Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Relatie & Opvoeding
  4. Mijn kind heeft haar eigen plekje en ik ben er blij mee

Dit onderwerp heeft 22 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 21-12-2009 20:20.

Mijn kind heeft haar eigen plekje en ik ben er blij mee

Ga naar een onderdeel
  1. minoesepoes
    Afbeelding van minoesepoes

Ik heb de titel een beetje verkort,aangezien het niet allemaal paste, maar zowel mijn kind als ik zijn er blij mee.
    Voor iedereen over me heen valt dat ik een ontaarde moeder,slechte moeder ben, wil ik even heel duidelijk maken dat ik zielsveel van mijn kinderen hou,en dat het daar niet aan ontbreekt, echter hou ik ook van mezelf en was het voor mij op 1juni kiezen tussen 2 kwaden, of mijn kind het huis uit, of ik ging kapot en ik heb voor de 1e optie gekozen,ik heb haar de deur uitgezet (wetende dat ze naar haar vriend zou gaan) en ze weet waarom (ze is 20),ik kon niet langer aanzien hoe zij zich kapot liet maken,ik kon mijn mond niet meer houden en op 30 April is dat geescaleerd,laten we wel zijn niet omdat ik daar even zin in had,maar omdat het gewoon niet anders meer kon,vanaf het moment dat ze de deur uit was,heb ik haar direct ingeschreven bij de woningstichting hier voor een eigen woning voor haar,ja ik wist dat ze een plekje wilde hebben zonder haar vriend,ik heb een tijdje via msn contact met haar gehad,en vanuit die gesprekken is ze een traject gestart om hulp te vragen via maatschappelijk werk,na een poosje is ze weer regelmatig hier thuis geweest en heeft ze met mijn telefoon ook wel eens gebeld met haar maatschappelijk werkster,waardoor haar maatschappelijk werkster mij weer belde om mijn kind te spreken,wat fijn voor mij was was het feit dat de maatschappelijk werkster mij bevestigde,in wat ik van die knul (en dan zeg ik het nog netjes) vind,en het juist goed vond dat ik zo rigoreus gehandeld heb,afgelopen woensdag hebben mijn lief en zijn vader voor haar de vloer in haar woonkamer gelegd,gisteren hebben we haar spullen over verhuisd,ze woont maar een paar huizen bij mij vandaan(ik kan bij haar niet inkijken en zij niet bij mij :duim: ),ze heeft veel spullen van mij meegekregen o.a een compleet servies ,keukenspullen,handoekken (nieuw) voor de douche,handoeken en theedoeken (nieuw) en een bed een tv,verder heb ik de familie van mijn lief ingeschakeld voor spulletjes die ze haar met liefde hebben meegegeven,gisteren was de dag van van het verhuizen,en we hebben alles naar haar huis gebracht en in elkaar gezet wat ijelkaar gezet moest worden,lampen opgehangen, tot haar vriend kwam toen ben ik afgehaakt en naar huis gegaan om zgn even een sigaret te roken,toen ik naar huis liep liep ze met me mee en ik zei haar dat als haar vriend er niet was geweest dat ik haar geholpen zou hebben met het inruimen van haar spulletjes,en vroeg of ze het niet erg vond dat ik nu afhaakte,waarop ze zei: Mam jij en je lief hebben meer gedaan dan ik zelf,het geeft niet,kan hij me mooi daarmee helpen,en bij thuiskomst kreeg ik haar huissleutel.
    Vandaag kwam ik haar tegen toen ik terug kwam van boodschappen doen,ik was bijna thuis en iedereen bij ons heeft het kunnen en mogen zien hoe blij ze is, en hoe ze me beetpakte en een kus op mijn wang gaf,ja ik hou van haar maar ik ben ook zo blij zowel voor haar als mezelf, ben ik nu een rare moeder?,of hebben meer moeders dit :)

minoesepoes wijzigde dit bericht op 20-09-2009 03:50 met 0%

2. minoesepoes

Ik ben trots op je mijn dappere meid, mamma

http://www.youtube.com/watch?v=1KjpyHX7X-o

I believe the children are our future
    Teach them well and let them lead the way
    Show them all the beauty they possess inside
    Give them a sense of pride to make it easier
    Let the children's laughter remind us how we used to be

Everybody's searching for a hero
    People need someone to look up to
    I never found anyone who fulfilled my needs
    A lonely place to be
    And so I learned to depend on me

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows
    If I fail, if I succeed
    At least I'll live as I believe
    No matter what they take from me
    They can't take away my dignity
    Because the greatest love of all
    Is happening to me

