- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 26-06-2010 18:38.
Femke - Praktisch? Ja dáág!
- Geplaatst op donderdag 28 januari 2010 09:52internetredactie
Plaats hier uw reactie voor Femke - Praktisch? Ja dáág! - Geplaatst op donderdag 28 januari 2010 10:48geertjeF
Praktisch smacktisch..wat dacht je van naturel?
Zelf ben ik 90% van de naturel. Ik ben hartstikke dol op mooie schoenen, maar waarom zou ik op een gewone werkdag (ik werk met kinderen)in hoge hakken en een rokje gaan rondlopen, wanneer ik me het prettigst bij Birckenstocks en spijkerbroek voel.En inderdaad wel zo \'praktisch\' want met de kinderen ben je constant in beweging, zit je op de grond, buig en til en ren je rond, en heb je kleding nodig die tegen een stootje kunnen. Ik heb geen zin in make-up overdag, dat gedoe allemaal, en dan constant checken of het nog wel goed zit, en of je mascara niet is uitgelopen...brrrr..naar de kapper ga ik ook nooit, heb krul haar dus knip het meestal zelf, met goed resultaat overigens.. heel af en toe komt een vriend die kapper is het bij mij thuis in model knippen en kan ik weer een jaartje door.
Maar...ik heb wel een paar keer per maand uitgaans gelegenheden, dinees, benefieten, cocktail parties enz. waarvoor ik alles uit de trukkendoos trek om er zo fantastisch mogelijk uit te zien.Dan komt de Chanel, Prada, Jimmy Choo enz enz uit de kast en tover ik mezelf om tot \'super lady\'. Want ik weet wel hoe het moet en vind het dan ook erg leuk om me mooi aan te kleden, het leukste daarvan is dat mijn man mij maar een paar keer per maand zo ziet en dan altijd glundererd bij de \'magic\' die zijn vrouw tewerksteld om van platte schoenen, jeans, tas gekruisde juf, in een ware schoonheid te metamorfosen....Want dan apprecieerd hij het tien keer meer dan wanneer ik dat ieder dag zou doen..en ik raak niet verveeld omdat ik me niet iedere dag in de \'lady\' kloffen hoef te hijssen, bonus all round.
Trouwens niet je huid vol make-up smeren iedere dag en niet elke dag op hakken is ook veel gezonder voor je huid en je rug. En,ik heb een vriendin die de deur niet uit \'durft\' zonder make up en hakken, is dat het fignet van een \'lady\' nee dat is iemand die niet genoeg zelfvertrouwen heeft zonder dat masker, het woord \'naturel\' staat niet in haar woordenboek.....Love is not a feeling it is a way of life. - Geplaatst op zaterdag 30 januari 2010 00:40RosesPraktisch betekent jezelf zijn en geen gestileerde barbiepop omdat de samenleving dat van je verwacht. Je bent prima zoals je bent. Ik zie een stralende vrouw die tevreden is met zichzelf en daar kan geen make-up, naaldhak en mascara tegenop.
- Geplaatst op maandag 01 februari 2010 13:44niejel
Ik ben juist het omgekeerde van jou Femke. Vanaf mijn 15e jaar druk in de weer met make-up, schoenen met hakken, trendy kapsels enzovoort. Iedere dag keurig opgemaakt naar school zelfs in de winter op hakken naar de HBO opleiding.
Op 22 jarige leeftijd maakte een sportblessure en daarna een operatie, een eind aan de hoge hakken. 7 Jaar later maakte een ernstige oogontsteking een, voorlopig, eind aan het make-up tijdperk.
Weer 7 jaar later kreeg ik een bril en dacht ik dat ik misschien wel weer voorzichtig met make-up kon beginnen voor feesten en partijen, dus ik schafte voor 80 euro de hele handel aan en binnen 4 weken was m'n oog weer zo erg ontstoken dat ik de hele handel in de afvalbak heb gedropt.
Inmiddels was ik ook 2 keer zwanger geweest en waren hippe rokjes ook geen gezicht meer. (Spataderen!!)
