- Home
- Forum
- Spelletjes
- Winnen
- Abonnement
- Culinair
- Reizen en Uitgaan
- Beauty
- Boekenclub
- Slim met geld
- Columns
- Testpanel
- Libelle Academy
- Blogs
- Vraag & Aanbod
- Uit het blad
- Nieuwscafé
Forum reacties
Dit onderwerp heeft 21 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-09-2011 19:36.
Uit het blad!
- Geplaatst op dinsdag 20 januari 2009 13:09internetredactie
Plaats hier uw reactie voor Uit het blad! - Geplaatst op vrijdag 15 mei 2009 15:16Judith30Wie is de kunstenaar die al die prachtige papieren kunstwerken heeft gemaakt. Kan zijn/haar naam nergens terug vinden in het blad. Het is een vermelding waard!
- Geplaatst op dinsdag 25 augustus 2009 15:32Wim HavingaIn \"Gezocht / gevonden\" - Libelle 26-2
wordt een Vera De Muis serviesje gevraagd.
Wij bezitten zo\'n serviesje en willen het wel
verkopen voor 15 Euro
Familie W.H. Havinga - Geplaatst op donderdag 08 oktober 2009 23:12arleende link naar de Millenniumtrilogie staat niet in de nieuwsbrief van 8 oktober 09.
- Geplaatst op zaterdag 10 oktober 2009 14:02hapmarr
waar kan ik reageren op \"na borstamputatie in de sauna\" zie het hier nergens staat terwijl libelle 42 daar toch naar verwijst? - Geplaatst op zaterdag 10 oktober 2009 14:46carlahuisman
Reactie op: Na borstamputatie in de sauna.
Ik mag helemaal niet in de sauna na mijn borstamputatie. Door vocht en warmte krijg je namelijk grote kans op lymfoedeem, en als je dat al hebt, wordt dat veel erger! Ik ben een keer in een bubbelbad geweest, en dat had het zelfde effect. Nooit meer doen!!! - Geplaatst op zaterdag 10 oktober 2009 19:24wiren
Als je altijd al graag naar de sauna ging en nu zonder \"gevaar\" voor jezelf de sauna in mag, wie ben ik, of andere saunagangers, dan om daar van te schrikken. Zelf ga ik graag naar de sauna en als ik iemand zie met een borst-, arm- of beenamputatie dan denk ik alleen maar: goed om je van niemand wat aan te trekken en gewoon te doen wat je al heel graag deed voor de amputatie: gewoon naar de sauna gaan en genieten, net als ieder ander. Door de amputatie ben je niets meer of minder dan iemand die geen amputatie heeft, dus ik zeg: gaan en geniet ervan, net als ik dat doe. - Geplaatst op zaterdag 10 oktober 2009 22:25cHabu
Het heeft bij mij 20 jaar geduurt voordat ik naar de sauna durfde en ik ben 'compleet' om het maar zo te zeggen.
wie zijn wij om bezwaar te maken tegen iemand met bijvoorbeeld een amputatie ?
Zolang er geen sprake is van enige vorm van 'besmetting' is een ieder vrij om een sauna te bezoeken lijkt mij.
De schrijfster verdient in haar geval alleen maar respect voor het feit dat zij de stap neemt, want het zal vast niet makkelijk zijn. - Geplaatst op zondag 11 oktober 2009 13:43sylvia marianne
Ik persoonlijk vind dat iedereen die wil en kan ook naar de sauna moet kunnen gaan.
Ik weet hoe lekker het is om te gaan.
Ga niet op een vrouwendag want die letten veel meer op elkaars uiterlijk.
