Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.
  1. Ik heb al geruime tijd last van koude/dode vingers en extreem koude voeten(nee dames dit komt niet door de vorst),niet alleen in de winter maar ook in de zomerperiode.
    Zijn er meer dames/heren die hier last van hebben en zo ja hebben jullie dan tips voor mij.

Liefs van Posi
    Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan.
  1. Mijn zoon heeft dit ook, hij heeft ook al voor de derde winter erg veel last van winterhanden.
    Van de huisarts moest hij vitamine ad slikken, tot nu toe helaas geen resultaat, maar kwaad kan het natuurlijk niet.
    Verder is het altijd goed om te bewegen, als je voeten erg koud zijn een paar keer de trap op en af lopen, of een tijdje gaan staan en dan afwisselen, hakken tenen hakken tenen.
    En draag sokken waar wol in zit, met name Alpaca of Merino wol, zoonlief draagt zelfs in huis op de computer vaak dunne wollen handschoenen zonder vingers.
    Verder is het vooral een doorbloedingsprobleem waarschijnlijk, dus probeer de doorbloeding te stimuleren, doe elke dag wat Spaanse peper door het eten etc.
  2. Zelf heb ik het trouwens ook een paar jaar extreem koud gehad, ik kon s'nachts niet slapen van de koude voeten.
    De huisarts kon er niets aan doen, en zo kwam ik bij een homeopatisch arts terecht.
    Omdat ik het vooral s'avonds en s'nachts had, dacht ze dat mijn energie tegen die tijd gewoon op was.
    Ik heb toen korrels gekregen, en ik moest wat regelmatiger eten, ook s'avonds nog, terwijl ik dat niet deed, omdat je altijd hoort dat dat niet goed is.
    Sinds ik wat later op de avond ook wat eet en wat warms drink heb ik het lang zo koud niet meer en slaap veel beter.
  3. heb er zelf gelukkig geen last van (loop binnenshuis op blote voeten)maar dochterlief heeft hier ook last van is sowieso een enorme koukleum ,ben met haar naar de homeopaat geweest en heeft korreltjes gekregen en nu gaat het een stuk beter
  4. Alvast bedankt voor deze tips,ik ga ze uitproberen.

Liefs van Posi
    Aanvaard wat je niet veranderen kan. Maar verander dat wat je niet aanvaarden kan.
  5. quote:
    Ik heb al geruime tijd last van koude/dode vingers en extreem koude voeten(nee dames dit komt niet door de vorst),niet alleen in de winter maar ook in de zomerperiode.
    Zijn er meer dames/heren die hier last van hebben en zo ja hebben jullie dan tips voor mij.

Liefs van Posi
    Laat je schildklierfunctie eens onderzoeken.
  6. Wat voor invloed heeft mijn schilklier op mijn koude handen en voeten,moet je eerlijk zeggen dat ik die nog nooit met elkaar in verband heb gebracht.

Posi
  7. Als je ook zomers last hebt van koude handen en voeten kan het niet aan de temperatuur buiten liggen maar misschien wel aan je eigen stofwisseling. Eén van de symptomen van een slecht werkende schildklier is koude handen en koude voeten en dan het hele jaar door.
  8. of aan je hart.......heb je nog andere klachten bv snel vermoeid, kortademigheid, opgezette enkels?
  9. Ik heb alleen een hele lage bloeddruk en laag Hb gehalte,maar volgens de huisarts kan dat geen reden zijn voor mijn koude handen en voeten.
    Heb 2 jaar geleden een melanoom gehad en word daarom nu goed onder controle gehouden,er zijn tot nu toe geen van jullie genoemde afwijkingen gevonden.

Posi
  10. Ga eens naar een goede homeopaat, helpt vaak geweldig met dit soort vage kwalen.
  11. Wat is de oorzaak van je lage Hb, menstruatieklachten? Ook dat is nl. een symptoom van een mogelijk schildklierprobleem.
  12. B12 tekort????
    Als je de wereld wil verbeteren, begin bij je zelf.
  13. quote:
    Wat is de oorzaak van je lage Hb, menstruatieklachten? Ook dat is nl. een symptoom van een mogelijk schildklierprobleem.
    Team Love,ik heb niet echt extreme menstruatie klachten,wel ben ik de dagen ervoor niet lekker met hevige buikpijn.
  14. Posi,
    Misschien kun je eens zoeken op het Fenomeen van Raynaud.
  15. als je dit allemaal moet geloven heb je zo de een of andere enge ziekte.
    laat je niet gek maken
  16. Ik neem dagelijks wisselbaden voor 1 hand en voeten .Warm , koud, warm, koud en eindigen met warm . Het helpt wel
    Wie niet gelukkig is waar hij is , zal het ook niet zijn waarheen hij gaat .
  17. Ik ben begonnen met de tip om sávonds nog iets te eten en heb net een lekkere warme kop thee op,en de rest ga ik uitproberen als dit niet helpt.

weltrusten,slaap lekker allemaal.

