Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.
  1. Hallo beste mensen
    Ik ben met een koolhydraatvrij dieet begonnen,heeft iemand nog lekkere recepten,of wil je mee doen?samen is altijd makkelijker!!
    alles wat ik erover weet heb ik van het internet gehaald,mischien heeft er iemand nog goede tips?
    Groetjes Minthe
    Als het volgens jou altijd aan alle anderen ligt, ligt het misschien toch aan jou.
  1. Doordat je meer eiwitten gaat gebruiken krijgen je nieren het zwaar te verduren, want die moeten daar de afvalproducten van opruimen.
    Je moet ervoor zorgen dat je geen tekorten krijgt aan bepaalde vitaminen en mineralen. Jodium, om maar eens iets te noemen, zit in brood. Tekort leidt tot schildklierproblemen. Je kunt een tekort aan natrium en kalium krijgen, omdat die stoffen meer dan normaal worden uitgescheiden in je urine.
    Enne... je gaat flink uit je mond stinken, dus investeer in een goede tandenborstel!!

Kortom: mijn keus zou het niet zijn... maar ik wens je veel succes!
  2. Bedankt Melle,weer wat wijzer geworden,met dat tekort aan vitamiene zal wel meevallen (denk ik )
    Eet supergezond,fruit vis bergen groente,kaas en mager vlees.
    ik zal de adem in de gaten houden :lol:
    Als het volgens jou altijd aan alle anderen ligt, ligt het misschien toch aan jou.
  3. Montignac of Atkins? De laatste is aan een hartaanval overleden, dankzij zijn eigen dieet... Of mág je geen koolhydraten?
    Account verwijderd
  4. Ik had geen idee dat het dieet zo heten Kattekop,en jawel hoor mag wel koolhydraten maar heb al zo vaak geprobeerd wat af te vallen,maar doordat ik bijna niet meer beweeg,ging dat zo langzaam.
    Dit werkt prima,2 en halve kilo in een week,heb nog wel even te gaan,maar voel me er goed bij,groetjes Minthe
  5. Koolhydraatvrij eten lijkt mij niet gezond. Koolhydraten zijn de brandstof voor het lichaam, de "benzine" die de motor doet draaien.

Hieronder een klein stukje van voedingscentrum.nl

Koolhydraten zijn een belangrijke bron van energie voor het lichaam. Als u gezond eet, komt tussen de 40 en 70 procent van de energie uit koolhydraten. U kunt daarbij het best kiezen voor volkorenbrood, granen, aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenpasta en peulvruchten. In deze producten zitten namelijk verteerbare koolhydraten (zetmeel en suikers) én niet-verteerbare koolhydraten (voedingsvezels). Daarnaast zitten er B-vitamines in en belangrijke mineralen, zoals ijzer, magnesium, chroom en zink. Het Voedingscentrum adviseert verder niet te veel (fris)dranken met suiker te drinken. Daar zitten heel veel calorieën in.
    Alleen in helder water zie je diepte (Rutger Kopland)
  6. Precies. Je MOET koolhydraten blijven eten. Maar je HOEFT het niet samen met groenten en vlees(vis) te doen. Je kunt ze eten als ontbijt of lunch en 's avonds een avondmaaltijd maken van groenten met vlees, tofu of vleesvervangers of vis of een eitje. Het is de hoeveelheid die je tot je neemt en dan maakt het ook uit of je je koolhydraten verzuipt in jus, pindakaas met brood of chocopasta met brood eet of een boterham met dun pindakaas of jam of zo. Ook aardappelen kun je eten zonder jus en zout, evenals rijst. Ook zout is een boosdoener. Houdt vocht vast.
    Account verwijderd
  7. Hallo Minthe,
    Een tijdje koolhydraatarm is helemaal niet zo erg, want er zitten heel wat 'verborgen' koolhydraten in voedsel dat je toch wel binnenkrijgt, zoals fruit, kaas, zuivel etc.
    Mijn man heeft een koolhydraatarm dieet gevolgd met alleen maar 'goede' koolhydraten en is in een half jaar 55 kg. afgevallen. Wel fruit gegeten en kwark, dus goede.
    In mijn verpleegkundigenopleiding leerden wij: de vetten verbranden in het vuurtje van de koolhydraten, dus als je weinig koolhydraten tot je neemt kunnen de vetten moeilijker verbranden en zich opslaan tot zwembandjes en verdwijnen ze via je darmen zo de wc in.
    Wel raad ik je aan 2 liter water per dag te drinken om zo je afvalstoffen goed kwijt te raken.
    Veel succes en laat je niet afschrikken door allerlei verhalen over gevaarlijke toestanden. Als je echt overgewicht hebt heb je veel reserves en dik zijn is altijd gevaarlijker dan een tijdje niet zo optimaal 'supergezond' eten.
  8. Minthe, ik ben zo een soort dieet in 3 maanden tijd 25 kilo afgevallen. heb daarna zeer voorzichtig en langzaam de koolhydraten weer geintroduceerd en ben die 25 nog steeds kwijt.
    Ik voelde me super super super fit ten tijde van dat dieet. Ik sliep als een blok, kreeg een stralend humeur en het is het beste geweest wat me in jaren is overkomen.
    Het heeft mij veel geleerd over de verslavende werking van suikers en dus vaak ook koolhydraten.

