Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Boekenclub
  4. Anne-Wil

Dit onderwerp heeft 1215 reacties, en bestaat uit 49 pagina's. U bent momenteel op pagina 35 van 49.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 23:29.

Anne-Wil

Ga naar een onderdeel
  1. Anky
    Afbeelding van Anky

Natuurlijk is het allemaal verzonnen. Ik denk dat we nu een hele andere kant opgaan. Even geen nieuwe mannen meer voor AnneWil.
    :blond:

2. lorena
    Afbeelding van lorena

Ik denk dat ze zich voorlopig met manon en de kinderen bezig houdt of misschien krijgt geert spijt! Zou kunnen. Dat hoor je wel vaker. Of ze heeft genoeg van het manvolk! Daar zullen sommige vrouwen ook wel genoeg van hebben, of zelfs velen? :gaap:

3. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

AW gaat voorlopig bij Judith inwonen. Ze belt Geert om haar meubels te laten verhuizen.

4. Anky
    Afbeelding van Anky

quote:
    valkenoog schreef op 09 juli 2010 @ 07:56:
    AW gaat voorlopig bij Judith inwonen. Ze belt Geert om haar meubels te laten verhuizen.
    Jeetje, wij hebben AW ook al eens laten inwonen bij Judith, alleen liep dat niet goed af.... :nee:

5. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

AW verhuist naar Judith. Manon denkt dat Geert nog wel spijt zal krijgen :gaap:

6. Anky
    Afbeelding van Anky

AW wil Geert echt niet terug hoor, kan ik me ook wel voorstellen.
    Wat een slapjanus! :hamer:

7. ellon
    Afbeelding van ellon

En nu woonde AW dus weer bij haar oude vriendin Judith. Al eerder hadden zij een huis gedeeld. AW dacht maar liever niet te veel aan deze periode toen zij in aanraking was gekomen met een minder prettige kant van haar oude vriendin. Ach, Judith was al weer een paar jaar in therapie en slikte zware medicijnen, dus maakte zich niet al te druk. Het rustige leven in het zonnige huis van Judith werkte als balsem op haar ziel. Na een verdrietige periode in haar leven was dit precies wat AW nodig had. Wanneer zij ’s morgens beneden kwam, zat Judith al op haar te wachten bij een gezellig gedekte ontbijttafel. Soms was al die gezelligheid wel eens te veel en wilde AW bijvoorbeeld liever gewoon zwijgend de Privé lezen (kranten kwamen er niet in bij Judith), maar meestal genoot ze van haar keuvelende vriendin. Halverwege het ontbijt viel AW meestal even in slaap, maar dat vond haar vriendin niet erg.
    ‘Mam, jullie lijken wel twee oude potten,’ klaagde Manon aan de telefoon. ‘Was toch bij mij gebleven..’ AW voelde zich een beetje triest bij deze woorden. Manon bedoelde het helaas niet zo hartelijk als het klonk. Manon had namelijk geld nodig en eigenlijk had ze gehoopt dat haar moeder het kleine kapitaal dat ze over hield aan de relatie met Geert, aan haar zou schenken in ruil voor inwoning.
    Van Bart hoorde ze ook niet veel de laatste maanden. Nadat Engelien hem had verlaten, was het een tijd niet goed met hem gegaan. Optimistisch als ze was, had AW besloten maar niet te veel na te denken over het telefoontje van Annet. Een straatverbod voor Bart en een ontzegging uit de ouderlijke macht waren bepaald geen kleine zaken. ‘Ach, met liefde komen jullie er wel uit,’ had AW wijs gesproken en sindsdien had ze ook van Annet niets meer gehoord.
    De avonden bij Judith waren rustig. Judith zat de hele avond met een laptop op schoot te tikken en AW probeerde wat te borduren. Een televisie was er niet en ook boeken waren in het huis van Judith niet te vinden. ‘Wat doe je eigenlijk?’ vroeg ze aan Judith. Deze keek haar ietwat verstoord aan. ‘Ik schrijf mee op een forum,’ zei ze kortaf. AW begreep er niet veel van. Wat voor een forum zou het zijn? En waarom keek Judith steeds zo grimmig? Was dit wel een leuke hobby? Het was half elf en gapend besloot AW maar weer te gaan slapen. Nog even keek ze naar haar vriendin die als een razende zat te hameren op haar laptop.
    Het was drie uur ’s nachts toen Aw wakker werd van een harde kreet uit de woonkamer. Even overwoog AW te gaan kijken,maar haar ogen vielen weer dicht.

