- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Columns
- Slim met geld
- Testpanel
- Uit het blad
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Libelle Academy
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 441 reacties, en bestaat uit 18 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 18.
De laatste reactie is geplaatst op 15-11-2010 15:57.
Even ontsnappen naar Schotland en UK (3)
- Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 20:34Sparklingbird
Mijn vriend van 91 is gisteren overleden. Zijn lijden is over. Ik zal hem missen het was een geweldige man. Voor hem geldt helemaal: old soldiers never die, they simply fade away!
Ik ben er niet verdrietig van, alleen een gevoel van gemis maar de goede herinneringen hebben de overhand.NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op dinsdag 24 augustus 2010 21:32gloei
SB, gecondoleerd met het overlijden van de vriend van 91.The greatest glory in living lies not in falling, but in rising every time we fall.~Nelson Mandela~ - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 08:47kati
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 09:15wilma43
SB, heel veel sterkte met het verlies van jouw dierbare vriend! - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 10:53valkenoog
SB gecondoleerd met je vriend. Sterkte de komende dagen. - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 16:03brittfan
SB,
Heel veel sterkte met dit verlies. Pijn doet het altijd ook al heeft hij een mooie hoge leeftijd bereikt. - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 18:41Sparklingbird
Allemaal hartelijk dank voor jullie lieve woorden. Mijn ex was hier vanmiddag en we hebben het veel over die vriend gehad en onderhand hebben we een mailing voor 75 oorlogsmusea ingepakt.
Ik was blij dat hij er even was, want ik heb denk ik een of andere vreemde beknelling want ik heb evenwicht problemen en mijn linker knie deed heel even zo pijn dat ik niet op kon staan en nadien een vreemd dof gevoel, loop voor de zekerheid nu in huis ook maar met twee krukken. En als klap op de vuurpijl zijn mijn darmen ook al salto's aan het maken.
Morgen moet het over zijn want dan staat de oogarts en de fysio fitness voor de eerste keer sinds 2 jaar op het programma, maar het liefst kroop ik in bed en deed niets meer. SB je hebt een beetje teveel gedaan de laatste 2 weken! Ik hoor het wel hoor, maar luister er even niet naar die innerlijke stem. Geen tijd.
Ik lijk Wilma wel
Sparklingbird wijzigde dit bericht op 25-08-2010 18:41 met 0%NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 21:57dsdsdhks
Heb SB eerder vanavond al even "gesproken", en als ze haar belofte gehouden heeft ligt zij nu allang te slapen...............
De Daily Bute van vandaag:

Het was lekker weer, zonnig, warm, met zoals jullie kunnen zien wel wat bewolking.
Met m'n werk zijn we vandaag (de laatste 3 dagen eigenlijk) verhuisd. Van een Social Work gebouw naar het tijdelijke ziekenhuis (verbouwing daar ook), het is SHITE! Ze hebben geeneens een e-mail voor mij georganiseerd (ga van "gov.co.uk" naar "nhs", samenwerking en organisatie? Ho maar!) Onze telefoon ontvangt geen directe gesprekken (alleen internal), kunnen nergens copieren...........................dus waar ga ik morgen-ochtend naar toe? Juist ja, m'n "ouwe kantoor", ben al 3 dagen werk "kwijt" wat ik niet op nieuwe computer kan vinden, ga daar lekker op m'n gemak al m'n "paperwork" doen. hahaha Ze zoeken het maar uit in het ziekenhuis.........................
- Geplaatst op woensdag 25 augustus 2010 22:04Sparklingbird