Ik heb me er maar bij neergelegd, platte schoenen, een mooie spijkerbroek of als het echt netjes moet een nette damesbroek, een mooie bloes of shirt met vest of jasje. Haren schoon en in model en dat is het.
Soms zie ik mede moeders bij het schoolhek staan te kleumen in hun hippe jasjes, rokjes en hakken en dan ben ik zo blij met mijn degelijke warme schoenen en dito jas. Als er ook nog een buitje valt hoef ik niet bang te zijn dat mijn mascara mijn gezicht verandert in een imitatie panda.
Van de praktische dus. Zonder dat ik nog terugverlang naar hakken en korte rokjes.
Wees jezelf!!!!! Als praktisch jouw stijl is is het prima toch.niejel wijzigde dit bericht op 01-02-2010 13:46 met 4% - Geplaatst op maandag 01 februari 2010 20:26OlgashanghaiFemke, er is absoluut niks mis mee als je je niet opmaakt, au naturel vind ik vaak wel net zo mooi, zo niet mooier. En het is ook nog gezonder om je huid niet helemaal vol/dicht te smeren. Op dagen dat ik niet naar mijn werk moet heb ik meestal helemaal geen make-up op (hooguit een potloodlijntje onder mijn oog of alleen een heeeeeel klein beetje mascara als ik de deur uit moet), voor mijn werk gebruik ik vaak ook niet meer dan een potloodlijntje. Lippenstift vind ik af-schu-we-lijk! Dus meid, je bent niet de enige, hoor, en ik ken legio meiden die er ook zo over denken!
- Geplaatst op dinsdag 02 februari 2010 22:12arjamHe Femke.
Als jij een "dame "in de trein ziet die zich dan nog moet op maken is dat ook niet erg "dames achtig"
ik wist vroeger al dat dat niet zo hoorde !!
Blijf jij maar lekker je zelf,je ziet er fris genoeg uit..wel even een goede creme aanschaffen..That goes a long way...
Ik vind het ook zo zielig die jonge meisjes met al die make up,mooi worden ze er niet van en na een hele dag lijkt het echt niks meer.
Weet je trouwens wat ik HEEL goor vind..af gebrokkelde nagellak...zo zielig.
Ik wens je veel sucsess met je werk en je ziet er goed uit zo als je bent,met make up ben je niet beter of slimmer.
P.s zelf gebruik ik wel make up en lak mijn nagels...gewoon omdat IK het leuk vind.arjam wijzigde dit bericht op 03-02-2010 18:46 met 0%: foutjes.......... - Geplaatst op zondag 14 februari 2010 12:09bergmeis
Hoi Femke,
Wat fijn om over zo een herkenbaar situatie te lezen! Ik ben precies zo, met af en toe de neiging om wat beter mijn best te doen. Maar ga je je nou \'over the edge\' laten duwen door een visagist?!? Ik zou ook niet \"praktisch\" genoemd willen worden, maar als het uit de mond van een visagist komt, dan weet ik dat voor hem iedereen \"praktisch\" is behalve iemand die er alles voor doet om zo glad mogelijk uit te zien (en dus 2 uur van haar leven per dag kwijt is aan tutten). Zijn commentaar is nu inmiddels waarschijnlijk weer weg gezakt -- ik hoop het in ieder geval, voordat je zo veel tijd en energie verspilt aan iets wat er alleen toe doet voor visagisten. - Geplaatst op zaterdag 26 juni 2010 18:38willy1944Femke je bent mooi zoals je bent, zonder masker op, met je ware gezicht.Heb drie dochters, twee maken zich niet op en een wel, zelf doe ik het mijn hele leven wel, ken je die reclame van Anita witzier dat ze nu eindelijk De creme gevonden heeft die haar mooi maakt? jawel Oil of Olaz, die gebruik ik al mijn hele leven.Echt de allerbeste, niemand geloofd dat ik al 66 ben, toch is het zo.En jij blijf vooral zoals je bent.
Dit onderwerp heeft 7 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 26-06-2010 18:38.
Femke - Praktisch? Ja dáág!