De volgende dag was alles weer gewoon. Judith zat aan de ontbijttafel en schonk geurende ontbijtthee in de leuke aardewerken mokken. Ze zag er uitgerust en vrolijk uit, zag AW die besloot niet te praten over de harde kreet in de nacht.
    Dat hoefde niet,want Judith had een lang en ingewikkeld verhaal over haar dochter Dorien. Halverwege schrok AW wakker, ze hoorde nog net het einde van het verhaal.
    Dorien was geweigerd als lid van de lokale tennisclub en het had iets te maken met haar moeder.
    ‘Alleen maar omdat ik een slechte naam heb ik dit dorp,’ sprak Judith verbitterd.’ Mijn dochter is uitgesloten van de club. Ze betaalde haar contributie, ze hielp achter de bar, ze is altijd voorkomend en beleefd en toch wordt ze verbannen van de club. En waarom? Omdat ze op mij lijkt, omdat ik eens door de politie van mijn bed ben gelicht.’
    AW sloot haar ogen, de keuvelende stem van Judith deed haar weer wegsoezen. Ze voelde zich een beetje schuldig en besloot die avond samen met Judith op het forum te gaan.
    Helaas kwam het er niet van. Om zeven uur belde Manon. Haar stem klonk hysterisch blij. “Mam, geweldig nieuws! Ik heb een nieuwe baan die fantastisch betaalt. Ik word moderator bij een groot forum. Mam, we gaan uit eten om het te vieren!
    Die avond zat de eenzame Judith weer alleen achter haar laptop, die avond was AW er niet bij toen Judith een vreselijk besluit nam…

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

8. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

De echte AW: ze haalt bij Geert haar spullen op en gaat als bedankje met Manon en de kinderen eten bij de chinees.
    Het volgende verhaallijntje is al uitgegooid: er is een geheim rond Joris, de vader van de kinderen, maar Manon wil niet dat AW het te weten komt.
    My guess: hij blijkt homo en is uit de kast gekomen.

9. Anky
    Afbeelding van Anky

Of hij blijkt pedofiel te zijn...

10. ellon
    Afbeelding van ellon

Of hij komt eindelijk op de proppen met dat hij niet de vader van de kinderen is, omdat hij onvruchtbaar is. Het zaad komt van de vader van Joris, zodat opa eigenlijk de vader is. Toen dachten ze dat dat de beste oplossing was, want dat bleef het in de familie, maar nu is opa er ineens vandoor gegaan met een jonge blom en eist hij ineens de kinderen op.

ellon wijzigde dit bericht op 22-07-2010 20:33 met 0%
    De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

11. Anky
    Afbeelding van Anky

Wordt het niet een beetje erg ingewikkeld zo?
    Geeft niet hoor, zo kunnen we alle kanten op, zelfs de verkeerde.... :D

