Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Huis, Tuin & Keuken
  4. Tuinkriebels en groene vingers (3)

Dit onderwerp heeft 3003 reacties, en bestaat uit 121 pagina's. U bent momenteel op pagina 120 van 121.
De laatste reactie is geplaatst op 04-04-2010 12:24. Dit onderwerp is gesloten!

Tuinkriebels en groene vingers (3)

Ga naar een onderdeel
  1. sienna
    Afbeelding van sienna

Springbokkie, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    http://www.vangastel.be/sitebooster/1872006151958-multitude_edited_1.jpg

Je krijgt het er maar druk mee met al dat bezoek, Kuki. Maar wel gezellig. Heb je de tickets voor Disney niet online geboekt? Misschien is dat wel wat goedkoper. Ik zag aanbiedingen staan op de site.
    Ga jij dan ook naar Disney, Hse?

Wat knap dat je zo'n presentatie kan geven, Zwaluw en de hoge waardering heb je vast meer dan verdiend.

Lekker hè Maria, 4 dagen vrij. Ik heb wel een beetje werk mee naar huis genomen en morgen verwacht ik nog een geboortekaartje maar er hoeft in elk geval geen wekker gezet te worden.

Wat een prachtige bloemen heb je voor Sprinbokkie geplaatst, Madelief. Daar geniet ik ook even van mee.

Ze geven voor 2e Paasdag toch nog wel redelijk weer op; misschien is er dan toch nog mogelijkheid om in de tuin te werken!

2. jippie_
    Afbeelding van jippie_

Springbokkiehttp://www.animaatjes.nl/plaatjes/v/verjaardag/0f9fbdb2.gif
    ik hoop dat je een fijne en gezellie dag hebt gehad.
    Madelief wat een mooi boeket! Ik heb niet zilke mooie foto's achter de hand,hoor.
    Zwaluw, gefeliciteerd met je presentatie. Ik had er ook alle vertrouwen in. Toch is het een geweldige prestatie!
    Kuki, gewoon heel vroeg in de rij gaan staan. Jullie hebben al leuke plannen gemaakt.
    Twin, schei uit, het sneeuwde hier ook om 6 uur! Brrrrr.
    Bij dochter is het 20 gr. hier vanmorgen 3!!!!
    Zeker leuk dat bericht van Gertine. Ik zal haar straks even terug mailen. Ik hoop dat ze het daar kan lezen.
    Natasja, heeft problemen met de snelheid op Bali.
    Vanmiddag heb ik ineens besloten om een gourmetstel te kopen. Ik was maar aan het zoeken naar makkelijk eten voor kineren en volwassenen. Nu kunnen we allemaal pakken wat we lekker vinden.
    Ik wilde er nooit aan en heb mijn fonduepan en steengrill al lang geleden weg gegooid.
    Rommeltje, niet leuk dat je nu toch fibro hebt. Krijg je nu speciale voedingssuplementen?
    Sterkte er mee.
    Meiden, het MOET gewoon warm gaan worden. Dan hebben we weer meer energie en dan ziet alles er vrolijker uit.

tot morgen,meisjes!

jippie_ wijzigde dit bericht op 01-04-2010 22:45 met 0%

3. hse
    Afbeelding van hse

Ja, Sienna.
    In de meivakantie met manlief en de jongens ...nog vanwege het feit dat we in december 25 jaar getrouwd waren.

Ik heb helemaal geen profijt van vrije dagen vanwege Goede Vrijdag of Pasen.
    Morgen is het gewoon werken. De kids hebben wel 's middags vrij maar tja...dan ben ik eigenlijk altijd al vrij.

gewoon liefs

4. Madelief s
    Afbeelding van Madelief s

Hse, jij hoort toch vrij te hebben op goede vrijdag? bij ons zijn ook de openbare scholen zelfs vrij.
    Eh die mooie boeketten heb ik gescoord in een prachtige dorpstuinwinkel in NoordGroningen. Kwestie van op zaterdag je fototoestel bij je hebben met in gedachten de jarigen op de topics waar je schrijft. Lieve Julia was de eerste die er profijt van heeft gehad.

Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011

5. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Hse, ik ga maandagmorgen weg en ben dinsdagmiddag in Disneyland. Zullen we afspreken?
    Lijkt me leuk.

6. twinmom_67
    Afbeelding van twinmom_67

Goeiemorgen,
    Zo kids aan de boterhammen straks naar school brengen,dan een lang weekend .
    Di moeten ze weer naar school en dan over een maandje hebben ze 2 wkn meivakantie.Is de eerste keer sinds dat ze op school zitten dat ze 2 wkn meivakantie hebben,normaal doet onze school dat niet.Maar omdat we nu zo laat weer die zomervakantie hebben trekt het heel lang voor de kids .Vorig jaar liepen veel kids op hun tenen vanaf mei naar de grote vakantie toe die vorig jaar ook zo laat was.De school naast onze school had toen wel meivakantie een week paasvakantie en een week meivakantie is overal toch anders gezien scholen het zelf kunnen indelen.
    Ik kan mij ook nog wel herinneren dat ik met goede vrijdag op school zat ik heb op een openbare school gezeten lagere en middelbaar onderwijs.De aw was op een christelijke school omdat deze dichterbij was,ik wilde niet naar die school in Rotterdam die was me te massaal.Echt zo'n grote leerfabriek toen al.Ik heb er toen wel gekeken,maar vond het 10x niks.Zat van alles daar aan opleidingen zou er eerste instantie heen gegaan zijn een andere richting tegen mijn zin in was ik er opgegeven,de dag dat we naar school moesten ben ik niet gegaan dacht toen al bekijk het lekker hier heb ik dus echt geen zin in.Dus halsoverkop is er verder gekeken en kon ik terrecht op de school die dichtbij zat kon ik te voet heen en die opleiding was toen net nieuw in 1984.Stroomde een paar weekjes later ,maar goed maaktte niks uit als ik maar niet naar die school in R'dam hoefde .Ik laat me niet tegen mijn zin in inschrijven die wist dat ik er niet naar toe wilde nou dan zul je het merken dan ga ik gewoon niet.

De aw was best leuk ok het plastic zakjes na doen whahaha was erg maf bij dans - expressie later heette het drama whaha nou dat was het een drama ;).Sommige leraren waren wat vrijer en sommigen erg stijf.Bijbel heb ik geen eens aangeschaft moest wel,maar deed er toch nooit aan mee aan het begin van de dag en de dagafsluiting die sommigen deden en sommigen niet.

In onze klas zaten 3 jongens en dat was voor sommigen op die school wel ineens een cultuurshocque zie ze nog voor me die meisjes lange vlechten,geruite rokjes en witte kniekousen.

Al met al was het wel een leuke tijd.Ok soms wel gespijbeld onder gym of zo of als ze gingen schaatsen of met sportdagen.Had zijn voordelen niet zo'n opvallende leerling te zijn geweest ze mistten je dan toch niet.Weet nog dat een aantal er op werden aangesproken dat ze er met schaatsen niet waren en ik heb nooit iets gehoord,was s middags wel gewoon in de les aanwezig.Met sportdagen gliptte ik er gewoon tussenuit,liet mijn neus zien en zoeffff weg was ik.
    Werkweken vond ik vreselijk,maar ik moest van mijn moeder echt niet leuk hoor dat vond ik altijd zo nutteloos iets.

Hopenlijk is het niet meer zo koud als gisteren.