I found the greatest love of all
    Inside of me
    The greatest love of all
    Is easy to achieve
    Learning to love yourself
    It is the greatest love of all

I believe the children are our future
    Teach them well and let them lead the way
    Show them all the beauty they possess inside
    Give them a sense of pride to make it easier
    Let the children's laughter remind us how we used to be

I decided long ago, never to walk in anyone's shadows
    If I fail, if I succeed
    At least I'll live as I believe
    No matter what they take from me
    They can't take away my dignity
    Because the greatest love of all
    Is happening to me
    I found the greatest love of all
    Inside of me
    The greatest love of all
    Is easy to achieve
    Learning to love yourself
    It is the greatest love of all

And if by chance, that special place
    That you've been dreaming of
    Leads you to a lonely place
    Find your strength in love

minoesepoes wijzigde dit bericht op 20-09-2009 03:44 met 0%

3. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

Je bent geen rare moeder
    Vind het juist knap van je , zoals je het beschrijft
    Want dat er veel pijn en verdriet is geweest en wellicht nog is wel zeker
    Wens voor jou en je dochter dat het positief blijft uitpakken :x

Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd

4. ellon
    Afbeelding van ellon

Minoesepoes, dit heb je op een hele verstandige manier aangepakt en nog eens liefdevol ook.

Ik ben ook zo'n 'rare' moeder. Mijn zoon is sinds april in woontraining. Noodgedwongen, want hij verhuisde in eerste instantie met een vriend naar een anti-kraakwoning. Ik voorzag al dat dat fout zou gaan, want door zijn stoornis is mijn zoon uiterst chaotisch en onzelfstandig. Ik heb die vriend nog gewaarschuwd, maar die was (kinderlijk) optimistisch. Na nog geen drie weken ging het al fout en zat mijn zoon weer thuis. Het ging al jaren niet goed hier, maar je zet je kind niet op straat. Hulp wilde hij niet, maar toen hij na zijn debacle terug naar huis kwam, mocht hij dat alleen als hij tekende voor de woontraining. Dat heeft hij dus gedaan.

Al heel snel wilde hij daar ook weg, want hij vond het allemaal maar niks, maar ik heb hem duidelijk te kennen gegeven dat hij hier niet meer mocht komen. Het werkt gewoon niet meer, want ik ging er ook kapot aan. Ik zal niet in details treden, maar het was een onleefbare situatie voor mij.

Om kort te gaan: ondanks zijn heftige protesten, zijn enorme boosheid naar mij en periodes van psychische nood bij hem, hobbelt hij nu toch door. De woontraining is niet bepaald een succes, maar binnenkort krijgt hij nu toch een urgentie voor een woning en zal hij op zichzelf gaan. Ik help hem waar ik kan, regel zijn financiën en adminstratie nog, zal zijn huis helpen inrichten en regelmatig onderhouden, maar terug naar huis is er niet meer bij.

Langzaam maar zeker begint hij nu zelf ook in te zien dat het zo beter is en herstelt onze relatie weer.

De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand, dat de mens een bril zou dragen en toch staan onze oren op de goede plaats

5. iones
    Afbeelding van iones

Zouden er echt mensen zijn die je een slechte of ontaarde moeder vinden? Lijkt me stug. Ik denk dat je een hele goede beslissing genomen hebt, die de verhouding tussen jou en je dochter alleen maar ten goede kan komen. Had je haar thuis gehouden, had de boel op een dag dusdanig kunnen escaleren, dat jullie relatie schade opliep die nooit meer goed kwam. Dus wat moet je dan?

6. TjaavanGS
    Afbeelding van TjaavanGS

Dat zijn hele moeilijke en heftige beslissingen die jullie hebben moeten nemen in beide belang .
    Hoop dat ik daar uiteindelijjk nooit voor kom te staan ,hoewel ik er soms weleens bang voor ben met mijn dochter.
    Mijn respect