12. anoniem1
    Afbeelding van anoniem1

quote:
    ellon schreef op 18 juli 2010 @ 21:25:
    En nu woonde AW dus weer bij haar oude vriendin Judith. Al eerder hadden zij een huis gedeeld. AW dacht maar liever niet te veel aan deze periode toen zij in aanraking was gekomen met een minder prettige kant van haar oude vriendin. Ach, Judith was al weer een paar jaar in therapie en slikte zware medicijnen, dus maakte zich niet al te druk. Het rustige leven in het zonnige huis van Judith werkte als balsem op haar ziel. Na een verdrietige periode in haar leven was dit precies wat AW nodig had. Wanneer zij ’s morgens beneden kwam, zat Judith al op haar te wachten bij een gezellig gedekte ontbijttafel. Soms was al die gezelligheid wel eens te veel en wilde AW bijvoorbeeld liever gewoon zwijgend de Privé lezen (kranten kwamen er niet in bij Judith), maar meestal genoot ze van haar keuvelende vriendin. Halverwege het ontbijt viel AW meestal even in slaap, maar dat vond haar vriendin niet erg.
    ‘Mam, jullie lijken wel twee oude potten,’ klaagde Manon aan de telefoon. ‘Was toch bij mij gebleven..’ AW voelde zich een beetje triest bij deze woorden. Manon bedoelde het helaas niet zo hartelijk als het klonk. Manon had namelijk geld nodig en eigenlijk had ze gehoopt dat haar moeder het kleine kapitaal dat ze over hield aan de relatie met Geert, aan haar zou schenken in ruil voor inwoning.
    Van Bart hoorde ze ook niet veel de laatste maanden. Nadat Engelien hem had verlaten, was het een tijd niet goed met hem gegaan. Optimistisch als ze was, had AW besloten maar niet te veel na te denken over het telefoontje van Annet. Een straatverbod voor Bart en een ontzegging uit de ouderlijke macht waren bepaald geen kleine zaken. ‘Ach, met liefde komen jullie er wel uit,’ had AW wijs gesproken en sindsdien had ze ook van Annet niets meer gehoord.
    De avonden bij Judith waren rustig. Judith zat de hele avond met een laptop op schoot te tikken en AW probeerde wat te borduren. Een televisie was er niet en ook boeken waren in het huis van Judith niet te vinden. ‘Wat doe je eigenlijk?’ vroeg ze aan Judith. Deze keek haar ietwat verstoord aan. ‘Ik schrijf mee op een forum,’ zei ze kortaf. AW begreep er niet veel van. Wat voor een forum zou het zijn? En waarom keek Judith steeds zo grimmig? Was dit wel een leuke hobby? Het was half elf en gapend besloot AW maar weer te gaan slapen. Nog even keek ze naar haar vriendin die als een razende zat te hameren op haar laptop.
    Het was drie uur ’s nachts toen Aw wakker werd van een harde kreet uit de woonkamer. Even overwoog AW te gaan kijken,maar haar ogen vielen weer dicht.

De volgende dag was alles weer gewoon. Judith zat aan de ontbijttafel en schonk geurende ontbijtthee in de leuke aardewerken mokken. Ze zag er uitgerust en vrolijk uit, zag AW die besloot niet te praten over de harde kreet in de nacht.
    Dat hoefde niet,want Judith had een lang en ingewikkeld verhaal over haar dochter Dorien. Halverwege schrok AW wakker, ze hoorde nog net het einde van het verhaal.
    Dorien was geweigerd als lid van de lokale tennisclub en het had iets te maken met haar moeder.
    ‘Alleen maar omdat ik een slechte naam heb ik dit dorp,’ sprak Judith verbitterd.’ Mijn dochter is uitgesloten van de club. Ze betaalde haar contributie, ze hielp achter de bar, ze is altijd voorkomend en beleefd en toch wordt ze verbannen van de club. En waarom? Omdat ze op mij lijkt, omdat ik eens door de politie van mijn bed ben gelicht.’
    AW sloot haar ogen, de keuvelende stem van Judith deed haar weer wegsoezen. Ze voelde zich een beetje schuldig en besloot die avond samen met Judith op het forum te gaan.
    Helaas kwam het er niet van. Om zeven uur belde Manon. Haar stem klonk hysterisch blij. “Mam, geweldig nieuws! Ik heb een nieuwe baan die fantastisch betaalt. Ik word moderator bij een groot forum. Mam, we gaan uit eten om het te vieren!
    Die avond zat de eenzame Judith weer alleen achter haar laptop, die avond was AW er niet bij toen Judith een vreselijk besluit nam…
    tis de eerste keer dat ik hier lees en ik lig slap van de lach achter de computer :lol: :lol: :lol:

Never a dull moment in my life...

13. Anky
    Afbeelding van Anky

quote:
    Tootsie2010 schreef op 25 juli 2010 @ 22:46:
    [...]

tis de eerste keer dat ik hier lees en ik lig slap van de lach achter de computer :lol: :lol: :lol:
    Blijven lezen Tootsie! Er komt nog meer. :bonk:

14. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

Week 31: AW is helemaal gesetteld bij Judith. Geert en Ineke zijn het verhaal uitgeschreven en nu maar wachten waar TB mee komt na een kleine adempauze.