Sukses.

O en recepten, ik deed vooral veel roerbakken etc. Salades als lunch.
  9. Ik heb met veel belangstelling dit topic doorgelezen. wauw, wat zijn jullie veel afgevallen!
    Ik zou het ook wel willen proberen, 's middags een salade met dressing en ham/kipblokjes of ei/ vis, 's avonds groente met vis/kip/vlees/ei. maar wat eet je dan als ontbijt? hebben jullie een paar voorbeelden?
    gr, bk.
  10. Mijn man is weer aan het montignaccen. dat heeft hij een aantal jaar geleden ook gedaan, maar in de loop van de tijd is het er weer uitgeslopen en kwamen de kilo's er weer aan.
    Goede koolhydraten, lage glycaemische index, goede vetten, en lichaamsbeweging. Het helpt echt en hij is geleidelijk alweer zo'n 11 kilo kwijt. Hier in huis wordt vooral met havermout ontbeten. Grove havervlokken koken in water, geen suiker toevoegen. de eerste paar keer smaakt het naar nat karton, maar ik doe het nu al jaren en vind het echt lekker. Bij geen tijd om te koken 's morgens eten we meestal zuurdesembrood uit de natuurvoedingswinkel, 8 granen, geen boter maar dun suikervrije jam, of als ik ze in huis heb: oatcakes
    Ik ben er dol op en ze vullen goed. Bovendien zijn ze verpakt in mooie kleine pakjes dus ook handig om mee te nemen. Appel erbij en thee en je hebt een heel gezond ontbijt. Het enige nadeel is dat ze in Nederland slecht te krijgen zijn, ik neem altijd een aantal dozen mee uit Engeland en nu zijn ze blijkbaar te koop via de website. heb ik nog niet uitgeprobeerd.
  11. Hier griezel ik van........: )
  12. alles went. :mmm:
  13. Maar het moet wel haalbaar zijn en als ik er nu al zo tegenaan kijk wordt het nx.......
  14. Hoi,
    Mijn man en ik volgen het South Beach dieet, wat ook een koolhydraatarm dieet is. 's Morgens een ommmeletje met wat magere kaas erdoor of een plakje bacon, of champignonetjes en als lunch een salade of een vet visje. 's Avonds veel groenten en mager vlees en daarin kun je allerlei soorten varaiaties bedenken. Je kunt ook eens op internet zoeken onder South Beach dieet en er zijn ook boeken over.
    Het bevalt ons prima, het is de eerste 2 weken streng om de suikers uit je lichaam te krijgen, maar daarna kun je weer wat toevoegen, zelfs een glaasje wijn bij het eten! succes!
    When live brings you lemons, make lemonade
  15. Dank je wel, dat begint er op te lijken...
  16. Ook ik deed een soort koolhydratenvrij dieet. Het zelfde als MariaW
    Ook ik ben ruim 20 kilo kwijt in 3 maanden en ben het nog steeds kwijt ondanks het feit dat ik heel geleidelijk weer koolhydraten toevoegde. het was prijzig,maar d emoeite meer dan waard.