Wie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd

7. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

Ach Minoesepoes, je bent een fantastische moeder zoals ik dat lees.
    Je raakt me wel met je verhaal, ik heb een kind dat door psychische problemen en een beperking ook niet thuis kan blijven wonen. Dat gaat je nu eenmaal niet in je koude kleren zitten.
    Momenteel woont mijn kind nog wel thuis, hij staat op een wachtlijst voor beschermd wonen. Dat hebben mijn man en ik besloten. de laatste jaren is het gewoon vreselijk moeilijk gegaan met hem. Uiteindelijke lijd het hele gezin daar onder en moet je keuzes maken.
    Ik las in jou verhaal toch een soort van schuldgevoel, dat pik ik er zo uit omdat ik het bij mezelf herken. (wil niet zeggen dat jij dat hebt)
    Je hebt toch een bepaald beeld van jezelf als moeder en allerlei verwachtingen die je jezelf opgelegd hebt. Dat je je kind niet het huis uit stuurt bijvoorbeeld omdat jij het niet meer aankunt.
    Het is toch ook wel een beetje een gevoel van falen.
    Daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Want ik weet heel goed dat ik niets liever wil dan dat wat het beste voor hem en het beste voor ons allemaal is. De keuze die je dan maakt om je kind uit huis te willen hebben is dan gewoon de beste.
    Ik hoop dat het bij ons uiteindelijk net zo positief gaat uitpakken als bij jou :duim:

If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad.

8. Desiree72
    Afbeelding van Desiree72

Ellon, petje af voor jou.
    Soms is juist loslaten het beste wat je voor je kind kunt doen.
    Loslaten en er toch voor hem zijn. :duim:

If you don't know where to go...........Follow your nose and go where the smell isn't too bad.

9. tootsie2008
    Afbeelding van tootsie2008

Minoesepoes: wij hebben ooit hetzelfde meegemaakt met onze zoon. Hij is normaliter erg meegaand en lief, maar ooit werd hij gewoon een ontieglijke etter, die ons wel even zou vertellen hoe we moesten leven. Hij was 20 toen dat plaats vond (verlate pupertijd) we hebben hem voor een fait à complit gezet: je gaat maar lekker voor jezelf zorgen en op jezelf wonen. Hij woedend, wij verdrietig.
    Na een week belde hij me of ik hem wilde helpen bij het zoeken naar een koopwoning: we hebben hem naar huis geroepen om éérst te praten. Hij begreep onze boosheid en verdriet héél goed. En gaf ons uiteindelijk gelijk. We hebben hem geholpen met de koop van een flat, we hebben hem ingericht, we zijn samen dingen wezen kopen; hij heeft er 2 jaar gewoond, toen verkocht hij zijn plekje en emigreerde.....nu is hij papa van 4 kindertjes....In januari ga ik hem weer opzoeken...

Ik lig vast goed in de markt, waarom zou iemand anders een speciale weblog aan me wijden?

10. fleurop
    Afbeelding van fleurop

Monoesepoes,wat jij hebt gedaan voor je dochter verdient alle lof!

11. minoesepoes

Bedankt voor alle lieve reactie's, ,het is ook meer het gevoel van: heb ik het wel goed gedaan, ben ik nu geen "foute "moeder en dan de opluchting dat je blij mag zijn voor zowel haar als mezelf, dat je gewoon midden op straat door je kind word beetgepakt en een zoen krijgt.
    Je zit met zulke verwarde gevoellens, gevoellens van schuld, maar ook het gevoel van dat het echt niet meer anders kon,en de hoop dat het tussen ons alleen maar beter zal gaan worden :)

Affijn 1 wens van haar is uitgekomen,vroeger zei ze altijd: Mam ik kom later naast je wonen,en nu woont ze in een flatje bij ons om de hoek,als je de huisnummers van ons naast elkaar zet dan weet je dat het een paar meter verder is,maar als je ziet hoe het ligt lijkt het er niet op hahaha, nou ja gelukkig ben ik niet ver van haar vandaan :duim:

12. Niva
    Afbeelding van Niva

Ik werk zelf met jongeren die om dit soort redenen niet meer thuis kunnen wonen. Jongeren met gedragsproblematiek zoals wij dat noemen..
    Ik vind het erg knap van ouders wanneer zij vrijwillig deze beslisisng nemen voor hun kind en voor hunzelf. Er komen ook erg vaak jongeren bij ons binnen nadat de kinderrechter eraan te pas heeft moeten komen en er voogden de bij betrokken zijn geraakt op niet vrijwillige basis omdat mensen te lang wachten met inschakelen van hulp.
    Wij kunnen niet altijd de juiste hulp bieden en zijn niet altijd de goeie plek voor de specifieke persoon, maar ondanks dat t wel es misgaat denk ik dat het van de ouders een van de moeilijkste maar dapperste beslissingen in hun leven is!

En slechte ouders? dat zijn ouders die zonder liefde voor hun kind handelen!