15. ellon
    Afbeelding van ellon

quote:
    Anky schreef op 24 juli 2010 @ 01:42:
    Wordt het niet een beetje erg ingewikkeld zo?
    Geeft niet hoor, zo kunnen we alle kanten op, zelfs de verkeerde.... :D
    En Anky? Welke kant gaat het nu op? Heb je al inspiratie voor een vervolg?

16. Anky
    Afbeelding van Anky

quote:
    ellon schreef op 30 juli 2010 @ 13:04:
    [...]

En Anky? Welke kant gaat het nu op? Heb je al inspiratie voor een vervolg?

Ja hoor ik borrel over van de ideeën. Deze week nog komt er een vervolg. Je houdt het niet voor mogelijk hoe druk een mens het kan hebben in vakantietijd maar... hou het topic in de gaten.....
    :kater: :bonk:

17. Anky
    Afbeelding van Anky

AnneWil kwam doodmoe terug van het etentje met Manon. Wel leuk dat Chinese eten maar van lieverlee had ze haar buik er letterlijk en figuurlijk van vol. Ze had liever een andijviestamppot met een zelfgemaakte gehaktbal en een vanillepuddinkje toe. Maar Manon was zo enthousiast geweest over dat nieuwe baantje, ze was benieuwd hoe dat zou gaan.
    Geeuwend stak ze de sleutel in het slot van Judith's huis, nu ook een beetje haar huis, tenslotte betaalde ze een behoorlijke huur. Het was doodstil in huis, beetje vreemd eigenlijk. Judith was dikwijls tot diep in de nacht op haar laptop aan het tikken, bezig op haar forum zoals ze zei. Zou dat hetzelfde zijn als dat van Marion?
    Ze liep de keuken in om thee te zetten, daar had ze wel behoefte aan. Kritisch keek ze rond, de vloer kon ook wel een sopje hebben en het gasfornuis zat onder de vetvlekken. Terwijl ze wachtte tot het theewater kookte vulde ze een emmer met water, goot er een flinke scheut gloor in en pakte de borstel. Met de borstel in haar hand liep ze de gang in en riep naar Judith, geen reactie. Terug naar de keuken waar het water inmiddels kookte. Terwijl ze het kokende water op de groene thee goot dacht ze nog eens na over Judith. Was ze de laatste tijd nog naar haar therapeut geweest eigenlijk? Ineens vervuld van een onrustig gevoel liep ze weer de gang in, riep Judith's naam en stoomde door naar de woonkamer.
    Boven in de hemel keek Achmed hoofdschuddend toe. Hij zag toch geen kans zijn aangebedene ieder keer weer voor onaangenaamheden te behoeden. Verstrooid streelde hij Bobbie, die hem sinds kort gezelschap was komen houden. In zijn aardse leven moest Achmed niets van honden hebben. Toen AnneWil in zijn huisje woonde mocht Bobbie daar niet naar binnen. Maar in de hemel was het een stuk makkelijker, Bobbie hoefde niet uitgelaten te worden, eten en drinken was niet nodig en ruien deed hij ook niet. Achmed vond hem toch wel gezelliger dan al die maagden die hij daar kon krijgen.
    AnneWil deed de deur van de woonkamer open met haar beker thee in haar hand, het licht brandde en Judith zat met haar laptop op schoot in haar makkelijke leunstoel. De groet van opluchting stierf op AnneWil's lippen toen ze zag hoe roerloos Judith zat. Ze boog zich over Judith heen, snoof even en rook een vreemde amandelachtige lucht. Judith's gezicht was vertrokken in een vreemde grimas alsof ze hevige pijn had. AnneWil gilde en liet haar beker vallen, de thee stroomde over de laptop en doorweekte Judith's schoot. Paniekerig pakte ze een gehaakt kleedje van de stoel en probeerde de thee op te deppen. Haar blik viel op de tekst die Judith blijkbaar als laatste op haar scherm had getikt. Als versteend las ze de woorden die blijkbaar aan haar gericht waren.
    "Ik kan het niet meer en wil het niet meer, volg aub mijn laatste instructies op, bel niet meteen de politie of een ambulance, ga naar mijn kamer en zoek in de tweede rechtse la van mijn bureautje naar een envelop met AnneWil erop geschreven. Daar zul je documenten vinden die al mijn geheimen bevatten o.a. het geheim van Joris. Je weet toch dat hij ook een poosje bij mij heeft gewoond toen zijn ouders problemen hadden? Mijn man leefde toen nog, die wist ook alles maar nu worden de geheimen me teveel. Ik wil dit tweede leven niet meer en hoop dat ik niet voor een derde leven op moet. Liefs, Judith"

18. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

wk 32: Joris heeft een zoon met zijn nieuwe vrouw. Dat kind is al 3 jaar en al die tijd dacht Manon dat AW het niet aan zou kunnen dit te horen. Een grove onderschatting van onze AW die Manon meteen wat words of wisdom meegeeft.