Ik ontbijt met gewone magere witte yoghurt met eventueel vers fruit zoals een sinsappel klein gesneden er doorheen. heerlijk. je moet wel pas na 5 uur weer een hoofdmaaltijd nemen, maar dat went heel snel. Als tussendoor kan je komkommer, tomaat of fruit nemen. Succes hoor.smiddags sallade van veel groente's en iets van kaas erbij en 's avonds groente met vlees. geen aardappelen nemen en na 8 uur nks meer eten. veel water drinken net als bij alle dieten.
    mens durf te leven
  17. quote:
    boskonijn schreef op 15 oktober 2009 @ 11:26:
    Ik heb met veel belangstelling dit topic doorgelezen. wauw, wat zijn jullie veel afgevallen!
    Ik zou het ook wel willen proberen, 's middags een salade met dressing en ham/kipblokjes of ei/ vis, 's avonds groente met vis/kip/vlees/ei. maar wat eet je dan als ontbijt? hebben jullie een paar voorbeelden?
    gr, bk.
    Ik eet op doktersadvies heel weinig koolhydraten. Voor mijn ontbijt eet ik soep van groente en linzen. Eens in de zoveel dagen maak ik een pan met ongeveer 8 liter soep en dat gaat vrij snel op. Door de linzen is de soep vullend, ik heb nooit een honger gevoel. Mijn kinderen zijn er ook gek op en eten ook regelmatig soep voor het ontbijt of lunch of 's middags als ze uit school komen.
  18. Hoi leuk jullie racties,ik ben inmiddels al ruim 4 kilo kwijt!!het gaat de goede kant op ,Er is ook koolhydraatarm brood te koop,als je eens een boterham wil eten!!
    Dat heb ik gelezen,over het South Beach dieet.
    Kijk ook eens op www.KOOLHYDRATENtabel.nl
    daar staat veel informatie,over hoeveel koolhydraten er in een product zitten
    Veel sucses en hou vol,vriendelijke groet minthe.
  19. Dit is al een ouder topic maar ik kwam hier terecht toen ik in Google 'koolhydraatvrij' brood intikte.
    Ik heb namelijk dit weekend een kookboek / afvalboek in handen gehad met daarin tips voor mensen met een verhoogd risico op diabetes die op de een of andere manier met een gewoon dieet niet afvallen. Het leek over mij te gaan dus vandaar dat ik me daar nu in aan het verdiepen ben.

Ik vraag me nu dus af hoe het met de personen hier is die een dergelijk dieet gevolgd hebben en zijn er nog nieuwe tips?
  20. Jufanita;
    Koolhydraten vrij eten zoals Conxita en ik hebben gedaan heeft het effect dat je lichaam zelf de insuline productie weer goed gaat regelen. het werkt door in je hormoonhuishouding wat ondermeer je insuline productie reguleert.
    Verdere werking is dat het het hormoon serotinone ook meer aangemaakt gaat worden (je voelt je dus evenwichtiger en happy) en het gevolg daarvan is dat je menselijk groeihormoon in productie stijgt. En juist van die laatste verbrand je je vet.

Ik eet wel Fjord crackers.
    Let ook op peulvruchten, ook bronnen van koolhydraten.

Nu 2 jaar later eet ik eigenlijk weer alles en ben blijvend mijn kiloos kwijt.
    Doordeweeks let ik wel op moet ik zeggen maar op vrije dagen neem ik gewoon waar ik zin in heb.
  21. Ik heb ook een tijdje ,,gemontignact,, en viel daarbij goed af. Het dieet is eigenlijk, koolhydraten niet samen met vetten eten, en dat is best makkelijk om te doen.
  22. Ook ik ben mijn kilo's nog steeds kwijt ondanks gewoon eten met de kerstdagen en oud en nieuw. het dieet vind ik echt super. ben net weer een weekje bezig om de overige 10 kilo nog kwijt te raken en dat gaat goed.
    mens durf te leven
  23. Hoi Minthe,
    Ik ben benieuwd hoe je afvallerij verlopen is.
    Is het gelukt?
    Hoop je antwoord hier te vinden.
    Groetjes
  24. Een collega van mij volgt het dieet van dr. Frank. Zij meent dat dit ook goed is voor mensen met prikkelbaar darmsyndroom. Heeft iemand hier ervaring mee? Omdat ik pds heb en nogal slecht reageer op het eten van eieren, vraag ik me af of het dieet van dr. Frank voor mij wel geschikt zal zijn. Ik wil ongeveer 4 kilo afvallen.