Ga dus lekker gemengd en misschien met een stel goede vriendinnen of collega\'s - Geplaatst op zondag 11 oktober 2009 22:51SabrinaMarz
De allereerste keer dat ik in een sauna kwam, op vrouwendag, was daar ook een vrouw met 1 borst. Het eerste dat ik dacht was: O, zo ziet dat er dus uit. Ik vond het niet eng of zo. Dus ik zou zeggen: Ga gewoon! Je moet er moed voor hebben, maar na de eerste keer ben je er doorheen. - Geplaatst op maandag 12 oktober 2009 16:30minkas
minkas
je moet altijd gaan maar zorg dat je de eerste keer met een paar goede vriendinnen gaat en dat maakt het voor jou gemakkelijker
Juist wel op vrouwendag ,want iedereen weet dat je het zelf ook zo maar kunt krijgen
Doen. En geniet er lekker van. - Geplaatst op maandag 12 oktober 2009 19:38mowivasteenMonique
Zelf ben ik een regelmatige saunabezoeker. In de sauna die ik bezoek komt regelmatig een vrouw die een borstamputatie heeft ondergaan. Ze loopt gewoon heel vrij rond en dat vind ik super. Mijn advies is dan ook: vraag aan jouw arts of er geen lichamelijke bezwaren zijn om een sauna te bezoeken en ga er naar toe! Je hebt geen toestemming nodig van anderen. Gewoon genieten!!

- Geplaatst op dinsdag 13 oktober 2009 12:42W van PijlenBeste B.S. de B
Al meer dan 20 jaar geleden werd aan mij gevraagd hoe ik tegenover een borstamputatie stond.
Dit betrof een goede bekende uit de sauna die op dat moment voor een amputatie stond en graag wilde weten hoe wij daar als mede saunagangers tegenover stonden.
Ik kan U zeggen dat iedereen haar van harte uitnodigde om na de amputatie weer deel uit te maken van de groep mensen waarmee wij al jaren op vrijdagavond de sauna bezochten.
In een echte sauna let men niet op het lichaam van een mede saunaganger.
Men komt daar voor het genot van de sauna en niets anders.
Kortom geniet maar weer lekkker van de ontspanning - Geplaatst op donderdag 15 oktober 2009 16:32VanessaP
Deze vakantie ben ik met mijn dochter van zeven in denemarken een vrouw in de sauna tegengekomen, waarvan een borst was geamputeerd. Mijn dochter keek mij vragend aan waarop ik haar zei dat de borst was weggehaald omdat die heel ziek was. Mijn dochter nam hier genoegen mee en heeft vervolgens niet vreemd meer gekeken. Ik was tevreden, omdat dit denk ik juist meewerkt aan het doorbreken van het taboe. - Geplaatst op zaterdag 17 oktober 2009 13:02JannaaBeste B.S.de B., Ga weer genieten van de sauna!!Ik zie ook regelmatig een mevrouw met 1 borst, ik vind het geweldig dat ze in de sauna komt! Zelf heb ik net 2x borstsparende operatie+ 7 wk bestralen achter de rug, maar had van te voren wel gezegd, als het amputatie zou worden, ik toch weer naar de sauna zou gaan. Ik ben inmiddels al weer 2x geweest en heb echt genoten. Laat het u niet ontnemen door anderen!
- Geplaatst op maandag 19 oktober 2009 15:13snoesjeB.S de B ,
ik ben zelf ook een vrouw met een borstamputatie en ga regelmatig naar de sauna. Ik heb het zelf volledig geaccepteerd dus vond het ook niet raar om zo in de sauna rond te lopen. Ik zou dus zeggen, ga gewoon en geniet ervan. Dat doe ik ook. Heerlijk.
Succes!! - Geplaatst op maandag 19 oktober 2009 19:36westerbekevoor jezelf is het een overwinning om weer naar de sauna te gaan,maar als je eenmaal bent geweest,ga je er weer van genieten.
ik kan het weten, want ik heb een stoma. mensen kijken wel, maar ik krijg alleen positieve reactie, een borst er af, een stoma, een been of een arm missen, wat maakt het uit, genieten maar.,er is niets om je voor te schamen
Nel Westerbeke - Geplaatst op dinsdag 20 oktober 2009 12:30grethavanes
B.S.de B,
Ga vlug weer naar de sauna. De 1e keer is het moeilijk,je denkt dat iedereen naar jou kijkt.De mensen die er wat op tegen hebben, zoeken maar een andere hobby. Die weten niet wat het is om een borst te missen, denken alleen maar aan zichzelf. Geniet van de sauna. - Geplaatst op dinsdag 20 oktober 2009 22:01saunapetrareactie op 'Na borstamputatie naar de sauna'.