Nou toedels tot laterrrszzz

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

7. cxcdfd
    Afbeelding van cxcdfd

Sienna, ik zag het staan, maar durf niet online te bestellen. Ik kon nergens zien of het wel een bedrijf was wat bij het park hoort, stel je voor dat het misgaat en ik nog een keer moet kopen.
    Zag net dat Hse in mei pas gaat. Dan heb je zeker mooier weer als wij. Ik zag dat de minimumtemperaturen de week dat wij zijn tussen de 1º en 3º zijn.
    We zijn zo verwend hier, het is al 20º in de schaduw en het wordt nog warmer.
    De Wisteria is al bijna uitgebloeid, fonteinen blauw met allemaal uitlopers.

http://94.100.114.82/916750001-916800000/916774601-916774700/916774696_5_TvHs.jpeg

Ik kreeg een foto van mijn schoonzusje toegestuurd. Dat was in San Pedro del Pinatar, vlak bij ons huis.
    Je kan daar modderbaden nemen. Het stinkt er als de hel naar rotte eieren.
    Mijn badpak kon ik weggooien, maar leuk was het.
    http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs459.snc3/26221_1329988964133_1063245106_30915880_1226288_n.jpg

8. twinmom_67

Hihi Kuki leuke foto.Kreeg je dat er nog makkelijk afgespoeld lijkt me echt vreselijk ,ik vind dat van die kleimaskers ook altijd zo'n ramp gebruik dat dus amper.
    Jakkie die geur dan :?
    Gisteren had er een op school een stinkbom geplant zoo dat was echt goor vanmorgen rook je het nog ik werd er echt misselijk van. :? Lekker als een kind bijv last heeft van cara .Was eea april grap van de bovenbouw smerigggg hoor die lucht.

Tadaaa mijn nieuwe fiets,mijn mand moet er nog op en het nieuwe slot en dan kunnen we weer crossen:

http://i42.tinypic.com/iwhw1j.jpg

Dit is mijn "oude"van 3 jr jong hihi die gebruikt mijn man dan maar:

http://i39.tinypic.com/dcsaqd.jpg

Meestal als je online besteld krijg je in je mail de tickets die je dan moet uitprinten.
    Heb dat ook met dat moviepark arrangement vorig jaar kregen we het opgestuurd nu moeten we het zelf uitprinten.
    Eerder ook is gedaan met een dierentuin meen ouwehands.

Mooie foto van de wisteria.

Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als verpakte levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingredienten. !

9. rommeldam
    Afbeelding van rommeldam

JIPPIE

Ik krijg niets ha ha ha moet het zelf betalen helaas.
    De magnesium tabletten heb ik al gehaald maar kan nog niet aan fosfaat( fosfot) tabletten komen, volgende week even advies vragen aan de ha.

TWIN

Leuke fiets en makkelijk met op en e=af stappen.

KUKI

Leuke foto's maar oh die stank van rotte eieren, is dat zwavel wat je dan ruikt?

10. twinmom_67

http://i44.tinypic.com/10dfon4.jpg

http://i40.tinypic.com/x3iepv.jpg

http://i44.tinypic.com/i4l85d.jpg

http://i40.tinypic.com/2133qxt.jpg

http://i42.tinypic.com/m0cue.jpg

http://i42.tinypic.com/141tceb.jpg

http://i42.tinypic.com/34q6460.jpg

http://i40.tinypic.com/fuw94m.jpg

http://i42.tinypic.com/117w610.jpg

twinmom_67 wijzigde dit bericht op 02-04-2010 15:48 met 6%

11. twinmom_67

De seringenboom zit vol knoppen.

Die roze stinkbloem is uit het gemeente plantsoen.

De kersenboom ontwaakt ook uit de winterslaap en de knoppen worden steeds dikker.

12. mariaw
    Afbeelding van mariaw

Twin mooie fiets daar zul je blij mee zijn zeg.

Vandaag was t hier droog en zonnig maar wel een erg koude wind.
    Was lekker naar de markt met de buuf, lekker daarna op een terras een koffie genoten in t zonnetje.
    Samen heerlijk gescharreld tussen kool sla andijvie etc plantjes.
    Was gezellig.

Zag ook erg mooie Camelia's, ik was in verleiding maar ben streng geweest voor mezelf.

Kuki, zoon heeft zich nou net deze week samen met een groepje vrienden opgegeven voor een optreden in september hier midden in de stad bij een evenement op een van de grote pleinen.
    Wat gaan jullie dan spelen was mijn vraag. Dat gaan we nog maken en bedenken was t antwoord.
    Je moet maar lef hebben :lol:
    Daar moet je nou echt 18 voor zijn denk ik dan.

