Forum reacties

1. Libelle
  2. Forums
  3. Reacties op Libelle.nl
  4. Uit het blad

Dit onderwerp heeft 5 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 23-02-2010 16:48.

Uit het blad

Ga naar een onderdeel
  1. internetredactie
    Afbeelding van internetredactie

Plaats hier uw reactie voor Uit het blad

2. michelle90
    Afbeelding van michelle90

Graag zou ik nu willen reageren op de brief van Anton Visser over pesten.
    ik ben nu 19 jaar en het grootste deel van mijn \"jeugd\" gepest. en niet omdat ik een grote wijnvlek op mijn gezicht had of een pukkel op mijn neus, maar simpelweg omdat geen grote mond had. de wereld was prachtig en iedereen was aardig, dacht ik. ik had totaal geen grote mond en liet iedereen over mij heen lopen. en dat lag niet aan mijn ouders maar aan hoe ik was. mijn ouders hebben van alles gedaan om mij te helpen, maar ik was zacht. en daar kon niemand iets aan doen. Dan kom ik bij mijn punt: volgens Anton Visser is het aan de ouders om te zorgen dat kinderen niet gepest worden. daar ben ik het niet mee eens. het is aan de ouders dat pesters niet pesten! dus waarom moeten de gepeste kinderen aangepakt worden? het is respectloos naar wanhopige ouders die zich al zo\'n zorgen maken over hun doodnormale kind, terwijl een kind dat sterk in zijn schoenen staat gewoon door mag lopen.

3. Agna van Steenis
    Afbeelding van Agna van Steenis

Ook ik wil reageren op de brief van Anton Visser. Ik vind zijn stelling kort door de bocht en behoorlijk zelfingenomen. Hij kwets hiermee talloze ouders die met dit probleem te maken hebben. Zelf heb ik kort te maken gehad met een kind dat werd gepest. Na de pesters geconfronteerd te hebben met mijn verdrietige kind bleek dat deze kinderen zich niet realiseerden wat ze aanrichtten. Het pesten was snel afgelopen maar ik besef wel dat wij daarmee geboft hebben. Niet alle pesterijen kunnen zo verholpen worden. Ons kind is nu volwassen en staat stevig op haar benen. Ik vraag mij af hoe Dhr. Visser denkt over kinderen die ontsporen. Ook te weinig van huis uit meegekregen? Want dat is toch eigenlijk wel wat hij zegt. Mijn stelling is: je moet als ouders alles doen om je kind op te voeden tot een mooi en sterk mens. En als dat gelukt is mag je daar ontzettend dankbaar voor zijn want reken maar dat je als opvoeder fouten maakt. Wij tenminste wel. Agna van Steenis

4. maayke
    Afbeelding van maayke

\"Nooit gepest\", fijn meneer Visser!Maar ik vind uw brief ronduit arrogant!Heeft uw zoon soms dat zelfvertrouwen van u geërfd?Wat kan een kind er aan doen dat het zachtaardig en goed van vertrouwen is? Heb ik,als moeder,iets nagelaten? Moest ik hem er van doordringen dat er nu eenmaal rotjochies zijn?Wel, dat wist hij al heel snel:lang voor zijn leeftijd,verhuisd op de basisschool,een klasgenoot die was blijven zitten en daar gefrustreerd over was en de meelopers achter zich had.Praten met de ouders?geen sjoege!Praten met de meester?ach het zal wat meevallen, ik zie nooit iets. Nee,Meester daar waren ze slim genoeg voor om het elders te doen.Gelukkig was er een vervolgschool waar men er wel oog voor had en kon hij uitgroeien tot een heerlijke vent!In mijn ogen zijn het te vaak de ouders van de pesters die hun ogen sluiten voor het gedrag van hun kind: mijn lieverdje doet zoiets niet!Nee, meneer Visser, ik zou u wel eens willen horen wanneer uw kind wel gepest was!

5. rojell
    Afbeelding van rojell

rojell 2010-02-21 Reactie op Anton Visser: U bent niet goed bij uw hoofd! Schandalig om zo over deze mevrouw te oordelen. Een moeder die verscheurd is van verdriet omdat haar kind gepest wordt. Haar kind die ook maar gewoon lekker \"\'kind\'\' wil zijn en er dus echt niet om vraagt gepest te worden. Oh nee, dom van mij, het lag aan de moeder, die haar kind niet de \'\'kracht\'\' mee heeft gegeven om tegen deze harde wereld te kunnen boksen. jahaa, ze moesten haar op sluiten he? Een moeder die haar kind mee geeft om ondanks dat hij gepest wordt toch respect voor een ander te hebben.
    ik hoop echt van harte voor u (niet voor uw kind
    ) dat u nog een keer mag voelen wat vele ouders (ja, wat zijn er veel \'\'nalatige\'\' ouders) moeten voelen. U moet zich diep schamen!!

6. 8Nienke8
    Afbeelding van 8Nienke8

Met de nekharen overeind heb ik de ingezonden brief van dhr Visser gelezen uit Libelle 7.Ik vind het zacht gezegd nogal flauw om te suggereren dat pesten voorkomen kan worden door de opvoeding.Ja,je kunt je kind \'aanleren\' om zich prachtig te voelen als individu en zodoende steviger in de schoenen te laten staan, maar er spelen nog zoveel andere factoren mee!Mijn ouders hebben in mijn ogen exact hetzelfde gedaan als wat dhr Visser voorstelt wat ouders horen te doen in de opvoeding.En toch werd ik gepest.Je hebt het gewoon niet voor het zeggen;pesten heeft geen aanleiding nodig!Volgens mij bent u gewoon vreselijk trots op uw zoon dat hij niet is gepest met zijn wijnvlek en aast u op een extra schouderklopje.Die geef ik liever aan mijn ouders en aan alle ouders van gepeste kinderen.