Ik wilde echt wel, maar toen ik lag werd ik zo draaierig en de wc riep steeds nog, dat ik er maar weer even ben uitgegaan. Maar ik ga er zo weer in hoor.quote:Bute schreef op 25 augustus 2010 @ 21:57:
Heb SB eerder vanavond al even "gesproken", en als ze haar belofte gehouden heeft ligt zij nu allang te slapen...............
NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 08:22wilma43
Sterkte SB! ik hoop dat je zo bent opgeknapt dat je naar jouw afspraken toe kunt!
Wat vervelend Bute, hoop maar dat de verbouwing snel klaar is, dit is ook geen werken.
Hier regent het al een paar uurtjes en volgens buienradar blijft het nog wel even doorgaan. Ik hoop wel dat het vanavond droog is, we gaan naar het Pink Floyd project (Glemmer festival) met een aantal vrienden en heb er veel zin in. Minpuntje is, dat het pas tegen 1 uur is afgelopen en ik morgenvroeg 7 uur moet beginnen. Maar ik voel me nog steeds niet 100% dus ik hoop dat ik een uurtje later mag beginnen. Zaterdag moet ik ook al vroeg en nu vroeg omdat ik voor onderzoeken naar het ziekenhuis ga. Ik hoop dat ik wat antwoorden krijg op vragen, want ik ben nog steeds kortademig en heb nog veel hoestbuien bij inspanning. Het zou ook 'gewooon' mijn astma kunnen zijn die niet onder controle is, nou ja, dat hoor ik straks wel. Ik vind het heel vervelend, en wil graag mijn energie terug. En Sb, ik luister al weken ERG goed naar mijn lichaam hoor, doe absoluut niet teveel en zeg veel afspraken af, omdat ik gewoon niet fit ben.
Zaterdag hebben wij ons jaarlijkse Schotlandmeeting dag met Highlandgames. Begint rond een uur of 2 tot 's avonds laat, maar daar zal ik ook wel op tijd van weg gaan.
Kati, hoe is het nu met je schouder? merk je al dat je minder last hebt nu je vakantie hebt?
Valkenoog, hoe heeft je dochter het? is ze al helemaal gewend?
Allemaal een fijne dag. - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 08:40valkenoog
Jeetje SB wat vervelend voor je. Ik hoop dat je snel weer opknapt.
E bij jou dat ze wat vinden Wilma. Min dochter heeft het dik naar haar zin gelukkig. Ze is vreselijk lief opgevangen door een collega van me die ik alleen maar via facebook ken, ze heeft een fiets van haar te leen gekregen en ze heeft geholpen een ander onderkomen te vinden, want de kamer die we vanuit Nederland hadden gehuurd was een kelderhok waar de waterleiding afvoed van het hele huis door loopt. Maar volgende week verhuist ze , 2 keer zoveel ruimte voor hetzeflde geld en dicht bij haar stageplek.
Verder stortregent het hier, het lijkt wel diep in de herfst. - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 10:28kati
Goedemorgen, net terug van de fysio, in een miezerbuitje... maar na weer een woelige nacht, besloten vannacht toch maar een halve slaappil te proberen, tegen mijn principes in, maar slaap doet ook wat...
Heb elk uur gezien op mijn wekker en hoewel t overdag goed gaat met mijn schouder, heb ik er 's nachts meer last van... Het hoosde echt vannacht! De buren hebben een lekke dakgoot dus met t open raam hoorde je dat nog erger! Om 6 uur begon t ook nog erbij te onweren en werkelijk, ik keek even voor t raam maar je zag geen hand voor ogen van een gordijn aan regen! En Gloei zat daar middenin!!!! Och erme! Kwam ook om 8 uur als een verzopen kat binnen zeilen!
Gisteren heeft hij de caravan leeggehaald en wat daar nog uit kwam.... zie t maar kwijt te raken in de schuren! Mijn verloren gewaande schilderspullen lagen er zelfs nog in! Alle stickers eraf gepulkt! Alleen helaas helaas de prachtige Schotland sticker achterop wilde er niet af!

Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 12:46wilma43
ik ben ook weer thuis, na een droge ochtend! nu regent het weer.
Tja, ik ben eigenlijk heel gezond volgens de longarts en de onderzoeken. Dat ik mij niet goed voelde vond hij erg sneu, maar de onderzoeken wezen uit dat ik niets (meer) mankeer. Lekker dan. Het schijnt toch echt van de astma te komen, de strenge winter, de vochtige zomer! Wel iedere dag sporten, kreeg steeds toch wel veel tegenstrijdige adviezen van iedereen! Vooral duurtrainingen gaan doen is ook beter voor de vetverbranding. Dat had ik zelf ondertussen, door mijn opleiding, ook al begrepen. Geen pieksporten zoals ik graag doe als extreem spinning. O ja, en mss wel 10 kg afvallen.....Dat doen we dus maar (was ik al mee begonnen).
In eerste instantie een erg onbevredigend gesprek, maar hij nam flink de tijd voor mij om alles goed uit te leggen, dus toch wel een goed gesprek uiteindelijk.
Jammer Kati, dat het nog niet gaat met je schouders. Wij hebben onze caravan verkocht met alle zooi erin (behalve wat persoonlijke spullen). Succes.
Fijn Valkenoog, dat je dochter het naar haar zin hebt en een betere kamer krijgt. - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 17:02brittfan
Kati,
dus nog steeds last van je schouder ? duurt ook lang.
Hier vannacht wel wat geregend maar geen onweer. Als je het moet geloven hebben de weergoden nog meer in petto voor komende nacht : hagel en onweer. Wanneer stopt het eens ?
Jullie zijn nogal de caravans aan het opruimen. Ik kan het me voorstellen, toch best wel dure investering zo'n ding, en je moet een zwaar type auto hebben, de wegenbelasting extra, stalling, verzekering. Kortom een goedkope vakantie in een huisje kan nogal een stuk goedkoper zijn als naar Frankrijk ( ook nog tolwegen !) rijden met een caravan. Althans dat is mijn mening
SB, hoe is het nu met jou ? - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 17:29dsdsdhks
Ik ben blij te horen dat je gezond verklaard ben, Wilma, en nu maar hopen dat je zelf ook gauw gaat voelen! Sterkte ermee.
Jij ook nog sterkte met je arm, Kati, en ik zal eens kijken of ik zo'n nieuwe sticker voor jou kan vinden ..................
.....
Hier weer lekker zonnig weer (sorry!), ben na m'n werk gelijk wezen fietsen (om te de-stressen!), heb een lekker 25km rondje gedaan! Hier wat foto's, de 1e is een huisje bij Mount Stuart, op de 2e zie je heel in de verte het cottage waar Yordi's kippen wonen!