13. sienna
    Afbeelding van sienna

Vanmiddag bij dochter zag ik boven de schuur uit, bij de achterburen de magnolia op springen staan. Ondanks het matige weer, is de natuur toch echt op gang gekomen en kennelijk niet meer te stuiten.

De leuke mail van Gertine heb ik inmiddels ook gelezen, Kuki en Jippie. Gisteren kon ik niet in mijn mailbox kijken omdat manlief mijn laptop onder handen had genomen en op de pc zit een ander e-mailadres dat meestal door zoonlief wordt gebruikt. Ik zal haar zo nog even gaan anwoorden.
    Natasja heeft het ontzettend warm op Bali en ik ben benieuwd hoe Springbokkie het heeft.
    Volgende week krijgen we weer normale lentetemperaturen, Jippie. :cheer:

Hse, net als Madelief ben ik verbaasd dat het vandaag een gewone schooldag was bij jullie. Leuk om in het kader van jullie 25-jarig huwelijk naar Disney te gaan. Dat hebben wij destijds precies hetzelfde gedaan.

Lachen Kuki, zo'n modderbad; je staat er mooi op! Die aanbieding van Disney krijg je waarschijnlijk ook wel bij de kassa want ik las dat dit het hele jaar geldig is.

Mooie fiets Twin, hij ziet er erg solide uit. De knoppen van mijn perenboom worden ook steeds dikker; de appel nog niet maar die komt altijd wat later.

Dan waren we vanmiddag allebei streng, Maria. Toen ik bij het tuincentrum kwam, ben ik zo sterk geweest om niet langs de buitenplanten te lopen. Wel heb ik een een paar paastakken gekocht die ik ga versieren omdat de (klein)kinderen hier eerste Paasdag komen. Dat heb ik al jaren niet meer gedaan. Verder heb ik mezelf op een paasmandje getrakteerd. Alleen betwijfel ik of de blauwe druifjes zondag al bloeien.
    http://i41.tinypic.com/2nt946h.jpg
    O ja, ook nog een bos gele tulpen die hopelijk zondag wel bloeien; ze zijn nu nog groen.

Vanmiddag hoorde ik opeens een hoop gekwetter. Er kwam een groep spreeuwen aan en voor de rustpauze kozen ze voor een boom in onze straat.
    http://i43.tinypic.com/2rc7iua.jpg
    Ik vraag me dan weleens af of zo'n groep een leider heeft die beslist wanneer ze ergens neer gaan strijken.

sienna wijzigde dit bericht op 02-04-2010 20:53 met 3%

14. hse
    Afbeelding van hse

Het klopt dat ik op een Christelijke school werk maar het past juist heel goed bij deze dag dat wij geen vrij hebben.
    We hebben met de kinderen en de ouders, grootouders dan een paasviering op de morgen en daarna zijn de kinderen vrij.
    Wauwh, wat een mooie foto's zag ik en wat een mooie fiets.

Jammer, Kuki dat we niets af kunnen spreken.

Er zijn blijkbaar meer mensen met hetzelfde idee, Sienna.
    We hebben er zin in. We zijn ook geweest toen we twaalf jaar getrouwd waren en toen zijn alleen de oudste twee jongens mee geweest. De jongste was echt te klein maar daar bleek dat de middelste nog niet alle attracties mocht doen omdat hij iets te klein was. We hebben toen gezegd dat we nog een keer zouden gaan als de jongste ook lett. groot genoeg zou zijn ...en tja...die steekt ons dus al boven het hoofd uit...We hebben dus geen excuus meer om het langer uit te stellen en vandaar dat we nu ook iets hadden van..laten we het dan maar doen in het kader van 25 jaar getrouwd zijn.

gewoon liefs

15. sienna
    Afbeelding van sienna

De kinderen hadden vandaag dus geen les, Hse. Onze kinderen zaten ook op een Christelijke school maar hadden op de donderdagavond altijd een paasviering met de ouders erbij. Maar zo kan het natuurlijk ook.