Posi
  18. Ik ben de ijspoten kwijt geraakt in een periode waarin ik frequent naar het subtropische zwembad kon. In het gewone zwembad trek ik binnen een paar minuten blauw en heb dan dagenlang krimpkramp. Pas in dat subtropische bad heb ik leren zwemmen, wat overigens alleen lukte doordat er aansluitend in het hete bubbelbadje doorgewarmd kon worden. In die tijd kwam ik duidelijk warmer thuis dan ik in het zwembad arriveerde.

De schildklier bemoeit zich met de spijsvertering en dus met de nutriëntenopname. Door tekorten aan mineralen als magnesium kan je krampen krijgen en met een chronisch disfunctionele schildklier kan je chronisch verstijfd en/of verkrampt zijn en daardoor een slechte doorbloeding hebben. Je moet dus ook een paar keer per dag "handen- en voetengym" doen. Uitsluitend bewegen, wel vuist vouwen maar niet vuist ballen wat daarmee zorg je weer voor kramp (iets verderop: in je armen). Je moet ook geen vrouwenvuist maken met de duim naar binnen getrokken (dat heeft de neiging verder naar binnen te trekken => bevordert kramp).
  19. quote:
    Ik neem dagelijks wisselbaden voor 1 hand en voeten .Warm , koud, warm, koud en eindigen met warm . Het helpt wel

-------------------------
    Lijkt me een prima idee om mee te beginnen.......
  20. O ja, die wisselbaden. Het moet niet het uiterste van gloeiend en ijskoud zijn en de voeten moeten tot over de enkels in het water. Wat ook helpt is bij het lekker heet douchen op het laatst een beetje koud water bij te mengen. Dan is het water nog steeds goed warm, maar je lichaam voelt de verandering en past zich aan. Als je eindigt met koel water (doen gezonde mensen nog wel eens) dan slaat je lichaam gelijk dicht en heb je het tegendeel bewerkstelligd.
  21. Sueann en alle anderen,bedankt voor jullie tips,ik ga nu echt naar mijn bedje en morgen lees ik ze allemaal nog een keertje op mijn gemakje na.

Truste.
  22. SA hoe kom je er bij dat dat een vrouwenvuist heet?? Nooit van gehoord en ik ben al 60 jaar vrouw,ook nooit gedaan.
  23. Dat las ik toen ik een keer een kinderfoto van een of andere bekende sporter en ik zag het later nog eens bevestigd op karate. Let maar op, de meeste mannen maken een vierkante vuist, terwijl vrouwen hem rond trekken en daarmee de slagkracht verzwakken. Bovendien slaan ze dan niet met de vuist maar met een achterover geklapt vuisthandje, dus de kracht ligt dan in het polsgewricht waar ze niet mee meppen. Niet ze niet lelijk meppen kunnen met die vrouwenvuistjes...
  24. quote:
    quote:
    Wat is de oorzaak van je lage Hb, menstruatieklachten? Ook dat is nl. een symptoom van een mogelijk schildklierprobleem.

Team Love,ik heb niet echt extreme menstruatie klachten,wel ben ik de dagen ervoor niet lekker met hevige buikpijn.

Je Hb is te laag, wat is daar de oorzaak van? Een B12 (zoals iemand dat voorstelde) kan de oorzaak van een laag Hb zijn maar ook zo'n tekort kan bij een schildklierprobleem horen. Overigens ik probeer je niets 'engs' aan te praten maar een schildklierprobleem komt vaker voor dan menigeen denkt en hangt o.a. samen met koude handen en koude voeten. Is alleen aan te tonen door middel van een simpel bloedonderzoek en alleen te verhelpen met medicatie in de reguliere geneeskunde (en nu krijg ik vast allemaal mensen over me heen die dan prima worden geholpen bij een natuurgeneeskundige voor hun schildklier en op voorhand gooi ik dan olie op het vuur, als iemand iets aan de schildklier heeft en zonder reguliere medicatie bij een natuurgeneeskundige wordt en daar van haar klachten wordt afgeholpen dan heeft die persoon het niet aan de schildklier, want wie een echt probleem heeft met de schildklier en geen echte medicatie krijgt.....nou ja dat weten de echte schildklierpatiënten zelf wat daar mee kan gebeuren, googlen!!)

Ik wens je veel succes met de tips!