Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reacties op Libelle.nl
  4. De angst van het Westen voor het Oosten (en andersom)

Dit onderwerp heeft 1 reactie, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 25-02-2010 21:15.

De angst van het Westen voor het Oosten (en andersom)

Ga naar een onderdeel
  1. internetredactie
    Afbeelding van internetredactie

Plaats hier uw reactie voor De angst van het Westen voor het Oosten (en andersom)

2. Hester57
    Afbeelding van Hester57

Na het lezen van Kholouds weblog moest ik denken aan diverse discussie\'s die ik recentelijk heb gevoerd met een aantal mensen. Wat mij zo verbaasd is dat iedereen zo bang is om zijn identiteit te verliezen. Die ben je toch niet zomaar kwijt? Ik vind het juist een verrijking, al die diverse culturen die naar ons toekomen. Hadden we anders geweten hoe heerlijk de baklava is? Maar daarom smaakt de boerenkool toch niet minder lekker? En als mensen uit het oosten hierkomen, en je verstaat ze niet, is toch geen ramp? Ook daarvan kun je leren. Je leert zelf na te denken over wat je zeggen wilt, en hoe.
    Mijn idee is dat iedereen, waar ook ter wereld, \'s morgens opstaat, gaat eten, werken, thuiskomen, boodschappen gaat doen etc. Wanneer worden we toch eens wakker en beseffen we dat de basisbehoeften van iedereen hetzelfde zijn, en dat we wat minder bang moeten zijn als iemand een ander geloof heeft. Want ook de moslims hebben de zelfde aartsvaders als van het christendom: Abraham, Isac en Jacob. En Abdullah wordt ook hier afgekort als Appie, hetzelfde als wij met Albert doen. Misschien ligt daarin de oplossing van veel problemen: meer zoeken naar overeenkomsten, en minder naar verschillen.