- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 14 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-06-2010 11:33.
Kati: Politiek of...
- Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 14:33internetredactie
Plaats hier uw reactie voor Kati: Politiek of... - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 17:09ienepien
Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 17:15Mootje
Nou Kati, ik ga hier niet voluit weer alle zaken neerzetten die ik al diverse malen op P&M heb geplaatst, en ga hierover op jouw blog ook niet uren over discussiëren, maar ik ben het niet met je eens.
Ik ben géén Wilders-stemmer, maar doordat veel van zijn woorden uit z'n verband worden getrokken, wordt hij op zó'n manier door velen neergezet alsof het Hitler II is. Terwijl hij duidelijk zegt: "ik heb niets tegen moslims".
Wilders kaart problemen aan die al jarenlang binnen NL bestaan. Moet dit aankaarten zelfs bekopen met de beroving op zijn éígen vrijheid, maar houdt vol. Dat hij er nu van wordt beschuldigd een tweespalt in onze samenleving teweeg te brengen, daar ben ik het niet mee eens. Die tweespalt bestaat al enkele decennia, al lang vóórdat Wilders het woord 'politiek' kon spellen. En gezien de berichtgevingen van de afgelopen jaren worden de problemen alleen maar erger en erger. Er MOET gewoon wat gebeuren in NL.
En Wilders-stemmers zijn niet per definitie de reaguurdertjes van GeenStijl. Daar zitten vele afgestudeerden bij, mensen zoals jij en ik, uit alle lagen van de samenleving. Mensen die zelf prima kunnen nadenken en niet zo maar achter de eerste de beste roeptoeter aanhobbelen.
De problemen in onze samenleving nemen alleen maar toe, en de zoetsappige aanpak tot op heden heeft er (helaas!!!) niet toe geleid dat de problemen verminderen, maar ze vermeerderen. Problemen die niet 1-2-3 op te lossen zijn, niet door Rutte en niet door Wilders, maar dat er een ándere aanpak moet komen, dat is wel duidelijk. NL heeft gekozen. Voor een andere aanpak. Nu allemaal de rust bewaren en een goed 'plan van aanpak' maken.
Sterkte met je topic; ik zie de bui al hangen en zal daarom hierover niet urenlang komen discussiëren hier. Ik ken "m'n" pappenheimers inmiddels een beetje
~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~ - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 17:18Mootje
Ik vind de cartoon trouwens super!!!
~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~ - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 18:14niejel
Goede Blog Kati! Ik ben het helemaal met je eens. Dat paars plus zie ik ook wel zitten. Met Femke Halsema om de boel te sussen als de gemoederen weer eens hoog oplopen.
Ik ben ook niet zo pro Rutte, maar hij heeft gewonnen, dus om hem kunnen ze niet heen. Ik hoop dat er eenkabinet komt zonder Geert Wilders. - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 18:19niejel
quote:Mootje schreef op 11 juni 2010 @ 17:15:
Ik ben géén Wilders-stemmer, maar doordat veel van zijn woorden uit z'n verband worden getrokken, wordt hij op zó'n manier door velen neergezet alsof het Hitler II is. Terwijl hij duidelijk zegt: "ik heb niets tegen moslims".
Hij mag dan soms eens zeggen dat hij niets heeft tegen moslims, hij wil ze wel erg in hun vrijheid beknotten. Hoofddoekjesbelasting, geen hoofddoek in openbare gebouwen, geen moskeeën bouwen. Waar blijft de eigen identiteit dan van de moslims?
Er wonen er veel in mijn wijk waar we met respect omgaan met elkaar. Ieder in z'n eigen cultuur. - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 18:43Mootje

Ehm... in hun hart?! Een hoofddoek staat nergens als verplicht beschreven in de Koran en heeft dan ook meer met cultuur dan met geloof te maken. Er zijn heel veel moslima's zonder hoofddoek die wel gewoon moslim kunnen en mogen en willen en durven zijn.quote:niejel schreef op 11 juni 2010 @ 18:19:
Hij mag dan soms eens zeggen dat hij niets heeft tegen moslims, hij wil ze wel erg in hun vrijheid beknotten. Hoofddoekjesbelasting, geen hoofddoek in openbare gebouwen, geen moskeeën bouwen. Waar blijft de eigen identiteit dan van de moslims?
Er wonen er veel in mijn wijk waar we met respect omgaan met elkaar. Ieder in z'n eigen cultuur.~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~ - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 19:08minthe
Bewaar ons AUB voor een paars kabinet Kati,dat wordt thee drinken en pleisters plakken!!
Jij bent het niet met rechts eens,dat is jou goed recht,maar Wilders heeft niet voor niets gewonnen,dus sommige denken er anders over,het zou prettig zijn om die mensen in hun waarde te laten.Als het volgens jou altijd aan alle anderen ligt, ligt het misschien toch aan jou. - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 20:46willy1944Ik vind dit een shit verhaal, Meneer Wilders vertegenwoordigd wel heel veel kiezers, en ook de party van hem wordt in de toekomst democraties, die mensen die op hem hebben gestemd dat is namelijk democraties, die wil jij gewoon even het zwijgen op leggen. Net als toen met die blog van SB dat je mij het zwijgen wilde opleggen.Maar aan een vehaal zijn altijd nog twee kanten. Met alle respect Kati....
- Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 21:33maryaKati,
Ook ik ben het niét met je eens, en heb geen zin, nu, om weer die hele discussie opnieuw te beginnen.
Ik verbaas me wel even over de combi van twee copyrights, nl die van jou én die van de maker van de cartoon.... - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 21:50rijkjequote:Mootje schreef op 11 juni 2010 @ 18:43:
[...]