dsdsdhks wijzigde dit bericht op 26-08-2010 17:50 met 19% - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 18:10Sparklingbird
Hallo luitjes, nou ik heb een grote schrik achter de rug vandaag. Ik voelde me vanmorgen absoluut niet goed en heb meteen de dokter gebeld. Die kwam tussen de middag en begon me eerst neurologisch te onderzoeken en kon niets vinden (gelukkig).
Toen de bloeddruk... die was zo achterlijk hoog dat hij mijn arm zowat amputeerde zo hard als hij de band op moest pompen. Ruim over de 220 over 180. Aan de andere arm normale waarden. Dat was schrikken, werd over ziekenhuis gesproken, maar hij zou eerst aan het einde van de middag terug komen met een bloeddrukmeter met een grotere band zodat er wellicht iets anders gemeten zou worden. God zij dank, aan beide zijden waren het nu waarden die goed zijn 160-75.
Ik was zo opgelucht ik kon wel huilen, maar moest in plaats daarvan heel erg plassen
allemaal zenuwen.
We denken dat het een beetje stress is en als ik de klachten blijf houden dan moet ik na het weekend terug komen. Anders over 2 weken om nogmaals de bloeddruk op te meten.
Nu even rustiger aan doen en ik beloof het echt te doen en dan hopen dat het goed gaat. Ik wil wel volgende week vrijdag mijn minivakantie met mijn moeder houden. Wel niet Schotland dit jaar, maar 4 dagen naar Harderwijk in het nieuwste sjiek Van der Valk hotel lijkt me een leuke goede tweede.
Goh Wilma, dan kunnen we elkaar de hand schudden - afvallen en rustig aan doen. Door deze ellende moest ik wel de eerste keer fysio fitness afzeggen vandaag. Als ik me weer goed voel meteen bellen voor een afspraak.
En wat een noodweer is het he, als er nog zo een zware bui komt dan zal mijn hele tuin wel onder water staan, nu is het 3/4. En normaliter loopt het wel weg na een uurtje of zo, maar de grond is helemaal verzadigd. Dan is 50 cm boven je tuin wonen weer een voordeel, het loop daar niet mijn huis binnen en aan de voorkant zit een grote put van de gemeente. geen garantie, maar wel een betere afwatering.
Kati, was het een sticker zoals je hebt afgebeeld of een andere? Ik vind het ook altijd zo erg als ik een andere auto koop, dat je dan de stickers niet mee kan nemen die je er zo enthousiast hebt opgeplakt. Ik heb er een die ik nooit ergens meer gezien heb, door de ex vriend er persoonlijk opgeplakt.
En is het de-stressen gelukt Bute? Klinkt als een heerlijke manier om het te doen. In Bonny Bute on a bike!NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE! - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 18:23dsdsdhks
Nou, da's effe schrikken, Sparklingbird! En nu ook jij dus maar even rustig aan gaan doen!
Jammer dat jullie niet allemaal bij mij kunnen komen de-stressen! Mijn fiets-tochtje heeft mij inderdaad geholpen vandaag! Ben daarna even naar m'n "tuintje" geweest en sta nu eigen uien te bakken,met kleine oranje tomaatjes van een kennis, beetje rijst erbij: eetsmakelijk! - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 18:44wilma43
Goh SB, wat een schrik zeg, gelukkig nu wat beter.
Kan niet even met je kletsen, we gaan naar het festival.
Klinkt heerlijk Bute, doe mij ook maar wat. - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 21:04dsdsdhks

