Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.
  1. gordijnen opkorten

Ik heb kant-en-klare slaapkamergordijnen (beetje stevige stof) gekocht.
    Nu nog opkorten. Hoe doe ik dat ?
    Gordijnen moeten wel soepel vallen.
    Met de hand zomen? Of doorstikken met de naaimachine of misschien wel met plak/strijk vlieseline?

wat levert het netste resultaat op.
    Libelleforum wijzigde dit bericht op 12-08-2010 12:08 met 4%: Oorspronkelijke topictitel toegevoegd
  1. Ik heb er ook, maar dunne. De mijne zijn tot op de grond. Ik heb ze opgehangen en afgespeld en ze met de hand vast gezet. Was niet de bedoeling, maar ik wist ook niet zo goed wat met die grote lappen stof.
    Het zag er zo goed uit dat ik het zo gelaten heb. Ik moet ze trouwens nog voor de eerste keer wassen en weet niet of ze krimpen. Dan is het zo weer los en kan ik er een nieuwe zoom in maken.
    Vogelblij wijzigde dit bericht op 12-08-2010 10:51 met 20%
    Pimpelmeesje
  2. Beste Cornelie,

Het makkelijkste en het mooiste is, de gordijnen ophangen en dan de juiste hoogte met een rokkenspuit afspuiten. Daarna met de hand zomen. De strijkplank naast de gordijnen zetten en de zoom gladstrijken. Later kun je na de was de gordijnen ook weer zo langer maken mochten ze zijn gekrompen. Dus een goede grote zoom maken.

succes,
    Liseth
  3. Omdat het stevige stof is en kant en klaar gordijnen, deed ik het mooi met de naaimachine. Redelijk grote steek, die kun je ook ook uithalen.Brede zoom, min. 10 cm!
    Kleermakerskrijt kan ook als je geen rokspuit hebt ;)
  4. Ik heb toen ik nieuwe gordijnen kreeg ze ook eerst opgehangen, gespeld en toen gezoomd met de hand. Dacht dat ik de enige was die zo iets ooit gedaan had :schaam:
    Heb uren op mijn billen gezeten, en doorgeschoven naar het volgende stuk.
    Het hangt wel heel mooi nu.