Ehm... in hun hart?! Een hoofddoek staat nergens als verplicht beschreven in de Koran en heeft dan ook meer met cultuur dan met geloof te maken. Er zijn heel veel moslima's zonder hoofddoek die wel gewoon moslim kunnen en mogen en willen en durven zijn.
En zo heeft een ieder het recht zijn of haar godsdienst uit te dragen zoals zij dat zelf willen. Sluit me voor de rest helemaal bij Niejel aan. Wilders kan wel roepen dat hij niets tegen gematigde moslims heeft maar wil tegelijkertijd wel een aantal van hun burgerrechten afpakken.
Ik kan ook helemaal jouw gedachtegang volgen Kati. Ik weet dat het democratische verkiezingen zijn geweest en dat de "kiezer"dus gesproken heeft. Maar ik kom niet af van een heel naar onbestemd gevoel wat ik heb sinds de uitslag bekend is\"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace\" - Geplaatst op vrijdag 11 juni 2010 23:50ienepien
Kati, het zou leuk zijn voordat je emigreert om hier nog even te reageren op de mensen die de moeite hebben genomen om je blog te lezen.Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? - Geplaatst op zaterdag 12 juni 2010 11:11kati
Goedemorgen dames,
Om met de laatste reactie te beginnen:
@ IP ik had mijn pc gistermiddag al om een uur of 4 uitgezet en sinds een half uur geleden niet meer aangehad. Vandaar dat ik nu reageer. Ik ben aan het proberen minder op mijn pc te zijn vanwege een 'frozen shoulder'.
Emigreren staat al heel lang op mijn verlanglijstje, en zelfs dan kan ik nog op het forum, don't worry! Je hoeft me niet te missen!
@ Mootje ik vind het gewoon eng. Wat veel mensen ook gekozen hebben en wat Wilders ook zegt. Ik heb er geen goed gevoel bij.
Er is nog altijd een vrijheid van meningsuiting in dit land. Je hoeft mijn stukje niet te lezen, (dit voor Willy bv) als je het shit vindt. Maar om dat nu zo ongenuanceerd te verkondigen puur en alleen omdat je boos op me bent omdat je je zin en gelijk niet krijgt vanwege een andere kwestie is een 'beetje' triest. Ik kom ook niet op jouw blog Willy om te zeggen dat ik jouw blogs niet prettig leesbaar vind, ik lees ze gewoon niet.
@ Marya, je hebt gelijk, ik was de bronvermelding van de cartoon helemaal vergeten, ga het zo meteen aanpassen! Dank je wel!
@ Niejel, mede door de discussie bij Merel vond ik dat ik mijn angst en frustratie op moest schrijven. Dit land stond altijd vooraan in tolerantie en dan nu dit? Ik vind het wat hoor!
Gisteren had ik mijn moeder aan de telefoon! Zij heeft VVD gestemd wat ze al jaren (mag ik klakkeloos zeggen?) doet. Ik kan me nog herinneren dat er posters van die partij aan onze gevel hingen. Ik kende mijn eigen moeder niet terug hoe 'rechts' zij klonk toen ze tekeer ging toen ik mijn zorg uitsprak. 'Jij met je SP', zei ze. Ze stak een heel relaas af over mensen die profiteren van de maatschappij, die op 'hun krent' zitten terwijl ze 'best wel kunnen werken'. Waar haalt ze het vandaan? Dacht ik nog! Ze kent zulke mensen niet eens want ze gaat met die mensen niet eens om!! Zij heeft vroeger misschien elk dubbeltje moeten omdraaien helemaal in het begin, maar nu toch echt niet meer! Ze heeft een goed pensioen en mijn vader heeft haar goed achtergelaten! Ik zat met de hoorn in mijn hand en was compleet sprakeloos! Dáár ben ik bang voor, voor mensen die compleet doorslaan! De 'andere' kant op! De zakkenvullers van de overheid met de 'dik' betaalde banen en bonussen vergeten en de 'gewone' man die de schuld krijgt!
Begrijpen jullie mijn zorg nu een beetje?Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op zaterdag 12 juni 2010 11:20kati
Overigens begrijp ik de dames die niet weer een soortgelijke discussie willen aangaan wel, maar aangezien ik zelf niet (vaak) op de pijler P&M kom wilde ik dit toch kwijt, vandaar.
Toch bedankt voor alle reacties.
Fijn weekend allemaal!
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op zaterdag 12 juni 2010 11:33gloei
De kiezer heeft gesproken. In de politiek is het heel vaak het sluiten van comprissen. Toen ik van de week de kop in het AD las, dat Wilders alles doet om in het pluche te komen, toen dacht ik: "daar krijgen we weer de LPF-toestanden weer". Ook heb ik het interview met Wilders vandaag in het AD gelezen.
Waar ik nl. bang voor ben, als er een (centrum)-rechts-kabinet komt, is dat, hoe je het wendt of keert, uiteindelijk de Henk en Ingrid op de hoek van de straat de rekening van de bezuiniging gepresenteerd krijgen. Komt dat ten goede van de economie, die net in een broze herstelfase zit? Nee. Fijn dat ze o.a. willen gaan beknibbelen in het sociale zekerheidsstelsel, maar zulke maatregelen hebben een averechts effect. Wie betaalt de veerman? Degenen, die meer dan de Balkenende-norm verdienen, mogen van mijn meer belasting betalen en geen recht meer hebben op hypotheek-aftrek.
Het is goed, dat de SER al een akkoord heeft over de leeftijd van 66. Dat heet het poldermodel en het sluiten van comprissen.The greatest glory in living lies not in falling, but in rising every time we fall.~Nelson Mandela~
Dit onderwerp heeft 14 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 12-06-2010 11:33.
Kati: Politiek of...