- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 8 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-05-2010 15:08.
Kati: Songfestival 2010
- Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 19:00internetredactie
Plaats hier uw reactie voor Kati: Songfestival 2010 - Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 20:20Mootje
Ja Kati, ik kan me de tijden van vroeger ook nog herinneren hoor. Half NL op de bank met chips en cola. Kinderen mochten langer opblijven en de puntentellingen meekijken etc. Toch waren dat wel hele leuke tijden toen, toen de (vriendjes)politiek z'n intrede nog niet had gedaan: Sandie Shaw, Dana, ABBA, Brotherhood of Man, Milk & Honey, Johnny Logan, Bucks Fizz, Katrina & The Waves etc.!
Echt jammer hoor, zoals het nu gaat, dat het niet meer om de kwaliteit zelf gaat. Zó enorm slecht waren de NL'se liedjes nu ook weer niet de afgelopen 15 jaar! Dit jaar is het bedroevend slecht... maar Kartner heeft 't wèl weer voor mekaar: het liedje blijft in je kop hangen, of je 't nu mooi vindt of niet!
Nou, ik weet al dat ik niet voor de buis zal hangen dit jaar, maar wens Sieneke vanaf deze virtuele plek tòch veel succes toe. Hopelijk wordt 't meiske niet teveel afgekraakt door de pers...~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~ - Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 20:58sabra
Ha Kati,
Ik mag het hier natuurlijk helemaal niet zeggen, maar ik vrees dat ik mijn hele leven een songfestivalhater geweest ben. Aangezien ik heel vroeger de enige in ons gezin was met die afwijking, en tv op je kamer in die tijden nog ondenkbaar was, heb ik ze allemaal voorbij zien komen: Lenny Kuhr, Mocedades (die heb ik opgezocht) met Eres Tu, Severine... het gekke is dat een hoop namen en deuntjes me wel bij zijn gebleven. En het meest bizarre: de avond dat ik verkering kreeg met mijn (nog steeds) wederhelft, zaten we verplicht in de jeugdsoos songfestival te kijken en zagen tot onze verbijstering Teach In winnen. Blijkbaar doet het songfestival hardnekkige pogingen een rol in mijn leven te spelen ;-).
Sieneke heb ik 1 keer gehoord en, hoewel ik het kind het allerbeste wens, hoop ik dat het daarbij mag blijven. Brrrr, dat je daarmee de grens over durft! Jeuk, jeuk, jeuk! Maar dat is alleen mijn persoonlijke mening, dus voor iedereen die er anders over denkt: ik hoop voor jullie dat jullie winnen!sabra wijzigde dit bericht op 26-05-2010 21:00 met 0% - Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 21:08Mootje
quote:sabra schreef op 26 mei 2010 @ 20:58:
Blijkbaar doet het songfestival hardnekkige pogingen een rol in mijn leven te spelen ;-).
Da's dan ècht erg als je zelf niet wilt!!!~ If you are talking behind my back, you are in a good position to kiss my ass ~ - Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 22:00sabra
Mo, breek me de bek niet open! Ooit een rijsttafel voor 20 mensen gekookt, die hem daarna met het bord op de knieën voor de buis waarop songfestival zonder aandacht hebben verorberd. Omdat dat evenement nou eenmaal niet in mijn systeem zit, had ik er nooit rekening mee gehouden. Eigen schuld, dikke bult dus.sabra wijzigde dit bericht op 26-05-2010 22:30 met 0% - Geplaatst op woensdag 26 mei 2010 23:55TjaavanGS
Een goede blog Kati..
Heel herkenbaar op 1 punt na
Je onderschat Vader Abraham en doet hem daar ook geen recht mee aan met je opmerking dat hij teert op de smurfen en kleine cafe .
Lees zijn biografie maar eens door
http://www.vader-abraham.com/
Voor dit jaar is ijsland mijn favoriet en een top 3 notering
Maar ondanks alles staat de tv wel aan zaterdag en hoor ik het op de achtergrond
Kijken doe ik bijna niet , doe onderwijl andere dingenWie onberispelijk leeft, gaat een veilige weg, wie op kronkelpaden gaat, wordt ontmaskerd - Geplaatst op donderdag 27 mei 2010 13:08kati
Och Tjaa, weet je? Een ex-schoonzus van mij werkte in Breda waar de heer Kartner woont, in het ziekenhuis en vertelde een keer dat hij daar de heleboel op stelten heeft gezet omdat meneer niet voor mocht en net als de andere 'plebs' gewoon op zijn beurt moest wachten. 'Weet je wel wie ik ben, meisje'? had hij gezegd... dus neem me niet kwalijk als ik de man niet zo hoog heb staan ondanks dat hij waarschijnlijk met in mijn ogen eh oren kwalitatief niet zulke goede liedjes hoge ogen gooit.
Het is me na al die jaren altijd bij gebleven als ik hem zie...
Mo, ja die avonden als kind met een bakje chips op schoot, ik kan t me nog herinneren!
Sabra wat erg, ergens verplicht naar moeten kijken!
En zaterdag, ik moet je eerlijk zeggen dat t nog een strijd wordt hier welk liedjes programma t gaat worden: het Songfestival of de finale van de X-factor...
Of toch maar zappen tussen de 2...
Be yourself no matter what they say ~Sting~ - Geplaatst op vrijdag 28 mei 2010 10:35marijke1
Vroeger, toen er nog een heus orkest aanwezig was, er niet werd gestemd door middel van een SMS 'je maar door een landen-jury die bijna altijd zero points of soms one point toekende aan de Nederlandse inzendingen was het songfestival, bij gebrek aan beter want je kon er op geen enkele zender omheen, nog wel eens aardig. Nu is het een aanfluiting. Ik ben er gisteravond zo nu en dan op gestuit toen ik tijdens de reclameblokken aan het zappen was. Onze Stieneke stond daar als een puber uit de jaren 50 een onbenullig liedje uit te kramen, goed voor de zoveelste afgang van Nederland. Eigenlijk kunnen we maar beter niet meer meedoen aan dit oostblok feestje.Op het bovenstaande berust copyright© - Geplaatst op vrijdag 28 mei 2010 15:08kati
Marijke, ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook last had van plaatsvervangende schaamte.. Het was een waar 'Marianne Weber/Frans Bauer' feestje met de 'hendjes de lucht in'. Leuk voor als je er van houdt, maar niet voor een Songfestival waar je voor heel Europa Nederland vertegenwoordigt!
Sorry voor het meiske, maar er is genoeg talent in Nederland die dit aankan: Alain Clark, Lisa Loïs. Schrijvers Fluitsma en van Tijn of John Ewbank erop los laten en klaar zijn we!
Aanfluiting dat is t!Be yourself no matter what they say ~Sting~
Dit onderwerp heeft 8 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 28-05-2010 15:08.
Kati: Songfestival 2010