Kleinere kinderen kunnen inderdaad nog niet in alle attracties maar er blijft voor Kuki's kleinzoon nog wel heel veel te doen. Bij de wat meer 'gevaarlijke' dingen staat een leeftijd- of lengteminimum aangegeven. Jouw kinderen zullen waarschijnlijk dingen als de spacemountain of de Indiana Jones geweldig vinden maar daar is weer een minimum leeftijd/lengte voor vereist en voor Kuki's kleinzoon zeker af te raden.
    Dat vind ik nou zo leuk aan Disney, er is voor elk wat wils.
    Mijn favoriet voor de kleintjes is "It's a small world". Daar geniet ik zelf ook nog steeds van.
    Vandaag vertelde ik aan dochter dat er een paar van dit forum naar toe gaan. Ze zou zo mee willen, die krijgt er nooit genoeg van. Ik denk dat ze in de loop van de jaren al een keer of 6 is geweest.

16. hse
    Afbeelding van hse

Je hebt helemaal gelijk, Sienna.
    Er is voor ieder wat wils.
    Bij ons was alleen het lengte verschil tussen de oudste twee zo klein dat de één het wel mocht en de ander niet en dat was dus lastig.
    Zat het ene joch ( de kleinste) met zijn moeder in de wat meer eenvoudige attracties ( in de ogen van de jongens dan) en de oudste met zijn pa in de gave attracties.

gewoon liefs

17. twinmom_67

Hier hadden ze geen paasviering op school is openbare school.Ze deden wel een eierkluts wedstrijd of te wel eitje tik met hardgekookte eieren hoor en er waren 3 winnaars een bij de kleuters middenbouw en bovenbouw.
    Eieren waren geregeld via de scouting die dan ook weer een centje hadden verdiend die verkochten gekookte eieren .Konden ze gelijk aan de slag hihihi ffe 250 gekookte en gekleurde eieren leveren.Waren nog vers ook want met pellen hihi bleef schil plakken.
    Na het eitje tikken konden de kids hun eitjes opeten de winnaars kregen een chocolade ei.Is een traditie het eier klutsen op school.

Disneyland ben ik nog nooit geweest,staat wel op mijn verlanglijstje hoor hihi. Moviepark is ook leuk ook voor kleintjes daar heb je nickland met oa dora en diego spongebob en ook andere figuren lopen er rond oa de pinkpanther en shrek.En leuke attracties voor elk wat wils.We hebben een hotelarrangement geboekt en dan is de entre tot mp gratis 55 euro voor de overnachting en kids zijn gratis.

Klik hier

18. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

Goedemorgen allemaal, het lange paasweekend is begonnen, het zonnetje schijnt dus laat die maar blijven schijnen.

ik ga zo even wat boodschappen kopen en de bovenboel doen:)
    heerlijk poetsweer:)

ik ga volop genieten hier thuis:)

ik heb nog niets teruggelezen maar dat ga ik ook nog doen:)
    fijne dag allemaal

Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid.

19. ase
    Afbeelding van ase

Jullie hebben alllemaal genoten van Disney ik hou niet van pretparken ga met de kinderen mee als ze willen en dan geniet ik ook maar zover rijden nee doe ik niet.
    De blauwe druifjes staan open en voor binnen heb ik heel veel witte en gele tulpen is mooi samen.
    allemaal heel prettige paasdagen.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/03/1270290877-80.gif

Zeg niet altijd wat je weet Weet wel altijd wat je zegt.

20. Moderator1
    Afbeelding van Moderator1

Beste forumbezoekers,

Ik wil u even op onderstaand bericht van Naomi attenderen:
    quote:
    Libelle Moderator schreef op 01 april 2010 @ 09:25:
    Beste allemaal,

Enige tijd geleden heb ik 4000 berichten als grens gesteld voor het openen van een nieuw topicdeel. Omdat elders gebleken is dat topics van rond de 4000 berichten toch kunnen leiden tot een trager forum, hebben de moderators en ik besloten deze grens te verlagen naar 3000 berichten. Merkt u dat 'uw' topic de 3000 berichten nadert? Open dan een nieuw topicdeel en plaats een melding bij het oude topic. De moderators zullen het oude topic dan sluiten.