13. TrulyMe
    Afbeelding van TrulyMe

Minoesepoes, ik vind je een fantastische moeder!
    Petje af :duim:

14. Manji 48
    Afbeelding van Manji 48

Minoesepoes,je bent geweldig. Ik vind het grote klasse zoals je het hebt aangepakt,het is voor jou en je dochter de beste oplossing.
    Ze pakte je op straat beet en gaf je een klinkende zoen,dat zegt toch al genoeg meis. :duim:

15. minoesepoes

Ze vind het wel moeilijk haha ach het is even wennen voor haar, maar ik heb alle vertrouwen er in dat ze het gaat redden, nog lang niet zonder mij, ze was vanavond ook weer eventjes hier ,dat is het voordeel van niet zo ver uit de buurt wonen,ff weer op haar vertrouwde plekje,haar praat kussen,in ons eigen hoekje,ja was wel ff fijn :)

En ja we houden van elkaar alleen het samen leven gaat gewoon niet meer, maar ach beter op deze manier en de band met elkaar verder verdiepen dan dat het helemaal kapot was gegaan.

Toch ben ik wel erg blij om te weten niet zo gek te zijn, ik geloof dat ik beetje bij beetje een stukje zekerder van mezelf ga worden wat dit betrefd Thanks :duim:

16. minoesepoes

quote:
    TjaavanGS schreef op 20 september 2009 @ 10:48:
    Dat zijn hele moeilijke en heftige beslissingen die jullie hebben moeten nemen in beide belang .
    Hoop dat ik daar uiteindelijjk nooit voor kom te staan ,hoewel ik er soms weleens bang voor ben met mijn dochter.
    Mijn respect

Tjaa,

Ik denk dat het om een dochter gaat je een stuk bezorgder bent,ik hoop voor jou dat je nooit die beslissing hoeft te nemen, maar soms is afstand wel het beste voor zowel jou als je kind. :)

17. minoesepoes

Oh baby
    Ohhhhh
    Oh baby
    Ohhhhh
    Oh babe

Love was always supposed to be
    Something wonderful to me
    To watch it grow inside yourself
    To feel your heart beside itself

Sometimes it hurts to love so bad
    (when you know you've given all you can)
    Sometimes it hurts to even laugh
    (you do your best but it's still much too bad)
    Sometimes the pain is just too much
    And it hurts like hell
    That's the way it feels

True love
    It has no hiding place
    It's not something you just put away
    It's always there inside of you
    Ohhh, and it shows in everything you do

(when you know you've given it your best)
    (you feel a thousand miles from happiness)
    And it hurts like hell
    That's the way it feels

Here we are, the two of us
    So full of love, so little trust
    But dying for some tenderness
    Ooohhh, but too afraid to take the step

(when you know what it can put you through)
    (there's nothing funny if it's killing you)
    And it hurts like hell
    That's the way it feels

I know if there is any chance
    For us to find our happiness
    We've got to learn to let it go
    Ohhh oh, forg%t all the pain we knew

Sometimes it hurts it hurts to even laugh
    And it hurts like hell
    That's the way
    Oh baby
    That's the way it feels

Send "It Hurts Like Hell" Ringtone to Cell

The hottest songs from Aretha Franklin

# Aretha Franklin - Respect Lyrics
    # Aretha Franklin - I Say A Little Prayer Lyrics
    # Aretha Franklin - A Natural Woman Lyrics
    # Aretha Franklin - Chain Of Fools Lyrics
    # Aretha Franklin - Think Lyrics
    # Aretha Franklin - I Say A Little Pray For You Lyrics
    # Aretha Franklin - You Make Me Feel Like A Natural Woman Lyrics
    # Aretha Franklin - I Will Survive Lyrics
    # Aretha Franklin - Son Of A Preacher Man Lyrics
    # Aretha Franklin - Bridge Over Troubled Water Lyrics

Fans who visit this lyrics also like:

# Josh Groban - The Prayer Lyrics
    # Queen - Don't Stop Me Now Lyrics
    # Staind - It's Been A While Lyrics
    # Queen - You're My Best Friend Lyrics
    # The Beatles - While My Guitar Gently Weeps Lyrics
    # Red Hot Chili Peppers - By The Way Lyrics
    # Matchbox 20 - Unwell Lyrics
    # Aerosmith - Walk This Way Lyrics
    # Selena - Dreaming Of You Lyrics
    # Mgmt - Electric Feel Lyrics
    # Neil Halstead - Paint A Face Lyrics

Maybe you are looking for:

Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Lyrics for mp3
    Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Lyric
    Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Letras
    Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Songtexte
    Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Lyrique
    Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Testo
    Aretha Franklin - It Hurts Like Hell Referencias

18. askimw
    Afbeelding van askimw

Hallo allemaal,
    Als ik jullie verhalen hier lees voel ik me echt rot; het is mij namelijk niet gelukt mijn dochter op deze manier in het leven te laten staan.
    Toen ze , nu ongeveer 4 weken geleden , me aan de telefoon toeschreeuwde dat ik haar helemaal niet begreep en dat ik me nergens mee moest bemoeien, was voor mij de maat vol . Ik kon er niet meer tegen, en heb de verbinding verbroken.
    Dat was voor haar de druppel en sindsdien weigert ze alle contact; telefoon neemt ze niet op als ik bel , de kaartjes,email die ik stuur komt geen enkele reactie op.
    Er is veel voorgevallen, we hebben beiden ons best gedaan, het lukt niet.
    Ik weet geen oplossing, als ik naar haar toe zou gaan, zouden er alleen maar verwijten komen.
    Ze kan alleen maar met boosheid reageren, wat ik ook doe, altijd haalt ze alle oude koeien, die ik in de sloot moet laten zitten ,allemaal weer boven water.
    Sorry voor mijn gezeur, maar ik had het zo graag zo goed willen doen, net als jullie.
    Voel me zo machteloos.
    Wel probeer ik het contact gewoon voort te zetten; als we iets doen in de familie nodig ik haar uit, of laat het haar weten. Dat is het enige wat ik kan verzinnen om haar te laten merken dat de deur open staat.

19. minoesepoes

Wat vind ik dat triest voor je ,je kan ze hooguit met rust laten probeer van jezelf uit het contact een maandje of 2 te laten rusten zodat alle emotie's wat gezakt zijn, wie weet lukt het dan wel om langzaamaan contact met je dochter op te bouwen.
    By the way ik vind dit absoluut geen gezeur!! :)

Dikke knuffel van mij :)

20. askimw
    Afbeelding van askimw

Dankjewel voor de knuffel, ik hoop wat steun te vinden, want dit is echt de tijd dat je bij elkaar wilt zijn. Mijn dochter kiest ervro een ijzige stilte te houden. Die op mij heel verwijtend overkomt. We zitten gewoon in een padstelling, ikweet niet meer hoe hieruit te komen.

21. Izaline
    Afbeelding van Izaline

Hoi Askimw, ik denk dat je erop moet voorbereiden dat je je dochter de komende tijd niet zal zien, hoe moeilijk dat ook is. Zoals Minoesepoes al aangaf zal het een paar maanden duren voor jullie beiden eraan toe zijn om weer een voorzichtig stapje in elkaars richting te zetten.

Is er iemand in je omgeving aan wie je je verhaal kwijt kan? Je partner, een goeie vriendin? Hoe reageren zij op de situatie? Soms helpt het om te horen hoe een ander ertegen aan kijkt.

Sterke ermee.

22. Gizmo
    Afbeelding van Gizmo

Minoepoes,

Zoals de andere al voor mij schreven, je hebt gehandeld als ene goed moeder. Ik begrijp dat een (deel) van het probleem bij haar vriend ligt, maar je handelt goed.

Askimw, laat haar idd even tot rust komen. Ze geeft duidelijk aan dat ze met rust wil worden gelaten. Ik snap dat je heel graag contact met haar wil, maar daar is het nu niet de tijd voor. Door elke keer contact te blijven zoeken zal ze alleen maar bozer worden.

Elke dag is een begin voor de rest van mijn leven.

23. askimw
    Afbeelding van askimw

Dankjulliewel voor de reactie; mijn dochter is ook nog een dag voor Kerst jarig; en ik hoop zo dat jullie gelijk hebben...............Ze is idd boos ja, boos,boos en nog eens boos.Bovendien weet ik; als ik op haar verjaardag aan haar deur sta is ze boos omdat ik dan net doe of er niets aan de hand is; ga ik niet dan zal ze zeggen "zie je wel, je komt niet eens op mijn verjaardag............" Gelukkig kan ik met mijn zus en mijn partner er goed over praten, maar een oplossing lijkt er niet te zijn. Ze verwijt iedreen van alles, tot aan mijn zussen toe. En als ze iets meemaakt wat niet leuk is, is het ook altijd de schuld van de instanties etc. Ik zou haar zo graag helpen lichtpuntjes te zien, en te vertrouwen op wat geluk en plezier, maarja...................