19. Anky
    Afbeelding van Anky

Wat een simpel geheim van Joris! Ik had heel iets anders in gedachten.
    Ellon doe je best! :kater:

20. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

Ja he, daar had TB wel wat meer van mogen maken. En hoe onwaarschijnlijk dat de kinderen die toch geregeld naar hun vader gaan nooit iets gezegd hebben. het verhaaltje rammelt een beetje.

valkenoog wijzigde dit bericht op 09-08-2010 11:01 met 0%

21. Anky
    Afbeelding van Anky

quote:
    valkenoog schreef op 09 augustus 2010 @ 11:01:
    Ja he, daar had TB wel wat meer van mogen maken. En hoe onwaarschijnlijk dat de kinderen die toch geregeld naar hun vader gaan nooit iets gezegd hebben. het verhaaltje rammelt een beetje.

Een béétje, het rammelt aan alle kanten. Lijkt me ook sterk dat twee pubers dat geheim houden. Het is net of dat idee ineens opgekomen is bij TB, zo van oh ja, moet wat verzinnen.
    :?

22. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

De inspiratie is een beetje op lijkt het.
    Wat kunnen we nu redelijkerwijs nog verwachten:
    AW en Judith krijgen ruzie over iets onnozels.
    Judith of AW krijgt een slepende ziekte en ze helpen elkaar erdoor heen.
    Een gedoetje met die dochter van Judith die steeds de verkeerde vent kiest.
    Bart en Engelien en Annet en Lonneke. Gezinsdrama misschien? Annet die Lonneke vermoordt en dan de hand slaat aan zichzelf. De buurt die het helemaal niet heeft zien aankomen, AW die terugdeinst voor alle publiciteit.
    Engelien wordt zwanger en heeft een heel gecompliceerde zwangerschap. De hoop en vrees kunnen fijn over een aantal weken worden uitgesmeerd. Kind heeft uiteindelijk een afwijking waar de hele familie geestelijk rijker van wordt.
    Kleinzoon Robbie die gaat puberen, drugs sex en rock and roll gaat uitproberen en een tijdje bij z'n oma in huis komt.
    Kleindochter Willeke die net op tijd uit de handen wordt gered van een meisje dat werft voor loverboys.
    AW die een nieuwe hond neemt en vervolgens een relatie aanknoopt met de fokker/dierenarts/hondenvoerverkoper/iemand die ook elke dag z'n hond uitlaat op de hei begint die weer net zo gedoemd is als de relatie met Geert.
    Jaap die weer eens opduikt met zijn eigen sores.
    Prangende vraag: hoe oud is AW? Kan TB eens een verjaardagsfeestje inbouwen voor een kroonjaar?

Kortom, als TB hier meeleest: ideeen genoeg zou ik zeggen. En wij kunnen er wel een sluitend verhaal van maken hebben we bewezen

23. Anky
    Afbeelding van Anky

Wij hadden AnneWil zo ongeveer geschat op 60+ , we hebben haar zelfs een keer haar 65e verjaardag laten vieren. Ze zal dat intussen wel zijn denk ik.
    Ik ben benieuwd hoeveel van je voorspellingen uitkomen Valkenoog!
    :?

24. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

AW legt Bart uit dat Annet het nodig heeft om uit zijn buurt te zjn. Bedrog is giftig, dat heeft onze AW nu zelf ervaren. Het samenwonen me Judith bevalt prima.

25. valkenoog
    Afbeelding van valkenoog

wk 34: AW mijmert wat over de juiste afstand tot je volwassen kinderen. Geert belt met een uitnodiging voor een lunch en AW bekt hem onkarakteristiek vinnig af.

x
duurt nog: 24:00:00
€34.95
€22.95
x x