Met vriendelijke groet,
    Naomi

Fijne paasdagen!

Met vriendelijke groet,
    Moderator1 Libelle.nl

Niet meer actief | forum@libelle.nl

21. twinmom_67

http://i41.tinypic.com/2h4kdfk.jpg

22. twinmom_67

Deze informatie is pas uitgelekt over het onderzoek naar de paashaas...

Waarom het een haas is geworden en geen ander dier.

Er waren nogal wat keuzes, hieronder een kleine selektie.

De paaskip.
    Afgewezen:
    - ging telkens alle eieren uitbroeden
    - vlekken vooral bij de witte kip door kleur en chocola
    - kippig
    - Ook viel ze elke keer omdat het mandje veel te zwaar was.

De paashond.
    Afgewezen:
    - het geblaf deed de eieren barsten.
    - deed alles op z'n hondjes
    - hield zich niet aan de route om de eieren te verstoppen, ging telkens
    achter andere dieren aan

De paaskat.
    Afgewezen:
    - eieren gingen telkens kapot door het rollen over de straat
    - maakte bij bepaalde omstandigheden rare sprongen

Het paasvarken.
    Afgewezen:
    - kleur van de eieren niet meer herkenbaar door rollen in de modder
    - zogen van de jongen lastig met mandje
    - knorren deed de eieren barsten

Het paaspaard.
    Afgewezen:
    - geen plaats voor ruiter/zadel i.v.m het mandje
    - bij hoge hindernissen verlies en schade eieren

De paaskoe.
    Afgewezen:
    - kleur en zwaarte eieren van invloed op kwaliteit van de melk
    - nogal wild in de wei daardoor verlies/schade eieren
    - loeien negatieve invloed op kwaliteit eieren

Het paasschaap.
    Afgewezen:
    - mandje onhandig tijdens het scheren
    - ging telkens over de dam
    - warmte van de wol slecht voor kwaliteit eieren

De paasezel.
    Afgewezen:
    - door balken schade aan de eieren
    - weigerde regelmatig route af te leggen
    - door het stoten aan de steen schade aan de eieren

Het paaskonijn.
    Afgewezen:
    - door wortels zoeken veel tijdsverlies verstoppen van de eieren
    - eten van wortels slechte invloed op kwaliteit eieren

De paasmuis.
    Afgewezen:
    - mandje veel te zwaar
    - zorgde voor veel angst bij de mensen

De paasuil.
    Afgewezen:
    - weigerde om overdag de eieren te verstoppen
    - bij het omdraaien van de kop zat het mandje in de weg

Na zeer gedegen onderzoek is dus gebleken dat de paashaas de beste
    keuze was.

Deze gegevens zijn vertrouwelijk en mogen alleen aan de juiste personen
    worden doorgegeven.

23. Madelief s
    Afbeelding van Madelief s

Ik wens jullie allemaal ook moderator 1 heel prettige paasdagen toe.
    Titia ik denk aan je.
    http://i42.tinypic.com/2b5ow2.jpg

Madelief s wijzigde dit bericht op 04-04-2010 01:31 met 22%
    Ik leef mijn leven zo blij als ik kan.Madelief,6 maart2011

24. Truitje26
    Afbeelding van Truitje26

Goedemorgen allemaal op deze paaszondag.
    het is droog, gisteren kwam er het even goed uit met hagel en onwedersklappen:( niet lang gelukkig.

ik wens jullie een prachtige pasen toe.

Spreken is het vak van weten en luisteren het voorrecht van wijsheid.

25. rommeldam
    Afbeelding van rommeldam

FIJNE paasdagen allemaal met hopelijk wat zon en minder regen dan gisteren.

Ga straks gezellig naar mijn zus met mijn man en mijn moeder, mijn zwager word een jaartje ouder.