Daily Bute van 26 augustus.
Ik hoop dat Wilma het naar haar zin heeft bij het concert, maar zich wel een beetje rustig houdt! - Geplaatst op donderdag 26 augustus 2010 21:47outlanderfan
@ Bute, even een tegenwicht hoor voor al die vrolijke zomerluchten van overzee
Bij deze de meest verse Monthly Maas, van een uurtje terug.
Het ziet er erg dreigend uit, maar met de regenval aan onze kant van het land valt het mee.
Alle mensen in de lappenmand ('t is druk daar) sterkte!

- Geplaatst op vrijdag 27 augustus 2010 07:17wilma43
Het was een erg leuke gezellige ondanks alle regen! avond.
Ja Bute, heb mij kalm gehouden, maar lag erg laat op bed en ga nu werken.
Fijne dag allemaal.
PS het regent hier nog steeds.....
Zie dat het bij jullie lekker droog is Bute, geniet er maar van hoor. - Geplaatst op vrijdag 27 augustus 2010 10:01kati
Goedemorgen,
Jee SB wat schrikken! Doe je nu echt rustiger aan?? beloofd??
Ja t was zo'n sticker, met Ecosse erop! En de vlag van Schotland. Gelukkig heb ik de Ardnarmurchan en I love (heart) Scotland stickers kunnen redden!
Op de auto hebben we zo'n sticker die je aan de binnenkant van je raarm moet plakken dus die kan er als de auto ooit weg mocht gaan zo eraf halen!
Britt, mijn schouder is een 'frozen shoulder' en daar staat 1-2 jaar voor, alleen de pijnklachten hadden al weg moeten zijn. Gelukkig is t overdag wel te doen, zowat geen pijn meer nu, maar de nachten zijn een ramp! Vannacht dan ook maar een halve slaappil geprobeerd, met als gevolg, nu een houten kop en toch nog een gebroken nacht! Dus dat doe ik niet meer!
Wij hadden plannen om morgen naar de Efteling te gaan. maar als t zo blijft moet ik daar eens hard over na denken!
Kaartjes zijn toch nog geldig tot half november..
O'fan, prachtige monthly Maas! Mooie donkere lucht! Hou daar van! Geeft de foto altijd dat beetje meer!
(ja idioot mens ik weet t!
)
uit 2005

Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op vrijdag 27 augustus 2010 11:20valkenoog
Goodness SB wat een bloeddruk, geen wonder dat je je niet lekker voelde. Pas goed op jezelf hoor.
Zullen we in verband met de afvallers dan maar alleen hele magere gezonde dingen maken in oktober?
- Geplaatst op vrijdag 27 augustus 2010 11:26kati
Zeg! 1 dag zondigen mag toch wel?
Kwam dit plaatje nog tegen, Bute... ooit gemaakt mét de ferry erop!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op vrijdag 27 augustus 2010 12:54Sparklingbird

En wat moet ik dan met al die shortbread en tablet (ja Kati, ik heb het voor elkaar gekregen dat een vriend het mee heeft genomen uit Schotland 2 weken geleden!). Ik kan daar niet mee blijven zitten hoor!quote:valkenoog schreef op 27 augustus 2010 @ 11:20:
Zullen we in verband met de afvallers dan maar alleen hele magere gezonde dingen maken in oktober?
Valkenoog, gelukkig was de bloeddruk niet echt zo hoog, was de meter gewoon niet geschikt voor mijn dikke armen.
Ik voel me vandaag aanzienlijk beter dan gisteren, heb tot 12 uur in bed gelegen en gisteren ook niets bijzonders gedaan. Het zal dan toch waarschijnlijk ook van alle drukte geweest zijn. Even pas op de plaats maken blijkt dus te helpen. Nu hopen dat de restverschijnselen ook snel verdwijnen.
Ja, die dreigende luchten hebben wel wat, maar toch krijg ik er altijd een beetje nerveus gevoel van. Komt waarschijnlijk door mijn angst voor onweer.
Wacht een week met de Efteling Kati, het schijnt na woensdag weer beter weer te worden en dat is maar goed ook want op vrijdag begint mijn 4-daagse vakantie!
NEVER REGRET SOMETHING THAT MADE YOU SMILE!
Dit onderwerp heeft 441 reacties, en bestaat uit 18 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 18.
De laatste reactie is geplaatst op 15-11-2010 15:57.
Even ontsnappen naar Schotland en UK (3)