig als je dorst hebt...

Squirreltje,
    Losse dollars willen we ook op zak hebben, pinnen in Houston dus.
    Hoewel kleding niet duur is, zal ik geen kleding gaan kopen waarschijnlijk. Misschien schoenen. Ik heb nogal een grote maat en hoewel dat in Amerika geen probleem hoeft te zijn, valt het aanbod grote maten schijnbaar toch tegen (niet makkelijk verkrijgbaar).

Nog een vraag: wij hebben van die banden voor om de koffers. Daar zit zo'n speciaal slot op, dat de douane die band eraf kan halen om de koffer te controleren. Dat betekend dus dat we de koffer niet op slot kunnen doen. Is het dan verstandig om het cijferslot op 000 te zetten (en dan tijdens de rondreis weer de code die we normaal gebruiken instellen en bij de terugvlucht weer op 000)? Of wordt je koffer alleen bij de douane gecontroleerd dat je zélf je koffer moet openen en kun je dus je gebruikelijke code 'vast' laten staan? En met het cijferslot op 000, heb je dan veel kans dat iemand spullen eruit haalt?

15. clineke
    Afbeelding van clineke

Franny, je kunt hier 24/7 eten en drinken kopen, overal. Iets voor in het vliegtuig, voor het geval dat, is wel verstandig. Flesjes water slepen is niet nodig. Je kunt hier bij een supermarkt, drugstore, fast food restaurants gewoon flesjes water krijgen en bij de meeste hotels, als je erom vraagt, geven ze je flesjes water bij de receptie of is er een automaat op de verdieping in de gang.

16. fenja
    Afbeelding van fenja

Hoi Franny,de koffers mogen inderdaad niet op slot.Ik doe er ook altijd een band omheen.Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets uit was, 1 keer is mijn koffer gecontroleerd,maar toen lag er ook een briefje in de koffer waar dat op stond.Merk je koffer met een lintje of sjaaltje aan het handvat of plak er een opvallende sticker op,dat is heel handig aan de bagage band want er komen veel dezelfde koffers voorbij.
    Op het t.v.schermpje kan je zelf kiezen wat je wil bekijken,in de zijkant van je stoel zit een afstandsbediening waar je mee kan kiezen.
    En wat Clineke schreef,veel winkels zijn 24 uur per dag open,7 dagen in de week,heel apart als je dat voor het eerst meemaakt.Het lijkt me fantastisch om nooit rekening te hoeven houden dat de winkel om 6 uur gaat sluiten.En in het hotel of omgeving er van zal er zeker iets eten en drinken te koop zijn.

17. clineke
    Afbeelding van clineke

Er zijn TSA sloten te krijgen. Dat zijn nummer sloten die de beveiliging met een passleutel open kunnen krijgen. Je kunt ze op vliegvelden kopen maar ook van tevoren in warenhuizen enzo.
    TSA lock

clineke wijzigde dit bericht op 06-09-2010 22:11 met 12%

18. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Clineke,
    Oke, dat is fijn dat we dan ergens water kunnen krijgen. Ik had niet verwacht dat dat zou lukken, had gelezen dat restaurants al om 21.00 uur dicht zijn (niet dat ik zo laat eet, kan ik niet tegen), dus ik dacht dat er dan ook geen winkels meer open zouden zijn.
    TSA slot bedoelde ik dus, kon niet op het woord komen. Wij hebben zulke kofferbanden: http://www.bagagespeciali ... d_met_cijferslot?id=46273

Fenja,
    Dat is netjes, een briefje erin dat de koffer gecontroleerd is.
    Mijn koffer heeft een aparte vorm (van boven smaller dan van onder), dus die haal ik er makkelijk uit :)
    Fijn dat we straks zelf kunnen kiezen wat we willen kijken. Dan lijkt de tijd toch sneller te gaan als je naar iets kunt kijken wat je leuk vind.

Dan nog een vraag van mijn man over telefoonnummers: waarom staat bij sommige telefoonnummers er een 1 voor? Meestal heb je 3-3-4 cijfers, heeft die 1 een speciale reden dat het ervoor staat?

19. clineke
    Afbeelding van clineke

Franny, volgens mij is dat een TSA slot ja. Dan zou je je koffer op 000 en open laten en alleen die riem sluiten. Moet goed gaan zou ik zeggen. Je kan op het vliegveld of op weg naar het hotel flesjes water kopen of je kan gewoon aan de balie van het hotel erom vragen. Niet mee nemen vanuit Nederland. Veel te zwaar en als het gaat lekken...
    Plaatselijke telefoon nummers draai je zo: 333-4444
    Langere afstand moet je altijd zo draaien: 1-222-333-4444

20. fenja
    Afbeelding van fenja

En als je naar nederland wil bellen dan is het 01131 dan het kengetal zonder de nul dan het telefoonnr. van diegene die je wil bellen.

21. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Dan zullen we inderdaad de koffers maar op 000 instellen en dan tijdens de rondreis de gebruikelijke code en voor de terugreis weer op 000.
    Oke, de 1 voor het telefoonnummer hoeven we dus niet te gebruiken als we in de buurt zijn (met reserveren). Zoiets dachten we al, maar even voor de zekerheid ;)

Bellen naar Nederland zullen we haast niet doen. Een sms als we goed zijn aangekomen en tussendoor ook sms'sen. Verder hebben we ook een weblog aangemaakt, zodat de mensen thuis onze belevenissen kunnen volgen.

22. clineke
    Afbeelding van clineke

Wanneer je een telefoongesprek wilt kun je het beste een sms sturen met het telefoonnummer waar je te bereiken bent. De persoon die je wilt spreken kan jou dan bellen, in je hotel of waar dan ook, vanuit Nederland. Is het goedkoopst.

23. frannyb
    Afbeelding van frannyb

Inmiddels is het nog korter dan een week, aanstaande zondag vertrekken we naar Amerika!! De zenuwen beginnen nu af en toe wel toe te slaan (ben altijd zenuwachtig voor een lange/verre reis)...

De route hebben we nu ook helemaal af. Dit is de route die we zoveel mogelijk willen aanhouden als het mogelijk is:

dag 1: amsterdam - san francisco
    dag 2: san francisco (bezoek sf)
    dag 3: san francisco - Fresno (seqouia/kings canyon)
    dag 4: fresno - lee vining (yosemite np)
    dag 5: lee vining - lone pine (yosemite np, mono lake, bodie, alabama hills)
    dag 6: lone pine - death valley junction/pahrump (death valley np)
    dag 7: death valley junction/pahrump - las vegas (bezoek las vegas)
    dag 8: las vegas - springdale (grafton, zion)
    dag 9 : springdale - tropic/escalante (bryce canyon)
    dag 10 : tropic/escalante - moab (door capitol reef np)
    dag 11: moab -moab (arches)
    dag 12: moab - mexcian hat (monument valley np)
    dag 13: mexican hat - page (hummer adventure)
    dag 14: page - page (antelope canyon, colorade river rafting)
    dag 15: page - williams (grand canyon)
    Vanaf hier hebben we nog 9 dagen, maar verschillende opties in de route. We doen sowieso Los Angeles, San Luis Obispo en weer San Francisco aan, maar de route ligt nog niet helemaal vast. Ligt aan de weersomstandigheden (we willen een motor huren en een stuk route 66 ermee rijden, naar petrified forest np, maar dat doen we alleen met goed/droog weer), waar we zin in hebben of nog energie voor hebben. Keuzes tussen bv. 2 dagen LA of een dagje San Diego, de Zoo.
    De route ligt niet 'vast', we hebben verder geen hotels gereserveerd dus we kunnen altijd ergens langer blijven of doorrijden, ligt aan de omstandigheden.

Weet iemand hoe het precies werkt met vooraf inchecken? Vluchtnummer en boekingsnummer invoeren en klaar? Kun je dan ook stoelen 'vastzetten'/reserveren of kan dat alleen aan de incheckbalie (of helemaal niet)? Vooraf inchecken en electronische tickets zijn voor ons helemaal nieuw....

24. dini
    Afbeelding van dini

Ik zal mijn buurjongen even vragenFranny, hij is net terug uit New York. Eerst even checken of hij niet slaapt, jetlag :D

25. dini
    Afbeelding van dini

Hij zei dat je naar de site van je vliegmaatschappij moet gaan met je vluchtnummer en paspoort bij de hand. En dat het zichzelf wel wijst.
    Hij had een vlucht met KLM daar ging het Stap 1, Stap 2 enz. Stoelen inchecken ging geloof ik later pas, maar ik denk dat dat wel kan hoor, van te voren. Het wijst zichzelf wel....

Spannend hoor, maar erg leuk. San Luis Obispo, daar ben ik ook geweest, een studentenstad, mooie omgeving. De heuvels die zwart zijn, zijn uigewerkte vulkanen. Je komt misschien ook langs een indianenreservaat, als je de "zeeroute" aanhoudt, tenminste. O ja, en bij het vliegveld in LA is een "Denny's" waar ze de heerlijkste kippensoep hebben, dat was twee jaar geleden tenminste zo...