Ik ben ooit iemand in de sauna tegengekomen met een geamputeerde borst.
De eerste reactie van veel mensen is toch wel even ernaar kijken, maar ik denk juist dat het enorm moedig en goed is om na een borstamputatie toch naar de sauna te blijven gaan, als je dit hiervoor ook al met plezier deed.
Wanneer je naar een goede sauna gaat (en gelukkig zijn er daarvan steeds meer in Nederland) zul je denk ik niet anders behandeld worden dan de andere mensen.
Misschien zal niet ieder saunacomplex mensen met een prothese toelaten (ik weet bijvoorbeeld dat de schoonmoeder van een vriendin van me niet in ieder saunacomplex welkom is vanwege haar stoma), maar dit is een kwestie van even navragen van tevoren.
Het personeel dat ik tot nu toe bij de sauna's trof (van tevoren en ter plekke) is altijd zeer vriendelijk geweest.
Saunapetra - Geplaatst op maandag 26 oktober 2009 20:24Rianne KuijpersWel een beetje laat, maar ik wil toch nog even reageren.
Twee weken geleden ben ik samen met mijn vriendin naar de sauna geweest. Er was toen ook een vrouw met 1 borst. Mijn vriendin en ik zeiden tegelijkertijd: wat goed van die vrouw. Wij hadden echt bewondering voor haar. Waarom zouden vrouwen met 1 borst niet naar de sauna kunnen gaan. - Geplaatst op maandag 26 oktober 2009 22:15antoinettejansen
Even voorstellen: Antoinette Jansen Thermen medewerkster van Thermen Lucaya in Oss.
Hoi, naar aanleiding van je artikel in Libelle # 42 zou ik graag willen reageren. (en/of telefonisch contact).
In onze Thermen komen gasten van werkelijk alle leeftijden, met en zonder ‘gebreken’ , van max-cosi tot rolstoel, met of zonder stoma, soms met één been, soms met krukken etc.
Door de weeks reuma-zwemmen…
Mijn werkterrein is voornamelijk rondom de baden, eveneens verzorg ik op zondag twee of drie opgietingen.
Mijn persoonlijke ervaring rondom jouw vraag inzake jouw ‘beperking’ is: je bent meer dan welkom !
Door mijn manier van ‘observeren’ van gasten in verband met EHBO, BHV etc. kijk ik anders naar de gasten en zie ik vaak be- en verwondering in de ogen van de ‘gezonde’ gasten ten opzichte van de
mensen die er anders uitzien.
Soms komen daar na de opgietingen zelfs héél mooie gesprekken uit voort.
Niet op jou van toepassing, maar we hebben zelfs een complete minder-validen badkamer bij onze toiletgroep en dat wordt door de desbetreffende gasten en hun begeleiders altijd zeer gewaardeerd.
Kort door de bocht: neem gerust contact met me op : antoinette@sesimax.nl of 0485-361468
PS. Als je eerst wilt proberen of je de warmte en dergelijke van de sauna nog aankunt: in mijn praktijk ruimte in Oeffelt kun je een massage en/of sauna boeken. www.vita-lente.nl (zelfde telefoonnummer)
Bijzonder hartelijke groeten,
Antoinette Jansen - Geplaatst op maandag 19 september 2011 19:36benjoIn Libelle 36 heb ik het artikel "what a beautyful morning" al geplaatst gezien, nu lees ik in Libelle 38 weer hetzelfde artikel .
U meldt altijd dat een artikel nooit eerder geplaatst mag zijn. Ik heb dit weleens vaker geconstateerd, hoe kan dit????????
Dit onderwerp heeft 21 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 19-09-2011 19:36.
Uit het blad!